افیلیت مارکتینگ چیست؟

اگر می خواهید به صورت آنلاین درآمد ایجاد کنید اما محصولی برای فروش ندارید، افیلیت مارکتینگ ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.با این تاکتیک بازاریابی، می توانید محصولات دیگران را در ازای دریافت کمیسیون تبلیغ کنید.در این راهنمای افیلیت مارکتینگ برای مبتدیان، همه چیزهایی را که باید در مورد افیلیت مارکتینگ چیست؟ و نحوه عملکرد آن بدانید، به شما آموزش خواهیم داد.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

افیلیت مارکتینگ نوعی بازاریابی است که در آن یک فرد یا کسب و کار محصولات یا خدمات شرکت دیگری را به بازار عرضه می کند. در ازای تبلیغ محصولات شرکت، شرکت‌های وابسته برای کار خود کمیسیون دریافت می‌کنند و بازدیدکنندگان و فروش را به کسب و کار می‌آورند.این مشابه کمیسیونی است که یک رسانه‌های اجتماعی به دست می آورد. با این حال، شرکت های وابسته برای شرکتی که محصولات آن را تبلیغ می کنند کار نمی کنند.

افیلیت مارکتینگ معمولاً محصولات را از طریق وب‌سایت، وبلاگ، حساب‌های رسانه‌های اجتماعی، پادکست‌ها یا دیگر پلتفرم‌های آنلاین خود تبلیغ می‌کنند.این شرکت تمام فروش هایی را که از شرکت وابسته به دست می آید را پیگیری می کند تا آنها را با کمیسیون اعتبار دهد.

افیلیت مارکتینگ چیست؟

انواع همکاری در فروش

دو نوع بازاریابی وابسته وجود دارد.با نوع اول، شما محصولات دیگران را تبلیغ می کنید و برای هر فروش که ارجاع می دهید، پورسانت دریافت می کنید.نوع دوم بازاریابی وابسته زمانی است که شما محصولات خود را ایجاد می کنید و یک برنامه بازاریابی وابسته راه اندازی می کنید که در آن افراد دیگر می توانند با فروش محصولات شما پورسانت دریافت کنند.هنگامی که شما توضیحی از معنای بازاریابی وابسته را می بینید، بیشتر اوقات به اولین نوع بازاریابی وابسته است.این نیز نوعی از بازاریابی وابسته است که در این راهنما بر روی آن تمرکز خواهیم کرد.

انواع همکاری در فروش

افیلیت مارکتر چیست؟

بازاریاب وابسته شخصی است که محصولات دیگران را در ازای دریافت کمیسیون تبلیغ می کند.آنها اغلب یک تولید کننده محتوا هستند که مخاطبانی دارند که می توانند از آنها برای اشتراک گذاری محصولات شرکت استفاده کنند.

تاجر وابسته چیست؟

یک تاجر وابسته به نوع دوم بازاریابی وابسته می پردازد. آنها یک برنامه وابسته به همراه محصولات خود را ایجاد می کنند تا در برنامه به بازار عرضه شوند.آنها سپس افراد وابسته را برای پیوستن به برنامه پیدا می کنند و شروع به تبلیغ اقلام خود می کنند.هنگام راه‌اندازی یک برنامه وابسته، تاجر باید یک سیستم ردیابی فروش و راهی برای نظارت بر نتایج وابسته و پرداخت‌های کمیسیون پیاده‌سازی کند.

مزایای افیلیت مارکتینگ چیست؟

در اینجا برخی از مزایای استفاده از بازاریابی وابسته آورده شده است:

1-آسان برای شروع و مقیاس

بازاریابی وابسته برای بسیاری گزینه جذابی است زیرا شروع آن آسان است.شما مجبور نیستید فرآیند طولانی ایجاد یک محصول را خودتان طی کنید. به این ترتیب، می‌توانید با بازاریابی وابسته به موفقیت دست پیدا کنید، بدون اینکه در زمینه خاصی متخصص باشید.با توانایی ایجاد درآمد غیرفعال در طول زمان، بازاریابی وابسته نیز بسیار مقیاس پذیر است.با رشد کسب و کارتان نیازی نیست نگران ایجاد محصولات جدید باشید. همچنین نیازی به رسیدگی به نگرانی های خدمات مشتری پس از فروش ندارید.هنگامی که پایگاه مخاطبان خود را افزایش دادید، می توانید محصولات و خدمات جدیدی را نیز برای تبلیغ برای افزایش ارزش طول عمر مشتریان خود بیابید.

2-درآمد غیرفعال

بازاریابی وابسته می تواند جریان ثابتی از درآمد غیرفعال را فراهم کند. منظورم این است که شما می توانید منابع ترافیک خود را یک بار تنظیم کنید و با ورود کاربران بیشتر به فروش جدید ادامه دهید.یکی از رایج ترین راه ها برای تبلیغ محصولات وابسته، از طریق یک وب سایت با محتوایی مانند پست های وبلاگ است.

اینها می توانند نظراتی باشند که در آن شما مزایا و معایب یک کالا را برای مشتریان بالقوه بررسی می کنید.یا می‌تواند راهنمای نحوه‌ای باشد که در آن پیوند وابسته را به ابزاری اضافه می‌کنید که به خواننده کمک می‌کند.پس از ایجاد محتوا، می‌توانید از تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) برای رتبه‌بندی سایت در موتور جستجوی گوگل استفاده کنید.

هنگامی که صفحات شما به اندازه کافی در رتبه بندی قرار می گیرند، بازدیدکنندگان سایت خود را مشاهده خواهید کرد. اگر بتوانید این موقعیت را حفظ کنید، می‌توانید بدون نیاز به تلاش مداوم برای جذب بازدیدکنندگان جدید، درآمد باقیمانده به دست آورید.علاوه بر این، در صورت دریافت پورسانت های مکرر، می توانید درآمد منفعل تری از بازاریابی وابسته کسب کنید.

3-ریسک کم

بازاریابی وابسته راهی کم خطر برای کسب درآمد آنلاین است. هزینه های اولیه برای راه اندازی وب سایت و منابع ترافیک در مقایسه با راه اندازی یک محصول بسیار کم است.اگر متوجه شدید که محصولات خاصی با مخاطبان شما کار نمی کنند، می توانید به سرعت برای شروع به تبلیغ اقلام جدید بپردازید

4-انعطاف پذیری

مانند سایر روش‌های کسب درآمد با دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی وابسته انعطاف‌پذیری زیادی دارد. تا زمانی که بتوانید به اینترنت دسترسی داشته باشید، می توانید از بازاریابی وابسته در هر جایی استفاده کنید.به علاوه، شما توانایی کار و تبلیغ محصولات خود را به طور مستقل دریافت می کنید.برنامه وابسته شما بدون شک دستورالعمل هایی دارد که باید آنها را دنبال کنید، اما در نهایت به شما بستگی دارد که چگونه با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.

5-دسترسی بیشتر

افیلیت مارکتینگ به همان اندازه برای شرکت هایی که برنامه های وابسته را ایجاد می کنند مفید است.یکی از بزرگترین مزایای اجرای یک برنامه وابسته، توانایی شرکت در گسترش دامنه آن است.با آن، کسب‌وکارها می‌توانند به مشتریانی دسترسی پیدا کنند که در غیر این صورت آنها را از دست می‌دادند.بعلاوه، ساختن مخاطبی از خود به زمان نیاز دارد.

شرکت های وابسته پلتفرم ها و مخاطبان فعال خود را دارند. اگر کسب و کار آنها با تاجر هماهنگ باشد، به سرعت به منبعی ارزشمند برای ترافیک تبدیل می شوند.از آنجایی که شرکت‌های وابسته فقط به ازای ارزشی که به ارمغان می‌آورند (معمولاً فروش) پرداخت می‌شود، پس از راه‌اندازی و اجرا شدن برنامه، هیچ هزینه‌ای برای این بازاریابی اضافی وجود ندارد.

6-نمونه برنامه های وابسته

Amazon Associates یکی از محبوب ترین برنامه های همکاری در فروش است. به عنوان یک شرکت وابسته به آمازون، شما می توانید تعداد زیادی از محصولات موجود در کاتالوگ آمازون را تبلیغ کنید.برای ثبت نام در برنامه باید یک وب سایت یا اپلیکیشن موبایل واجد شرایط داشته باشید.

شرکت‌های وابسته اغلب از وب‌سایت‌های خود برای نوشتن بررسی‌های اختصاصی محصول یا جمع‌بندی مقایسه‌ای استفاده می‌کنند که در آن چندین محصول وابسته را تجزیه می‌کنند.به احتمال زیاد حداقل یک بار در حین مرور اینترنت با سایت آمازون Associate برخورد کرده اید.

بازاریابی وابسته فقط به کالاهای فیزیکی محدود نمی شود. بسیاری از شرکت های وابسته تبلیغ محصولات دیجیتال را انتخاب می کنند.این محصولات اغلب در سوله های کمتر اشباع هستند و شما می توانید کمیسیون های مکرر را در فروش خود دریافت کنید.

کمیسیون های افیلیت مارکتر ها

کمیسیون های افیلیت مارکتر ها

1-کمیسیون های وابسته :

جزء اصلی هر برنامه وابسته هستند. آنها مقدار پولی هستند که از بازاریابی محصولات فروشنده به دست می آورید.کمیسیون دقیق شما بسته به محصولات خاصی که تبلیغ می کنید متفاوت است.پایین ترین نرخ برای نرخ کمیسیون حدود 5٪ از قیمت فروش است.

این درصدهای پایین اغلب بخشی از برنامه های متمرکز بر محصولات فیزیکی است که در آن خریدها بسیار بیشتر است.برخی از برنامه های بازاریابی وابسته به جای درصد، مبلغ ثابتی را به دلار پرداخت می کنند.انواع مختلفی از مدل های کمیسیون مورد استفاده توسط برنامه های وابسته وجود دارد. اینها تعیین می کنند که چه اقداماتی کمیسیون دریافت می کنند.

2-به ازای هر فروش:

با مدل کمیسیون هزینه به ازای فروش (CPS)، به ازای هر فروش که از پیوند وابسته شما می آید، کمیسیون دریافت می کنید. این رایج ترین نوع مدل کمیسیون وابسته است.هنگامی که شما این نوع برنامه های وابسته را تبلیغ می کنید، مهم است که محصولاتی را انتخاب کنید که به خوبی تبدیل شوند.در غیر این صورت، می توانید ترافیک ثابتی ایجاد کنید اما هیچ درآمدی برای نشان دادن آن ندارید.

3-به ازای هر سرنخ:

هزینه به ازای سرنخ (CPL) یک مدل کمیسیون است که در آن به ازای هر سرنخ که به کسب و کار می آورید، پرداختی دریافت می کنید.این سرنخ‌ها می‌توانند شخصی باشند که در خبرنامه ایمیل مشترک شده‌اند یا شخصی که در یک دوره آزمایشی رایگان برای یک محصول ثبت‌نام می‌کند.نرخ کمیسیون شما در یک برنامه CPL معمولا کمتر از نرخ کمیسیون در یک برنامه CPS خواهد بود.اما، این می تواند راه خوبی برای شروع درآمد باشد، زیرا قبل از فروش، سرنخ جذب می کنید.مدل‌های وابسته CPS و CPL معمولاً از مدل پرداخت یکباره پیروی می‌کنند. این بدان معنی است که شما یک کمیسیون برای فروش دریافت می کنید و هیچ درآمد باقیمانده ای کسب نمی کنید.

4-به ازای هر کلیک:

برخی از برنامه های افیلیت از مدل کمیسیون هزینه به ازای کلیک (CPC) استفاده می کنند. با این نوع کمیسیون، هر بار که شخصی روی یکی از پیوندهای شما کلیک می کند تا به سایت فروشنده برود، به شما پرداخت می شود.از آنجایی که کلیک‌ها بسیار رایج‌تر از سرنخ‌ها یا فروش هستند، میانگین پرداخت بسیار کمتر است.

این هنوز هم می تواند یک مدل موثر برای کسب درآمد با بازاریابی وابسته باشد. شما نیازی به نگرانی در مورد بستن معامله نخواهید داشت، به سادگی علاقه کافی به موارد برای دریافت مقدار قابل توجهی کلیک کنید.

5-کمیسیون های مکرر:

کمیسیون های مکرر به مرور زمان کمیسیون دائمی وابسته را پرداخت می کنند. آنها اغلب بخشی از محصولات اشتراکی هستند که مشتری مکرراً صورتحساب دریافت می کند.به عنوان مثال، یک محصول نرم افزاری با حق عضویت ماهانه.با این مدل، تا زمانی که مشتری اشتراک خود را فعال نگه دارد، شرکت وابسته در طول زمان به کسب درآمد ادامه می دهد.

مطالب مرتبط:

برند سازی چیست؟

PPC چیست؟

کارتخوان یوروو i9100 با قابلیت نصب نرم افزار حسابداری

Related Post

Leave a Comment