چگونه یک رستوران و فست فود راه اندازی کنیم؟

صنعت فست فود بخش بزرگی از دنیای غذا است که به هزاران نفر در سراسر جهان غذای سریع ارائه می دهد. اگر عاشق غذا هستید و ذهنیت کارآفرینی دارید، راه اندازی رستوران فست فود خود می تواند ایده هیجان انگیزی باشد. در این راهنما، ما شما را از طریق مراحل مهم و مواردی که هنگام راه اندازی رستوران فست فود خود باید در نظر بگیرید، آشنا خواهیم کرد. بیایید وارد جزئیات شویم! دراین مقاله به معرفی چگونه یک رستوران فست فود راه اندازی کنیم؟

 

فست فود چیست؟

 

رستوران های فست فود مکان هایی هستند که می توانید به سرعت غذا تهیه کنید. آنها غذاهایی را سرو می کنند که از قبل آماده و آماده مصرف هستند. تمرکز این رستوران‌ها بر سریع و راحت بودن، ارائه گزینه‌های رانندگی یا سلف‌سرویس است. این منو معمولا شامل آیتم های محبوب منو مانند همبرگر، ساندویچ، تاکو، پیتزا، مرغ سرخ شده و موارد مشابه است. هدف اصلی ارائه خدمات سریع به مشتریان است تا بتوانند غذای خود را فوراً چه در حال حرکت و چه در رستوران میل کنند.

فست فود

 

مرحله 1- در مورد نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید تصمیم بگیرید.

 

اولین قدم تصمیم گیری در مورد نوع کسب و کار است. قالب کسب و کار ممکن است متفاوت باشد، و توصیه می شود به جنبه های زیر فکر کنید:

 

آیا یک مکان سنتی  را در نظر می گیرید یا یک گزینه متحرک مانند کامیون مواد غذایی را ترجیح می دهید؟

قصد دارید چه نوع غذایی ارائه دهید؟ (شما به همبرگر، پیتزا و سیب زمینی سرخ کرده محدود نمی شوید، می توانید گزینه های فست فود سالم مانند ساندویچ های گیاهی یا بدون گلوتن یا کاسه های پوک را نیز بفروشید)

آیا قصد دارید خدماتی را برای مشتریان ارائه دهید؟

آیا غذاهای سنتی و نشسته سرو می کنید؟

آیا اتاق غذاخوری وجود خواهد داشت؟

آیا اصولاً از طریق پنجره، پیشخوان یا هر دو به مشتریان خدمات می دهید؟

آیا قصد دارید در رستوران فست فود خود موسیقی پخش کنید؟ اگر بله، چه نوع موسیقی؟

آیا رستوران شما صندلی هایی برای صرف غذا برای مشتریان خواهد داشت (اگر بله – صندلی چه خواهد بود؟)، یا اینکه تمرکز بیشتری روی سفارشات خرید و فروش خواهد داشت؟

در مورد مشتریان هدف خود و چگونگی برآورده کردن نیازها و انتظارات آنها فکر کنید.

 

مرحله 2-یک طرح تجاری برای رستوران خود تهیه کنید!

 

ایجاد یک طرح تجاری رستوران فست فود با جزئیات بسیار مهم است. با انجام تحقیقات بازار شروع کنید و روند بازار و نحوه اداره رقبا کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید. در این مرحله، شما باید در مورد نام کسب و کار خود تصمیم بگیرید، جایگاه و بازار هدف خود را توصیف کنید و همچنین تجزیه و تحلیل کسب و کار مالی و پیش بینی های مالی را در آن لحاظ کنید. به تمام هزینه های راه اندازی که باید پوشش دهید فکر کنید و آنها را در طرح تجاری رستوران فست فود خود قرار دهید.راهنمای جامع ما در مورد نحوه نوشتن طرح کسب و کار رستوران را بررسی کنید.

 

طرح تجاری

 

 

مرحله 3-یک مکان مناسب را انتخاب کنید؟

 

این یک گام مهم است که مستقیماً بر موفقیت کسب و کار شما تأثیر می گذارد زیرا با تعداد مشتریانی که به آنها خدمت خواهید کرد مرتبط است. هنگام انتخاب بهترین مکان رستوران، موارد زیر را در نظر بگیرید:

 

ترافیک پیاده: میانگین تعداد عابران پیاده در منطقه ای که قصد دارید حرکت کنید چقدر است.

رقابت: حضور سایر رستوران های فست فود را در بازار محلی بررسی کنید

دسترسی و دید: بررسی کنید که آیا عابران پیاده و وسایل نقلیه می توانند به راحتی به یک مکان دسترسی داشته باشند. آیا می توان آن را به راحتی توسط هر دو آنها متوجه شد؟ آیا پارکینگ پیشنهاد می دهید؟

هزینه ها: هزینه های اداره یک کسب و کار را در یک مکان انتخابی، از جمله هزینه های اجاره یا اجاره، آب و برق، مالیات، هزینه های نیروی کار و سایر هزینه ها ارزیابی کنید. مطمئن شوید که می توانید این هزینه ها را تحمل کنید.

زیرساخت و منطقه بندی: اطمینان از وجود زیرساخت های لازم (مانند سیستم های برق، آب و فاضلاب). آیا محدودیتی وجود دارد؟ آیا می توانید یک کامیون حمل و نقل را اداره کنید؟

پتانسیل رشد: پتانسیل رشد طولانی مدت در منطقه را در نظر بگیرید. به دنبال مکان‌هایی در محله‌هایی باشید که در حال توسعه یا بهبود زیرساخت‌های برنامه‌ریزی‌شده هستند. این عوامل می توانند در آینده مشتریان بیشتری را به رستوران فست فود شما جذب کنند.

 

به عنوان صاحب کسب و کار رستوران فست فود، مکان های نزدیک را در نظر بگیرید!

 

1-خیابان های شلوغ

2-بزرگراه ها

3-مراکز خرید

4-دانشگاه ها

5-مراکز خرید

6-دانشکده ها

 

همچنین، محل استقرار خود را نزدیک به سایر رستوران های فست فود انتخاب کنید!

 

مرحله 4- مجوزهای لازم را دریافت کنید!

 

بسته به مکان، مقررات مختلف ممکن است از ایالت به ایالت یا حتی شهر متفاوت باشد. اطمینان حاصل کنید که با مقامات محلی خود، مانند دفتر کارمند شهر یا شهرستان، بخش بهداشت، و بخش منطقه بندی، برای مطابقت با تمام مقررات قانونی مورد نیاز مشورت کنید. رایج ترین  مجوزهایی که ممکن است به آن نیاز داشته باشید عبارتند از:

 

1-مجوز کسب و کار:

 

به شما اجازه می دهد تا به طور قانونی یک تجارت را در یک حوزه قضایی خاص اداره کنید.

 

2-مجوز خدمات غذا:

 

تأیید می کند که رستوران شما مقررات بهداشتی و ایمنی و استانداردهای نگهداری، آماده سازی و نگهداری مواد غذایی را رعایت می کند. می توانید آن را از بخش بهداشت یا سازمان نظارتی مربوطه دریافت کنید.

 

3-مجوزهای ساخت و ساز و منطقه بندی:

 

اگر در حال ساخت یک ساختمان جدید یا بازسازی یک ساختمان فعلی هستید، ممکن است این مجوزها ضروری باشد. مجوزهای منطقه بندی تضمین می کند که رستوران فست فود شما در یک منطقه تجاری رسمی تعیین شده واقع شده است.

 

4-مجوز علامت گذاری:

 

برای پیروی از مقررات تابلوهای محلی، از جمله قوانین مربوط به اندازه، مکان و نور، اگر قصد دارید تابلوهای تبلیغاتی در فضای باز برای رستوران فست فود خود نصب کنید، ممکن است نیاز به دریافت مجوز داشته باشید.

 

5-شماره شناسایی کارفرما (EIN):

 

برای استخدام کارمندان باید آن را از خدمات درآمد داخلی (IRS) دریافت کنید. ایجاد رستوران خود به عنوان یک نهاد تجاری رسمی برای اهداف مالیاتی مورد نیاز است.

 

6-مجوز موسیقی:

اگر قصد دارید در رستوران فست فود خود موسیقی پخش کنید ضروری است.

 

 5-تشریفات را کامل کنید!

 

شما باید یک نهاد تجاری ایجاد کنید که به ساختار مدیریت و مالکیتی که یک تجارت تحت آن فعالیت می کند اشاره دارد. رایج ترین شکل های کسب و کار عبارتند از:

 

1-مالکیت یگانه
2-شراکت
3-شرکت با مسئولیت محدود (LLC)
4-شرکت
5-تعاونی
6-سازمان غیر انتفاعی

 

علاوه بر این، برخی از مشاغل باید یک DBA (Doing Business As) ثبت کنند. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا از یک نام منحصر به فرد برای اهداف برندسازی استفاده کنند یا زمانی که مالک می خواهد هویت جداگانه ای برای جنبه خاصی از تجارت خود ایجاد کند. ثبت DBA معمولاً برای حفظ شفافیت، جلوگیری از سردرگمی مشتری و رعایت مقررات و تعهدات اعتباردهندگان و سازمان های نظارتی ضروری است.

 

سایر تشریفات عبارتند از:

 

1-افتتاح حساب بانکی تجاری
2-دریافت کارت اعتباری تجاری

 

مرحله 6-یک برنامه بازاریابی تهیه کنید!

 

گام بعدی تدوین یک برنامه بازاریابی رستوران است. برای افزایش دید یک رستوران با تبلیغ موثر برند و غذایی که سرو می کنید ضروری است. این شما را قادر می سازد تا مخاطبان هدف خود را شناسایی کرده و تجربه مشتری را از طریق تبلیغات، رویدادها و پیشنهادات متناسب با نیازها و ترجیحات آنها افزایش دهید.

یک برنامه بازاریابی خوب طراحی شده به افزایش آگاهی رستوران شما و جذب مشتریان بیشتر کمک می کند. راهنمای ما در مورد بهترین استراتژی های بازاریابی فست فود را بررسی کنید.

 

 

مرحله 7-تأمین مالی مطمئن برای رستوران خدمات سریع خود!

 

به سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار فست فود فکر کنید، فرقی نمی کند که قصد خرید یک فرانچایز فست فود یا راه اندازی کسب و کار فست فود خود را دارید. با دانستن هزینه‌های مورد انتظار، می‌توانید گزینه‌های مختلفی را برای جمع‌آوری سرمایه بررسی کنید، به عنوان مثال، می‌توانید برای وام و کمک‌های مالی درخواست دهید یا یک خط اعتباری باز کنید. همچنین می توانید سرمایه گذاری جمعی را در نظر بگیرید و از دوستان خود کمک بخواهید.

 

مرحله 8- یک منو طراحی کنید!

 

گام بعدی طراحی منوی رستوران فست فود است که برای مشتریان هدف شما جذاب باشد. ابتدا باید نوع سفر دریایی خود را انتخاب کنید. آیتم های منوی اصلی شما چه خواهند بود؟ آیا دسر ارائه می دهید؟ نوشیدنی ها چطور؟ آیا قصد دارید معاملات خاصی ارائه دهید؟ ترکیبات چطور؟ برای طراحی منوی رستوران فست فود خود این سوالات را از خود بپرسید. شما همچنین می توانید راهنمای ما در مورد نحوه تهیه منوی رستوران را بررسی کنید.

 

مرحله 9-تامین کنندگان مواد غذایی را پیدا کنید!

 

برای راه اندازی کسب و کار رستوران فست فود خود، باید تامین کنندگان مواد غذایی مورد نیاز برای اداره رستوران خود را بیابید. بر کیفیت مواد تشکیل دهنده ارائه شده توسط تامین کنندگان مختلف تمرکز کنید. هنگام جستجوی مشارکت با یک تامین کننده غذا، جنبه های زیر را در نظر بگیرید:

 

تامین کنندگان مواد غذایی

 

 

آیا خرید عمده قیمت را کاهش می دهد؟

آیا آنها بسته به تعداد مواد سفارشی تخفیفی ارائه می دهند؟

روش های پرداخت چیست؟

شرایط پرداخت چیست؟

آیا تامین کننده به محیط زیست اهمیت می دهد؟

 

انتخاب تامین کننده غذا یک تصمیم مهم است زیرا بر طعم و کیفیت غذایی که سرو می کنید تاثیر می گذارد. وقت خود را صرف بررسی و مقایسه تامین کنندگان مختلف کنید، و در صورت امکان، سعی کنید قبل از تعهد طولانی مدت با آنها به صورت آزمایشی کار کنید.

 

مرحله 10- تجهیزات آشپزی خود را انتخاب کنید!

 

برای راه اندازی رستوران فست فود خود باید تجهیزات را انتخاب و خریداری کنید. در زیر می توانید چک لیستی در مورد تجهیزات احتمالی مورد نیاز خود مشاهده کنید. بسته به اندازه محل و غذایی که سرو می کنید، ممکن است به تجهیزات مختلفی نیاز داشته باشید، اما به طور کلی به موارد زیر نیاز دارید:

 

تجهیزات آشپزی

 

 

مرحله 11-پلان طبقه خود را آماده کنید!

 

هنگام راه اندازی یک رستوران فست فود جدید، باید چیدمان صندلی ها و امکانات رستوران خود را برنامه ریزی و ترتیب دهید. به جنبه های زیر در تاسیس جدید خود فکر کنید:

 

رستوران از بیرون چگونه خواهد بود؟

آیا ظاهر بیرونی مردم را تشویق می کند که وارد شوند و غذا سفارش دهند؟

آیا مشتریان جایی برای نشستن خواهند داشت؟

حال و هوای مکان چگونه خواهد بود؟

موسیقی چگونه خواهد بود؟

مشتریان برای تحویل غذا به کجا می توانند مراجعه کنند؟

برای استفاده از drive-thru باید کجا رانندگی کنید؟

چه رنگ هایی در رستوران خواهد بود؟ آیا تزیینات و رنگ ها غذا خوردن را تشویق می کنند؟

نورپردازی در رستوران چگونه خواهد بود؟

 

مرحله 12-کارکنان خود را استخدام و آموزش دهید!

 

ایجاد یک تیم شایسته برای اداره رستوران فست فود شما ضروری است. به این فکر کنید که چگونه به دنبال کارکنان خود خواهید بود، به چه تعداد کارمند نیاز خواهید داشت، و چه آموزش هایی برای کارکنان شما ضروری است. مهم نیست که چه نوع فست فودی را می خواهید سرو کنید، احتمالاً به موارد زیر نیاز خواهید داشت:

 

رستوران-فست فود

 

مرحله 13- یک افتتاحیه را میزبانی کنید!

 

هنگامی که تمام مراحلی را که در بالا توضیح دادیم دنبال کردید، وقت آن است که یک افتتاحیه را میزبانی کنید، که به مرحله خاصی قبل از روز افتتاحیه رسمی اشاره دارد، که در آن تعداد محدودی از افراد مانند خانواده، دوستان یا مهمانان دعوت شده مورد استقبال قرار می گیرند. هدف اصلی یک باز کردن نرم، آزمایش و اصلاح جنبه های مختلف عملیات رستوران، مانند خدمات، آموزش کارکنان، منو و تجربه کلی مشتری است. این به صاحب رستوران کمک می کند تا بازخورد جمع آوری کند، به شکایات مشتریان در صورت وجود گوش کند، مناطقی را که نیاز به بهبود دارند شناسایی کند و تنظیمات لازم را قبل از افتتاحیه انجام دهد.

 

پس از انجام هر گونه تنظیمات لازم، یک رستوران جدید رسما درهای خود را به روی مشتریان جدید باز می کند. به این می گویند افتتاحیه بزرگ. صاحبان مشاغل کوچک می خواهند هیجان و تبلیغات را برای تأسیسات جدید فست فود ایجاد کنند و در آن روز معاملات ویژه، تخفیف ها و تبلیغات ارائه دهند. به عنوان یک صاحب رستوران جدید، می توانید یک منوی نمونه برای آن روز ایجاد کنید، از افراد مشهور محلی دعوت کنید و غیره.

افتتاحیه رستوران

 

 

مرحله 14- وب سایت رستوران فست فود خود را ایجاد کنید!

 

هنگام باز کردن رستوران فست فود خود، فراموش نکنید که در دنیای امروز، بسیار مهم است که به مشتریان فرصت دهید تا پیشنهادات یک رستوران را به صورت آنلاین بررسی کنند. به همین دلیل ایجاد یک وب سایت رستوران به شدت توصیه می شود. برای این منظور، می‌توانید از ابزار آماده‌ای مانند سازنده وبسایت رستوران استفاده کنید، قالب رستوران فست فود را انتخاب کنید، محصولات خود را با عکس‌هایشان اضافه کنید و وب‌سایت خود را سفارشی کنید. زمان زیادی طول نمی کشد (فقط چند دقیقه) و به شما کمک می کند تا شناخت برند خود را در بین مشتریان بالقوه خود بهبود بخشید.

 

وب سایت رستوران

 

 

مرحله 15- فروش آنلاین را شروع کنید!

 

هنگامی که فست فود خود را آماده کردید، وقت آن است که تعداد کانال های فروش را افزایش دهید و سفارش آنلاین را از وب سایت رستوران راه اندازی کنید. برای دستیابی به مشتریان احتمالی بیشتر می توانید از سیستم سفارش غذا استفاده کنید. به نظر جالب میاد؟ راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی یک سیستم سفارش آنلاین را بررسی کنید.

 

فروش آنلاین

 

 

مطالب مرتبط:

 

بهترین برنامه های تحویل غذا در سال 2023
چگونه فروش رستوران را افزایش دهیم؟
بیزنس پلن رستوران در سال 2023

 

 

Related Post

Leave a Comment