ترند دیجیتال مارکتینگ 2023

بازاریابی دیجیتال موفق با تغییر سلیقه مشتری و تغییر شرایط بازار سازگار است. به‌عنوان یک بازاریاب، این کار همیشه آسان نیست، چه رسد به جریان مداوم مدهای بازاریابی جدید که کار شما را دشوارتر می‌کند. برای تکمیل آن، الگوریتم‌های فیس‌بوک و گوگل چندین بار در سال تغییر می‌کنند، که می‌تواند تاکتیک‌های سئوی شما را منسوخ کند.در این مقاله به معرفی ترند بازاریابی دیجیتال 2023 می پردازیم:

برای حفظ مشتریان خود، گسترش کسب و کار خود و جلوتر از رقبا، مطمئن شوید که با آخرین تحولات در بازاریابی دیجیتال همگام هستید. بیایید شش مورد از مطمئن ترین پیش بینی های خود را برای بازاریابی دیجیتال در پنج سال آینده و پس از آن بررسی کنیم.

شش گرایش بازاریابی دیجیتال که باید در سال 2023 انجام شود:

1. محتوای پخش زنده و ویدیوی فرم کوتاه

ویدیو دارای برخی از بهترین نرخ های تولید سرنخ و نرخ تبدیل در بین هر رسانه تبلیغاتی است. با این حال، حتی ترندهای همیشگی در بازاریابی دیجیتال در معرض تکامل و تجدید نظر هستند. در مورد ویدیو هم همینطور است.

طبق گزارش Conviva State of Streaming، 23 درصد از زمان تماشای جهانی صرف تماشای محتوای زنده در پلتفرم هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام می شود، در حالی که 77 درصد دیگر به محتوای درخواستی اختصاص دارد. من متوجه شدم که این نتیجه آن است که مردم نگران از دست دادن آن هستند. این نوع محتوا آنها را جذب می کند، بنابراین آنها می توانند اولین کسانی باشند که در مورد رویدادهای شکسته یاد می گیرند.

طول ویدیوی کوتاه‌تر، تلاش‌های بازاریابی بیشتری را برای حفظ علاقه بینندگان به کالاها یا خدمات تبلیغاتی ضروری کرده است. به خاطر داشته باشید، با این حال، مردم بیشتر روی ویدیوهای تولید شده و ویرایش شده حرفه ای کلیک می کنند زیرا آنها را نامرتبط می دانند.

2. تمرکز بیشتر بر تجربه مشتری

مصرف کنندگان در سال 2023 بیشتر به داشتن یک تجربه به یاد ماندنی اهمیت می دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که قیمت و کیفیت را باید نادیده گرفت. هر دو بر رضایت ما در انتخاب، خرید و استفاده از چیزهایی که برای آنها پول خوبی می پردازیم تأثیر می گذارد.

عملکرد سنتی فناوری در این زمینه تسهیل ساده سازی و کاهش ناامیدی کاربران بوده است. به درگاه‌های آنلاین مراقبت از مشتری فکر کنید که مشکلات را مدیریت می‌کنند و پشتیبانی پس از فروش یا الگوریتم‌های توصیه‌ای که به ما کمک می‌کنند تصمیم بگیریم چه چیزی بخریم. اگرچه اینها هنوز در سال 2023 حیاتی خواهند بود، اما بازی تغییر کرده است و کلیدواژه های سال تعامل خواهد بود.

این امر به ویژه در متاورس صادق خواهد بود، کلمه ای فراگیر که اغلب توسط آینده پژوهان برای توصیف “سطح بعدی” پلت فرم آنلاین استفاده می شود، جایی که ما با شرکت ها و سایر مصرف کنندگان در تنظیمات کاملاً فراگیر، سه بعدی و مجازی درگیر هستیم.

3. برندها باید پاسخگویی نشان دهند!

بدیهی است که مصرف کنندگان مدرن به مسئولیت اجتماعی، صداقت و شفافیت اهمیت می دهند.از هر 2 ژنرال یک نفر و 41 درصد از نسل هزاره بیشتر از برندهایی حمایت می کنند که از اهداف اجتماعی حمایت می کنند. عادات خرج کردن مشتریان عمیقاً تحت تأثیر تلاش های حمایتی مشاغل قرار می گیرد.

با توجه به این موضوع، کسب‌وکارها تاکتیک‌های رسانه‌های اجتماعی خود را تغییر می‌دهند تا بر فعالیت‌ها، تبلیغات، محصولات و موضوعات یا اهدافی که به آنها متعهد هستند تأکید کنند. در حالی که این ممکن است فروش محصول را فورا افزایش ندهد، اما راهی قابل توجه و سازنده برای نشان دادن مسئولیت اجتماعی است.

4. رویدادهای حضوری بازگشته اند!

با نگاهی به سفر تا اینجای کار، می‌توانیم ببینیم که هر چیزی به جز آرام بوده است، زیرا رویدادهای زنده مجبور بوده‌اند با کاهش و افزایش آلودگی‌های Covid-19 پیش‌بینی نشده مقابله کنند.با این حال، چشم انداز سال آینده خوش بینانه تر است. در یک نظرسنجی توسط MarTech از 200 پاسخ دهنده: “تقریباً دو برابر تعداد پاسخ دهندگان “به احتمال زیاد” به جای “بسیار بعید” برای شرکت در رویدادهای حضوری در نیمه اول سال 2023 بودند. برای نیمه دوم سال آینده، خوش بینی حاکم است. ، با 80 «بسیار محتمل» برای رفتن به رویدادهای زنده و 40 مورد دیگر به احتمال زیاد یا بسیار محتمل است.

5. گیمیفیکیشن

افزودن ویژگی‌های تعاملی به یک وب‌سایت راهی فوق‌العاده برای ارائه بیشتر خواسته‌های بازدیدکنندگان، تشویق آنها به کاوش در سایت و به دست آوردن بینش در مورد مخاطبان شما است.استفاده از عناصر بازی در وب سایت ها به عنوان گیمیفیکیشن شناخته می شود که نشان دهنده مسیر جدیدی در بازاریابی دیجیتال است. اگرچه این یک ساده سازی بیش از حد است، بسیاری از شرکت ها به طور فزاینده ای از عناصر طراحی بازی برای افزایش حفظ مشتری، تبلیغات دهان به دهان و درآمد استفاده می کنند.

با توجه به اینکه 80 درصد از دارندگان گوشی‌های هوشمند بازی‌های موبایلی را روی دستگاه‌های خود انجام می‌دهند، دیدن این که چگونه بازی ممکن است در تجارت الکترونیک نیز جذاب باشد، ساده است. به عنوان مثال، بازی مک دونالد مونوپولی را از دوران پیش از دیجیتال در نظر بگیرید. بازیکنان برای پیشرفت در بازی باید آیتم های خاصی را از منو خریداری کنند. پیاده سازی آسان، در عین حال بسیار کارآمد.

6. پادکست

مشتریان همیشه فعال امروزی می توانند به طور قابل توجهی از توانایی یک شرکت برای به اشتراک گذاشتن داستان خود از طریق پادکست، که از هر دستگاه متصل به اینترنت قابل دسترسی است، بهره مند شوند.

مانند هر سایت تولید محتوا، این شما هستید که باید بفهمید دقیقاً چه کسی را می خواهید تنظیم کنید. طول پادکست به بحث و مشارکت مخاطب بستگی دارد. در نتیجه، باید انتظار داشته باشید که با موضوعاتی که توجه آنها را جلب می کند، رهبری کنید.

مطالب مرتبط:

ابزار فروش در لینکدین

راه اندازی کسب و کار در 15 مرحله

مشاغل پردرآمد سال 2023

Related Post

Leave a Comment