یک نرم افزار حسابداری یکپارچه نوعی نرم افزار است که عملکردهای عمده حسابداری مالی را در یک برنامه ترکیب می کند. جایگزینی چندین سیستم یا برنامه مجزا، نیاز به دفاتر یا سوابق جداگانه برای سفارش، هزینه یابی و سایر اهداف حسابداری مدیریت را از بین می برد. ادغام این ویژگی‌ها به استانداردسازی رویه‌ها برای ثبت معاملات و انتشار اطلاعات مالی کمک می‌کند و فعالیت‌های گزارش‌دهی حوزه‌های عملکردی مختلف شرکت‌ها مانند پایانه‌های فروش، دفاتر و تأسیسات سهام را به هم متصل می‌کند.
سیستم های حسابداری یکپارچه اطلاعاتی را در مورد هزینه هر محصول، شغل یا عملیات و همچنین اطلاعات جامعی در مورد سود یا زیان کل یک سازمان ارائه می دهند. این سیستم‌ها به مدیریت کمک می‌کنند تا با قادر ساختن شرکت‌ها برای تعیین هزینه‌های حاشیه‌ای، واریانس‌ها و ضررها یا سودهای غیرعادی، کنترل عملیات را به دست آورد و حفظ کند. علاوه بر این، سیستم‌های حسابداری یکپارچه می‌توانند برای برآورد، گزارش و نظارت بر هزینه‌های شغلی شرکت و همچنین پیگیری و تبدیل زمان کارکنان به حقوق و دستمزد استفاده شوند. این سیستم‌ها همچنین می‌توانند فرآیندهای اضافی مانند خرید موجودی، مونتاژ و فروش و ارسال اطلاعاتی مانند صورت‌حساب‌ها و فاکتورها را برای مشتریان یا فروشندگان انجام دهند.
اکثر سیستم‌های حسابداری یکپارچه ماژول‌های ویژگی اصلی و غیر اصلی را ارائه می‌کنند که همگی تجربه کاربری یکسانی دارند و به طور یکپارچه به هم متصل هستند. ماژول های اصلی شامل موارد زیر است:
دفاتر حساب های دریافتنی و حساب های پرداختنی.
تسویه حساب بانکی
دفاتر کل.
سفارشات خرید.
موجودی انبار.
صورتحساب و حسابداری.
ماژول های غیر هسته اختیاری هستند. به عنوان مثال می توان به پردازش پرداخت الکترونیکی، جمع آوری بدهی، مدیریت حقوق و دستمزد و برگه زمانی، حسابداری دپارتمان و پشتیبانی از مالیات چند ارزی یا ارزش افزوده اشاره کرد. برخی از سیستم ها همچنین می توانند با سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، مدیریت موجودی و مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مرتبط شوند.

یکی از مزایای کلیدی سیستم حسابداری یکپارچه این است که اطلاعات یک بار وارد شده و با سایر واحدها از جمله دفتر کل به اشتراک گذاشته می شود. یک پایگاه اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرد و توسط همه برنامه ها قابل دسترسی است. عدم نیاز به وارد کردن مجدد داده ها از یک سیستم به سیستم دیگر، احتمال خطای انسانی را کاهش می دهد و نیاز به تطبیق دفترچه ها و عملکردهای مختلف را که به طور خودکار و در زمان واقعی به روز می شوند را از بین می برد.
این بدان معناست که امور مالی همیشه به‌روز هستند و عملیات حسابداری پیچیده، مانند هزینه‌یابی کار و محاسبه کمیسیون، به‌طور خودکار و فقط با پردازش سفارش‌ها انجام می‌شود. علاوه بر این، حفظ یک مجموعه از حساب ها از تکرار تلاش ها جلوگیری می کند و اطلاعات دقیق را به موقع در اختیار تصمیم گیرندگان قرار می دهد.
برخی از مزایای برنامه یکپارچه سازی نرم افزار حسابداری برای تیم شما عبارتند از: دیدگاه یکپارچه از سیستم های حسابداری یکی از مزایای متعدد یک سیستم یکپارچه، توانایی پیگیری سیستم های موجود است. بسیاری از مواردی که برای فرآیندهای حسابداری در سازمان شما استفاده می شوند، زمان را تلف کرده و اعضای تیم را ناامید می کنند. یک برنامه ادغام نرم افزار حسابداری یک دیدگاه یکپارچه از سیستم های حسابداری شرکت شما ارائه می دهد و تمام داده های حسابداری را در یک مکان حفظ می کند و آشتی را آسان می کند. می‌توانید سیلوهای داده را حذف کنید و دسترسی تیم‌ها به اطلاعاتی را که برای کارشان نیاز دارند آسان‌تر کنید.
ورود اطلاعات دستی کمتر وارد کردن دستی داده ها از یک سیستم به سیستم دیگر می تواند باعث اتلاف زمان و افزایش خطای انسانی شود. ابزار یکپارچه سازی نرم افزار حسابداری با انتقال خودکار داده ها از سیستم های حسابداری، نیاز به ورود دستی داده ها را کاهش می دهد. این رویکرد منجر به خطاهای کمتری می شود و زمان را برای کارهای استراتژیک بیشتر در تجارت شما آزاد می کند. داده های زمان واقعی یکپارچه‌سازی نرم‌افزار حسابداری یک همگام‌سازی دوطرفه در زمان واقعی از تمام داده‌های حسابداری که در داخل و خارج از سازمان شما جریان دارد، فراهم می‌کند. هر گونه تغییر در سیستم حسابداری موجود در پلت فرم حسابداری جدید شما نشان داده می شود و بالعکس. این جریان داده دو طرفه به اعضای تیم بینش لازم برای تصمیم گیری استراتژیک آگاهانه تر را می دهد. گزینه های مختلف ساخت اکوسیستم حسابداری یکی دیگر از مزایای سیستم حسابداری یکپارچه این است که شما را قادر می سازد تا یک پلت فرم حسابداری را بر اساس نیازهای تجاری خاص خود بسازید. نرم افزار حسابداری یکپارچه با بسیاری از نرم افزارهای حسابداری مختلف، سفارشی سازی های زیادی را ارائه می دهد.
نرم افزار حسابداری یکپارچه

امروزه شرکت ها در هر اندازه ای سیستم های حسابداری یکپارچه را اتخاذ کرده اند و محصولات و فروشندگان زیادی وجود دارد که می توان از بین آنها انتخاب کرد. در برخی موارد، سیستم ها به صورت جداگانه خریداری می شوند و بعداً یکپارچه می شوند. شرکت‌های بزرگ ممکن است سیستم‌های سفارشی‌سازی شده را در داخل توسعه دهند، اگرچه چنین سیستم‌هایی گران‌ترین هستند و برای کار با خدمات و پشتیبانی مشتریان داخلی طراحی شده‌اند.
سیستم های حسابداری یکپارچه نیز می توانند برای صنایع خاص یا محیط های نظارتی طراحی شوند. هنگام انتخاب یک سیستم حسابداری یکپارچه، شرکت ها باید ایده روشنی از اهدافی که باید انجام دهد را تعریف کنند. برخی از ملاحظات می تواند شامل انواع گزارش های مالی برای تولید، اهداف بلند مدت مالی، ویژگی های اضافی مورد نیاز و تعداد کاربرانی باشد که نیاز به دسترسی به سیستم دارند.
نرم افزار یکپارچه ژانیا

ویژگی های یک سیستم حسابداری یکپارچه اکثر ابزارهای نرم افزار حسابداری یکپارچه دارای ماژول های اصلی و غیر هسته ای هستند. اینها بدون توجه به اینکه کدام مورد استفاده می شوند، به طور یکپارچه با هم کار می کنند. ماژول های اصلی ماژول های اصلی آنهایی هستند که قبلاً در سیستم تعبیه شده اند. اینها شامل صورتحساب، حسابداری، موجودی و دفتر کل است. ماژول های غیر هسته ای ماژول‌های غیر اصلی آن‌هایی هستند که می‌توانید بر اساس نیازهای تجاری خود به یک برنامه نرم‌افزار حسابداری یکپارچه اضافه کنید. این ماژول ها شامل حقوق و دستمزد، پرداخت های انبوه، پردازش پرداخت، مدیریت مالیات و مدیریت فاکتور است.
ژانیاتک با ارائه نرم‌افزار حسابداری یک پارچه در کنار شماست تا به سادگی اما حرفه‌ای امور حسابداری کسب‌وکارتان را مدیریت کنید. نرم‌افزار حسابداری ژانیا ویژه کسب‌وکارهای متوسط و کوچک و بزرگ به شما کمک می‌کند، از هر زمان و مکانی امور مالی را مدیریت کنید.
کافه رستوران،بازرگانی،فروشگاهی،تولیدی ،خدماتی و..از جمله اصناف مورد نیاز حسابداری ژانیا می باشد.
گروه نرم افزاری ژانیا سافت متشکل از حسابداران و برنامه نویسان خلاق با به کار گیری متد های روز دنیا اقدام به تولید نرم افزار حسابداری یکپارچه، طراحی وب سایت و خدمات دیجیتال مارکتینگ سفارش نرم افزار جهت مدیریت هرچه بهتر انواع کسب وکارها و ایجاد راه کارهای جدید در مدیریت کرده است. ژانیا با استفاده از تکنولوژی روز و واسط کاربری بی نظیر خود با کمک مشتریان و برنامه نویسان خلاق توانسته ، به اساسی ترین نیاز کسب و کارها بهترین و ساده ترین راه پاسخ دهد.