معرفی انواع فاکتور

فاکتورهای فروش کلید امور مالی یک شرکت هستند و راهی مفید برای ردیابی آنچه به مشتریان فروخته اید، میزان بدهی آنها و زمان نیاز به پرداخت.در این راهنما، ما به مهمترین سؤالات شما پاسخ خواهیم داد: فاکتور فروش چیست؟ چگونه کار می کند؟ چرا به یکی نیاز دارم؟ و چگونه می توانم یکی درست کنم؟ ما همچنین یک نمونه قالب‌بندی اولیه را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید آن فاکتورها را از امروز شروع کنید و دیگر هرگز ردیابی یک فروش مهم را از دست ندهید.در این مقاله به معرفی انواع فاکتور  می پردازیم:

 

انواع مختلف فاکتورها چیست؟

 

انواع مختلف فاکتورهایی که مشاغل می توانند برای مشتریان خود ایجاد کنند عبارتند از:

 

1-1. فاکتور استاندارد

 

یک فاکتور استاندارد، با نام «فاکتور اصلی» یا به سادگی «فاکتور» توسط یک کسب و کار صادر می شود و به مشتری ارائه می شود. این رایج‌ترین شکل فاکتوری است که کسب‌وکارهای کوچک ایجاد می‌کنند، و قالب آن به اندازه‌ای انعطاف‌پذیر است که متناسب با اکثر صنایع و چرخه‌های صورت‌حساب باشد. فاکتورها شامل جزئیات زیر در مورد فروش است:

 

1-نام کسب و کار و اطلاعات تماس

2-نام مشتری و اطلاعات تماس

3-یک شماره فاکتور

4-مقدار پولی که مشتری برای خدماتش به کسب و کار بدهکار است.

فاکتور استاندارد

 

 

2-2. فاکتور اعتباری

 

یک فاکتور اعتباری که به آن یادداشت اعتباری یا یادداشت اعتباری نیز می‌گویند، توسط کسب‌وکاری صادر می‌شود که باید به مشتری تخفیف، بازپرداخت یا تصحیح خطای صورت‌حساب قبلی ارائه دهد. یک فاکتور اعتباری همیشه شامل یک عدد کل منفی است. برای مثال، اگر یک فاکتور اعتباری به مشتری ارائه می‌دهید تا جزئیات بازپرداخت 50 دلاری را توضیح دهد، کل فاکتور اعتباری 50- دلار خواهد بود.

 

فاکتور اعتباری

 

 

3-3. فاکتور بدهکار

 

یک فاکتور بدهکار که به آن  یادداشت بدهی نیز می گویند، توسط یک کسب و کار صادر می شود که باید میزان بدهی مشتری به کسب و کار را افزایش دهد. صورت‌حساب‌های بدهکار برای مشاغل کوچک و فریلنسرها در مواقعی که نیاز به اصلاحات جزئی در صورت‌حساب موجود دارند مفید است.

 

به عنوان مثال، اگر بر اساس ساعات تخمینی خود فاکتوری برای مشتری ارسال کردید و در نهایت ساعات بیشتری را در پروژه ای کار کردید، می توانید یک صورت حساب بدهکار برای ساعات اضافی صورتحساب برای مشتری ارسال کنید. فاکتورهای بدهکار همیشه به صورت اعداد مثبت نوشته می شوند.

 

فاکتور-بدهکار

 

 

4-4. فاکتور مختلط

 

فاکتورهای مختلط هزینه های اعتباری و بدهکاری را در یک فاکتور ترکیب می کنند و مبلغ کل می تواند مثبت یا منفی باشد. کسب و کارهای کوچک به ندرت نیاز به ایجاد فاکتورهای ترکیبی برای خدمات خود دارند. با این حال، اگر مبلغ بدهی مشتری را برای یکی از پروژه‌هایی که برای آن صورت‌حساب می‌دهید کاهش دهید و مبلغ پرداختی برای پروژه دیگری را که در همان فاکتور صورت‌حساب می‌شود، افزایش دهید، ممکن است ضروری باشد.

فاکتور مختلط

 

 

5-5. فاکتور تجاری

 

فاکتور تجاری توسط یک تجارت برای کالاهایی که به مشتریان در سطح بین المللی می فروشد صادر می کند. فاکتورهای تجاری شامل جزئیات فروش مورد نیاز برای تعیین عوارض گمرکی برای فروش برون مرزی است. اطلاعات موجود در فاکتور تجاری شامل موارد زیر است:

فاکتور تجاری

 

 

 

1-مقدار حمل و نقل

2-وزن/حجم

3-توضیحات کالا

4-ارزش کل

5-فرمت بسته بندی

 

6-6. فاکتور برگه زمانی

 

فاکتور جدول زمانی یک فاکتور استاندارد است که بر اساس یک جدول زمانی است. اینها زمانی استفاده می شوند که یک کسب و کار یا کارمند بر اساس ساعات کاری و نرخ استاندارد پرداخت خود صورتحساب می گیرد. برگه های زمانی توسط کارمندان قراردادی استفاده می شود که به صورت ساعتی توسط کارفرمایان خود حقوق دریافت می کنند. آنها همچنین در صنایعی که مشتریان صورتحساب ساعتی دریافت می کنند، از جمله توسط:

1-وکلا

2-آژانس های خلاق

3-مشاوران بازرگانی

4-روانشناسان

فاکتور برگه زمانی

 

 

7-7. گزارش هزینه

 

گزارش هزینه فاکتوری است که کارمند برای بازپرداخت هزینه های مربوط به کسب وکار به کارفرما ارسال می کند. به عنوان مثال، اگر یک کارمند را به یک جلسه ناهار با مشتری بفرستید، آنها می توانند یک گزارش هزینه ایجاد کنند تا شرکت شما را برای هزینه ناهار، پارکینگ و بنزینی که پرداخت کرده اند، فاکتور کند.

 

گزارش-هزینه

 

 

8-8. پیش فاکتور

 

پیش فاکتور یک فاکتور تخمینی است که یک تجارت قبل از ارائه خدمات خود برای مشتری ارسال می کند. این فاکتور هزینه تخمینی کاری را که باید تکمیل شود در اختیار مشتری قرار می دهد و ممکن است پس از تکمیل پروژه مجبور به تغییر آن ها شود تا به دقت ساعات کار را منعکس کند.

پیش-فاکتور

 

9-9. فاکتور موقت

 

یک فاکتور موقت برای صورت‌حساب پروژه‌های بزرگ که در آن کسب‌وکار و مشتری با شرایطی که شامل پرداخت‌های متعدد است توافق کرده‌اند، ایده‌آل است. یک شرکت یا فریلنسر زمانی که نقاط عطف مشخصی برای پروژه بزرگتر تکمیل شد، صورت‌حساب‌های موقت را ارسال می‌کند. صورت‌حساب‌های موقت به کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کنند جریان نقدی خود را در حین کار روی پروژه‌ها در مدت زمان طولانی مدیریت کنند.

 

فاکتور-موقت

 

 

10-10. فاکتور نهایی

 

یک فاکتور نهایی برای مشتری ارسال می شود تا پس از اتمام پروژه، پرداخت را درخواست کند. فاکتور نهایی معمولاً جزئی تر از پیش فاکتور یا فاکتور موقت است و معمولاً شامل موارد زیر است:

 

فاکتور نهایی

 

 

 

1-لیستی از کلیه خدمات ارائه شده

2-کل هزینه پروژه

3-شماره فاکتور

تاریخ سررسید فاکتور

روش های پرداخت پذیرفته شده است.

 

11-11. فاکتور سررسید گذشته

 

یک فاکتور سررسید شده فقط یک فاکتور استاندارد است که تاریخ سررسید آن گذشته است. اگر مشتری آن را در تاریخ سررسید ذکر شده در صورت‌حساب نهایی پرداخت نکند، یک کسب‌وکار اخطارهای سررسید می‌فرستد. به محض از دست دادن موعد پرداخت، فاکتورهای پرداخت نشده را برای مشتریان ارسال کنید. فاکتورهای سررسید شده شامل تمام جزئیات خدمات و پرداخت ذکر شده در فاکتور نهایی و هرگونه کارمزد دیرکرد یا هزینه بهره است.

فاکتور سررسید گذشته

 

 

12-12. فاکتور مکرر

 

فاکتورهای مکرر برای مشاغلی مفید است که به طور دوره ای همان مبلغ را از مشتریان برای خدمات خود دریافت می کنند. فاکتورهای مکرر در بین مشاغل فناوری اطلاعات رایج است که هر ماه مبلغ یکسانی را از مشتریان خود برای یک بسته خدمات فناوری اطلاعات دریافت می کنند. یا اگر یک بازاریاب دیجیتال مستقل هستید، ممکن است بسته‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی را با قیمت ماهانه استاندارد به مشتریان خود ارائه دهید. نرم‌افزار صورت‌حساب مبتنی بر فضای ابری به شما امکان می‌دهد فرآیند ایجاد صورت‌حساب‌های تکراری را خودکار کنید و حتی می‌توانید فاکتورهای تکراری را در همان روز هر ماه ارسال کنید، بنابراین نیازی نیست به آن فکر کنید.

فاکتور مکرر

 

 

13-13. فاکتور الکترونیکی

 

فاکتور الکترونیکی یک اصطلاح عمومی است که برای هر فاکتوری که به صورت الکترونیکی ارسال می شود، صرف نظر از نوع فاکتور خاص استفاده می شود. صورتحساب الکترونیکی در بین مشاغل کوچک و فریلنسرها به یک روش استاندارد تبدیل شده است زیرا ایجاد آنها سریعتر و آسانتر از چاپ فاکتورها است و به شما کمک می کند تا برای خدمات خود سریعتر پرداخت کنید.

 

فاکتور الکترونیکی

 

 

فاکتور خرید چیست؟

 

فاکتور خرید یک سند تجاری است که فروشنده به خریدار ارائه می دهد که در آن کالا یا خدمات خریداری شده، مقدار فروخته شده و قیمت فروش را مشخص می کند. فاکتورهای خرید ثابت می کند که یک محصول یا خدمات خریداری شده و مبلغی که برای آن پرداخت شده است.

 

فاکتور خرید چیست؟

 

فاکتور فروش چیست؟

 

این فاکتور فروش سندی است که یک تجارت برای مشتریان ارسال می کند تا برای محصولات یا خدمات خود درخواست پرداخت کنند.فاکتور فروش شامل توضیحات محصول یا خدمات فروخته شده، مقدار و قیمت است. فاکتورهای فروش به عنوان ثبت رسمی فروش هم برای خریدار و هم برای فروشنده عمل می کنند.از راهنمای گام به گام صورتحساب ما برای مشاغل کوچک استفاده کنید تا یاد بگیرید چگونه فاکتورهای خود را ایجاد کنید و قالب های ساده و حرفه ای فاکتور را دانلود کنید.

"</p

 

 

 

مطالب مرتبط:

تحقیقات بازاریابی چیست؟

9 گرایش برتر فناوری نانو

چگونه یک رستوران و فست فود راه اندازی کنیم؟

 

Related Post

Leave a Comment