Metaverse دارای پتانسیل درآمدزایی بسیار زیادی برای همه ذینفعان در توسعه و استفاده از آن است. بر اساس برآوردهای صنعت، درآمد حاصل از دنیای بازی های واقعیت مجازی (VR) تا سال 2025 به 400 میلیارد دلار می رسد و متاورس می تواند در مجموع یک تریلیون دلار ارزش تولید کند.این باعث شده است تا کاربران مشتاق کسب مزیت headstart و یافتن راه هایی برای کسب درآمد در Metaverse باشند. نظرسنجی استاتیستا در نوامبر 2021 نشان داد که برخی از کانال‌های کسب درآمد محبوب شامل بازی‌های play-to-earn برای کسب درآمد، دارایی مجازی، کسب درآمد از داده و سرمایه‌گذاری به ترتیب 60 درصد، 39 درصد، 37 درصد و 36 درصد است.در این مقاله به معرفی کسب درآمد از متاورس می پردازیم:

10 ایده برتر چگونه در Metaverse کسب درآمد کنیم:

فرصت‌های تولید درآمد از بسیار ساده با موانع کم برای ورود تا فعالیت‌های اقتصادی پیچیده مانند سرمایه‌گذاری در املاک متغیر است. برای کسب درآمد در Metaverse، کاربران می توانند:

1.در بازی های (play-to-earn) برای کسب درآمد شرکت کنید

بازی‌هایی مانند پوکر VR، شرط‌بندی ورزش الکترونیکی، و سایر موارد به کاربران اجازه می‌دهند هنگام بازی‌های آنلاین درآمد کسب کنند. شرکت‌های کاملی مانند Admix هستند که به تازگی ۲۵ میلیون دلار برای کسب درآمد درون بازی در Metaverse جمع‌آوری کرده است. پلتفرم‌هایی مانند Bloktopia دارای طبقات یا بخش‌های کاملی هستند که به بازی‌های play-to-earnبرای کسب درآمد اختصاص دارند.

2.طراحی لوازم جانبی سه بعدی برای کاربران

کسانی که تا حدودی از طراحی سه بعدی آگاهی دارند می توانند لوازم جانبی برای گیم پلی VR ایجاد کنند. کاربران Metaverse می‌خواهند آواتارهای خود را با لوازم جانبی مانند پوشیدنی‌ها، گجت‌ها، روسری، لباس‌ها یا حتی اسلحه بپوشانند. می توان با بهره گیری از ابزارهای طراحی که اکثر پلتفرم های متاورس ارائه می کنند، این لوازم جانبی را در بازار طراحی و به فروش رساند.

3.بازی های VR را ایجاد و کسب درآمد کنید

مانند لوازم جانبی سه بعدی، می توان بازی های end to end را در VR طراحی و منتشر کرد. این لزوما به مهارت های فنی پیشرفته نیاز ندارد. افراد می توانند مهارت های داستان سرایی اولیه را با پلتفرم های طراحی VR مانند Horizon Worlds ترکیب کنند تا از این منبع درآمد کسب کنند. به عنوان مثال، نسخه VR بازی دایناسور نمادین گوگل می تواند به همان اندازه برای پذیرش کاربر و کسب درآمد مفید باشد.

4.یک کنسرت مستقل در Metaverse دریافت کنید

Metaverse اقتصاد خود را با مجموعه ای منحصر به فرد از مهارت های مورد نیاز برای مشاغل خدماتی خواهد داشت. به عنوان مثال، یک مقصد گردشگری واقعیت مجازی مانند یک موزه یا گالری هنری به راهنمایان تور نیاز دارد تا به بازدیدکنندگان کمک کنند تا به طور مؤثر در این فضا حرکت کنند. کلوپ های واقعیت مجازی ممکن است به پرسنل امنیتی نیز نیاز داشته باشند.

5.رویدادهای Metaverse را با بلیط های پولی برگزار کنید

این در حال حاضر یک راه بسیار محبوب برای کسب درآمد در Metaverse است. کنسرت‌های زنده توسط هنرمندان واقعی می‌تواند جمعیت زیادی را به خود جذب کند و برگزارکنندگان می‌توانند از کاربران به صورت بلیط پولی هزینه کنند.Warner Music قبلاً با پلتفرم Metaverse The Sandbox برای ایجاد یک سالن کنسرت مجازی همکاری کرده است. Snoop Dog که اخیراً Death Row Records را خریداری کرده است در آستانه تبدیل شدن به یک برچسب NFT است و این هنرمند قبلاً یک قطعه زمین بزرگ را در Metaverse خریداری کرده است که جریان های درآمدزایی بیشتری را ارائه می دهد.

6.برای رویدادهای رایگان اسپانسر دریافت کنید.

حتی اگر کسی نتواند کاربران را به یک رویداد پولی جذب کند، فرصت‌های حمایت مالی برای باز کردن قفل در Metaverse وجود دارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار کوچک می تواند یک نمایشگاه تجاری با مشارکت رایگان برای شرکت کنندگان ترتیب دهد، جایی که حامیان رویداد برای دستیابی به مخاطبان جدید به سازمان پول می دهند.

7.خرید و فروش قطعه زمین

خرید املاک مجازی یکی دیگر از راه های محبوب برای کسب درآمد در Metaverse است و شرکت هایی مانند PwC، JP Morgan و چندین شرکت دیگر در این مسیر حرکت کرده اند. هر کاربر می تواند یک قطعه زمین را با قیمت ثابت خریداری کند و بعداً آن را به قیمت بالاتر بفروشد تا سود خود را بازگرداند. سرمایه گذارانی که ریسک پذیری بالایی دارند نیز می توانند پلتفرم های نوظهور Metaverse را برای چنین فرصت هایی کشف کنند.

8.املاک متاورس را به توسعه دهندگان اجاره دهید

به جای فروش زمین واقعیت مجازی برای سود بیشتر، کاربران می توانند بسته هایی را به توسعه دهندگان اجاره کنند تا ساختمان ها، سالن های بازی، سالن های کنسرت، دفاتر و مکان های دیگر ایجاد کنند. این برای کسانی که خواهان یک جریان درآمد ثابت هستند ایده آل است، اما به خاطر داشته باشید که املاک مورد تقاضا در بهترین مکان های متاورس گران خواهد بود.

9.املاک متاورس خودتان را توسعه دهید

جایگزین دیگر خرید زمین و توسعه آن با مهارت های طراحی و توسعه واقعیت مجازی است. برخلاف بازی، طراحی املاک و ساختمان نیاز به کار بیشتری دارد و بسته به منابع مورد استفاده ممکن است گران باشد. پلتفرم‌های متاورس مختلف نیز محدودیت‌های خاص خود را خواهند داشت، اما سودآوری به همان اندازه بالا است.

10.تجارت NFT های سه بعدی

در نهایت، همیشه می‌توان توکن‌های سه بعدی غیرقابل تعویض (NFT) را معامله کرد . متاورس می تواند انواع آثار هنری سه بعدی را به عنوان NFT برای خرید به عنوان یک کلاس سرمایه گذاری در خود جای دهد.

مطالب مرتبط:

  بهترین CRM سال 2022
تفاوت ERP و نرم افزار حسابداری
تفاوت حسابداری مالی و حسابداری مدیریتی

Related Post

Leave a Comment