همانطور که هوش مصنوعی برای هر صنعتی انجام داده است، تأثیر قابل توجهی در دنیای حسابداری و مالی دارد. از صرفه جویی در زمان و پول و ارائه بینش، سیستم های دارای هوش مصنوعی برای حسابداری و امور مالی راهی است که متخصصان امور مالی و شرکت های آنها رقابتی باقی می مانند و نسل بعدی را به عنوان کارمند و مشتری جذب می کنند.

اگر بتوانید هزینه ها را 80 درصد کاهش دهید و زمان انجام کارها را 80 یا 90 درصد کاهش دهید، آیا علاقه مندید؟ به گفته Accenture Consulting، اتوماسیون فرآیند روباتیک این نتایج را برای صنعت خدمات مالی به همراه خواهد داشت. برای اینکه شرکت‌های حسابداری و متخصصان امور مالی خدماتی را که مشتریانشان می‌خواهند و با دیگر متخصصان برای کسب‌وکار رقابت می‌کنند ارائه دهند، آنها باید هوش مصنوعی را در آغوش بگیرند.

مزایای هوش مصنوعی برای حسابداران و متخصصان امور مالی

فناوری جدید در حال تغییر روش کار افراد در هر صنعتی است. همچنین انتظاراتی که مشتریان هنگام کار با شرکت ها دارند را تغییر می دهد. در مورد حسابداری هم همینطور است. هوش مصنوعی می تواند به حسابداران کمک کند تا بهره وری و کارآمدی بیشتری داشته باشند. کاهش 80 تا 90 درصدی زمان انجام وظایف به حسابداران انسانی این امکان را می دهد که تمرکز بیشتری بر ارائه مشاوره به مشتریان خود داشته باشند. افزودن هوش مصنوعی به عملیات حسابداری باعث افزایش کیفیت نیز می شود زیرا خطاها کاهش می یابد.

زمانی که شرکت‌های حسابداری هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند، شرکت به‌عنوان یک کارفرما و ارائه‌دهنده خدمات برای متخصصان جذاب‌تر می‌شود. این گروه با فناوری رشد کردند و از کارفرمایان بالقوه انتظار دارند که آخرین فناوری و نوآوری را داشته باشند تا نه تنها از اولویت‌های کاری آنها در برنامه‌های انعطاف‌پذیر و مکان‌های راه دور پشتیبانی کنند، بلکه آنها را از کارهای روزمره که ماشین‌ها برای انجام آنها مناسب‌تر هستند، رها کنند. از آنجایی که شرکت‌های حسابداری بیشتر از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، می‌توانند بینش داده‌ای را که با اتوماسیون امکان‌پذیر شده است ارائه دهند، در حالی که آنهایی که به این فناوری متعهد نیستند، قادر به رقابت نخواهند بود.

اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) به ماشین‌ها یا کارکنان هوش مصنوعی اجازه می‌دهد کارهای تکراری و زمان‌بر را در فرآیندهای تجاری مانند تجزیه و تحلیل اسناد و مدیریت که در حسابداری فراوان است، انجام دهند. هنگامی که RPA ایجاد شد، زمانی که حسابداران برای این وظایف صرف می کردند اکنون برای کارهای استراتژیک و مشاوره بیشتر در دسترس است. اتوماسیون هوشمند (ََAI) یک نسخه پیچیده تر از RPA است.AIمی تواند در بسیاری از موارد از تعامل انسانی تقلید کند، مانند درک معنای استنباط شده در ارتباطات مشتری و استفاده از داده های تاریخی برای انطباق با یک فعالیت. کاربردهای متعددی از RPA و AIدر کار حسابداری وجود دارد.

هوش مصنوعی اغلب می‌تواند وضعیت بلادرنگ مسائل مالی را ارائه دهد، زیرا می‌تواند اسناد را با استفاده از پردازش زبان طبیعی و بینایی کامپیوتری سریع‌تر از همیشه پردازش کند و گزارش روزانه را ممکن و ارزان‌تر کند. این بینش به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا فعال باشند و اگر داده‌ها روندهای نامطلوب را نشان می‌دهند، مسیر را تنظیم کنند.مجوز و پردازش خودکار اسناد با فناوری هوش مصنوعی چندین فرآیند حسابداری داخلی از جمله خرید و تدارکات، صورتحساب، سفارش‌های خرید، گزارش هزینه‌ها، حساب‌های پرداختنی و دریافتنی و غیره را بهبود می‌بخشد.

در حسابداری، بسیاری از مقررات داخلی شرکتی، محلی، ایالتی و فدرال وجود دارد که باید رعایت شود. سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی به پشتیبانی از ممیزی و اطمینان از انطباق با توانایی نظارت بر اسناد در برابر قوانین و قوانین و علامت‌گذاری مواردی که مشکل دارند، کمک می‌کنند. کلاهبرداری سالانه میلیاردها دلار به شرکت ها ضرر می رساند و شرکت های خدمات مالی به ازای هر دلار کلاهبرداری 2.92 دلار هزینه دارند. الگوریتم‌های یادگیری ماشینی می‌توانند به سرعت مقادیر عظیمی از داده‌ها را برای تشخیص مشکلات احتمالی کلاهبرداری یا فعالیت مشکوک که ممکن است توسط انسان‌ها نادیده گرفته شده باشد، بررسی کنند و آن را برای بررسی بیشتر علامت‌گذاری کنند.

تغییر ذهنیت انسان

به نظر می رسد تنها مانع پذیرش هوش مصنوعی در حسابداری این است که مردم با این تغییر کنار بیایند. طبق مطالعه گروه مشاوران بوستون و دانشکده مدیریت اسلون MIT، تقریباً 85 درصد از مدیران می‌دانند که هوش مصنوعی به شرکت‌هایشان کمک می‌کند تا مزیت رقابتی کسب کنند یا حفظ کنند. از آنجایی که به نظر می‌رسد مدیران اجرایی اهمیت هوش مصنوعی را درک می‌کنند، فقط نیاز به تغییر ذهنیت از سوی متخصصان حسابداری برای پذیرش تغییرات دارد. با کمک سیستم‌های مجهز به هوش مصنوعی، حسابداران آزاد می‌شوند تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و بینش‌های مهمی را ارائه دهند.

برای کمک به حسابداران برای پذیرش و امید به پذیرش فناوری افزوده شده به شرکت‌های حسابداری، بسیار مهم است که مزایای اتوماسیون و هوش مصنوعی با آنها به اشتراک گذاشته شود و آموزش مناسب و هر گونه پشتیبانی لازم برای یادگیری بهترین نحوه استفاده از هوش مصنوعی به نفع خود ارائه شود. هوش مصنوعی و اتوماسیون در حسابداری و امور مالی تازه شروع شده است. با این حال، فناوری در حال پیچیده‌تر شدن است و ابزارها و سیستم‌های موجود برای پشتیبانی از حسابداری با سرعت زیادی در حال گسترش هستند. حسابدارانی که در برابر این تغییرات مقاومت می‌کنند، نمی‌توانند با دیگرانی که از مزیت صرفه‌جویی در زمان و هزینه و بینش‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند ارائه دهد، همگام باشند.





هوش مصنوعی و حسابداری

اگرچه تکنیک‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین جدید نیستند و سرعت تغییرات سریع است، پذیرش گسترده در تجارت و حسابداری هنوز در مراحل اولیه است. برای ایجاد چشم اندازی مثبت از آینده، باید درک عمیقی از این که چگونه هوش مصنوعی می تواند مشکلات حسابداری و کسب و کار را حل کند، چالش های عملی و مهارت هایی که حسابداران برای کار در کنار سیستم های هوشمند نیاز دارند، ایجاد کنیم.

فناوری هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی سیستم های هوش مصنوعی می توانند بسیار قدرتمند باشند و به سرعت در حال پیشرفت هستند. آنها خروجی هایی را ارائه می دهند که می توانند بسیار دقیق باشند، جایگزین تلاش های انسانی و در برخی موارد بسیار جایگزین شوند. با این حال، آنها هوش انسانی را تکرار نمی کنند. ما باید نقاط قوت و محدودیت‌های این شکل متفاوت از هوش را بشناسیم و درک درستی از بهترین راه‌ها برای همکاری انسان‌ها و رایانه‌ها ایجاد کنیم.

Related Post

Leave a Comment