سخت-افزار-POS-رستوران-jتجهیزات-رستورانی-zhaniya.como_

سیستم های POS رستوران ها در سال های اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده اند و برخی از بزرگترین تغییرات مربوط به سخت افزار POS بوده است.فقط یک دهه پیش، اکثر سخت افزارهای POS را می توان به عنوان بزرگ، بی حرکت و گران قیمت توصیف کرد. سیستم‌های POS قدیمی که در این دوره تسلط داشتند، داده‌ها را روی سرورهای محلی ذخیره می‌کنند و در یک شبکه داخلی بسته اجرا می‌شوند، به این معنی که تمام سخت‌افزار باید در یک مکان راه‌اندازی شود و نمی‌توان آن را در محل جابجا کرد.

اگرچه برخی از رستوران‌ها هنوز از سیستم‌های قدیمی استفاده می‌کنند، فناوری POS (و سخت‌افزاری که از آن تشکیل شده است) به طور قابل توجهی تکامل یافته است. سیستم‌های POS مدرن امروزی به اینترنت متصل می‌شوند و داده‌ها را در فضای ابری ذخیره می‌کنند و به سخت‌افزارهایی با وزن سبک، متحرک و در نهایت ارزان‌تر اجازه می‌دهند.

چه بخواهید سیستم قدیمی خود را با یک POS مبتنی بر ابر تعویض کنید یا برای اولین بار یک POS رستوران را خریداری کنید، مهم است که بدانید به چه سخت افزار سیستم POS برای تجارت خود نیاز دارید و چگونه همه با هم کار می کنند. در این مقاله، همه چیزهایی که باید بدانید را پوشش خواهیم داد، از جمله:

سخت افزار POS رستوران-jتجهیزات رستورانی-zhaniya.como

POS به چه معناست؟

به زبان ساده، POS سیستمی از سخت‌افزار و نرم‌افزار است که با هم کار می‌کند تا گردش کار و معاملات فروش را مدیریت کند. در گذشته، سیستم‌های POS رستوران‌ها صرفاً برای ارسال سفارش‌ها به آشپزخانه و سپس ارائه رسید برای غذای مشتریان استفاده می‌شد. با این حال، سیستم‌های POS امروزی بسیار بیشتر از پردازش سفارشات و فروش انجام می‌دهند.

سخت افزار POS به اجزای فیزیکی سیستم اشاره دارد – قسمت هایی از سیستم که می توانید ببینید و لمس کنید. به عنوان مثال، یک iPad که به عنوان یک پایانه POS استفاده می شود، نمونه کاملی از سخت افزار POS ضروری است.از سوی دیگر، نرم افزار POS مجموعه ای از دستورالعمل هاست که به سیستم می گوید دقیقا چه کاری انجام دهد. نرم افزار حسابداری توسعه یافته و مهندسی شده است و بدون سخت افزار مناسب قابل استفاده نیست. برخلاف سخت‌افزار، نرم‌افزار چیزی است که می‌توانید از آن استفاده کنید، اما از نظر فیزیکی لمس نمی‌کنید.

7 قطعه سخت افزار POS رستوران که حتما باید داشته باشید!

با درک بهتر تفاوت‌های بین سخت‌افزار و نرم‌افزار POS، زمان آن فرا رسیده است که در واقع به چه قطعاتی از سخت‌افزار POS رستوران نیاز دارید. در حالی که انواع مختلف رستوران ها تنظیمات کمی متفاوت خواهند داشت، به طور کلی هفت قطعه سخت افزار ضروری وجود دارد که شما به آن نیاز دارید.

1- پایانه پوز

بدون شک مهمترین قطعه سخت افزار POS رستوران ترمینال POS شما است. پایانه POS دستگاه الکترونیکی است که نرم افزار POS شما روی آن اجرا می شود و دارای یک رابط دیجیتالی است که کارکنان می توانند از آن برای مدیریت تراکنش ها استفاده کنند. بدون این قطعه سخت افزاری، نمی توانید از نرم افزار POS خود استفاده کنید.

ترمینال POS می تواند دسکتاپ، لپ تاپ، تبلت یا گوشی هوشمند باشد . تقریباً هر دستگاهی که به اینترنت متصل می شود. با این حال، بیشتر سیستم‌های POS مدرن به تبلت‌های صفحه لمسی به‌عنوان پایانه اصلی POS متکی هستند. تبلت‌ها ترجیح داده می‌شوند زیرا دستگاه‌ها بی‌سیم، سبک وزن و کاملاً متحرک هستند و به سرورها اجازه می‌دهند به راحتی سفارشات را در کنار میز دریافت کنند. و برخلاف گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارند تا سرورها بتوانند هر چیزی را که نیاز دارند را در یک لحظه ببینند.

ترمینال POS اغلب گران‌ترین جزء راه‌اندازی سخت‌افزار POS رستوران است، به این معنی که باید به دقت در نظر بگیرید که کدام پایانه POS برای رستوران شما مناسب است. همه تبلت‌های POS یکسان ساخته نمی‌شوند و تبلت‌های انتخابی شما معمولاً به iPad در مقابل Android خلاصه می‌شود.

کارتخوان یوروو i9100

2-تبلت های اندروید پوز

اگرچه هم آی‌پدهای اپل و هم تبلت‌های اندرویدی برای نیازهای یک رستوران شلوغ مناسب هستند، اما برخی از اشکالات قابل‌توجه برای سخت‌افزار اندروید وجود دارد. برای مثال، دستگاه‌های Android مختلف زیادی وجود دارد و لزوماً همه آنها به طور یکپارچه با نرم‌افزار POS شما ادغام نمی‌شوند. در نتیجه، بسیاری از ارائه‌دهندگان POS که از سخت‌افزار اندروید استفاده می‌کنند، از مشتریان می‌خواهند که تبلت‌های اختصاصی شرکت را خریداری کنند – و شما را در معرض خطر مشکلات احتمالی هزینه و زنجیره تامین قرار می‌دهد.

یکی دیگر از ایرادات سخت افزار اندروید این است که دستگاه ها دارای منحنی یادگیری تندتر و تجربه کاربری پراکنده هستند زیرا سازنده دستگاه طراحی را کنترل می کند. برای مثال، دستگاه‌های سامسونگ، ال‌جی و لنوو همگی تجربیات کاربری متفاوتی دارند.

3-تبلت های آیپد پوز

در مقابل، همه آیپدها به طور یکپارچه با نرم افزار iOS ادغام می شوند. این بدان معناست که اگر یک سیستم POS را انتخاب کنید که روی iOS اجرا شود، جدیدترین آیپدها با نرم افزار POS شما ادغام خواهند شد. همچنین به این معنی است که شما موظف نیستید آی‌پدهای رستوران خود را مستقیماً از ارائه‌دهنده POS خود خریداری کنید، که اگر قبلاً دارای سخت‌افزار iPad POS هستید، می‌تواند در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

آیپدهای اپل نیز به طور کلی از دیدگاه تجربه کاربری گزینه سخت افزاری بهتری هستند. اپل یک رابط شفاف ارائه می دهد که به راحتی می توان آن را از جعبه یاد گرفت. ناگفته نماند، بسیاری از کارکنان رستوران – به ویژه کارمندان جوانتر – اغلب از قبل با دستگاه های اپل و نحوه کار آنها آشنا هستند.

4 -چاپگرها

چاپگرها یکی دیگر از قطعات حیاتی سخت افزار سیستم POS شما هستند. علی‌رغم اینکه بسیاری از جنبه‌های مدیریت رستوران دیجیتالی شده‌اند، برخی از مشتریان هنوز رسیدهای چاپی را ترجیح می‌دهند و بسیاری از رستوران‌ها – به‌ویژه مکان‌های خدمات کامل – هنوز بلیط آشپزخانه چاپی را ترجیح می‌دهند.

5-پرینترهای حرارتی

چاپگرهای حرارتی (فیش پرینتر) همچنین به عنوان چاپگرهای رسید شناخته می شوند – عمدتاً توسط پیشخوان برای چاپ رسید برای مشتریان استفاده می شوند. این نام از این واقعیت گرفته شده است که چاپگرها از گرما (به جای جوهر) برای چاپ کاراکترها و تصاویر روی کاغذ حساس به حرارت استفاده می کنند. چاپگرهای حرارتی به طور خاص برای رسید مشتری استفاده می شوند زیرا سریعتر و بی صداتر از چاپگرهای ضربه ای مورد استفاده در آشپزخانه هستند.

6-چاپگرهای ضربه ای

اگرچه بسیاری از رستوران‌ها اکنون از سیستم‌های نمایش آشپزخانه استفاده می‌کنند که بلیت‌های دیجیتالی آشپزخانه را نمایش می‌دهند، بسیاری از آنها هنوز یک چاپگر ضربه‌ای را در تنظیمات سخت‌افزاری خود دارند. چاپگر ضربه ای چاپگری است که به طور خاص برای چاپ بلیط آشپزخانه طراحی شده است. این چاپگرها جوهر را به صورت مکانیکی انتقال می‌دهند تا جوهر لکه نشود، حتی اگر چاپگر در کنار اجاق +400 درجه فارنهایت باشد. پرینترهای ضربه ای علاوه بر دوام بسیار زیاد، صدای بسیار بالایی نیز دارند – کیفیتی که در محیط آشپزخانه پر سر و صدا ایده آل است.چاپگرهای ترجیحی TouchBistro عبارتند از: Star Micronics’ Thermal Printers، TSP143III و mC-Print3 و Start Micronics Impact Printers، SP742. این چاپگرهای استاندارد صنعتی چاپ رسید و لیبل قابل اعتماد، با سرعت بالا و با کیفیت بالا را ارائه می دهند.

7- اسکنر بارکد

در حالی که اسکنر بارکد اغلب با مشاغل خرده فروشی مرتبط است، اغلب توسط رستوران ها نیز استفاده می شود – به ویژه آنهایی که غذاهای از پیش بسته بندی شده یا کالا می فروشند.اسکنر بارکد با بیرون کشیدن اطلاعات محصول از یک کالا و افزودن آن به کل پرداخت مشتری کار می کند. برای مدیریت بهتر موجودی و سرعت بخشیدن به فرآیند پرداخت، اسکنرهای بارکد را می توان به پایانه های POS متصل کرد تا اسکن از طریق ثبت، روی میز یا در صفحه سفارش انجام شود. فقط مطمئن شوید که اسکنر بارکد خریداری شده با نرم افزار POS خاص شما سازگار است.datalogic خطی از اسکنرها/تصاویر بارکد یک بعدی و دو بعدی قابل اعتماد و محکم را ارائه می دهد.

8- پایانه های پرداخت

با این حال، نحوه پرداخت غذاخوری‌ها در سال‌های اخیر به‌طور چشمگیری تغییر کرده است – به‌ویژه در پی همه‌گیری COVID-19 – و پایانه‌های پرداخت مورد استفاده در رستوران‌ها نیز تغییر کرده است. 40 درصد از اپراتورهای رستوران گفتند که پس از شروع همه‌گیری کووید-19 در مارس 2020، پرداخت‌های بدون تماس یا تلفن همراه را پذیرفته‌اند.

اکنون، واضح است که بسیاری از مشتریان ترجیح می‌دهند با ضربه زدن یا استفاده از کیف پول دیجیتال تلفن خود پرداخت کنند. در نتیجه، بسیاری از اپراتورها پایانه های پرداخت خود را به دستگاه هایی ارتقا داده اند که می توانند کارت های نقدی و اعتباری را پردازش کنند. با این پایانه‌های پرداخت سازگار با EMV، مشتریان به سادگی روی پایانه‌های پرداخت کارت خود را لمس می‌کنند و اطلاعات ریزتراشه موجود در کارت از طریق آنتن‌های فرکانس رادیویی موجود در کارت‌خوان‌های کارت اعتباری برای مجاز کردن خرید ارسال می‌شود – بدون نیاز به پین یا امضا.

اگر می‌خواهید پرداخت‌های Tap to Pay و کیف پول تلفن همراه را بپذیرید، به پایانه‌های پرداخت مجهز به فناوری ارتباطات میدان نزدیک (NFC) نیز نیاز دارید. وقتی کارت ضربه به پرداخت مشتری یا کیف پول موبایل و پایانه پرداخت نزدیک به هم هستند (معمولاً کمتر از 2 اینچ از هم فاصله دارند)، تراشه‌های NFC در هر کدام داده‌های رمزگذاری شده را برای تکمیل تراکنش مبادله می‌کنند. این نوع پرداخت بدون تماس نه تنها سریع است، بلکه به سرعت به روش پرداخت ترجیحی تبدیل می شود. بر اساس یک نظرسنجی اخیر، 58.5 درصد از آمریکایی‌ها بیشتر از کسب‌وکاری حمایت می‌کنند که پرداخت‌های بدون تماس مانند اعتبار سریع و پرداخت تلفن همراه را ارائه می‌دهد.

9- سیستم های نمایشگر آشپزخانه (KDS)

در حالی که بیشتر سخت افزار سیستم POS شما به کارکنان پیشخوان شما کمک می کند، سیستم نمایش آشپزخانه شما وظیفه آشپزخانه رستوران شما است. سیستم نمایش آشپزخانه – همچنین به عنوان سیستم سفارش آشپزخانه شناخته می شود – تبلت یا مانیتوری است که روی دیوار نصب شده یا روی پیشخوان قرار می گیرد تا بلیط های سفارش دیجیتالی را که مستقیماً از سیستم POS رستوران شما ارسال می شود، نمایش دهد. بسته به سیستم POS شما، سیستم نمایش آشپزخانه شما ممکن است از همان انواع تبلت هایی باشد که برای پایانه های POS شما استفاده می شود. در موارد دیگر، شما باید صفحه نمایش آشپزخانه خاصی را خریداری کنید که دید را به حداکثر می رساند و می تواند گرمای بالای آشپزخانه رستوران را تحمل کند.

این قطعه مهم از سخت‌افزار رستوران در نهایت برای جایگزینی سفارشات شفاهی یا سفارش‌های بلیط دست‌نویس طراحی شده است که آشپزخانه‌های رستوران به طور سنتی بر آن تکیه می‌کنند. با این حال، بیشتر سیستم‌های نمایشگر آشپزخانه همچنان همراه با چاپگر آشپزخانه استفاده می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که چیزی از دست نمی‌رود.

10- روتر اینترنت

سیستم‌های POS مدرن امروزی به اینترنت متصل می‌شوند و تمام داده‌های شما را در فضای ابری ذخیره می‌کنند، که به این معنی است که یک روتر باکیفیت قطعه‌ای از سخت‌افزار POS است. روتر دستگاهی است که بین اینترنت و دستگاه‌های متصل به اینترنت (مانند پایانه‌های POS شما) ارتباط برقرار می‌کند تا پوشش بی‌سیم محلی و ایمن را فراهم کند. روتر شما در نهایت به تبلت‌های POS، چاپگرها و سایر دستگاه‌های متصل به اینترنت اجازه می‌دهد تا به صورت بی‌سیم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.به خاطر داشته باشید که روترهای با اندازه های مختلف سطوح مختلفی از پوشش را ارائه می دهند، بنابراین اگر مکان شما بزرگتر است، ممکن است به بیش از یک روتر نیاز داشته باشید تا مطمئن شوید که پوشش ثابتی دارید.

هنگام خرید سخت افزار POS به دنبال چه چیزی باشید!

اکنون که می دانید برای رستوران خود به چه سخت افزاری سیستم پوز نیاز دارید، وقت آن است که خرید را شروع کنید. البته، همه سخت افزارهای پوز یکسان ساخته نمی شوند، بنابراین در اینجا چند فاکتور وجود دارد که قبل از خرید باید در نظر داشته باشید.

1-سازگاری

هنگام خرید سخت افزار پوز رستوران، عامل شماره یک که باید در نظر داشت سازگاری است. به یاد داشته باشید که سخت افزار پوز در ارتباط با نرم افزار POS کار می کند تا به شما در انجام عملکردهای مختلف مدیریت رستوران کمک کند. با این حال، همه سخت افزارهای POS با همه نرم افزارهای POS کار نمی کنند. به عنوان مثال، اگر از نرم افزار حسابداری ژانیا استفاده می کنید، باید سخت افزار اختصاصی اندروید ژانیا را خریداری کنید. .هنگام خرید سخت افزار POS، مطمئن شوید که می دانید دستگاه ها با چه نوع نرم افزارهای POS می توانند ادغام شوند. اغلب، بهترین راه برای جلوگیری از مشکل خرید سخت‌افزار ناسازگار، خرید سخت‌افزار POS خود از ارائه‌دهنده نرم‌افزار POS است، نه شخص ثالث.

2-قیمت

بعد از سازگاری، فاکتور بعدی که باید در نظر گرفت قیمت است. بسته به اینکه کسب و کار شما به چه مقدار سخت افزار POS نیاز دارد، هزینه های شما می تواند به شدت متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر یک کامیون حمل غذا را اداره می‌کنید، می‌توانید با یک پایانه POS و حداقل سخت‌افزار جانبی خریداری کنید. از طرف دیگر، یک رستوران با خدمات کامل که به چندین پایانه پوز نیاز دارد، هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت. در نتیجه، مهم است که تنظیمات و بودجه مورد نظر خود را مطابق با آن در نظر بگیرید.

3-قابلیت استفاده

یکی از آخرین ملاحظات، قابلیت استفاده است. شما و کارکنانتان از سخت افزار POS خود استفاده زیادی خواهید کرد، بنابراین باید دستگاه هایی را پیدا کنید که استفاده آسان و پاسخگوی نیازهای کسب و کار شما باشد. هنگام خرید سخت‌افزار، دستگاه‌ها را آزمایش کنید و ببینید که چقدر راحت بدون هیچ دستورالعملی از آنها استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، تبلت‌های آی‌پد اپل دارای طراحی بصری هستند که یادگیری و استفاده از آنها را با حداقل آموزش بسیار آسان می‌کند.

همچنین باید دوام هر سخت افزار POS رستورانی را که خریداری می کنید در نظر بگیرید. این شامل اطمینان از اینکه سخت افزار شما می تواند در برابر دمای بالا و افت تصادفی مقاومت کند. در برخی موارد، ممکن است بخواهید یک قاب محافظ برای مواردی مانند تبلت موبایل خود خریداری کنید.

با در نظر گرفتن موارد فوق، باید ایده روشنی از سخت افزار POS مورد نیاز رستوران و نحوه خرید آن داشته باشید. گام بعدی این است که بیرون بروید و شروع به خرید کنید تا سخت افزار رستوران POS را پیدا کنید که با نیازهای منحصر به فرد کسب و کار شما مطابقت دارد.

مطالب مرتبط:

10 شیوه دیجیتال مارکتینگ در مد برای افزایش فروش

افیلیت مارکتینگ چیست؟

برند سازی چیست؟

Related Post

Leave a Comment