نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا جریان پول شرکت خود را ثبت کرده و وضعیت مالی خود را بررسی کنید. در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد نرم افزار حسابداری و مزایای استفاده از آن بدانید آورده شده است.مدیریت امور مالی شرکت شما می تواند دشوار باشد، به همین دلیل است که شما به نرم افزار حسابداری نیاز دارید تا به شما کمک کند پول خود را هنگام ورود و خروج از حساب های خود ردیابی کنید. برنامه های با کیفیت دارای چندین گزینه صرفه جویی در زمان هستند که زمان صرف شده برای وارد کردن داده ها به سیستم را کاهش می دهد. بسته به برنامه‌ای که دارید، نرم‌افزار حسابداری می‌تواند کارهایی مانند صدور صورت‌حساب مشتریان، ثبت پرداخت‌هایی که دریافت می‌کنید و پیگیری مطالبات سررسید گذشته را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر کند. در این مقاله به بررسی ویژگی ها و مزایای نرم افزار حسابداری می پردازیم:

با این حال، پیچیدگی نرم افزار می تواند بسته به فروشنده متفاوت باشد. در حالی که برخی از سیستم ها فقط اصول اولیه را ارائه می دهند و به شما امکان می دهند آنچه را که وارد و خارج می شود ضبط کنید، شرکت های دیگر ابزارهای پیشرفته تری را ارائه می دهند، کارهایی را که در غیر این صورت باید به صورت دستی انجام دهید، خودکارسازی می کنند، مانند انتقال روزانه داده از طریق خوراک بانک، تطبیق، و صورتحساب مکرر

نرم افزار حسابداری چیست؟

نرم افزار حسابداری ابزاری است که به شما کمک می کند جریان پول شرکت خود را ثبت کنید و وضعیت مالی خود را بررسی کنید. با استفاده از آن می‌توانید تراکنش‌ها را ضبط کنید، گزارش‌ها را تولید کنید، مخاطبین مشتری و فروشنده را مدیریت کنید، سفارش‌های خرید ایجاد کنید، سطوح سهام را ردیابی کنید، مشتریان صورت‌حساب را دریافت کنید و مانده حساب‌ها را نظارت کنید.

کن استالکاپ، مدیر ارشد مشاوران ارزش گذاری هولیهان، به business.com گفت: «استفاده از یک بسته حسابداری به سازماندهی سوابق شما کمک می کند و شما را مجبور به ایجاد یک ساختار سیستماتیک می کند. این امر امور مالی شرکت را در سیستمی قرار می دهد که می تواند نتایج مالی را گزارش کند و در زمان مالیات کمک کند.

چرا از نرم افزار حسابداری استفاده کنیم؟

استفاده از نرم افزار حسابداری می تواند در وقت شرکت شما صرفه جویی کند و از بروز خطا جلوگیری کند.Fabien Dawidowicz، مدیر مالی Spendesk می‌گوید: «مزیت اصلی استفاده از نرم‌افزار حسابداری مدرن کارایی است. «به جای کپی و چسباندن داده‌ها از اکسل به اکسل، همه اطلاعات تراکنش خود را در یک مکان دارید. شما به راحتی می توانید ببینید که چه چیزی خرج شده است یا چه چیزی در کسب و کار آمده است، و همیشه می دانید که این اطلاعات را از کجا پیدا کنید.”

به‌جای وارد کردن دستی داده‌ها و تراکنش‌ها،می‌توانید از ویژگی بانک برای اتصال نرم‌افزار به حساب‌های بانک تجاری و کارت اعتباری خود استفاده کنید. با وجود این، شما روزانه تراکنش های خود را به روز می کنید. اکثر برنامه های حسابداری دارای داشبوردی هستند که به شما در زمان واقعی مهم ترین معیارهای شما را می دهد.

این نرم افزار می تواند انواع گزارش ها و صورت های مالی از جمله صورت سود و زیان و حسابداری را ایجاد کند که برای درخواست سرمایه از سرمایه گذار ضروری است. همچنین می‌توانید فعالیت یا بیانیه‌های تراکنش‌های ماه‌ها و سال‌های قبل را با موارد فعلی‌تان مقایسه کنید، که می‌تواند به شما در تجزیه و تحلیل رشد کسب‌وکار، روند فروش، و سایر معیارهای کلیدی‌ای که برای تصمیم‌گیری آگاهانه برای کسب‌وکار نیاز دارید، کمک کند.

می توانید از نرم افزار حسابداری برای دسته بندی هزینه ها و برنامه ریزی و پرداخت قبوض استفاده کنید، چه به صورت آنلاین، چه با چک، چه با کارت اعتباری و چه به صورت نقدی. این به شما کمک می کند آن تراکنش ها را پیگیری کنید و جریان نقدی خود را مدیریت کنید.همچنین می‌توانید از این نرم‌افزار برای ثبت پرداخت‌های نقدی یا چکی دریافتی و ایجاد و ارسال فاکتورها و اطلاعیه‌های سررسید استفاده کنید.

نرم افزار حسابداری بسیاری از کارهای خسته کننده و تکراری حسابداری را خودکار می کند، که دقت داده های شما را افزایش می دهد و حسابداری شما را کارآمد نگه می دارد. اگر از نرم افزار حسابداری ابری استفاده می کنید، می توانید حسابداری خود را در هر جایی که سیگنالی وجود دارد انجام دهید.

نرم افزار حسابداری چه مزایایی دارد؟

نرم افزار حسابداری فقط یک امر ضروری نیست. این ویژگی های زیادی را ارائه می دهد که می تواند به اجرای روان تر کسب و کار شما کمک کند. از خودکارسازی صورت‌حساب‌ها تا حفظ جریان نقدینگی، در اینجا نگاهی به راه‌های اصلی کسب‌وکار شما برای بهره‌مندی از نرم‌افزار حسابداری آورده شده است.

کنترل امور مالی خود را حفظ کنید:

مدیریت امور مالی شخصی شما در حال پرواز یک چیز است، اما هنگام اداره یک تجارت به چیزی رسمی تر نیاز دارید. قلم و کاغذ و صفحات گسترده ممکن است خوب باشند، اما نرم افزار حسابداری بینش را در اختیار شما قرار نمی دهد. نرم افزار حسابداری داده های مالی شما را در یک مکان سازماندهی و ذخیره می کند. به شما امکان می دهد در زمان واقعی یک دید کامل از عملکرد مالی کسب و کار خود داشته باشید.

صورت‌حساب‌ها را خودکار کنید:

برای حفظ جریان نقدینگی و رشد کسب‌وکارتان، باید به‌موقع صورت‌حساب مشتریان را دریافت کنید. هرچه بیشتر منتظر بمانید، جمع آوری آن سخت تر می شود. بسیاری از بهترین نرم افزارهای حسابداری به شما امکان می دهند صورتحساب را خودکار کنید. می‌توانید صورت‌حساب‌های تکرارشونده ایجاد کنید، یادآوری‌های بعدی ارسال کنید، و پرداخت‌های دیجیتال را مستقیماً از فاکتورها بپذیرید. همچنین می توانید فاکتورهای پرداخت نشده خود را پیگیری کنید و برای پرداخت های اولیه تخفیف ارائه دهید.

پیگیری هزینه ها:

پول نقد برای مشاغل کوچک پادشاه است. یک اشتباه رایج حسابداری عدم ردیابی دقیق هزینه های کسب و کار است، و آخرین چیزی که می خواهید این است که با کمبود جریان نقدی مواجه شوید زیرا هزینه ها خارج از حد معمول هستند. نرم افزار حسابداری می تواند با ردیابی خودکار هزینه ها به شما در جلوگیری از این سناریو کمک کند. با این نرم افزار، می توانید رسیدها را اسکن و ثبت کنید، همچنین مسافت پیموده شده و هزینه های انجام شده از طرف مشتریان را پیگیری کنید.

تطبیق صورت های بانکی:

یکی از ویژگی های اصلی نرم افزار حسابداری، امکان ارتباط با حساب های بانکی شما است. با استفاده از آن، می توانید به صورت مستقیم از نرم افزار حسابداری خود به صورت حساب های بانکی خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید تراکنش‌های بانکی را به‌طور خودکار مطابقت و تطبیق دهید.

شما را در وضعیت خوبی با IRS نگه می دارد:

ثبت مالیات به اندازه کافی پیچیده است، اما برای کسب و کارهای کوچک حفظ انطباق می تواند دشوارتر باشد. نرم افزار حسابداری کار را آسان تر می کند. بسیاری از بهترین نرم افزارهای حسابداری به طور خودکار مالیات فروش را محاسبه کرده و فرم های مالیاتی را برای شما آماده می کنند.

گزارش و تجزیه و تحلیل:

همانطور که کسب و کار خود را اداره می کنید، نرم افزار حسابداری شما داده های زیادی را از طریق ادغام با POS، CRM و سایر برنامه های کاربردی تجاری شما جمع آوری می کند. این به شما بینش عمیقی از کسب و کارتان می دهد. اکثر نرم افزارهای حسابداری عملکردهای گزارش دهی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد به راحتی داده ها را تجزیه و تحلیل کنید و عملکرد را پیگیری کنید.

مدیریت موجودی:

چه یک فروشگاه خرده‌فروشی دارید یا فقط به صورت آنلاین فعالیت می‌کنید، باید فهرست موجودی خود را حفظ کنید. شما نمی خواهید یک محصول پرفروش تمام شود یا محصولی را بخرید که در قفسه ها از بین رفته است. نرم افزار حسابداری می تواند به این امر کمک کند، حتی فرآیند سفارش را خودکار می کند. با نرم‌افزار حسابداری، می‌توانید محصولات فروخته‌شده را ردیابی کنید، آستانه‌های سفارش مجدد را تنظیم کنید، و گزارش‌هایی را در مورد اینکه کدام اقلام به خوبی کار می‌کنند و کدام‌ها نه، اجرا کنید.

همکاری آسان با حسابدار:

وقتی از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید، امور مالی شما در یک مکان مرکزی سازماندهی می شود. رسیدها اسکن می‌شوند، فرم‌های مالیاتی بایگانی می‌شوند و موجودی‌ها ردیابی می‌شوند. این کار حسابدار شما را برای انجام کار خود بسیار آسان می کند. بسیاری از برنامه های نرم افزار حسابداری به حسابدار شما امکان دسترسی رایگان به برنامه را می دهند. همچنین زمان لازم برای جمع آوری اسناد و اطلاعات مورد نیاز حسابدار شما را آزاد می کند.

دسترسی شبانه روزی:

اکثر نرم افزارهای حسابداری در فضای ابری زندگی می کنند، به این معنی که از هر جایی که به اینترنت متصل هستید می توان به آن دسترسی داشت. این بدان معناست که می توانید فروش را بررسی کنید، پرداخت ها را بپذیرید و گزارش ها را در هر زمان و هر کجا که هستید اجرا کنید.

نرم افزار حسابداری چه ویژگی هایی دارد؟

اکنون که با چیستی نرم افزار حسابداری و چرایی استفاده از آن آشنا شدید، مهم است که بدانید هنگام انتخاب یک سیستم به دنبال چه ابزارها و ویژگی هایی باشید. تقریباً تمام نرم افزارهای حسابداری آنلاین از حسابداری دوطرفه برای اطمینان از صحت و داشتن ویژگی های حساب های دریافتنی، حساب های پرداختنی، بانکی و گزارش استفاده می کنند. برخی نیز شامل مدیریت موجودی، مدیریت پروژه، ردیابی زمان و ابزارهای حقوق و دستمزد هستند، اگرچه این ویژگی‌ها معمولاً در برنامه‌های سطح بالاتر یا افزونه‌هایی هستند که هزینه اضافی دارند. در اینجا برخی از عناصر اصلی نرم افزار حسابداری آورده شده است.

حساب‌های دریافتنی:

سیستم‌های نرم‌افزار حسابداری باید بتوانند صورت‌حساب‌ها را مدیریت کنند، بدهی‌های مشتریان (حساب‌های دریافتنی، یا A/R) و پرداخت‌هایشان را پیگیری کنند. در اینجا برخی از ویژگی های اصلی A/R وجود دارد که باید به دنبال آنها باشید.

پردازش فاکتور:

حداقل نرم افزار حسابداری باید بتواند صورتحساب را مدیریت کند. وقتی پول به شما بدهکار است، باید بدانید که از چه کسی، چقدر و چه زمانی باید انتظار پرداخت داشته باشید. همه سیستم های حسابداری به شما امکان چاپ فاکتورها را می دهند و اکثر آنها به شما امکان می دهند آنها را ایمیل کنید. سیستم شما باید اطلاعات اولیه مشتری مانند نام، آدرس، شماره حساب و شرایط استاندارد را به خاطر بسپارد. اکثر سیستم‌های نرم‌افزاری امروزی، قیمت استاندارد شما را برای طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات به خاطر می‌آورند.

صورت‌حساب خودکار:

این تضمین می‌کند که درآمد هرگز به تأخیر نمی‌افتد زیرا فراموش کرده‌اید فاکتور ارسال کنید. علاوه بر این، با اظهارنامه های خودکار و یادآوری های دیرهنگام، نرم افزار حسابداری به عنوان بخش مجموعه شما، یادآوری می کند.

حساب های پرداختنی:

هیچ کس پرداخت قبوض را دوست ندارد، اما پیگیری بدهی شما برای هر کسب و کاری ضروری است. روشی که سیستم حسابداری شما سمت خروجی وجوه شما را مدیریت می کند می تواند متفاوت باشد. در اینجا برخی از مفیدترین ویژگی های حساب های پرداختنی (A/P) آورده شده است.

سفارش‌های خرید:

رسیدگی به خریدها و بدهی‌های شما یکی از وظایف اصلی نرم‌افزار حسابداری است، اما نحوه عملکرد آن می‌تواند متفاوت باشد، از تولید سفارش‌های خرید ساده تا دنبال کردن قیمت‌ها تا خرید و پرداخت.

یادداشت‌های اعتباری فروشنده:

برای یک کسب‌وکار آسان است که همه آن اعتباراتی را که فروشندگان اغلب به عنوان پاداش یا بازپرداخت می‌دهند، از دست بدهد. با این حال، یادداشت های اعتباری به اندازه پول نقد ارزشمند هستند، بنابراین سیستمی که بتواند آنها را ردیابی کند به کاهش هزینه ها کمک می کند.

پرداخت خودکار:

از برنامه‌ریزی پرداخت‌های بانکی و سپرده‌های مستقیم گرفته تا چاپ چک، بسیاری از ماژول‌های A/P می‌توانند فرآیندهای پرداخت شما را کاملاً خودکار کنند و تضمین کنند که شما عقب نمانید.

فرم های مالیاتی IRS:

داشتن بانک اطلاعاتی از رایج ترین فرم های مالیاتی مانند 1099 و 1096 می تواند در وقت شما صرفه جویی زیادی کند. این امر به ویژه در صورتی صادق است که سیستم حسابداری شما بتواند تمام داده های لازم را در فرم ها برای شما وارد کرده و آنها را به صورت الکترونیکی در IRS ثبت کند. پرداخت الکترونیکی مالیات و پر کردن فرم ها می تواند شما را از جریمه دیرکرد پرداخت ها دور نگه دارد.

حقوق و دستمزد:

ماژول‌های حقوق و دستمزد در برخی از سیستم‌های حسابداری بسیار پیچیده هستند و خدمات کامل حقوق و دستمزد را ارائه می‌کنند که همه چیز را از محاسبه ساعت و پردازش دستمزد گرفته تا پرداخت مالیات بر حقوق و دستمزد و کسر انجام می‌دهد.

برنامه های دستمزد متغیر:

چه کارکنان شما حقوق بگیر باشند و چه ساعتی، سیستمی که بتواند به طور دقیق میزان بدهی شما به آنها را محاسبه کند ضروری است. مشکلات زمانی به وجود می آیند که تعداد زیادی از کارگران تمام وقت یا کارکنان پاره وقت دارید. برخی از کارمندان ممکن است ماهانه، برخی دیگر به صورت هفتگی یا دو هفته‌ای یا در صورت نیاز حقوق دریافت کنند. نرم افزار شما باید بتواند برنامه های پرداخت متفاوت را به همراه انواع مختلف غرامت (کمیسیون، حقوق، تقسیم سود، پاداش و غیره) و مزایا (بیمه سلامت، برنامه های بازنشستگی و حتی مزایایی مانند پارکینگ پولی) انجام دهد.

سپرده مستقیم:

این امر برای نرم افزار حسابداری برای پشتیبانی این روزها ضروری است، زیرا اکثر مردم انتظار دارند چک های حقوق آنها مستقیماً به حساب های بانکی آنها واریز شود. نرم افزار حسابداری مناسب باید به شما امکان دهد تا پرداخت های سپرده مستقیم برنامه ریزی شده را تنظیم کنید.

بازپرداخت و کسر هزینه:

اگر کارکنان شما متحمل هزینه‌های قابل کسر مالیات، مانند هزینه‌های سفر و تفریح ​​شوند، سیستمی می‌خواهید که بتواند این بازپرداخت‌ها را در نظر بگیرد و اطمینان حاصل کند که پرداخت‌ها با مهلت‌های مالیاتی مطابقت دارد.

بانکداری:

نرم افزار حسابداری باید نوعی پیوند به حساب بانکی شما داشته باشد، که به شما امکان می دهد پرداخت های مستقیم انجام دهید و داده های بلادرنگ را از بانک به سیستم حسابداری وارد کنید. برخی از نرم افزارها می توانند بسیار بیشتر از این پیش بروند.

تطبیق حساب:

اگر بیش از یک حساب بانکی دارید، نرم افزاری که بتواند همه آنها را ردیابی کرده و آنها را تطبیق دهد ضروری است. مطمئن شوید که برنامه شما شامل یک تابع دفتر کل و تطبیق دفترچه چک است.

آماده سازی سپرده بانکی:

این روزها، بسته حسابداری که نمی تواند تنظیم سپرده های الکترونیکی اولیه را انجام دهد، ناشناخته است، اما باید بررسی کنید که چه نوع پرداخت های الکترونیکی می تواند انجام شود.

رسیدگی به چک:

اگر پرداخت‌های زیادی با چک انجام می‌دهید، سیستمی که می‌تواند چک‌های شما را چاپ و پردازش کند، در زمان شما صرفه‌جویی می‌کند. مراقب سایر ویژگی‌ها نیز باشید، مانند ابطال چک و اعلان پرداخت چک تکراری.

نرم افزار حسابداری چه گزینه های گزارشگری ارائه می دهد؟

علاوه بر مجموعه ای از ویژگی های موجود در نرم افزار حسابداری، کیفیت و کمیت گزارش هایی که سیستم می تواند تولید کند بسیار متفاوت است. برخی از سیستم‌ها طیف وسیعی از گزینه‌های گزارش‌دهی را با دسته‌های تقریباً نامحدود ارائه می‌دهند. دیگران فقط گزارش های اولیه را ارائه می دهند: پول در داخل و خارج. در اینجا برخی از گزینه های بهتر وجود دارد.

گزارش های استاندارد

سیستم حسابداری باید بتواند گزارش های مرسوم مورد استفاده در تجارت را تولید کند، از جمله صورت های درآمد (سود و زیان)، ترازنامه (دارایی ها و بدهی ها)، صورت های جریان نقدی، حساب های دریافتنی، حساب های پرداختنی و خلاصه حقوق و دستمزد.

گزارش های قابل تنظیم

سیستمی که گزینه های گزارش دهی قابل تنظیم را فعال می کند به شما امکان می دهد هر گزارشی را که انتخاب می کنید ایجاد و جمع آوری کنید. به دنبال سیستمی باشید که به شما امکان می‌دهد به راحتی ستون‌ها را در گزارش‌های استاندارد اضافه یا حذف کنید، اندازه عرض ستون‌ها را تغییر دهید، و گزارش‌های سفارشی را به خاطر بسپارید تا بتواند در آینده آنها را تکرار کند.

خلاصه نمودارها

تفسیر فهرست‌های طولانی اعداد ممکن است دشوار باشد، بنابراین نرم‌افزاری که می‌تواند داده‌ها را به اشکال تصویری مانند نمودار دایره‌ای و میله‌ای ترجمه کند، می‌تواند به شما کمک کند بفهمید پولتان به کجا می‌رود. برای مقایسه آسان، به دنبال قابلیت های کدگذاری رنگ و امکان نمایش سال های گذشته در همان نمودار باشید.

پیش بینی هزینه

همه گزارش‌ها برای کمک به شناسایی روندها خوب و مناسب هستند، اما سیستمی که می‌تواند داده‌ها را تفسیر کند، تحلیل‌های آماری انجام دهد و پیش‌بینی‌ها را تولید کند، می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری مالی بر اساس حقایق و نه حدس و گمان کمک کند. به دنبال سیستم هایی باشید که شامل بودجه بندی، تخمین و سایر عملکردهای هزینه می شود.

گزارش فرعی

اگر چندین کسب‌وکار دارید، سیستمی که می‌تواند جنبه‌های مالی خاصی را با هم ترکیب کند، می‌تواند چشم‌انداز بهتری از کل مجموعه شما به شما بدهد، نه اینکه شما را از روی گزارش‌های فردی تخمین بزند.

ویژگی های نرم افزار حسابداری پیشرفته چیست؟

نرم افزار حسابداری آنلاین می تواند فرآیندهای فراتر از حوزه مدیریت مالی را مدیریت کند و یک پلتفرم واحد برای کنترل تقریباً تمام جنبه های کسب و کار شما فراهم کند. اگر فکر می‌کنید که در اداره سازمانتان به شما کمک می‌کنند، به ویژگی‌های پیشرفته زیر توجه کنید.

برای خرده فروشان آنلاین و مشاغلی که اغلب کالاها را توسط پیک یا مشتریان ارسال می کنند، یک پلت فرم حسابداری که می تواند فرآیندهای حمل و نقل را انجام دهد، شما را در سرمایه گذاری یک برنامه نرم افزاری حمل و نقل جداگانه صرفه جویی می کند. در اینجا برخی از ویژگی هایی است که باید به دنبال آنها باشید:

چاپ لیبل حمل و نقل:

این کار می تواند در زمان شما صرفه جویی کند و با تولید لیبل همراه با سفارشات یا فاکتورها، فرآیند حمل و نقل را ساده کند.

برآورد هزینه حمل و نقل:

برخی از سیستم ها را می توان برای درک تفاوت در وزن و مسافت تنظیم کرد تا برآورد دقیق هزینه حمل و نقل را ارائه دهد. این تضمین می کند که چنین هزینه هایی را در صورتحساب ها و قیمت گذاری های خود لحاظ می کنید.

ردیابی حمل و نقل:

پیوند به سیستم ردیابی پیک تضمین می کند که می توانید آنچه را که ارسال شده است نظارت کنید و زمان تحویل را با دقت بیشتری تخمین بزنید و خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه دهید.

ردیابی محموله:

اگر نیاز دارید که محصولی را مستقیماً از یک تامین‌کننده یا سازنده برای مشتری ارسال کنید، می‌تواند در صورت‌حساب شما ویران کند، مگر اینکه پلتفرم حسابداری شما بتواند محموله‌های ارسالی را مدیریت کند.

مدیریت موجودی

یک سیستم حسابداری با کنترل‌های مدیریت موجودی و انبار می‌تواند واقعاً کسب‌وکار شما را ساده‌تر کند، به شما کمک می‌کند تا آنچه را که در انبار دارید، آنچه را که باید دوباره سفارش دهید و بودجه خرید خود را در کجا خرج می‌کنید، شناسایی کنید.

ردیابی موجودی:

پیروی از چرخه عمر یک کالا – از خرید تا انبار کردن تا فروش، تا حمل و نقل – یک دارایی عالی برای کمک به شما در ردیابی سطح موجودی است.

سطح موجودی را تنظیم کنید:

می‌توانید با استفاده از سفارش‌دهی خودکار برای تضمین موجودی در محدوده مشخص، مطمئن شوید که برخی محصولات را زیاد یا کمتر سفارش نمی‌دهید. این کار شما را از دردسر نداشتن اقلام در انبار در مواقعی که به آنها نیاز دارید یا انبوهی از محصولاتی که جابجا نمی شوند، نجات می دهد.

مکان‌های انبار مشخص:

برای مراکز توزیع بزرگ، گنجاندن مکان‌های انبار در سفارش‌ها از نیاز به سیستم مدیریت انبار اضافی، که به ساده‌سازی عملکردهای تجاری کمک می‌کند، اجتناب می‌کند.

تصاویر اقلام:

گنجاندن تصاویر اقلام نیز برای توزیع‌کنندگان سودمند است، زیرا به همه افراد درگیر در فرآیند اجازه می‌دهد محصولات را به صورت بصری شناسایی کنند و از ارسال صحیح اقلام اطمینان حاصل کنند.

نرم افزار حسابداری چگونه بر زمان و مدیریت کار نظارت می کند؟

بیشتر سازمان ها نیاز به نظارت بر حضور و زمان صرف شده برای وظایف خاص دارند. ماژول های زمان و حضور و غیاب می توانند مکمل های بسیار مفیدی برای سیستم های حسابداری باشند. به دنبال این قابلیت ها باشید.

مزایای نرم افزار حسابداری

ردیابی زمان:

اگر ساعتی به کارکنان حقوق می دهید یا از کارمندان می خواهید که در زمان مشخصی وارد کار شوند، پیگیری حضور و غیاب و ساعات کاری برای پرداخت دقیق حقوق ضروری است. برای اطمینان از زمان سنجی دقیق، این کار معمولاً با یک ساعت انجام می شود. این ساعت‌های زمانی می‌توانند با کارت‌های کش رفتن الکترونیکی، بارکدها، پین‌ها یا حتی اثرانگشت سازگار باشند و برخی از سیستم‌ها به کاربران اجازه می‌دهند از طریق مرورگر وب یا اپلیکیشن‌ها به ساعت وارد شوند.

ردیابی شغل:

کسب‌وکارها در صنایع مبتنی بر خدمات اغلب باید مدت زمان انجام کار را پیگیری کنند تا مطمئن شوند که مبلغ مناسبی را دریافت می‌کنند. این نوع ردیابی زمان می تواند به شما کمک کند تا در قیمت های آتی تغییراتی ایجاد کرده و روند هزینه های مشاغل مختلف را شناسایی کنید.

وضعیت شغلی:

اگر نرم افزار شما به شما نشان می دهد که روی کدام شغل ها کار می شود و کدام غیرفعال است، می توانید پیگیری کنید که چه کاری و چه زمانی باید انجام شود.

برآوردها:

برای برخی از مشاغل خدماتی، ارائه تخمین برای تهیه کار و شاید برای دریافت حقوق ضروری است. سیستمی که بتواند تخمین ها را ذخیره کند و آنها را تنها با چند کلیک به سفارش و فاکتور تبدیل کند، کارایی را افزایش می دهد.

مطالب مرتبط:

سیستم اطلاعات حسابداری (AIS)
ترند فناوری مالی در سال 2022
فین تک (فناوری مالی) چیست؟

Related Post

Leave a Comment