تفاوت حسابداران عمومی و حسابداران

وقتی برای مشاغل حسابداری درخواست می دهید، اولین سوالی که مردم می پرسند این است که آیا به فکر “عمومی یا خصوصی” هستید؟ حسابداری خصوصی یا شرکتی مستلزم حسابداری است که تنها توسط یک شرکت برای نیازهای حسابداری خود استخدام می شود. حسابداران عمومی برای شرکت هایی کار می کنند که خدمات حسابداری را به شرکت های دیگر ارائه می دهند. خود حسابدار کارمند مشتری نیست، بلکه بیشتر یک پیمانکار است. دانستن تفاوت بین این دو مسیر شغلی می تواند به شما کمک کند شغلی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اهداف بلندمدت شما مطابقت دارد.در این مقاله به معرفی تفاوت حسابداران عمومی و حسابداران شرکتی می پردازیم:

1-نوع و ساختار حسابداری

تفاوت عمده بین حسابداری شرکتی و عمومی، نوع شرکتی است که شما برای آن کار خواهید کرد. در بیشتر موارد، حسابداران عمومی برای یک شرکت حسابداری دولتی کار می کنند. به گفته Coach حسابداری، این نوع شرکت می تواند شراکتی، مالک انفرادی یا یک شرکت بزرگ بین المللی باشد. در بسیاری از موارد، حسابداران دولتی می توانند در طول زمان، در شرکت پیشرفت کنند و در نهایت فرصتی برای مالک شدن پیدا کنند. شرکت حسابداری عمومی مشتریان مختلفی را خارج از خود می پذیرد.

حسابداران شرکتی در عملکرد حسابداری شرکت هایی که کالا و خدمات تولید می کنند، بر خلاف فروش خدمات حسابداری کار می کنند. سازمان این شرکت ها متفاوت است، اما بسیاری از آنها به صورت عمومی معامله می شوند. به طور کلی، یک حسابدار شرکتی یک کارمند W2 با مزایایی است.

ساخنار حسابداری

2-زندگی کاری حسابداری

در حالی که بسیاری از مشاغل در حسابداری شامل ساعات کار طولانی هستند، حسابداران شرکتی و عمومی به طور متفاوتی به تعادل بین کار و زندگی نگاه می کنند. اکثر انواع حسابداری شرکتی معمولاً ساعت های طولانی در حدود دوره بسته شدن ماهانه کار می کنند، زمانی که شرکت سوابق حسابداری را هر ماه تکمیل می کند. بسته به اندازه شرکت، حسابدار خصوصی ممکن است. مسئولیت وظایف حسابداری خاصی مانند حساب های دریافتنی و فاکتورها را بر عهده داشته باشد. از طرف دیگر، آنها ممکن است مسئول انواع مختلف حسابداری شرکتی باشند. علاوه بر این، حسابداران شرکتی ساعات بیشتری را در حوالی تاریخ حسابرسی سالانه و گزارش فصلی کار می کنند.

حسابداران عمومی تمایل دارند در طول “فصل شلوغ” مشتریان خود ساعات بیشتری کار کنند. معمولاً از ژانویه تا آوریل است که باید اظهارنامه مالیاتی تهیه شود. با این حال، همانطور که حسابداران عمومی در سازمان پیشرفت می کنند، این فصل شلوغ گاهی اوقات می تواند تا بخش بیشتری از سال ادامه یابد. حسابداران عمومی می توانند به عنوان افراد یا تیم به هر مشتری اختصاص داده شوند، یا ممکن است تقسیم کار متفاوتی وجود داشته باشد.

3-تمام وقت و پاره وقت

از آنجایی که حسابداران شرکتی تمام وقت خود را صرف کار برای یک شرکت می کنند، در مورد حسابداری شرکتی که در آن کار می کنند بسیار آگاه هستند. این امر یک حسابدار شرکتی ماهر را برای شرکت و شرکت هایی که محصولات و خدمات مشابه می فروشند ارزشمند می کند. با این حال، حسابداران عمومی اغلب به مشتریان بسیاری، گاهی اوقات در صنایع مختلف، خدمات می دهند. این به آنها دانش گسترده ای در مورد مسائل حسابداری در شرکت های مختلف می دهد. این امر حسابداران عمومی را برای شرکت هایی که به دنبال کارمندانی با دانش گسترده هستند ارزشمند می کند.

4-ثبات در مشاغل

حسابداران عمومی ممکن است هر هفته به مشتری متفاوتی خدمت کنند یا حتی در همان روز به سایت های مشتریان مختلف سفر کنند. حسابداران شرکتی در تمام سال برای یک کارفرما کار خواهند کرد. اگر به دنبال شغلی هستید که در آن یک میز یا دفتر دارید و می خواهید هر روز با افراد مشابهی تعامل داشته باشید، حسابداری عمومی برای شما مناسب نیست و حسابداری شرکتی ممکن است برای شخصیت شما مناسب تر باشد. با این حال، اگر شما علاقه مند به دیدن نحوه عملکرد کسب و کارهای مختلف هستید و اهمیتی ندارید که بین مشتریان پرشور شوید، حسابداری عمومی در مقابل صنعت ممکن است مناسب تر باشد.

مطالب مرتبط:

مالیات مضاعف چیست و چگونه کار می کند؟

اقتصاد خرد و اقتصاد کلان

مدل کسب و کار بازاریابی شبکه ای

Related Post

Leave a Comment