بر اساس دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) ، آینده حسابداری با افزایش 10 درصدی اشتغال حسابدار و حسابرس بین 2016 و 2026 پیش بینی شده است. آینده شغل حسابداری نه تنها امیدوار کننده به نظر می رسد ، بلکه صنعت آن نیز با پیشرفت تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت است.

ممکن است فناوری هوشمند جدید به نظر برسد ، اما بسیاری از شرکت ها در حال حاضر از فرآیندهای  حسابداری خودکار استفاده می کنند.همانطور که سیستم های پیشرفته بسیاری از کارهای تکراری را کنترل می کنند ، انسان با تجزیه و تحلیل بیشتر سر و کار دارد و به حلقه مهم بین داده ها و مشتری تبدیل می شود.

برای به دست آوردن درک کامل تر از فناوری جدید حسابداری یکپارچه و یادگیری تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل در آماده سازی برای توصیه های مشتری ، آموزش بیشتر ممکن است بسیار مهم باشد. به عنوان مثال ، کسب مدرک کارشناسی ارشد آنلاین در حسابداری می تواند به شما فرصت یادگیری بسیاری از مهارت های لازم برای موفقیت مانند حسابداری مدیریتی ، تجزیه و تحلیل داده ها و گزارشگری مالی پیشرفته را بدهد. دوره های پیشرفته در برنامه کارشناسی ارشد آنلاین در حسابداری کار مبتنی بر ابر ، اتوماسیون و بلاکچین را پوشش می دهد. این موضوعات برای مطالعه مهم است ، زیرا فضای فناوری را تغییر می دهد و احتمالاً تأثیرات طولانی مدت بر صنعت حسابداری خواهد داشت.

 

روندهای تأثیرگذار بر آینده حرفه ای حسابداری

پیشرفت در فن آوری باعث می شود که حسابداری هم به سطوح جدیدی برسد. خواه شما یک متخصص حسابداری فصلی باشید و به دنبال ماندن در صنعت هستید و یا یک تازه وارد مشتاق ، می خواهید از روند اصلی فناوری زیر مطلع شوید.

 

کار در ابر

روند قابل توجه و رو به رشدی از فناوری در ابر کار می کند. ابر امکان دسترسی فوری به منابعی مانند داده ها و قابلیت های محاسباتی را فراهم می کند. یک مزیت مهم یک سیستم مبتنی بر ابر به روزرسانی مداوم اطلاعات است که به حسابداران و مشتریان امکان تجزیه و تحلیل داده ها و تصمیم گیری بر اساس اطلاعات پیشرفته را می دهد. علاوه بر این ، طبق مجله حسابداری ، فناوری مبتنی بر ابر  می تواند بر “نظارت مستمر ، به جای تجزیه و تحلیل متناوب” ، زمانی که اطلاعات مربوط به سیستم به آپدیت شود ، اطمینان حاصل کند.

 

محاسبات ابری با توجه به تلفیق فن آوری های هوشمند جدید – مانند اینترنت اشیا (اینترنت اشیا) ، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین – در ابر ، رشد سریعی را تجربه می کند. همزمان با پیشرفت فن آوری های هوشمند و انتقال شرکت های بیشتر ، اطلاعات خود را به سیستم های مبتنی بر ابر منتقل می کنند ، حسابداران باید در استفاده از ابر برای کسب اطلاعات به روز در اختیار مشتریان و حفظ رقابت ، مهارت کسب کنند. همانطور که در مقاله ای توسط Complete Controller ذکر شده است ، آینده حرفه حسابداری کاملاً مبتنی بر ابر است.

zhaniya.com

اتوماسیون سازی وظایف حسابداری

طبق گفته های Forbes ، کارهای دستی و حسابداری وقت گیر – مانند حسابرسی ، آماده سازی مالیات ، بانک و حقوق و دستمزد – تا سال 2021 کاملاً خودکار است. همانطور که استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد سیستم های خودآموزی – همچنان در وظایف حسابداری به شمار می رود، سیستم فناوری هوش مصنوعی کارهای تکراری و وقت گیر را بر عهده می گیرند و وظایف تحلیلی و مدیریتی را به عهده انسان می گذارند.

طبق گفته  CPA Journal ، مثال دیگر استفاده از اتوماسیون فرآیند رباتیک زمان آن( برای به حداقل رساندن زمان پردازش برای  قراردادها به جای ماهها ) به هفته ها کاهش می یابد. همانطور که فوربس توضیح می دهد ، شرکت های بزرگتر با استفاده از یکپارچه سازی هوش مصنوعی در مقایسه با رقبای کوچک و غیر هوش مصنوعی” “کارایی و خدمات سطح بالاتری دارند”. با توجه به اینکه اتوماسیون به یکی از جنبه های اصلی حسابداری تبدیل می شود ، بسیار مهم است که با کسب مهارت های لازم برای انجام کارهای اداری ، مدیریتی و تحلیلی که فناوری نمی تواند انجام دهد ، برای آینده حسابداری آماده شوید.

 

قدرت بلاکچین

روند دیگری که در آینده مشاغل حسابداری تأثیرگذار است ، فناوری بلاکچین است ، یک سیستم ضبط مبتنی بر کامپیوتر که از ارز رمزنگاری شده در یک شبکه کاربر به کاربر استفاده می شود.  بلاکچین به دلیل بیت کوین – یک ارز دیجیتالی است که در آن سوابق معاملات حفظ می شود و واحدهای جدیدی از ارز مستقل از بانک تولید می شوند – محبوبیت کسب کرده است ،و این فناوری پیشرفت چشمگیری داشته است. جذابیت بلاکچین برای حسابداری در ” نوع جدیدی از دفتر حسابداری است – حسابداری که بدون تهدید به تغییر یا خراب شدن می تواند به طور مداوم به روز شود و تأیید شود” .

 

از آنجا که بلاکچین به کاربران امکان می دهد در هر زمانی به دفاتر رسمی دسترسی داشته باشند ، همچنین قراردادهای هوشمند ایجاد کرده و معاملات را ثبت کنند ، جای تعجب نیست که این سیستم توجه حسابداران را به خود جلب می کند.  متخصصان حسابداری که مایل به استفاده از بلاکچین هستند باید با برنامه های نرم افزاری مربوطه و همچنین نحوه تنظیم انتقال اطلاعات برای دفترها ، قراردادها و سوابق آشنا شوند.

آینده مشاغل حسابداری

حسابداری به دلیل فناوری هوشمند ، از جمله یادگیری ماشین ، هوش مصنوعی و بلاکچین همیشه در حال تغییر است . همانطور که حسابداری امروز به صورت دستی می باشد ، “همانند هر تکامل ، چه داروینی و چه تکنولوژیکی ، کسانی که مایل به تکامل  نیستند خطر عقب ماندن را دارند.”

Related Post

Leave a Comment