مزایای سیستم POS

توسعه فناوری می تواند وظایف دستی را به عهده بگیرد و به افزایش بهره وری کمک کند. در زندگی روزمره، ممکن است صحنه محبوبی را ببینیم که یک نماینده فروش از رایانه و دستگاه های تلفن همراه برای ارائه خدمات به خریداران در فروشگاه استفاده می کند. زمانی که بازرگانان شروع به استفاده از سیستم‌های POS در عملیات روزانه خود کردند، این یک نوآوری در بازار خرده‌فروشی محسوب می‌شود.در این مقاله به معرفی مزایای سیستم POS می پردازیم:

POS مخفف نقطه فروش است و به وضوح توسط Investopedia به عنوان مکانی که در آن فروش انجام می شود تعریف شده است. در سطح کلان، POS ممکن است یک مرکز خرید، یک بازار یا یک شهر باشد. در سطح خرد، خرده فروشان POS را محلی در نظر می گیرند که مشتریان در آن تراکنش ها را انجام می دهند، مانند پیشخوان پرداخت.

در ادامه، 9 مزیت برتر POS را برای خریداران و خرده‌فروشان و راه‌هایی برای بهینه‌سازی عملکرد آن برای مزایای بیشتر کشف خواهیم کرد.

مزایای POS برای خریداران

1-برای خدمات بهتر به مشتریان، با پاسخگویی سریع تر، تراکنش های خرید را تسریع کنید!

فناوری همه چیز را سرعت می بخشد و POS نیز همین کار را برای تراکنش خرید در فروشگاه شما انجام می دهد. همگام سازی بین دستگاه های ادغام شده با POS مانند اسکنر بارکد، چاپگر و غیره می تواند زمان هر تراکنش را کاهش دهد. سریعتر یعنی دیگر در صف نمی ایستید و مشتریان شما این را دوست خواهند داشت!

2-یک تجربه خرید یکپارچه را به ارمغان بیاورید!

یک سیستم POS با مدیریت موجودی و برنامه‌های وفاداری می‌تواند تجربه یکپارچه را برای خریداران ایجاد کند.به عنوان مثال، سیستم می تواند وضعیت هر محصول را در زمان واقعی بررسی و به روز کند تا به اقدامات مشتریان پاسخ دهد. بنابراین، امکان خرید اقلام خارج از انبار را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این، یک برنامه وفاداری ادغام شده با POS می تواند فرآیند مدیریت و صرف امتیازهای پاداش را ساده کند. صندوقدارها می توانند کل قیمت تخفیف را محاسبه کرده و آن را مستقیماً با چند کلیک از ارزش معامله کم کنند. دیگر شانسی برای باخت یا اشتباه اتفاق نمی افتد!

مزایای POS برای خرده فروشان

1-کارایی را تقویت کنید!

این یکی از بزرگترین مزیت‌های POS در خرده‌فروشی است، زمانی که سیستم POS اعتماد کارکنان را به طرق مختلف افزایش می‌دهد. افراد شما دیگر نیازی به حفظ قیمت، نام محصولات نخواهند داشت. محصولات اکنون روی صفحه POS با تصاویر کوچک قرار دارند. کارکنان شما می توانند از دسته بندی های هوشمند برای شناسایی و افزودن محصولات به راحتی به سبد خرید استفاده کنند.

و تا جایی که در قسمت قبل به آن مربوط می شود، POS می تواند زمان هر تراکنش را کاهش دهد. بنابراین، پیشخوان پرداخت شما می تواند در هر ساعت به مشتریان بیشتری خدمت کند. این به بهبود درآمد بالقوه برای فروشگاه ها کمک می کند.علاوه بر این، POS می تواند خطاهای انسانی را از بین ببرد زیرا اکثر مراحل دستی اکنون به صورت خودکار و دقیق انجام می شوند.

اگر یک سیستم POS با نرم افزار مدیریت موجودی ادغام شود، می تواند داده ها را از چندین مکان به باطن نرم افزار متصل و همگام کند. این امر باعث صرفه جویی در وقت کارکنان از نظر مدیریت داده می شود و به آنها کمک می کند تا محصولات را در به روز رسانی های بلادرنگ پیگیری کنند.علاوه بر این، POS می‌تواند به شدت جریان نقدی و چرخه عمر محصول را پیگیری کند تا ضرر کسب‌وکار را کاهش دهد.

2-سهام را به راحتی مدیریت کنید!

با ثبت سنتی، کارکنان باید به صورت فیزیکی موجودی را مشاهده کنند در حالی که POS از آنها برای خودکار کردن چک کردن سهام روی صفحه پشتیبانی می کند. حتی هر تنظیمی اتفاق می افتد، آنها فقط باید به صفحه POS نگاه کنند. و در زمان کنترل سهام در فروشگاه های خود صرفه جویی خواهید کرد. این مزیت دوم POS شما را شگفت زده خواهد کرد. برای مزایای شگفت‌انگیز POS و یکپارچه‌سازی سیستم موجودی در ادامه مطلب بخوانید.

3-ثبات قیمت را حفظ کنید!

اگر کسب و کار شما دارای چندین فروشگاه در مکان های مختلف است، مشکل حفظ ثبات قیمت ارزش بررسی دارد. نگران نباشید زیرا POS می تواند به شما کمک کند. این می تواند به یک پایگاه داده محصول دیجیتال برای اصلاح قیمت محصول دسترسی داشته باشد و به طور خودکار در تمام مکان های تجاری اعمال شود.

4-فعالیت های کارکنان را به راحتی پیگیری کنید!

سیستم POS می تواند هرگونه اقدام کارکنان را برای بررسی بعدی جمع آوری کند. هر کارمند به یک معامله خاص مرتبط است. بنابراین، POS از مدیران برای شناسایی فردی با ارقام فروش ضعیف و قوی پشتیبانی می کند. بنابراین، ایجاد انگیزه برای رقابت منصفانه در تجارت برای شما آسان تر است.

5-بهینه سازی فرآیند پرداخت

با استفاده از اسکنر بارکد می توانید روند پرداخت را سرعت بخشید. در یک چشمک زدن، تمام اطلاعات محصولات انتخاب شده مستقیماً به سیستم منتقل می شود. در مرحله بعد، درست در POS، صندوق‌داران نیز به طور خودکار به داده‌ها دسترسی پیدا می‌کنند و اطلاعات تراکنش را به سابقه مشتری اضافه می‌کنند. صندوق‌داران می‌توانند به خریداران امتیاز بدهند تا خریدهای بعدی را بر اساس ارزش کل معامله تشویق کنند.

این عمل زمانی انجام می‌شود که فروشگاه‌های شما یک برنامه وفاداری را اجرا می‌کنند تا مشتری را به فروشگاه شما بازگرداند. بیایید ببینیم که یک POS در چنین شرایطی چقدر مفید است. با عملکردهایی که امکان ادغام با برنامه‌های وفاداری و درگاه‌های پرداخت مختلف را فراهم می‌کند، POS می‌تواند از فروشگاه‌های شما برای بازاریابی بهتر برای مشتریان با تشویق آنها به استفاده از امتیازهای پاداش یا کارت‌های هدیه برای خرید دفعه بعد پشتیبانی کند.

6-تولید گزارش های دقیق

بر اساس تاریخچه تراکنش های فروشگاه، POS به طور خودکار گزارش های نقطه فروش را با اطلاعات مهم استخراج می کند. این تابع از مدیران در گرفتن تصاویر کلی از عملکرد تجاری خود پشتیبانی می کند. به عنوان مثال، گزارش‌ها روندهای رایج فروش فعلی را نشان می‌دهند یا حوزه هزینه‌های اضافی غیرضروری را برای مدیران شناسایی می‌کنند تا اقدامات مناسب را انجام دهند.

1-درک ROI کسب و کار (بازده سرمایه گذاری)

2-با استفاده از این مزیت POS، این جزئیات را دریافت خواهید کرد:

3-پرفروش ترین خطوط تولید

4-موفق ترین فروشگاه ها و چرا

5-محصولات با بهترین حاشیه

6-بهترین نمایندگان فروش تیم شما

7-معاملات برتر مشتریان را متقاعد به خرید می کند

8-بهترین کمپین های بازاریابی

9-فصول فروش سال

10-گزارشات موجودی

سپس می توانید از اطلاعات برای بهینه سازی فرآیند فروش، سفارش و بازاریابی برای بهبود حاشیه سود خود استفاده کنید.

7 دلیل برتر که چرا POS بهتر از یک صندوق سنتی است:

1-POS شامل یک سیستم مدیریت موجودی کلی است

به‌جای مشاهده فیزیکی موجودی‌ها در فروشگاه‌ها، می‌توانید به راحتی مقادیر محصول را دقیقاً در صفحه POS بررسی کنید. علاوه بر این، POS می‌تواند بزرگترین فروشندگان را ثبت کند و زمانی که موجودی کم شد، آن محصولات را دوباره سفارش دهد.

2-به روز رسانی موجودی در زمان واقعی را ارائه دهید!

POS این عملکرد را دارد در حالی که همتای آن ندارد. این کار شمارش دست های پرهزینه و مراحل وقت گیر را حذف می کند.به خرده فروشان اجازه دهید تا تاریخچه تراکنش را آسان تر جستجو کنند.به عنوان مثال، اگر کارکنان بخواهند بدانند روز قبل چقدر فروخته‌اند، POS می‌تواند اطلاعات دقیق را در یک لحظه ارائه دهد، در حالی که ثبت سنتی ساعت‌ها کار پرزحمت را برای یافتن پاسخ مشابه نیاز دارد.

به عنوان مثال، اگر کارکنان بخواهند بدانند روز قبل چقدر فروخته‌اند، POS می‌تواند اطلاعات دقیق را در یک لحظه ارائه دهد، در حالی که ثبت سنتی ساعت‌ها کار پرزحمت را برای یافتن پاسخ مشابه نیاز دارد.

3-ایجاد سفارش خرید، حذف مراحل اضافی

استفاده از POS سریع‌تر و راحت‌تر است تا بدانید چه زمانی و چه چیزی باید دوباره ذخیره کنید تا اطمینان حاصل شود که هرگز از پرفروش‌ترین محصولاتتان تهی نمی‌شوید.

4-درک ROI کسب و کار (بازده سرمایه گذاری)

با استفاده از این مزیت POS، این جزئیات را دریافت خواهید کرد:

1-پرفروش ترین خطوط تولید
2-موفق ترین فروشگاه ها و چرا
3-محصولات با بهترین حاشیه
4-بهترین نمایندگان فروش تیم شما
5-معاملات برتر مشتریان را متقاعد به خرید می کند
6-بهترین کمپین های بازاریابی
7-فصول فروش سال

سپس می توانید از اطلاعات برای بهینه سازی فرآیند فروش، سفارش و بازاریابی برای بهبود حاشیه سود خود استفاده کنید.

با استفاده از این مزیت POS، این جزئیات را دریافت خواهید کرد:

1-پرفروش ترین خطوط تولید

2-موفق ترین فروشگاه ها و چرا

3-محصولات با بهترین حاشیه

4-بهترین نمایندگان فروش تیم شما

5-معاملات برتر مشتریان را متقاعد به خرید می کند

6-بهترین کمپین های بازاریابی

7-فصول فروش سال

سپس می توانید از اطلاعات برای بهینه سازی فرآیند فروش، سفارش و بازاریابی برای بهبود حاشیه سود خود استفاده کنید.

7 دلیل برتر که چرا POS بهتر از یک صندوق سنتی است

1-POS شامل یک سیستم مدیریت موجودی کلی است.

به‌جای مشاهده فیزیکی موجودی‌ها در فروشگاه‌ها، می‌توانید به راحتی مقادیر محصول را دقیقاً در صفحه POS بررسی کنید. علاوه بر این، POS می‌تواند بزرگترین فروشندگان را ثبت کند و زمانی که موجودی کم شد، آن محصولات را دوباره سفارش دهد.

2-به روز رسانی موجودی در زمان واقعی را ارائه دهید.

POS این عملکرد را دارد در حالی که همتای آن ندارد. این کار شمارش دست های پرهزینه و مراحل وقت گیر را حذف می کند.

به خرده فروشان اجازه دهید تا تاریخچه تراکنش را آسان تر جستجو کنند.به عنوان مثال، اگر کارکنان بخواهند بدانند روز قبل چقدر فروخته‌اند، POS می‌تواند اطلاعات دقیق را در یک لحظه ارائه دهد، در حالی که ثبت سنتی ساعت‌ها کار پرزحمت را برای یافتن پاسخ مشابه نیاز دارد.

3-ایجاد سفارش خرید، حذف مراحل اضافی

استفاده از POS سریع‌تر و راحت‌تر است تا بدانید چه زمانی و چه چیزی باید دوباره ذخیره کنید تا اطمینان حاصل شود که هرگز از پرفروش‌ترین محصولاتتان تهی نمی‌شوید.

چگونه POS را برای به دست آوردن مزایای بیشتر بهینه کنیم؟

سیستم‌های POS می‌توانند به مزایای کامل دست یابند اگر کاربران آن‌ها را با ماژول‌های دیگر ادغام کنند تا یک تجربه همه‌کانالی برای خریداران ایجاد کنند.Omnichannel سیستمی است که فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین را متصل و همگام‌سازی می‌کند تا تجربه‌ای یکپارچه را برای خریداران به ارمغان بیاورد. این تضمین می‌کند که خریداران مهم نیست که کجا هستند (در فروشگاه‌های آنلاین یا آفلاین)، صرف‌نظر از دستگاه‌هایی که استفاده می‌کنند (رومیزی، تلفن یا تبلت)، هیچ تفاوتی نخواهند دید و می‌توانند راحت و یکپارچه خرید کنند.

برای به ارمغان آوردن این تجربه، خرده فروشان به یک سیستم همه کانالی نیاز دارند که با اتصال ماژول های مختلف، از جمله POS، مدیریت موجودی، مدیریت بارکد، چند انبار، مدیریت سفارش خرید، انجام سفارش، dropship و گزارش ها ایجاد شده است.

مطالب مرتبط:

نحوه انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب

کسب و کارهای پردرآمد در سال 2023

5 مزیت داشتن صندوق مکانیزه فروش

Related Post

Leave a Comment