این رویای میلیون ها نفر است: افتتاح رستوران شخصی خود و پذیرایی غذاهای خوشمزه برای مشتریان وفاداری که بارها و بارها به رستوران شما باز خواهند گشت.با این وجود برای اینکه این رویا را به واقعیت تبدیل کنید ، زحمات زیادی  وجود دارد که باید در پشت صحنه به کار رستوران شما بپردازد. حوزه مدیریت رستوران تمام نگرانی های مورد نیاز برای موفقیت در فعالیت های رستوران را برطرف می کند: از استخدام و مدیریت کارمندان گرفته تا حسابداری و بازاریابی.

علی رغم تلاش سنگینی که برای راه اندازی رستوران شخصی شما می شود ، بسیاری از مدیران رستوران هنوز هم کارهای زیادی را با استفاده از روش های دستی انجام می دهند. به عنوان مثال ، حسابداری ممکن است با ترکیبی از ریاضیات ذهنی ، محاسبه رسیدهای صندوق و صفحات گسترده اکسل انجام شود  به دور از کارآمدترین روش انجام کارها.

این نه تنها ناکارآمد است ، بلکه می تواند خطاهایی را به همراه داشته باشد که برای شما هزینه زیادی در بر داشته باشد و یا منجر به خرابی در روند کار کسب و کار شما شود. در صنعت رستوران داری سرعت ، و مدیریت رستوران ها به جای اتلاف وقت و نگرانی از اشتباهات ، باید وقت بیشتری را صرف نظارت بر تجارت کنند.وارد نرم افزار مدیریت رستوران شوید ، این پتانسیل برای ایجاد تحول در صنعت رستوران با تولید هرچه بیشتر و کارآمدتر کارکنان ، امکان پذیر است. اما نرم افزار مدیریت رستوران چیست و ویژگی های اصلی بستر نرم افزار مدیریت رستوران چیست؟

در این مقاله ، ما در مورد همه چیزهایی که باید در مورد استفاده از سیستم مدیریت رستوران بدانید بحث خواهیم کرد. آیا می خواهید از مزایای برتر نرم افزار مدیریت رستوران برای کسب و کار خود بدانید؟ برای همه پاسخ ها به ادامه مطلب رجوع کنید.

نرم افزار مدیریت رستوران چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، نرم افزار مدیریت رستوران یک  نرم افزاری است که به مدیریت و عملکرد موفقیت آمیز تجارت رستوران کمک می کند. هدف نرم افزار مدیریت رستوران این است که به مدیران رستوران کمک کند کارهای خود را بهتر انجام دهند ، در عوض تجربه بهتری را هم به کارمندان و هم به مشتریان ارائه دهد.

بهترین سیستم عامل های مدیریت رستوران به صورت سفارشی برای صنعت رستوران ساخته شده اند. آنها اغلب جنبه های چندین نوع نرم افزار دیگر را ترکیب می کنند ، از جمله:

نرم افزار مدیریت نیروی کار

نرم افزار حسابداری

فن آوری های پردازش پرداخت

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

نرم افزار مدیریت رستوران تقریباً همیشه شامل سیستم نقطه فروش (POS) برای رسیدگی به پرداخت ها و معاملات است. علاوه بر این ، نرم افزار مدرن مدیریت رستوران اغلب با دستگاه هایی مانند تلفن های هوشمند و تبلت ها سازگار است ، به طوری که کارمندان و مدیران می توانند از هر کجا و در هر زمان به آن دسترسی داشته باشند.با این حال ، اینها به هیچ وجه تنها مزیت ها نیستند. در بخش بعدی ، ما در مورد برخی از ویژگی های برتر نرم افزار مدیریت رستوران برای جستجو صحبت خواهیم کرد.

 

نرم افزار مدیریت رستوران: ویژگی ها و مزایا

نمی دانید چگونه بهترین نرم افزار مدیریت رستوران را انتخاب کنید؟ این امر تا حد زیادی به ویژگی هایی بستگی دارد که برای مشاغل شخصی شما بسیار مهم هستند. در زیر ، برخی از برترین ویژگی های نرم افزار مدیریت رستوران را که ممکن است برای رستوران شما مفید باشد ، پیشنهاد خواهیم داد.

   1- مدیریت و مشارکت کارمندان

مدیریت  رستوران اغلب نیازمند یک تعادل ظریف است. این کار شما را ملزم می کند تا کارمندان “جلوی خانه” مانند سرورها ، میزبانها و متصدیان را با کارمندان “پشت خانه” مانند آشپزها ، آشپزهای خط و ماشین های ظرفشویی هماهنگ کنید. علاوه بر این ، مدیران رستوران باید از نظر کارکنان مانند استخدام ، اخراج ، آموزش و برنامه ریزی اطمینان حاصل کنند که تجارت با حداکثر بازدهی پیش می رود.

با داشتن یک سیستم عامل اختصاصی مدیریت رستوران ، می توانید به راحتی همه جنبه های نیروی کار خود را مدیریت کنید ، از جمله امکاناتی مانند استخدام و استخدام نیروهای جدید ، تخصیص شیفت ، ردیابی زمان کارمندان از طریق ورود و خروج از ساعت و موارد دیگر.

  2- لیست حقوق

حتی اگر کارمندان خود را به طور موثر مدیریت کنید ، اگر به موقع دستمزد دریافتی خود را به آنها پرداخت نکنید ، نمی توانید آنها را به عنوان نیروی کار نگه داری کنید. محاسبه دستمزد برای سرورها به ویژه چالش برانگیز است ، زیرا شما باید با مالیات و اعتبارات  که ریاضیات را پیچیده تر می کند ، کنار بیایید. با انتخاب یک نرم افزار مدیریت رستوران که شامل عملکرد حقوق و دستمزد باشد ، می توانید از خطاهای پرهزینه پرهیز کرده و به کارمندان خود مبلغ مناسب را پرداخت کنید .

 

  3- مالی و گزارش

حقوق و دستمزد  یكی از چالش های حسابداری و مالی مدیران رستوران است. شما باید جریان وجه نقد خود را کنترل کنید ، هزینه های اجرایی خود را پایین نگه دارید و مطمئن شوید که بهترین موارد قیمت را برای موارد موجود در فهرست خود تعیین می کنید.حاشیه سود متوسط ​​رستوران معمولاً بین 2 تا 6 درصد است. بدون وجود فضای زیاد برای خطا ، هر بهینه سازی احتمالی مهم است  و هر خطای احتمالی ریاضی برای شما حساب می شود.

نرم افزار مدیریت رستوران انواع قابلیت های مربوط به امور مالی را گزارش می دهد ، ضمن اینکه به شما کمک می کند تا  خود را متعادل کرده و سریعتر ببندید ، اشتباهات را به شدت کاهش می دهد. بسیاری از نرم افزار های مدیریت رستوران ، گزارشگری مالی و هوش تجاری را ارائه می دهند که می توانید متناسب با سلیقه خود تنظیم کنید ، به طوری که همیشه جدیدترین اطلاعات را در دستان خود دارید.

  4- مدیریت موجودی

شما می توانید بهترین سرآشپزهای دنیا را استخدام کنید و دستمزد عادلانه ای به آنها بپردازید ، اما اگر قادر به طبخ هیچ وعده غذایی نباشید ، هیچ یک از اینها مهم نخواهد بود. مدیریت موجودی برای هر رستوران یک کار اساسی است: پیگیری از مواد و منابع رستوران و اطمینان از این که همیشه به اندازه کافی در دست دارید.

برای مثال اگر متوجه شدید که غذایی خاص در حال اتمام است ، باید بدانید که چرا. آیا این امر به دلیل مثبتی مانند فروش کالاهای جدید مانند هات کیک ، یا دلیل منفی مانند خراب کردن یا سرقت بوده است؟ بدون نرم افزار اختصاصی مدیریت رستوران ، ممکن است هیچ وقت ندانید.نرم افزار مدیریت رستوران به شما امکان مشاهده بیشتر موجودی رستوران را می دهد – به طوری که سرورهای شما هرگز مجبور نخواهند شد دوباره بگویند “ببخشید ، امشب چنین چیزی نداریم”.

  5- سفارش و صورتحساب

پشت هر رستوران یک زنجیره تأمین وجود دارد که توسط فروشندگان و تأمین کنندگان شخص ثالث تهیه شده و مواد اولیه منوی شما را تهیه می کنند. سفارش و صورتحساب فروشندگان و تأمین کنندگان رستوران یکی از نگرانی های مدیریت موجودی کالا است و از اهمیت کمتری برخوردار است.

بهترین نرم افزار مدیریت رستوران می تواند فاکتورها را پردازش کرده و سفارشات را به صورت خودکار ردیابی کند ، بنابراین مجبور نیستید ساعت ها از خود بپرسید که چرا هنوز کالایی نرسیده است. علاوه بر این ، بسیاری از این سیستم عامل ها با سیستم های مالی و POS شما ادغام می شوند و به شما امکان می دهند جریان پول را در کل تجارت رستوران خود پیگیری کنید.

  6-پردازش پرداخت

تا زمانی که یک رستوران فقط پرداخت وجه نقد نباشید ، به روشی برای پذیرش کارت های اعتباری و نقدی مشتریان نیاز خواهید داشت. طبق یک نظرسنجی در سال 2016 ، 68 درصد از افراد  ترجیح می دهند با کارت در رستوران  پرداخت کنند ، در حالی که فقط 18 درصد آنها پول نقد را ترجیح می دهند.

اکثر نرم افزارهای مدیریت رستوران شامل سیستم POS داخلی است که به شما کمک می کند تا پردازش پرداخت سریع تر انجام شود و در هزینه های خرید دستگاه جداگانه صرفه جویی می شود. بسیاری از این سیستم ها حتی پرداخت کیف پول همراه مانند Apple Pay و Google Pay را نیز می پذیرند.

  7-  امنیت

مشتریان هنگام غذا خوردن در رستوران ها نسبت به امنیت اطلاعات پرداخت خود بسیار هوشیار هستند.  به دنبال یک سیستم پردازش پرداخت باشید که با مجموعه استانداردهای PCI DSS امنیتی برای محافظت از محرمانه بودن اطلاعات شخصی و مالی مشتریان سازگار باشد. این شامل سازگاری با فناوری کارت تراشه است که باعث کاهش 76 درصدی تقلب در کارت می شود.

  8- بازخورد و خدمات مشتری

نرم افزار برای بیان نظرات مشتریان در مورد رستوران شما کم نیست: مرورهای Google ، Facebook ، Twitter ، Yelp ، نظرسنجی های داخلی و موارد دیگر. خواه یک بررسی خوب درباره یکی از غذاهای شما باشد یا شکایتی از یک سرور  ، بازخورد مشتری برای درک عملکرد شما به عنوان یک تجارت بسیار مهم است.

بازخورد و خدمات به مشتری از بخشهای اساسی مدیریت رستوران هستند ، به همین دلیل تعداد فزاینده ای از رستوران ها از نرم افزارهای بازخورد مشتری مانند Humm استفاده می کنند. این نرم افزار دیتاهای  واقعی شما را برای ایجاد روابط بهتر با مشتری ، تغییر منو در پاسخ به تقاضای مشتری و برجسته سازی زمینه های بهبود برای کارمندان ، ثبت می کند.

 

5 دلیل مورد نیاز برای داشتن نرم افزار مدیریت رستوران 

نرم افزار اختصاصی مدیریت رستوران ، از برنامه ریزی کارکنان و لیست حقوق و دستمزد گرفته تا مدیریت موجودی کالا ، دارای قابلیت های زیادی است. اما چگونه این ویژگی های  جدید می تواند به پیشرفت های ملموسی برای تجارت رستوران شما تبدیل شود؟

در زیر ، ما در مورد 5 اثر ملموس نرم افزار مدیریت رستوران بحث خواهیم کرد که انتظار دارید  ببینید:

بهره وری بهتر کارمندان

نرم افزار مدیریت رستوران با هدف تسهیل و کمک به کار مدیران رستوران ، آنها را از انجام بسیاری از فعالیتهای مهم (در عین حال ضروری) آزاد می کند. به همین ترتیب ، نرم افزار های مدیریت رستوران با تمرکز بر جنبه انسانی اداره تجارت رستوران ، به مدیران امکان می دهد که بهره وری بیشتری داشته باشند.

 

سود بیشتر

نرم افزار مدیریت رستوران از چندین طریق می تواند منجر به سود بیشتر شود: بهبود بهره وری کارکنان , اجتناب از اشتباهات مالی پرهزینه , جلوگیری از اتلاف موجودی ، سرقت و از بین رفتن افزایش بدهی های مشتری  و غیره.

 

وفاداری بیشتر مشتری

با گرفتن اطلاعات بازخورد مشتری و ردیابی آن در طول زمان ، نرم افزار مدیریت رستوران اطلاعاتی در مورد عملکرد شما در معیارهای تجربه مشتری ارائه می دهد. رستوران ها می توانند از این بازخورد برای بهبود منو و خدمات مشتری استفاده کنند ، که به نوبه خود باعث وفاداری بیشتر مشتری می شود.

 

سهولت استفاده

نرم افزار مدیریت رستوران برای شروع استفاده از آن به مدرک علوم کامپیوتر نیاز ندارد. بسیاری از نرم افزار مدیریت رستوران با در نظر گرفتن قابلیت استفاده طراحی شده اند ، به طوری که همه افراد در تجارت می توانند از آن استفاده کنند.

 

ویژگی های منحصر به فرد

بسته به نیاز شما به عنوان یک بیزینس ، ممکن است مایل باشید از نرم افزار مدیریت رستوران با مجموعه ای خاص از ویژگی ها استفاده کنید: به عنوان مثال ، توانایی پذیرش کارت های هدیه یا توانایی ردیابی عملکرد تبلیغات.

نرم افزار مدیریت رستوران چیزی کمتر از انقلابی در صنعت رستوران سازی نیست. اگر درست انتخاب شود ، یک سیستم مدیریت رستوران با کیفیت بالا می تواند به طور گسترده ای بهره وری و سود کسب و کار شما را افزایش دهد ، و به شما در کاهش هزینه ها و از بین بردن تلاش های بیهوده کمک می کند.

برای یافتن بهترین نرم افزار مدیریت رستوران برای خود ، با شخص ثالثی آگاه و باتجربه صحبت کنید که می تواند به شما در ارزیابی گزینه های مدنظر خود کمک کند . نرم افزار حسابداری ژانیا مخصوص صنف رستوران , کافه , ..دارای امکانات بی نظیری از جمله کنسول حرفه ای فروش , مدیریت پیک ,سیستم رزرواسیون میز ,سیستم تقسیم مبلغ فاکتور ,سیستم تولید, چاپ تفکیکی آشپزخانه به صورت نامحدود می باشد.

جهت دیدن ویژگی ها و سفارش نرم افزار حسابداری ژانیا به سایت www.zhaniya.com  مراجعه کنید.

Related Post

Leave a Comment