در ابتدا یک تعریف کلی از ارز دیجیتال را داشته باشیم..

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال به‌عنوان یک واحد پولی یا واسطه تبادل (جدا از واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه) برپایهٔ اینترنت تعریف می‌شود که ویژگی‌هایی مشابه با پول فیزیکی را داراست، اما تراکنش‌های انتقال سرمایه را به‌صورت آنی و بدون مرز بین افراد انجام می‌دهد. پول‌های مجازی و ارز رمزی هر دو از نمونه‌های پول‌های دیجیتال هستند اما برعکس این عبارت صحیح نیست. در واقع نمی‌توان پول دیجیتال را به این دو گروه محدود کرد.

ارز‌های دیجیتال، ارز‌هایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کنند، رمزنگاری‌های ارز‌های دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری هستند.گسترش تازه ارز رمزی علاقه به استفاده مجدد از پول‌های دیجیتال را افزایش داده است. این امر با معرفی بیت‌کوین در سال ۲۰۰۹ همراه بود که آن را به بزرگ‌ترین و موردِ قبول‌ترین پول دیجیتال تبدیل کرد.

ابتدا رمزنگاری در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام و فرمان‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرارگرفته اند.

اولین ارز دیجیتال بیت کوین است که در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارز‌های دیجیتال است. در چند سال گذشته ارز‌های دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده اند. در حال حاضر حدود ۹۰۰ ارز دیجیتال در بازار‌های جهانی تجارت می‌شود.

 

در زیر 10 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2021 و بعد از آن را مشاهده خواهید کرد:

 

   1.بیت کوین (BTC)

بدون شک نام پادشاه ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین را شنیده‌اید. این ارز دیجیتال بیش از 60 درصد از کل سرمایه دنیای ارزهای دیجیتال را از آن خود کرده است. بسیاری از سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال با بررسی داده‌های تکنیکال این ارز دیجیتال بر این باورند درصورت حمایت نهنگ‌های بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال تا اواسط سال 2021 تا 10 هزار دلار نیز رشد خواهد داشت. هاوینگ بیت کوین را فراموش نکنید. این ارز دیجیتال توانسته این دوره را پشت سر بگذارد؛ پس باید منتظر رشد قیمت این ارز دیجیتال در چند ماه آینده بود.

   2. اتریوم

اتریوم نیز یکی از بهترین  و پر بازده ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری به حساب می‌آید. این ارز دیجیتال پس از بیت کوین در جایگاه دوم برترین و پرتراکنش‌ترین ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. اگرچه این ارز دیجیتال کاهش قیمت بسیار زیادی را در چند سال اخیر متحمل شد اما اتریوم پس از گذشت زمان نسبتا طولانی به آن تایید سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال رسیده است. به همین دلیل بسیاری بر این باورند سال 2021 سال رشد اتریوم است. برای مطالعه بشتر درباره آینده اترویم می توانید مطلب “آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟” را در سایت اسکناس مطالعه کنید. این رمز ارز را زیر نظر داشته باشید.

    3.مونرو

این ارز دیجیتال یکی از امن‌ترین و درعین حال بهترین ارزهای دیجیتال موجود برای سرمایه گذاری شناخته شده است. در مقایسه با سایر غول‌های موجود در بازار، مونرو تمامی تراکنش‌های آن ناشناس و بسیار امن است. از نظر قیمت نیز، این رمز ارز دوره سقوط خود را پشت سرگذاشته و بسیاری قیمت بالای 100 دلار را برای این رمز ارز تصور می‌کنند.

Monero مونرو یکی از ارزهای دیجیتال جدید و با ارزشی است که البته کار کردن با آن بسیار دشوار است. هدف از طراحی دشوار آن حفظ حریم خصوصی افرادی بوده است که از آن استفاده می ‌کنند. به‌هرحال ممکن است این ارز دیجیتالی خیلی محبوب و پرطرفدار نباشد، اما ارزشمند و خوش آتیه است.

    4. ریپل

ریپل یکی از ارزهای دیجیتال مورد علاقه ایرانیان است. قیمت پایین و رشد بالای آن می‌تواند یک انتخاب بسیار مناسب برای افزایش سرمایه به حساب می‌آید. ریپل یکی از ارزهای دیجیتال قدیمی موجود در بازار است. این ارز دیجیتال جهش‌های ناگهانی بسیار زیادی دارد. بسیاری از سرمایه گذاران بر این باورند ریپل جهشی سنگین به سمت افزایش قیمت خواهد داشت. استقبال مطلوب و همچنین اصلاحات ساختاری در این زمینه از دلایل افزایش قیمت و ارزش این رمز ارز در آینده‌ای نه چندان دور است.

    5. لايت كوين Litecoin

گرچه هنوز فاصله ارزشمندی لایت کوین از بیت کوین زیاد است، اما لایت کوین (litecoin) همیشه یکی از انواع ارز دیجیتال معتبر در جهان بوده است و تلاش می‌کند اگر به بیت کوین نمی‌رسد، حداقل به آن نزدیک شود. Litecoin مبتنی بر فناوری بیت کوین است. اما توسط افراد مختلفی اجرا می‌شود که دائماً آن را با جدیدترین فناوری ارتقا می‌دهند تا به‌سرعت و اجرای بهتر آن کمک کنند.

 

     4. دش Dash

Dash دش یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی جهان است که از نظر ارزشمندی با بیت کوین، لایت کوین و اتریوم فاصله بسیاری دارد. اما از آن جهت که از ابتدای کار هدفش وارد کردن طبقه متوسط جوامع به بازار ارزهای دیجیتال بود، توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و آن را حفظ کند.

 

      6. بايننس كوين

بايننس كوين از ارزهای رمزنگاری شده است كه در پلتفرم باينس سال 2017 عرضه شد. قيمت انتشار اين رمز ارز 1 اتريوم براي 2.700 bnb يا 1 بيت كوين براي 20.000 bnb بود. اما بايننس كوين تنها براي مبادله بين ارزهاي رمزنگاري شده طراحي شده است و امكان مبادله با ارزهاي رايج دنيا را ندارد. در حال حاضر سرمايه بازار اين ارز ديجيتال چيزي حدود 4.054.825.067 دلار است.

 

      7. EOS

پلت فرم EOS توسط يك شركت خصوصی شكل گرفته كه بعدها از سال 2018 به بعد توسعه يافت. اين ارز براساس وايت پيپر منتشر شده است. سرمايه بازار eos نيزي چيزي معادل 3.382..278.462 دلار است.

 

     8. بيت كوين sv

اين رمز ارز همان بيت كوين اصلي است كه توسط شركت nchain طراحي شده است. اين ارز ديجيتال 16 آگوست 2018 منتشر شد، بيت كوين اس وی كاری كه انجم مي‌دهد اين گونه است، اين رمز ارز بيت كوين را بازيابي می كند، ثابت نگهش‌مي‌ دارد و مقياس گسترده‌اي از بيت كوين را نيز منتشر مي‌ كند. اين ارز ديجيتال از نظر ميزان سرمايه در بازار رمز ارزهاي ديجيتال خيلى زود تبديل شد به يكی از بهترين ارزهای ديجيتال جديد كه سرمايه بازار آن اكنون چيزي در حدود 2.372.798.942 دلار برآورد شده است.

 

      9. اومیسگو

اگر اتریوم ارز دیجیتالی پیشرفته‌ای باشد که ارزش آن طلا است، شاید OmiseGO اومیسگو را بتوان نقره این تکنولوژی معرفی کرد.

یکی از دلایل ارزشمند شدن اومیسگو این است که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیار بزرگ و معتبری مانند مک دونالد در آسیای شرقی به مشتریان خود اجازه می‌دهند که پول غذای خود را با این واحد پول ارز دیجیتالی پرداخت کنند. البته لیست چشمگیری از شرکت‌های بزرگ و معتبر در جهان روی اومیسگو سرمایه گذاری کرده‌اند.

Related Post

Leave a Comment