اگر تیم مالی شما وظایف حسابداری را به طور موثر انجام نمی دهد (یا ابزارهای مناسب برای دستیابی به آن را ندارند)، می تواند تأثیر منفی جدی بر تجارت شما داشته باشد.عدم شفافیت در مورد عملکرد مالی به این معنی است که هیچ راهی برای شناسایی مناطق بهبود یافته یا دانستن اینکه آیا خطر در اطراف است وجود ندارد.اگر ورودی ها و خروجی ها به صورت نادرست ثبت شوند (یا اصلاً ثبت نشوند)، شما را به تصمیم گیری های تجاری هدایت نشده سوق می دهد. همچنین به این معنی است که شما سرنوشت خود را به شانس واگذار می کنید.در این مقاله به معرفی اهمیت حسابداری در تولید می پردازیم:

روش های هزینه یابی در تولید

1.هزینه یابی استاندارد

این روشی است که به موجب آن تولید کنندگان هزینه استاندارد هر محصول را تعیین می کنند. این شامل تعیین نرخ معمولی برای مواد و نیروی کار مورد نیاز برای ایجاد یک قطعه تمام شده است.با این رویکرد می توانید به راحتی قضاوت کنید که هزینه ها از هنجار منحرف می شوند، که ممکن است نشان دهنده تغییر در صنعت باشد. یا می تواند نشانه ای از کاهش استانداردهای شما باشد (از نظر کاهش هزینه ها).

2.هزینه یابی شغل

در حالی که هزینه یابی استاندارد شاید برای تولیدکنندگانی که اقلام را به صورت عمده تولید می کنند مناسب تر باشد، هزینه یابی شغلی برای تولید اقلام منحصر به فرد (یا دسته ای از اقلام) مفیدتر است. از این تاکتیک می توان برای محاسبه هزینه از نظر زمان، تلاش و مواد استفاده شده در یک دسته استفاده کرد.

3.هزینه یابی مبتنی بر فعالیت

این استراتژی سایر هزینه ها را در نظر می گیرد، مانند منابعی که هنگام ایجاد یک محصول استفاده می شود. این فاکتورها به شما کمک می کند تا متوجه شوید که هر محصول چقدر سودآور است. از این روش می توان برای مشاهده اینکه فرآیندهای تولید در طول زمان معینی نیز پرهزینه هستند، استفاده کرد.

4.هزینه یابی هدف

این روش بیشتر در مورد پیش بینی هزینه های آینده است و یک رویکرد فعال است. پیش‌بینی دقیق هزینه‌های قریب‌الوقوع می‌تواند بر مسیر کسب‌وکار شما تأثیر بگذارد و بینشی از سودآوری محصول ارائه دهد.

5.هزینه یابی فرآیند

این استراتژی زمانی قابل استفاده است که فرآیند تولید در مراحل مختلف تکمیل شود. می توان از آن برای تعیین هزینه برای هر مرحله جداگانه استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تعیین هزینه های متحمل شده توسط یک بخش خاص برای یک دوره تولید استفاده کرد. این رویکرد برای مشاغلی مفید است که ممکن است تعداد زیادی از یک کالا را تولید کنند.

نکات مهم برای حسابداری تولید

1.روش حسابداری مناسب را انتخاب کنید

مهم است که یک استراتژی حسابداری را انتخاب کنید که با نیازهای کسب و کار شما مناسب باشد. حسابداری بر مبنای نقدی روشی است که عمدتاً توسط مشاغل کوچکتر (یا کسانی که امور مالی شخصی انجام می دهند) استفاده می شود. این یک رویکرد ساده‌تر است که به موجب آن سود و هزینه‌ها تنها زمانی گزارش می‌شوند که پول تغییر کند.

حسابداری تعهدی پیچیده تر است، اما مسلماً پرکاربردترین (و به طور گسترده پذیرفته شده) روش در صنعت تولید است. با این رویکرد، بدون توجه به اینکه هنوز پرداخت انجام شده باشد، معاملات به محض انجام فروش گزارش می شود. این روشن‌تر است، زیرا تصویر کامل‌تری از امور مالی ارائه می‌دهد.

2.بودجه ای در نظر بگیرید

تیم مالی شما باید همیشه بودجه ای برای سال آینده تهیه کند. با داشتن یک شبکه ایمنی از نظر هزینه، فشار را هنگام سرمایه گذاری کاهش می دهد. بودجه باید به طور منطقی و با مشاهده داده های واقعی تعیین شود. باید به سود سال قبل و درآمد/هزینه‌ای که مطمئناً در ماه‌های آینده اتفاق می‌افتد نگاه کنید.

3.سرمایه گذاری در تخصص مالی

شما باید مطمئن شوید که افراد با استعداد و توانمند را برای تیم مالی خود استخدام می کنید، افرادی که ارزش واقعی را به فرآیندهای حسابداری شما اضافه می کنند. نه تنها این، بلکه باید محیطی از یادگیری مستمر را حفظ کنید و ابزارها/آموزش های مربوطه را برای هر کارمندی فراهم کنید تا در نقش خود برتری یابد.

4.امور مالی را با دقت ثبت کنید

روش های حسابداری شما باید به شما این امکان را بدهد که داده های مالی را به راحتی ثبت کنید، به گونه ای که ساختارمند و آسان برای نظارت باشد. همه تراکنش ها هر چقدر هم که کوچک باشند باید ثبت شوند. شما باید مطمئن شوید که فاکتورها و رسیدهای مناسب را ایجاد کنید. اگر در پرداخت صورت‌حساب تأخیر کنید، می‌تواند به اعتبار شما آسیب برساند (و شاهد برخورد قانونی با شما باشد). اگر از پولی که بدهکار هستید بی اطلاع هستید، این بر درآمد شما نیز تأثیر می گذارد.

5.به طور موثر پیش بینی کنید

هرچه داده های شما دقیق تر باشد، پیش بینی شما می تواند مفیدتر باشد. داده ها به یک منبع ضروری برای حسابداران تبدیل شده است. با تجزیه و تحلیل اطلاعات به روش های پیچیده، و گزارش در مورد آن، می توانید دانش زیادی را استخراج کنید. با نگاهی به عملکرد فعلی و گذشته، می توان به بینشی دست یافت که بر قیمت گذاری موفق محصول و تغییرات استراتژی تولید تأثیر می گذارد.

6.مراقب مالیات خود باشید

اگر تعهدات مالیاتی خود را انجام ندهید ، ممکن است با جریمه هایی روبرو شوید. باید مطمئن باشید که روش های موثری برای محاسبه مالیات دارید و ارسال ها به موقع انجام می شود. مهم است که شما پرسنل متخصص در این زمینه داشته باشید، تا احتمال اشتباهات کمتر شود.

7.ممیزی های منظم را انجام دهید

شما باید تا جایی که می توانید ممیزی های مالی را انجام دهید. آنها به عنوان یک ارزیابی ریسک عمل می کنند و هر مشکلی را که می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند ریشه یابی می کنند. ممیزی تعیین می کند که آیا سوابق مالی شما نمایانگر واقعی عملکرد واقعی است یا خیر. اگر داده ها مطابقت نداشته باشند، می توان منبع مشکل را پیدا کرد تا تغییراتی ایجاد شود.

8.هر سرمایه گذاری را بررسی کنید

با هر هزینه مالی بزرگ، ابتدا باید امکان سنجی را با توجه به وضعیت فعلی خود تجزیه و تحلیل کنید. همچنین باید بازدهی را که سرمایه گذاری در بلندمدت به همراه خواهد داشت، تعیین کنید. زمان بندی نیز مهم است. زمان‌های خوب و بدی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد که اگر حسابداری دقیق انجام می‌دهید، باید آشکار باشد.

9.یک جریان نقدی سالم را حفظ کنید

همیشه باید مقدار مناسبی پول نقد در دسترس داشته باشید، زیرا هرگز نمی دانید که چه زمانی یک هزینه اضطراری یا غیرمنتظره ایجاد می شود. اگر تمام پول شما در دارایی ها و سهام غیر منقول است، ممکن است نتوانید پرداخت مهمی را انجام دهید. در صورت امکان، برای اطمینان از اینکه پول همیشه در بانک است، باید پرداخت ها را در مدت زمان طولانی تری انجام دهید. کنترل موثر موجودی به جریان نقدینگی نیز کمک می کند. اگر سطوح بهینه موجودی را حفظ کنید، کالاهای هدر رفته کمتر و هزینه ذخیره سازی کمتری خواهید داشت.

10.با آخرین روندهای مالی به روز باشید

باید اطمینان حاصل کنید که به تیم مالی شما زمان منظم داده می شود تا درباره به روز رسانی های صنعت در دنیای حسابداری مطالعه کنند. یا احتمالاً هزینه سفرهای تیمی به رویدادهای صنعت را بپردازید. به این ترتیب می توانید با رقبا همگام باشید و راه های جدیدی برای بهبود فرآیندهای خود بیابید.

11.از نرم افزار حسابداری استفاده کنید

اگر یک نرم افزار حسابداری پیچیده را پیاده سازی کنید (به جای انجام دستی وظایف مالی)، به کارگیری تمام روش های فوق آسان تر خواهید بود. و به نتایج بهتری نیز دست خواهید یافت. شما می توانید با استخدام افراد کمتر، که مهارت بیشتری دارند (و به ارزش واقعی اضافه می کنند) در پول خود صرفه جویی کنید.

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری تولیدی

1.صرفه جویی در زمان

2.اشتباهات کمتر

3.پس انداز کنید

4.شفافیت بیشتر در مورد امور مالی

5.اطلاعات دقیق تر

6.گزارش دهی روشنگر

7.پیش بینی دقیق

8.افزایش کارایی کلی

بهترین نرم افزار حسابداری برای تولیدکنندگان چیست؟

تولیدکنندگان باید به دنبال نرم افزاری باشند که دارای عملکرد حسابداری گسترده و سازگاری با اکسل باشد. به این ترتیب همچنان می توانید داده های مالی را به صفحات گسترده صادر کنید (اگر ترجیح می دهید به این روش گزارش دهید).سیستمی که حسابداری دفتر کل یکپارچه داشته باشد (با تمام حساب ها که به صورت سلسله مراتبی ساختار یافته اند) دردسر تطبیق چندین دفتر را از بین می برد. اگر می خواهید در سطح جهانی تجارت کنید، باید به دنبال سیستمی باشید که دارای حسابداری چند ارزی باشد.

اگر راه حلی با قابلیت های صورتحساب مشتری و تامین کننده را انتخاب کنید، به وضوح می توانید ببینید که درآمد آینده شما از کجا می آید (که تصویر واضح تری از جریان نقدی به شما می دهد). و اگر دارای ابزارهای مدیریت دارایی (از جمله یک ماشین حساب استهلاک) باشد، می توانید مقدار محبوس شده در دارایی های فیزیکی را مشاهده کنید.شما به راه حلی نیاز دارید که نه تنها به شما امکان می دهد به راحتی بودجه بندی کنید (به طوری که بتوانید از هزینه های مورد نظر خود استفاده کنید)، بلکه راه حلی که جنبه حقوق و دستمزد نیز داشته باشد. به این ترتیب می توانید اطمینان حاصل کنید که کارکنان به روشی موثر و سازگار پرداخت می کنند.

نرم افزار تولید پیشرفته همه این قابلیت ها را دارد، اما بسیار بیشتر از یک راه حل حسابداری است. قدرت واقعی آن از این واقعیت ناشی می شود که یک سیستم یکپارچه است. تمام عملیات تجاری شما را در یک مکان متحد می کند.این بدان معنی است که فعالیت حسابداری توسط داده های بسیار دقیق از هر بخش تقویت می شود. این امر تناقضات، نادرستی ها و خطاهایی را که ممکن است از داشتن سیستم های متعدد رخ دهد، به شدت کاهش می دهد.

با تجارت الکترونیک، کنترل سهام، برنامه ریزی تولید، مدیریت تماس و سایر ویژگی ها، اتوماسیون به یک امکان واقعی تبدیل می شود. اگر یک فروش آنلاین انجام شود، خریدی از یک تامین کننده انجام شود، یا یک دوره تولید جدید شروع شود، این همه اطلاعاتی است که تیم مالی شما می تواند از آن استفاده کند.هنگامی که این داده های منسجم را با توانایی گزارش دهی قدرتمند سیستم ترکیب می کنید، می توانید تصویری واقعی از سلامت مالی و چشم انداز آینده خود را مشاهده کنید. این به شما قدرت می‌دهد تا تصمیم‌های متحول کننده بگیرید. افزایش بهره وری به شما این امکان را می دهد تا کسب و کار خود را تا آنجا که می خواهید توسعه دهید. و از آنجایی که سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که مقیاس‌پذیر باشد، توسعه راحت و پایداری نیز دارد.اگر می‌خواهید حسابداری خود را به سطح بالاتری ببرید، درباره نرم‌افزار تولیدی ژانیا که برای تولیدکنندگان کوچک تا بزرگ ​​طراحی شده است، بیشتر بخوانید.

مطالب مرتبط:

7 نکته برای بهینه سازی مدیریت مالی شرکت شما
ترازنامه مالی چیست؟
بهره وری کسب و کار با نرم افزار حسابداری

Related Post

Leave a Comment