در ابتدا یک توضیح کلی راجع به اینکه نرم افزار حسابداری دقیقاً چگونه کار می کند و چه ویژگی هایی را ارائه می دهد بدهیم؟ روش های مختلفی وجود دارد که در آن نرم افزار حسابداری بسته به ویژگی ها و اهداف اصلی آن می تواند تجارت شما را بهینه کند. از صورتحساب ساده تا گزارشگری پیچیده مالیاتی که همگی با یک سیستم مناسب قابل اجراست.

حسابداری جز  اصلی هر سیستمی می باشد . آنچه با شنیدن “حسابداری” به ذهن ما خطور می کند دفتر کل ، دارایی های ثابت ، حساب های قابل پرداخت و دریافت و مصالحه بانکی است.

 

صورتحساب و فاکتور

سیستم های حسابداری منحصراً به صورتحساب و فاکتور  اختصاص داده شده است ، اما بیشتر آنها هنوز عملیات مشابه را به عنوان یک واحد جداگانه از هرگونه عملیات مالی تلقی می کنند. بنابراین ، آنها به مشتریان اجازه می دهند مجموعه های پیش پا افتاده خودکار را انجام دهند ، عملیات را با روش های جدید و موثر پرداخت و استانداردهای صنعت تنظیم کنند و فاکتورهای دقیق و به موقع را برای مشتریان خود تهیه کنند.

 

بودجه بندی و پیش بینی

این نیز یک ماژول مشترک در اکثر سیستم های حسابداری است که عملکرد مالی سال جاری را محاسبه و تفسیر می کند و به تخمین بودجه سال آینده کمک می کند. با استفاده از چنین سیستمی ، شرکت ها می توانند تخمین های خود را تهیه کرده و اهداف فروش عملی و خوش بینانه را تنظیم کنند.

 

مدیریت دارایی ثابت

هر دو به عنوان ابزاری جداگانه یا یک ماژول فراگیر ، مدیریت دارایی ثابت به مدیریت اطلاعات مالی با دقت بسیار بیشتری کمک می کند. این ماژول ترکیبی از ویژگی هایی مانند سابقه حسابرسی ، سوابق هزینه ، محاسبه استهلاک ، تخصیص منابع و بسیاری دیگر است.

 

مدیریت حقوق و دستمزد

با استفاده از سیستم حقوق و دستمزد ، شما می توانید پرداخت های کارمندان را محاسبه و پردازش کنید ، چک های آنها را بدون تأخیر آماده و چاپ کنید و به تمام تعهدات قانونی و مالیاتی فعال بدون خطا پاسخ دهید. سیستم هایی وجود دارد که به طور انحصاری به مدیریت حقوق و دستمزد اختصاص یافته است ، و توسط شرکت ها و مجریان سطح بالا برای یادآوری تعهدات مالی خود استفاده می شود.

 

نرم افزار حسابداری پروژه

نرم افزار حسابداری پروژه معمولاً در سیستمهای جداگانه ای ارائه می شوند كه نسخه حسابداری نرم افزار صنعتی را نشان می دهد. آنها بیشتر مورد استقبال اپراتورهای ساختمانی و توسعه دهندگان نرم افزار قرار می گیرند ، جایی که هم هزینه ها و هم قوانین قابل اجرا از یک پروژه به پروژه دیگر متفاوت است. قابلیت اصلی این نرم افزار تخمین و رسیدگی به هزینه های اضافی و هزینه های مربوط به نیروی کار ، مواد و تجهیزات ، مطابق با سایر ویژگی های مکرر در سیستم های حسابداری است.

 

حسابداری صندوق

این ویژگی ها را می توان در نرم افزار حسابداری طراحی شده برای آژانس های دولتی و سازمان های غیرانتفاعی یافت و شامل ردیابی هزینه های کمک مالی ، مدیریت کمک هزینه ، مقررات(GASB) هیئت استانداردهای حسابداری دولتی) و مجموعه خاصی از گزارش های مالی است.

مدیریت موجودی – مدیریت موجودی یک مجموعه ابزار خاص است که برای کنترل انبار تهیه شده است و در آن تمام ابزارهای لازم را برای خط تولید با ماندگاری بالاتر به تجارت خود پیدا خواهید کرد. این بدان معناست که شما قادر خواهید بود قابلیت دسترسی و جابجایی محصولات خود را کنترل کرده و از انواع مشکلات تحویل کالا مانند اضافه فروشی یا کمبود محصول جلوگیری کنید.

 

انواع نرم افزار حسابداری چیست؟

 

بیایید اکنون به انواع نرم افزارهای حسابداری بپردازیم. بسته به نوع عملیات ، سیستم های حسابداری و مالی تحت چهار دسته مختلف قرار می گیرند. توجه داشته باشید که مجموعه های حسابداری جامعی نیز برای شرکت هایی طراحی شده است که بهترین ویژگی های هر گروه را ترکیب می کند. در اینجا یک مرور مختصر داشته باشید:

 

سیستم های صورتحساب و فاکتور

سیستم های صورتحساب و فاکتور وظایف اساسی روزمره شرکت ها را شامل می شود ، از جمله نوشتن چک و اطلاع رسانی به مشتریان در مورد پرداخت های خود. آنها برای حفظ كنترل بر صحت ارقام حسابداری و جلوه دادن حرفه ای تر و معتبر بودن خدمات برای گیرنده نهایی ضروری هستند. از طرف این شرکت ، ابزارهای صورتحساب و فاکتور به فعالیت مالی کمک می کند و آن را برای تأیید اعتبار تأیید می کند.

 

سیستم های مدیریت حقوق و دستمزد

اگر به دنبال حفظ کنترل بر بدهی های حساب و مطالبات حساب خود هستید ، باید به دنبال سیستم های مدیریت حقوق و دستمزد باشید که همه آن را کنترل کند. این ابزارها برای انجام آرایه ای از وظایف مختلف ، از جمله محاسبه حقوق کارمندان ، کاهش کسورات ، واریز حقوق به طور مستقیم به حساب های بانکی کارکنان ، تولید فرم های مالیاتی و فیش های حقوقی و موارد دیگر تولید شده اند. در طولانی مدت ، آنها تراکنش های مالی شما را ایمن می کنند ، هزینه ها را کاهش می دهند و به تهیه گزارش های دقیق کمک می کنند.

 

سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی

این یکی از مهمترین دسته های نرم افزار حسابداری است. این مجموعه تمام سیستم های مورد استفاده برای برنامه ریزی محصول ، خرید مواد ، مدیریت و کنترل موجودی ، توزیع ، حسابداری ، بازاریابی ، امور مالی و منابع انسانی را به کار می برد. آخرین راه حل های ERP همچنین ماژول هایی برای CRM و هوش تجاری ارائه می دهند ، به طوری که شرکت می تواند از روش های خود بیاموزد و استراتژی های بهتری را در آینده آماده کند.

 

سیستم های مدیریت زمان و هزینه

این برنامه ها برای کمک به تسریع در چرخه صورتحساب و تأیید هزینه های حین کار طراحی شده اند و معمولاً برای هر مشاغلی قابل تنظیم هستند تا بتوانند آنها را با سرعت عملیاتی خود تنظیم کنند. دلیل اصلی آنها کمک به جمع آوری سریعتر پرداخت ها و تشخیص اقدامات کند و بی اثر است که قبلاً قابل مشاهده نبودند. بزرگترین مزیت آنها این است که می توانند گزارش های گرافیکی دقیق در مورد نحوه استفاده از زمان و منابع در هر شرکت تولید کنند.

 

Related Post

Leave a Comment