حسابداران سوابق مالی را برای سازمانها و مشتریان جداگانه تجزیه و تحلیل کرده و آماده می کنند. با این حال ، مهارت های حسابدار مورد تقاضا با عنوان شغلی خاص متفاوت است. به عنوان مثال ، حسابداران رسمی (CPA) در فرم های مالیاتی ، صورت های موجودی و سایر اشکال اسناد مالی که مشتریان آنها باید به طور قانونی افشا کنند ، تخصص دارند. این نقش نیاز به دقت ، مهارت های تحلیلی و اخلاق قوی دارد. انواع دیگر حسابداران از این مهارتها به همراه دانش اضافی مربوط به تخصص حرفه ای آنها بهره می برند. به عنوان مثال ، حسابداران مدیریت باید از بودجه بندی و تأمین مالی شرکت ها درک کاملی داشته باشند ، در حالی که حسابداران دولتی باید نکات دقیق قوانین فدرال ، ایالتی و محلی را برای مالیات و گزارش مالی درک کنند. همه حسابداران صرف نظر از حرفه خاص خود ، باید داده های پیچیده مالی را بررسی و تفسیر کنند و سپس یافته های خود را به روشنی و مختصر به مشتریان اعلام کنند. این نقش همچنین به مهارت های بین فردی قوی نیاز دارد – بسیاری از حسابداران به صورت تیمی کار می کنند و به طور منظم با مشتریان ملاقات می کنند. نمی دانید برای حسابدار شدن چه چیزی لازم است؟ ما از سه کارشناس حسابداری برای شناسایی برخی از مهارت های برتر حسابداران برای موفقیت نیاز داریم.
 

مهارتهای حسابداری موفق

 

 

مهارت های تحلیلی

 

کار حسابداری مستلزم یک نگاه دقیق و با جزئیات است. حسابداران باید سوابق مالی سنگین را غربال کنند تا مطمئن شوند که همه جزئیات دقیق و جاری است. در غیر این صورت ، تجزیه و تحلیل آنها ممکن است نتایج متناقضی به همراه داشته باشد. به گفته باب پرتر – مدیر کل حسابداری و امور مالی برای گروه لوکاس – بهترین حسابداران می توانند به گزارش تجزیه و تحلیل نگاه کرده و به سرعت تعیین کنند که آیا حقایق و ارقام محاسبه می شوند یا خیر. او می گوید: “حسابداران خوب می توانند تجزیه و تحلیل را جمع کنند.” “حسابداران بزرگ به خروجی نگاه می کنند و در مورد منطقی بودن آن قضاوت می کنند تا وقت همه را در تجزیه و تحلیل هدر ندهند که وقتی یک قدم به عقب برمی دارید و از دیدگاه عقل سلیم به آن نگاه می کنید ، وقت خود را تلف نکنید.”

 

سازمان

 

حسابداران باید به منظور سازماندهی چند مشتری ، رعایت مهلت ها و پیروی از دستورالعمل های گزارش دهی مناسب ، از نظم و ترتیب بالایی برخوردار باشند. هر وظیفه مستلزم مقدار قابل توجهی اسناد است و حسابداران سازمان یافته برای پیگیری اسناد مهم تلاش می کنند. لوگان آلک ، که به عنوان CPA کار می کند ، می گوید: “بهترین راه برای ماندن در مهلت مقررات ، سازماندهی است.” با این حال ، او توضیح می دهد که حسابداران آینده باید مهارت های سازمانی خود را قبل از ورود به این حرفه تقویت کنند. آلک می گوید: “به دست آوردن یک برنامه حسابداری شما را به طور جادویی سازماندهی نمی کند.” “اگر می خواهید هنگام شروع حرفه حسابداری خود استاد سازمانی شوید ، باید از همین حالا کار خود را برای سازماندهی زندگی و مسئولیت های خود آغاز کنید.”

 

تفکر انتقادی

 

حسابداران دائماً با خطاها ، مغایرت ها و نادرستی ها روبرو می شوند – اگر تشخیص داده نشوند و برطرف نشوند ، این اشتباهات می تواند پیامدهای جدی برای کارفرمایان و مشتریان داشته باشد. برای حل این مشکلات پیچیده ، حسابداران باید با در نظر گرفتن همه متغیرها و خطرات احتمالی به موقعیت ها به طور انتقادی برخورد کنند. CPA کیل برایانت خاطرنشان می کند که تفکر انتقادی یک “مهارت ارزشمند” در حرفه حسابداری است. او می گوید: “بسیاری از حسابداری روزمره را می توان نسبتاً بریده و خشک کرد.” “اما حسابدارانی که می توانند از طریق استراتژی مالی فکر کنند و برای آینده برنامه ریزی کنند ، کسانی هستند که توسط شرکای تجاری خود به عنوان دارایی واقعی در نظر گرفته می شوند.

 

ارتباط بین فردی

 

علاوه بر تجزیه و تحلیل و بهینه سازی سوابق مالی ، حسابداران باید یافته های خود را برای همکاران و مشتریان توضیح دهند ، که بسیاری از آنها درک درستی از مفاهیم پیچیده مالی ندارند. به همین دلیل ، حسابداران اساساً به عنوان مفسر داده عمل می کنند. پرتر می گوید مهارت های ارتباطی قوی می تواند این تعاملات را تقویت کند. او می گوید: “یکی از مهمترین مهارتهایی که بهترین حسابدارها دارند ، توانایی تبدیل اعداد ، نمودارها و جداول به داستانی است که افراد عادی می توانند درک کنند.” “حسابداران برتر از مهارت های ارتباطی خود برای ساده سازی حجم وسیعی از اطلاعات در اختیار خود استفاده می کنند. این به حذف جزئیات غیر ضروری که باعث می شود ارائه کمتر در دسترس باشد ، کمک می کند. “

 

تطبیق پذیری

 

مانند حسابداری مالیاتی و گزارشگری مالی ، حرفه حسابداری نیز دائماً تغییر کرده و تکامل می یابد. حسابداران همیشه باید خود را برای سازگاری با استانداردها و پروتکل های متغیر ، و همچنین پیشرفت های تکنولوژیکی ، پویایی محل کار و بسترهای جدید برای تعامل با مشتریان آماده کنند. به گفته برایانت ، تغییر به ویژه در حرفه حسابداری عمومی رایج است. او می گوید: “مشتریان جدید به طور منظم سوار می شوند و پروژه های جدید به چپ و راست می آیند.” قوانین و قوانین با سرعتی گیج کننده تغییر می کند. توانایی سازگاری و راحت بودن با تغییرات فوق العاده مهم است. “

 

دانش صنعت

 

به گفته پرتر ، حسابداران باید اطلاعات گسترده ای در مورد صورتهای مالی و نحوه عملکرد آنها داشته باشند. تخصص فنی در زمینه های خاص حسابداری می تواند موضوعات مختلف را روشن کند. به عنوان مثال ، مهارتهای دفتر کل برای درک اعتبارات و بدهی ها کلید هستند ، در حالی که مهارتهای آشتی استاندارد به حسابداران کمک می کند که بین دفترکل و موجودی آزمایشی تمایز قائل شوند. علاوه بر این ، پرتر از حسابداران می خواهد که درک خود را از اصول پذیرفته شده حسابداری عمومی (GAAP) ، گزارش کمیسیون اوراق بهادار و مبادلات و پیشنهادات اولیه اولیه تیز کنند. وی می افزاید که اکثر شرکت های حسابداری برجسته در زمینه های مختلف مهارت آموزی ارائه می دهند.
 
مهارت صفحه گسترده
 
حسابداران امروزی برای انجام کارهای مختلف به برنامه های نرم افزاری گوناگونی تکیه می کنند. صفحات گسترده بسیار رایج هستند و Allec از حسابداران آینده می خواهد تا با Microsoft Excel و سایر سیستم عامل های صفحه گسترده آشنا شوند. آلک می گوید: “صرف نظر از اینکه چه نوع حسابداری را دنبال خواهید کرد ،” صفحات گسترده صفحه اصلی زندگی روزمره شما خواهد بود و توانایی شما در تهیه کارآمد و دقیق آنها شما را از سایر استخدام های جدید متمایز می کند. ” علاوه بر این ، او دانشجویان حسابداری را تشویق می کند تا دوره Microsoft Excel را گذرانده و صفحات گسترده ای را در اوقات فراغت خود ایجاد کنند تا بودجه بندی یا سرمایه گذاری شخصی را دنبال کنند.
همکاری تیمی
برخلاف کلیشه حسابداران که به تنهایی روی میز کار می کنند ، بسیاری از متخصصان حسابداری به صورت تیمی کار می کنند. با شرکت در پروژه های گروهی و همکاری با همکاران ، حسابداران می توانند نتایج مثبتی را برای سازمان خود ایجاد کرده و راه را برای فرصت های پیشرفت ارزشمند هموار کنند. برایانت می گوید: “بازیگری تیمی و یادگیری از دیگران در دنیای حسابداری ضروری است.” “کنار گذاشتن ایده ها از یکدیگر و تفکر از طریق ایده ها در یک محیط مشارکتی به ارائه بهترین نتایج ممکن کمک می کند و اطمینان حاصل می شود که هر گزینه ممکن در نظر گرفته شده است.”

 

نوشتن

 

علیرغم اعداد و ارقام کار حسابداری ، آلک می گوید اکثر حسابداران زمان زیادی را به نوشتن اختصاص می دهند. اینها شامل ایمیل ها و سایر نامه نگاری ها برای متخصصان غیر حسابداری است که در آنها حسابداران باید ایده ها و مفاهیم پیچیده را به زبان عادی توضیح دهند. علاوه بر این ، آنها یادداشت هایی تهیه می کنند که در مورد صورت های مالی یا اظهارنامه مالیاتی موضع گیری می کنند و دستورالعمل ها و دستورالعمل هایی را برای بهبود کارایی حین کار برای اعضای تیم می نویسند. آلک می گوید: “به عنوان یک حسابدار ، شما روزانه کارهای نوشتاری زیادی را باید انجام دهید.” “اکثر حسابداران بیشتر از آنچه عموم مردم فکر می کنند نوشتن انجام می دهند ، بنابراین شاید ارزش آن را داشته باشد که قبل از شروع حرفه حسابداری مهارت های نوشتاری خود را تقویت کنید.”

 

 

 

Related Post

Leave a Comment