بسیاری از مردم فکر می کنند سئو خیلی سخت است و ارزش تلاش ندارد. این درست نیست اصول SEO در واقع بسیار ساده است. و با 57.8٪ از کل ترافیک وب از طریق Google ، مطمئناً اگر وب سایت دارید می توانید در مورد آن یاد بگیرید.

اگر فکر می کنید اصول اولیه برای رتبه بندی کافی نیست ، دوباره فکر کنید. درک اکثر افرادی که از وب سایت ها استفاده می کنند درک بسیار محدودی از SEO دارند ، بنابراین دانستن اصول اولیه مطمئناً می تواند به موفقیت شما کمک کند.

آنچه در این راهنما یاد خواهید گرفت در اینجا است:

ابتدا مطمئن شویم که اصول مطلق سئو را می فهمیم ، از جمله اینکه چرا مهم است و چگونه با دیگر کانال های بازاریابی مقایسه می شود.

چرا سئو مهم است؟

بیشتر ترافیک وب از نتایج ارگانیک Google ناشی می شود.

 

به عبارت دیگر: جستجوی ارگانیک از همه منابع دیگر ، ترافیک بیشتری دارد.

اگر راهنمای ما در مورد نحوه کار موتورهای جستجو را بخوانید ، می دانید که Google و سایر موتورهای جستجو براساس صدها سیگنال ، صفحات را برای رتبه بندی انتخاب می کنند. SEO مهم است زیرا روند افزایش این سیگنال ها برای رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک است.

 

مزایای سئو چیست؟

رتبه بندی بالاتر مورد تبلیغ ترین سئو است ، اما در واقع رتبه بندی فقط وسیله ای برای رسیدن به هدف است. بسیاری از مزایای واقعی سئو مربوط به ترافیک است.

 

   1. سئو منجر به بازدید بیشتر می شود

از آنجا که بیشتر افراد تمایل دارند یکی از اولین نتایج جستجو را کلیک کنند ، رتبه بندی بالاتر معمولاً بازدیدکننده بیشتری را به وب سایت شما سوق می دهد.

 

به عنوان مثال ، به سه نتیجه برتر “ارسال وب سایت به موتورهای جستجو” نگاه کنید. با استفاده از Ahrefs ’Keywords Explorer ، می بینیم که به نظر می رسد صفحه دارای بالاترین میزان بازدید ، بیشترین بازدید ارگانیک را دارد ، پس از آن دوم ، سپس سوم و غیره

 

مطالعه ما نشان داد که این مشاهدات به طور کلی در سطح واقعی صادق هستند ، زیرا موقعیت رتبه بندی با ترافیک کلی یک صفحه ارتباط زیادی دارد.

 

    2. سئو منجر به ترافیک سازگار می شود

رتبه بندی در موتورهای جستجو معمولاً منجر به ایجاد ترافیک ثابت و غیرفعال می شود. این امر به ندرت در مورد رسانه هایی مانند رسانه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل اتفاق می افتد که اغلب منجر به افزایش ترافیک می شود و به سرعت از بین می رود.

این اتفاق می افتد زیرا شبکه های رسانه های اجتماعی برای نمایش محتوای تازه طراحی شده اند. ایمیل ها اغلب به عنوان خوانده شده ، فراموش شده یا در جعبه هرزنامه قرار می گیرند. با این وجود ، از آنجا که تعداد جستجوهای انجام شده در موتورهای جستجو به طور معمول  ماه به ماه استوار است ، پس از رتبه بندی ، میزان ترافیک هم ثابت و هم منفعل است.

 

    3. سئو منجر به ترافیک “رایگان” می شود

 

برخلاف پرداخت هزینه تبلیغات ، ترافیک جستجو “رایگان” است.

این یک معامله بزرگ است زیرا تبلیغات در موتورهای جستجو گران است.

به عنوان مثال ، طبق Ahrefs ’Site Explorer ، وبلاگ Ahrefs هر ماه 390 هزار بازدید بازدید ماهانه از موتورهای جستجو دارد. اگر ما بابت این میزان ترافیک به Google پرداخت می کردیم ، هزینه ماهانه آن حدود 1 میلیون دلار بود.

البته ، ایجاد محتوایی که در Google رتبه بندی شود رایگان نیست  اما در مقایسه با پرداخت هزینه تبلیغات معمولاً ارزان است.

 

چگونه وب سایت خود را در Google پیدا می کنید؟

 

SEO به شما کمک می کند تا رتبه بالاتری داشته باشید ، اما اگر گوگل حتی از ابتدا نمی داند وب سایت شما وجود دارد ، نمی توانید رتبه بالاتری داشته باشید.

Google سرانجام وب سایت شما را به خودی خود پیدا خواهد کرد ، اما اینکه  سایتتان را به صورت دستی ثبت می کنید  چند مزیت اصلی دارد:

کشف  اکثر وب سایت های جدید از وب سایت های دیگر که هیچ پیوندی ندارند ، بنابراین ممکن است زمان لازم باشد تا Google آنها را کشف کند.

وب سایت خود را بهبود ببخشید کنسول جستجوی Google توصیه هایی در مورد بهبود و بهینه سازی وب سایت شما ارائه می دهد.

اولین قدم برای ارسال وب سایت خود به Google ، یافتن نقشه سایت شماست.

 

نقشه سایت فایلهایی است که تمام صفحات مهم وب سایت شما را لیست می کند. معمولاً می توانید با تایپ کردن یکی از این URL ها در مرورگر خود ، آدرس خود را پیدا کنید:

 

وب سایتwebsite.com/sitemap.xml

وب سایتwebsite.com/sitemap_index.xml

اگر آنجا نیست ، به وب سایت.website.com/robots.txt بروید که معمولاً در آن لیست می شود.

اگر آنجا هم نباشد ، احتمالاً یکی ندارید. راهنمای ایجاد نقشه سایت را بررسی کنید.

مرحله دوم ایجاد یک حساب Google Search Console رایگان و ارسال نقشه سایت خود است.

 

 

Related Post

Leave a Comment