فارغ التحصیلان جدید و آینده برنامه های حسابداری باید تغییرات هیجان انگیزی را در صنعت حسابداری در رابطه با فناوری های هوش مصنوعی (AI) پیش بینی کنند. هوش مصنوعی دنیای تجارت و تجارت را تکان می دهد و تقریباً هر زمینه ای را احیا می کند. البته، هر فناوری مخرب باعث ایجاد ترس منطقی در بین متخصصان از منسوخ شدن توسط ماشین‌ها می‌شود.با این حال، اگرچه هوش مصنوعی چشم انداز حسابداران مجازی هوشمند را به همراه دارد، صنعت حسابداری تا حد زیادی خوشبین است که هوش مصنوعی این پتانسیل را دارد که CPA ها و متخصصان حسابداری را قادر سازد فرصت های شغلی بیشتری پیدا کنند و هوشمندانه تر کار کنند، نه سخت تر. هوش مصنوعی در حال حاضر ابزارهایی را برای کمک به حسابداران آموزش دیده ارائه می کند که ارزش بیشتری را برای مشتریان و شرکت ها ارائه کنند و ما فقط در مرحله ظهور توسعه هوش مصنوعی هستیم.در این مقاله به معرفی تاثیر هوش مصنوعی بر آینده حسابداری می پردازیم:

چهار پروژه بزرگ در خط مقدم سرمایه گذاری هوش مصنوعی هستند

Deloitte راه حل های تجاری با فناوری شناختی را برای مشتریان توسعه داده است و فرآیند بررسی و استخراج اطلاعات اسناد را خودکار می کند. ارنست اند یانگ از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل قراردادها استفاده کرده است و از هوش مصنوعی در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین برای نظارت بر موجودی در طول ممیزی استفاده می کند. PwC یک سیستم هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل اسناد و تهیه گزارش توسعه داده است و سرمایه گذاری قابل توجهی در پردازش زبان طبیعی انجام داده است. KPMG با IBM و مایکروسافت برای توسعه ابزارهایی برای ادغام هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل داده ها و فناوری های شناختی در خدمات حسابرسی خود همکاری کرده است.

متخصصان همچنین از هوش مصنوعی برای تولید بازگشت سرمایه قابل توجهی در حال حاضر و افزایش انتظارات برای سایر شرکت های حسابداری استفاده می کنند. رئیس و مدیر عامل مؤسسه آمریکایی CPAs، بری ملانکن، می‌گوید که یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری از ربات‌ها در عملکرد مالیاتی خود با بهره‌وری حدود 40 درصد استفاده می‌کند. طبق گزارش Sage’s Practice of Now ، درصد از حسابداران موافق هستند که هوش مصنوعی به بهبود شرکت آنها در آینده کمک خواهد کرد.

هوش مصنوعی پتانسیل انسانی را افزایش می دهد و بهره وری را به حداکثر می رساند.

انقلابی که به نفع متخصصان و مشتریان آنها باشد، زمانی قابل دستیابی است که ذهن‌های با استعداد برای دستیابی به پتانسیل خود آزادی داشته باشند و درگیر وظایف یکنواخت نباشند. با خودکارسازی وظایف یکنواخت با هوش مصنوعی، حسابداران می‌توانند منابع خود را با دقت و خلاقیت اختصاص دهند. آنها می توانند آموزش و تجربه خود را برای تجزیه و تحلیل داده های کامپایل شده با هوش مصنوعی و استخراج ارزش واقعی از طریق بینش و هوش تجاری ترکیب کنند. یا می‌توانند با مشتریان شرکتی و فردی نزدیک‌تر کار کنند و برای درک نیازهای آنها و ارائه راه‌حل‌های سفارشی وقت بگذارند.

موارد زیر تنها برخی از راه هایی است که هوش مصنوعی در حال حاضر شروع به تأثیرگذاری بر آینده حسابداری کرده است:

1.حسابداران و حسابداران خودکار:

طبق گفته Accenture، فقط 34٪ از وظایف مالی خودکار هستند، اما حدود 60-80٪ از فعالیت های حسابداری تاریخی را می توان خودکار کرد. هوش مصنوعی برای جمع‌آوری و مرتب‌سازی مقادیر انبوه داده و افزایش دقت و کارایی در حین کار ایده‌آل است. انتظار می‌رود الگوریتم‌های حسابداری و هوش مصنوعی جایگزین 40 درصد از کار در حسابرسی، حقوق و دستمزد، آپلود فایل‌ها، حساب‌های پرداختنی و دریافتنی، کنترل موجودی، و سایر عملکردهای حسابداری شوند.

2.حسابداری نامرئی:

در تکامل فعلی خود، هوش مصنوعی در حال حاضر در جمع آوری، مرتب سازی و تجسم مداوم داده ها برای کشف مسیرهای جدید برای بهره وری مالی و تجاری استثنایی است. شرکت های بزرگ از آن برای کاهش تقلب های مالی و به حداقل رساندن خطاهای انسانی یا ناهنجاری ها مانند فاکتورهای تکراری استفاده می کنند. می‌تواند همبستگی یا پیوند بین پرداخت‌ها و ریسک‌های شناخته‌شده را شناسایی کند و هزینه‌ها را به‌درستی تعیین کند تا شرکت‌ها هزینه‌های غیرضروری را برای اقلام پرداخت نکنند. همه اینها برای انطباق با پیچیده تر شدن مقررات ضروری است. در حالی که کار می کند، شرکت ها می توانند منابع انسانی خود را به روش هایی به کار گیرند که به طور استراتژیک کسب و کار را به جلو هدایت کند.

3.استخراج بینش عملی:

با ادامه پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، قابلیت های تحلیلی ارائه شده توسط ماشین ها به سرعت از آنچه که تحلیلگران انسانی در حال حاضر انجام می دهند، پیشی می گیرد. این پیامدهایی برای بهبود عملیات و گردش کار، بهینه‌سازی سیستم‌های داده، و خروجی بینش‌های عملی دارد که مدیران می‌توانند از آن برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر تجاری (در حالی که داده‌های داخلی و خارجی را فاکتور می‌کنند) استفاده کنند.

4.اتوماسیون فرآیند رباتیک:

RPA توضیح می دهد که چگونه تجزیه و تحلیل اسناد تکراری و وظایف پردازش به سرعت به طور انبوه انجام می شود. اتوماسیون هوشمند (IA) نرم افزارهای بدون مراقبت را قادر می سازد تا جایگزین عوامل انسانی برای برقراری ارتباط اطلاعات اولیه شوند. علاوه بر این، فناوری اکنون می تواند در طول مکالمه معنا را استنتاج کند. چنین قابلیت هایی توسط اینترنت اشیا (IoT) که دستگاه های به هم پیوسته ای هستند که اطلاعات را در یک محیط AI/ML ردیابی و انتقال می دهند، افزایش می یابد.

5.انقلاب هوش مصنوعی در حسابداری :

باعث افزایش تقاضا برای انواع جدیدی از حسابداران شده است. در نتیجه، افراد حرفه‌ای حسابداری که آماده استفاده از قدرت هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده‌ها یا تمرکز بر توسعه روابط مشتری هستند، تقاضای زیادی دارند. کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه ایالتی امپوریا (MBA) با برنامه آنلاین تمرکز حسابداری، و همچنین برنامه آنلاین کارشناسی ارشد حسابداری، هر دو آخرین انتظارات را در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی صنعت را متحول می کند و فارغ التحصیلان را برای آینده آماده می کند.

6.مهارت های ارتباطی و تجاری را توسعه دهید:

از آنجایی که نقش حسابدار بیشتر بر تصمیم گیری، استراتژی و برنامه ریزی متمرکز می شود، مهارت های ارتباطی و تجاری اهمیت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این که می‌توانید به داده‌های کمی از طریق یک لنز استراتژیک نگاه کنید، ارائه توصیه‌هایی مانند اینکه چرا مشتریان باید یک روند خاص را دنبال کنند، دارایی قدرتمندی در آینده حرفه حسابداری خواهد بود. همانطور که رابرت هاف در سال 2018 اشاره کرد، مهارت های ارتباطی برای کارفرمایان که به دنبال «حرفه های حسابداری با شخصیت مشارکتی، حضور اجرایی، مدیریت تعارض و سازگاری هستند، مهم است.

مطالب مرتبط:

بهره وری کسب و کار با نرم افزار حسابداری

اصطلاحات حرفه ای فروش و بازاریابی

حسابداری تجاری چیست؟

Related Post

Leave a Comment