تاثیر چت جی پی تی بر حسابداری

Chat GPT و دیگر سیستم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی آموزش‌دیده این قابلیت را دارند که روش مالیات و حسابداری را در آینده تغییر دهند. ما به این می پردازیم که Chat GPT چیست و چگونه می توانید از امروز استفاده کنید تا کار خود را آسان تر کنید.در این مقاله به تاثیر Chat GPT بر حسابداری می پردازیم:

1-Chat GPT چیست؟

تا به حال احتمالاً در مورد Chat GPT شنیده اید. این اساساً اینترنت را با عصبانیت مردم منفجر می کند و دلیل خوبی هم دارد.Chat GPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد) یک ربات چت است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این یک ابزار تولید متن است که بر روی مجموعه داده های عظیمی از کتاب ها، مقاله ها و وب سایت های حاوی میلیاردها کلمه تا سال 2021 آموزش دیده است. اندازه دقیق مجموعه داده اختصاصی است و فاش نشده است، اما اعتقاد بر این است که یکی از بزرگترین هوش مصنوعی است. مجموعه داده های آموزشی مورد استفاده تا این تاریخ. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا به زبان طبیعی سؤال بپرسند و پاسخ کتبی را دریافت کنند که ربات بر اساس داده‌هایی که با آن آموزش دیده است، بر اساس تقاضا ایجاد می‌کند.

2-چگونه می توان از Chat GPT در حسابداری استفاده کرد؟

در اینجا مثالی از پرسیدن Chat GPT آمده است: “مطالب ژورنالی برای ثبت فروش یک خودرو به قیمت 10000 دلار چیست؟”

پاسخی را همراه با زمینه و توضیح برمی گرداند. خیلی شگفت انگیز درست است؟!

پاسخی که به شما می‌دهد بر اساس ترکیب هزاران تا میلیون‌ها نقطه داده است، به‌جای بازگرداندن مقاله‌ای که قبلاً توسط شخصی نوشته شده و در موتور جستجویی مانند Google یا Bing فهرست‌بندی شده است.

3-Chat GPT می تواند به سوالات آزمون CPA پاسخ دهد!

ما Chat GPT را روی سؤالات حسابداری و حسابرسی بسیار دشوارتر که در آزمون CPA پیدا می‌کنید، آزمایش کردیم. پاسخ ها را با سطحی شگفت انگیز از جزئیات برگرداند. جالب‌تر این است که مجموعه داده Chat GPT بر اساس یک مجموعه داده کلی است. اگر کسی بخواهد ربات مشابهی را با استفاده از داده های حسابداری، حسابرسی و مالیاتی آموزش دهد، پاسخ ها حتی دقیق تر می شوند.

نمونه سوال امتحانی CPA:

چه بخشی از اطلاعات تکمیلی مورد نیاز برای گزارشگری مالی خارجی با هدف عمومی یک دولت محلی در نظر گرفته می شود؟

پاسخ GPT چت:

اطلاعات تکمیلی مورد نیاز (RSI) برای گزارشگری مالی خارجی با هدف عمومی یک دولت محلی معمولاً شامل موارد زیر است:

1-جدول هزینه های کمک های مالی فدرال و ایالتی: این جدول اطلاعاتی در مورد میزان و نوع کمک های مالی دریافتی از دولت های فدرال و ایالتی و نحوه استفاده از آن ارائه می دهد.

2 تغییرات در بدهی های بلندمدت: این جدول اطلاعاتی را در مورد تغییرات در بدهی های بلندمدت مانند اوراق قرضه، اسکناس و سایر تعهدات بلند مدت ارائه می دهد.

3-جدول فعالیت های درآمدزا: این جدول اطلاعاتی در مورد درآمدهای حاصل از فعالیت های درآمدزای مختلف دولت مانند مالیات، هزینه ها و هزینه ها ارائه می دهد.

4-جدول دارایی های ثابت عمومی: این جدول اطلاعاتی در مورد دارایی های ثابت عمومی دولت مانند ساختمان ها، زمین ها و تجهیزات ارائه می دهد.

5-برنامه زمانبندی خدمات بدهی: این جدول اطلاعاتی را در مورد پرداخت های خدمات بدهی دولت از جمله مبلغ، تاریخ سررسید و سررسید بدهی ارائه می دهد.

6-جدول حقوق بازنشستگی و سایر مزایای پس از استخدام (OPEB): این جدول اطلاعاتی در مورد بدهی های بازنشستگی و OPEB دولت، مانند مبلغ بدهی، مفروضات اکچوئری مورد استفاده برای محاسبه بدهی، و وضعیت بودجه طرح ارائه می کند.

توجه به این نکته مهم است که الزامات RSI خاص ممکن است بسته به نوع دولت محلی و استانداردهای حسابداری مورد استفاده متفاوت باشد.

آیا Chat GPT می تواند در آزمون CPA قبول شود؟

دانستن اینکه می تواند به سوالات امتحان پاسخ دهد، باعث می شود فکر کنیم که امروز امکان پذیر است. سوالات در آزمون CPA واقعی به دقت محافظت می شوند، بنابراین نمی توان مطمئن بود.

Chat GPT در حال حاضر در سومین نسخه خود قرار دارد و OpenAI در حال حاضر روی نسل بعدی GPT-4 کار می کند. شایعه شده است که نسخه آینده Chat GPT به طور قابل توجهی سریعتر خواهد بود و بر روی مجموعه داده های بزرگتری آموزش داده شده است. بنابراین، حتی اگر نرم‌افزار امروز نتواند آن را قبول کند، به احتمال زیاد در آینده نزدیک می‌تواند این آزمون را انجام دهد.

چگونه می توانم از Chat GPT در Job امروز استفاده کنم؟

یکی از موارد استفاده برای حسابداران استفاده از Chat GPT به عنوان wingman در زمینه هایی است که ممکن است شما با آن آشنا نباشید. صنعت حسابداری در چند دهه اخیر به شدت تغییر کرده است. به طور فزاینده ای از حسابداران خواسته می شود که داده های مالی را تجزیه و تحلیل کنند یا گزارش های هوش تجاری تهیه کنند. با پیشرفت حرفه حسابداری، از حسابداران خواسته می شود تا در زمینه های مختلف متخصص شوند.

به عنوان مثال، بسیاری از داده های حسابداری با Power BI، Tableau و Alteryx استفاده می شود، اما ممکن است برای تسلط کافی بر ابزارها از آنها استفاده نکنید. خوشبختانه، می‌توانید برای نوشتن فرمول‌ها به Chat GPT تکیه کنید و درباره نحوه انجام کارهای رایج یا پیچیده سؤال بپرسید.می توانید از Chat GPT برای ارائه نکات مفید در مورد نحوه ساختار فرمول ها استفاده کنید.

ربات ها می توانند به سوالات مالی پاسخ دهند!

فناوری پشت Chat GPT را می توان برای پاسخ به سوالاتی که ممکن است قبلاً از یک تحلیلگر مالی یا حسابدار خواسته شده باشد استفاده کرد. در این مورد، یک ربات می‌تواند آموزش داده شود تا به سؤالات رایج پاسخ دهد و در عین حال به مجموعه داده‌های خود یک شرکت ارجاع دهد. کدام محصولات معمولا با هم خریداری می شوند؟ چرا جریان نقدی عملیاتی در این سه ماهه کاهش یافت؟

مایکروسافت و سایر شرکت‌های نرم‌افزاری تلاش‌هایی برای ایجاد راه‌حل‌هایی مانند این انجام داده‌اند، اما نسبتاً ابتدایی هستند و به اندازه تعامل با Chat GPT ساده نیستند. به عنوان مثال، Microsoft Power BI را می‌توان برای پاسخ دادن به سؤالات مربوط به داده‌های اساسی تنظیم کرد، اما باید به صورت دستی آموزش داده شود و با سؤالات پایه آشنا شود.

3-مالیات توسط Chat GPT وارونه خواهد شد!

شیوه های مالیاتی با انجام تحقیقات حقوقی و ارائه نظرات در مورد استراتژی های مالیاتی مختلف به مشتریان، ارزش زیادی به مشتریان می بخشد. آموزش راه حل Chat GPT بر روی یک مجموعه داده حقوقی و قانون قضایی مالیاتی راه چندانی نیست. پس از آموزش، می‌تواند پیشنهادهای مالیاتی ارائه دهد، یا به طور بالقوه به یک ERP متصل شود تا فرصت‌هایی را شناسایی کند که ممکن است یک روش مالیاتی در ابتدا از آن آگاه نباشد.

همچنین ممکن است به عنوان جایگزینی برای کشف الکترونیکی استفاده شود. شرکت‌ها اغلب باید برای هر چیزی از فروش محلی و استفاده از مالیات گرفته تا ممیزی IRS، اسناد و مدارک و درخواست‌ها را ثبت کنند. فرآیند جمع آوری این اطلاعات می تواند بسیار زمان بر باشد. یک هوش مصنوعی آموزش‌دیده بر روی داده‌های داخلی شما ممکن است بتواند اسنادی را که به آن‌ها نیاز دارید به‌موقع‌تر نشان دهد.

در حالی که ما فکر می‌کنیم داشتن یک هوش مصنوعی مانند Chat GPT که شما را در دادگاه مالیاتی نمایندگی می‌کند کار بسیار دوری است، The National Law Review اخیراً مقاله‌ای را منتشر کرده است که استفاده از GPT را به عنوان جایگزینی برای وکلا بررسی می‌کند.در حال حاضر به نظر نمی رسد که وکلا نگران تعویض کامل باشند. Chat GPT هنوز برای قبولی در آزمون وکالت در تلاش است.

کریگ بال: ChatGPT یک دانشجوی حقوق متوسط را ثابت می کند – EDRM اما، این ابزارها حداقل به تیم های مالیاتی و حقوقی کمک می کنند تا برای پرونده ها آماده شوند، به درخواست های اطلاعات از IRS پاسخ دهند و شاید حتی یک نقطه مرجع برای بالقوه باشند. استراتژی های مالیاتی در کسب و کار شما حداقل می توان امیدوار بود که آنها نرخ قابل پرداخت وکلای مالیاتی را پایین بیاورند.

4-آیا IRS از هوش مصنوعی برای ممیزی استقبال خواهد کرد؟

بر کسی پوشیده نیست که IRS از کمبود گسترده کارکنان رنج می برد که آنها سعی می کنند با آن کنار بیایند. در دراز مدت، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که این مشاغل به طور فزاینده ای خودکار شوند. اکثر اظهارنامه های مالیاتی شخصی که نسبتاً ساده هستند قبلاً برای تقلب و خطا توسط ماشین آلات حسابرسی می شوند. بازده های پیچیده تر توسط نمایندگان IRS یا نمایندگان ویژه IRS حسابرسی می شوند. این احتمال وجود دارد که با بهبود هوش مصنوعی، تعداد فزاینده‌ای از اظهارنامه‌های مالیاتی به طور کامل بررسی شوند یا حداقل برای فعالیت‌های مشکوک علامت‌گذاری شوند.

آیا Chat GPT می تواند اظهارنامه مالیاتی شخصی شما را انجام دهد؟

همانطور که امروز اوضاع پیش می‌رود، به دلایلی، GPT را برای مشاوره مالیاتی شخصی توصیه نمی‌کنیم. در آینده، فناوری پشت چت GPT و پردازش زبان طبیعی احتمالاً بسیار مفید خواهد بود. شرکت‌هایی مانند TurboTax و H&R Block در زمینه خود پیشرو هستند و میلیون‌ها دلار در سال صرف مراکز تماس برای پاسخگویی به سوالات مالیاتی می‌کنند. محصولات آنلاین آن‌ها مبتنی بر راهنمایی افراد در پر کردن فرم‌های مالیاتی با پرسیدن سؤالات رایج مالیات شخصی در مورد رویدادهای زندگی و پر کردن فرم‌ها است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که ما از Chat GPT برای اظهارنامه مالیاتی شخصی استفاده نمی کنیم.مجموعه داده به‌روز نیست. تا سال 2021 بر روی یک مجموعه داده آموزش داده شد.مجموعه داده متمرکز بر مالیات نبود. خدمات اظهارنامه مالیاتی ساعت های بی شماری را صرف تحقیق درباره آخرین قوانین مالیاتی می کنند.اظهارنامه مالیاتی می تواند ذهنی باشد. یک حسابدار مالیاتی عالی گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهد و خطرات مربوط به رویکردهای مالیاتی مختلف را درک می کند.پاسخ ها 100% دقیق نیستند اما می توانند دقیق به نظر برسند.

chat-gpt

مطالب مرتبط:

10 استراتژی فروش آنلاین در سال 2023

کاربردهای ChatGPT

بازاریابی STP چیست؟

Related Post

Leave a Comment