تفاوت بین صندوق های فروشگاهی و سیستم های POS

آیا می‌دانستید که حتی بدون وب‌سایت هم می‌توانید پرداخت‌ها را دریافت کنید؟ درست است! از نظر پیشرفت های تکنولوژیکی تا چه حد پیش رفته ایم. از راه‌اندازی دستگاه‌های پول نقد در اواخر دهه 1870 تا استفاده از دستگاه‌های POS امروزی، جمع‌آوری پرداخت‌های مشتریان تنها آسان‌تر و بهتر شده است.اکثر شرکت های خرده فروشی موفق روزانه صدها یا حتی هزاران تراکنش را انجام می دهند. کسب‌وکارهای حضوری باید خود را به ابزارها  هم سخت‌افزار و هم نرم‌افزار  مجهز کنند تا کارها را به خوبی اجرا کنند.دراین مقاله به معرفی تفاوت بین صندوق های فروشگاهی و سیستم های POS می پردازیم:

در این وبلاگ در مورد تفاوت های عمده بین صندوق فروش و دستگاه POS صحبت می کنیم. بسیاری از این تفاوت ها می توانند به طور قابل توجهی بر توانایی شرکت شما برای رشد تأثیر بگذارند.

 

صندوق فروشگاهی چیست؟

 

صندوق پول دستگاهی است که مشاغل برای محاسبه و ثبت تراکنش های مالی از آن استفاده می کنند. اکثر رجیسترها دارای یک صفحه کلید برای وارد کردن مقادیر و گزینه ای برای چسباندن ترازو، کشوی پول نقد، اسکنر بارکد و چاپگر رسید هستند.یک صندوق پول تمام معاملاتی را که در مغازه شما انجام می‌شود، پیگیری می‌کند و پولی را که وارد و خارج می‌شود، پیگیری می‌کند. علاوه بر این، می تواند رسید تولید کند، مالیات را محاسبه و اضافه کند، و حداقل ردیابی فروش را ارائه دهد.با این حال، این روزها اکثر صندوق‌ها دیجیتالی شده‌اند و دیگر با صفحه‌کلید دستی عرضه نمی‌شوند.

 

صندوق-فروشگاهی

 

 

سیستم POS چیست؟

 

یک سیستم POS با استفاده از ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار، عملیات و تراکنش های کسب و کار شما را متمرکز می کند. مانند یک صندوق پول، به جای نظارت بر آنها، فروش را در بقیه مشاغل شما ادغام می کند.سیستم‌های POS به دلیل ظرفیت ردیابی، تجزیه و تحلیل و تفسیر معیارهای بیشتر، به کسب‌وکارها کمک می‌کنند کارآمدتر عمل کنند.اکنون، بین یک سیستم POS و یک ماشین سوایپ سردرگمی وجود دارد. بنابراین، ماشین سوایپ چیست؟ چه تفاوتی با سیستم POS دارد؟

ماشین سوایپ یکی از بسیاری از کارهایی است که یک سیستم POS می تواند انجام دهد. یک سیستم POS یک نسخه پیشرفته تر با ویژگی های بیشتر است در حالی که یک دستگاه سوایپ به سادگی یک دستگاه کارت اعتباری / بدهی است.

سیستم-پوز-چیست؟

 

تفاوت بین دستگاه های پول نقد و دستگاه های POS

 

1- سخت افزار

 

سیستم POS: سیستم های POS معمولاً از اتصالات با ابزارهای سخت افزاری و نرم افزاری مختلف پشتیبانی می کنند. سیستم‌های کیوسک سلف‌سرویس، دستگاه‌های از راه دور برای پردازش فروش و ابزارهای مختلف پرداخت دیگر، مانند کارت‌خوان‌های بدون تماس، انواع سخت‌افزار در آنها هستند.

 

اگرچه سیستم‌های POS و ماشین‌های سوایپ می‌توانند پیچیده به نظر برسند، اما پس از دستیابی به آن استفاده از آنها بسیار آسان است. با این حال، قبل از استفاده از دستگاه کشیدن انگشت، نکاتی را که باید دنبال کنید، دقت کنید زیرا ممکن است این روند را آسان‌تر کند.

 

سخت-افزار-سیستم-پوز-چیست؟ zhaniya.com

 

 

2- یکپارچه سازی

 

سیستم POS: یک سیستم POS کامل ثبت تراکنش و پردازش پرداخت را در یک سیستم یکپارچه می کند. پرداخت‌های یکپارچه توسط سیستم‌های POS مدرن پشتیبانی می‌شوند، به این معنی که POS و پردازشگرهای پرداخت به خوبی با هم کار می‌کنند.

این به این معنی است که شانس کمتری برای خطا، فرآیند پرداخت سریع‌تر و فرآیندهای آسان‌تر وجود دارد.

صندوق نقدی: اکثر صندوق‌ها فقط می‌توانند به پردازشگر پرداخت شما پیوند بخورند، بنابراین کسب‌وکار شما باید به‌صورت دستی فروش را ثبت و تطبیق دهد. احتمال وقوع خطای انسانی بیشتر است و فرآیندهای آشتی بیشتر دستی است و کار را دشوارتر می کند.

صندوق نقدی: در مقایسه با سیستم POS، صندوق فروش ماشینی نسبتاً ساده و سرراست است.

بیشتر اوقات، صفحه کلید و صفحه نمایش شما به صورت فیزیکی با کشوهای پول نقد و چاپگرهای رسید قرار می گیرند. این بدان معناست که آنها بسیار بزرگ هستند، بنابراین هر کجا که آنها را در فروشگاه خود قرار دهید همان جایی است که خواهند بود.

یکپارچه سازی

 

 

3- ویژگی ها

 

سیستم POS: در حالی که سیستم‌های POS می‌توانند هر کاری را که یک صندوق پول انجام می‌دهد انجام دهد، ویژگی‌ها و مزایای بسیار دیگری نیز دارد:

 

1-مدیریت موجودی
2-داده های مشتری را جمع آوری و ذخیره کنید
3-با اجرای گزارش ها و تجزیه و تحلیل، فروش، موجودی، مشتریان و غیره خود را تجزیه و تحلیل کنید.
4-ایجاد و اجرای تبلیغات و موارد دیگر

 

 

صندوق فروش: صندوق‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به فروش زنگ بزنید و یک کشوی امن برای قبوض و سپرده‌ها داشته باشید. برخی از آنها همچنین می توانند گزارش های فروش ساده ای را ارائه دهند، در حالی که صندوق های نقدی خاصی را می توان بر اساس الزامات مالیاتی شما تنظیم کرد. آنها حداقل امکانات و عملکرد را دارند.

 

سیستم -پوز-چیست؟

 

4- رایانش ابری

 

سیستم POS: سیستم های POS به طور فزاینده ای داده های خود را در فضای ابری ذخیره می کنند. این امر نیاز به مقدار بیش از حد سخت افزار محلی، مدیریت شده و نگهداری شده را از بین می برد.

صندوق‌های نقدی: با یک صندوق نقدی سنتی، رایانش ابری امکان‌پذیر نیست و این بدان معناست که شما باید معاملات تجاری خود را فقط در مکان فیزیکی آن انجام دهید.

 

5 – قیمت و هزینه

 

سیستم POS: سیستم‌های POS نسبتاً گران هستند و ممکن است صورت‌حساب‌های تکراری داشته باشند. شما باید برای هر دو نرم افزار + سخت افزار هزینه کنید. با این حال، این بیشتر یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای مشاغل است.

 

صندوق‌های پول: صندوق‌های پول سنتی معمولاً به‌طور کامل خریداری می‌شوند زیرا هیچ نرم‌افزاری در آن وجود ندارد. آنها همچنین برای مشاغل در مرحله شروع بسیار مقرون به صرفه هستند و هیچ کارمزد تکراری ندارند.

 

راه حل یک مرحله ای شما برای پرداخت های کارتی!

در حالی که بسیاری از مردم از اصطلاحات سیستم های POS و صندوق های نقدی به جای یکدیگر استفاده می کنند، به وضوح به معنای دو چیز متفاوت است. اکنون که تفاوت بین این دو را درک کرده اید، همچنین می دانید که کدام گزینه برای کسب و کار شما بهتر است.

نتیجه

 

از آنجایی که فناوری هسته اصلی بهترین سیستم‌های POS است، ابزارها و ویژگی‌های جدید دائماً در حال توسعه هستند و به شرکت شما همه قابلیت‌هایی را می‌دهند که برای حرکت رو به جلو نیاز دارد.مانند هر انتخاب تجاری مهم دیگری، انتخاب بین صندوق پول، دستگاه POS و mPOS برای کسب و کار خرده فروشی شما کاملاً به نیازهای خاص کسب و کار شما بستگی دارد.درک تفاوت بین صندوق فروش و سیستم POS به شما کمک می کند تا گزینه مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 

1-چرا سیستم POS بهتر از صندوق فروشگاهی است؟

 

یک سیستم POS به شما امکان می دهد موجودی، مشتریان و فروش را در زمان واقعی ردیابی کنید، در حالی که یک صندوق پول فقط به پردازش فروش کمک می کند. همچنین شما را قادر می سازد تا معاملات را به طور موثر مدیریت کنید.

سیستم-پوز-چیست؟

 

 

2. 5 نوع سیستم POS چیست؟

 

انواع مختلفی از سیستم های POS وجود دارد. 5 مورد از رایج‌ترین آنها عبارتند از: سیستم‌های POS آنلاین، سیستم‌های POS آفلاین، سیستم‌های POS مبتنی بر ابر، POS موبایل و سیستم‌های POS چند کاناله.

 

3- وظیفه اصلی POS چیست؟

 

یک سیستم POS به کسب و کار شما امکان می دهد تا پرداخت های مشتری را دریافت کند و فروش را به طور موثر پیگیری کند. به‌اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد، اما بسته به اینکه آیا شما به صورت آنلاین می‌فروشید، مکان فیزیکی دارید یا هر دو، راه‌اندازی ممکن است متفاوت عمل کند.

 

سیستم-پوز-zhaniya.com

 

4-مزیت POS چیست؟

 

از مزایای سیستم های POS می توان به بهبود خدمات مشتری، مدیریت تیم ساده تر، افزایش فروش و موارد دیگر اشاره کرد.

 

مزیت pos چیست؟

 

 

5- چرا به رجیسترها POS می گویند؟

 

نقطه فروش  مربوط به مکانی است که یک کالا در آن خریداری شده است، مانند پیشخوان خروج. سیستم‌های POS نقطه پایانی در سفر مشتری برای خرید یک محصول یا خدمات هستند و به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تراکنش‌ها را با موفقیت انجام دهند.

 

سیستم-های-پوز

 

مطالب مرتبط:

 

تفاوت فروشگاه فیزیکی و فروشگاه آنلاین چیست؟
7 ترند خدمات غذا و رستوران سال 2023
5 نکته برای انتخاب نرم افزار حسابداری تجاری

Related Post

Leave a Comment