صندوق فروشگاهی چیست؟ -zhaniya.com

بسیاری از صاحبان مشاغل اغلب در مورد تفاوت بین صندوق پول و سیستم POS سردرگم می شوند. هر دو اهداف مشابهی را دنبال می کنند – فروش را پردازش می کنند، پرداخت ها را انجام می دهند و معاملات روزانه فروش را پیگیری می کنند. با این حال، تفاوت های خاصی بین این دو وجود دارد.

در این مقاله، سیستم‌های صندوق‌فروشی را با سیستم‌های POS مقایسه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای کسب و کار و بودجه شما بهترین است.در ادامه مقاله به معرفی صندوق فروشگاهی و انواع آن چیست؟ می پردازیم:

ابتدا، انواع مختلف صندوق های فروش چیست؟

صندوق‌های نقدی امروزی بسیار فراتر از صندوق‌دار یا کشوی نقدی است.این شامل نرم‌افزار قدرتمند و سخت‌افزار صندوق‌فروشی است که به آن امکان می‌دهد عملیات تجاری متعددی را انجام دهد، توصیه‌های عملی در مورد موجودی و سفارش‌دهی ارائه دهد و اشکال مدرن پرداخت را بپذیرد.در اینجا تعدادی از بهترین صندوق های پول کامپیوتری فهرست شده در آمازون آورده شده است.

1- دستگاه های نقدی و سخت افزار رایانه ای رومیزی

سیستم‌های POS (نقطه فروش) طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها را به صندوق‌فروشی رایانه‌ای اضافه می‌کنند و امکان سفارشی‌سازی بیشتر را فراهم می‌کنند تا با نیازهای تک تک کاربران مطابقت داشته باشد.اساساً، مانند یک صندوق پول است.

در حالی که تراکنش‌های نقدی را انجام می‌دهد و هر کاری را که یک صندوق‌فروشی معمولی می‌تواند انجام دهد، انجام می‌دهد، همچنین به شما امکان دسترسی به گزارش دقیق POS در مورد آن تراکنش‌ها را می‌دهد.یک صندوق فروش مدرن امروزی مجهز به یک رابط صفحه نمایش لمسی کاربرپسند است که کارمندان می توانند از آن برای مدیریت کارآمدتر خریدها استفاده کنند و به کوتاه نگه داشتن صف در صندوقدار کمک کند.

سیستم‌های POS (نقطه فروش)

2- صندوق های فروش موبایل در تبلت ها

صندوق فروش تلفن همراه (mPOS) یک POS قابل حمل در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی است که به عنوان یک رجیستر عمل می کند. اینها دارای ویژگی های قوی برای بهبود عملیات تجاری هستند اما هزینه کمتری نسبت به راه حل های POS دسکتاپ سنتی دارند.

یکی از مزیت‌های انتخاب mPOS این است که برخلاف صندوق‌های پول رومیزی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند را می‌توان به راحتی در فضای خرده‌فروشی جابه‌جا کرد و به کارمندان این امکان را می‌دهد تا مشتریان را سریع و راحت بررسی کنند.

داشتن یک سیستم mPOS برای مشاغلی مانند خدمات خانگی و تعمیرات، فروشندگان بازار، کامیون های حمل مواد غذایی و موارد مشابه، ایده آل است تا پرداخت های الکترونیکی را در حال حرکت انجام دهند.کسانی که به دنبال صندوق‌های نقدی برای مشاغل کوچک هستند، باید از صندوق‌های پول سیار نیز استفاده کنند، زیرا آنها جایگزینی توانمند و کم‌هزینه برای صندوق‌های پول رومیزی گران‌تر هستند.

صندوق های فروش موبایل در تبلت ها

3- صندوق های ذخیره سازی مبتنی بر ابر

آنچه که صندوق پول مبتنی بر ابر را به یک محصول انقلابی تبدیل می کند، به جای اینکه پیشرفت های قابل توجهی در سخت افزار داشته باشد، نرم افزار منحصر به فرد آن است.صندوق نقدی مبتنی بر ابر یا Cloud POS، یک سیستم نقطه فروش مبتنی بر وب است که به شما امکان می دهد پرداخت ها را از طریق اینترنت پردازش کنید و امکان اتصال بیشتر را فراهم می کند.

یکی از بزرگترین جذابیت‌های استفاده از صندوق‌های نقدی مبتنی بر ابر، داشتن توانایی بررسی از راه دور اطلاعات مهم و حتی نصب به‌روزرسانی‌های مهم نرم‌افزاری از خارج از سایت است.همه داده‌ها در سرورهای راه دور ایمن ذخیره می‌شوند و در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شوند و به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهند فروش‌های روزانه را ببینند، سفارش‌ها را کامل کنند، موجودی را مدیریت کنند، وظایف حسابداری را انجام دهند و تبلیغات را حتی زمانی که خارج از دفتر هستند دنبال کنند.

صندوق های ذخیره سازی مبتنی بر ابر

صندوق های فروشگاهی چیست؟

صندوق‌های فروشگاهی یا رایانه‌ای دستگاه‌هایی هستند که برای بررسی مؤثر اقلام موجود در فروشگاه شما استفاده می‌شوند.آنها به شما در ردیابی فروش، کاهش خطاهای ثبت نام، جمع آوری اطلاعات موجودی، نگهداری پول نقد، تحویل پول نقد به مشتریان و موارد دیگر کمک می کنند.پول نقد کامپیوتری معمولاً به صورت مجموعه ای با بارکد خوان، چاپگر رسید، صفحه کلید و کشوی پول عرضه می شود. همچنین می‌توانید سخت‌افزار و نرم‌افزار POS را به صورت جداگانه خریداری کنید تا بهترین ارزش را برای پول خود داشته باشید.

با خرید جداگانه سخت‌افزار صندوق پول الکترونیکی و نرم‌افزار POS، می‌توانید ویژگی‌هایی را که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد، ترکیب و مطابقت دهید، مانند استفاده از یک صفحه نمایش لمسی دو طرفه برای راحتی کارمندان و مشتریان خود.در حالی که صندوق‌های پول کامپیوتری می‌توانند به طور مستقل کار کنند، اغلب بخشی از یک نرم‌افزار کامل EPOS را تشکیل می‌دهند (اگر می‌پرسید EPOS چیست، در بخش‌های آخر به آن خواهیم پرداخت).

صندوق های فروشگاهی چیست؟

مزایای صندوق های فروشگاهی برای مشاغل کوچک

در زیر مزایای استفاده از دستگاه های پول نقد POS کامپیوتری برای مشاغل کوچک آورده شده است.

1-تسویه حساب های سریع

صندوق‌های پول قدیمی (صندوق‌فروشی‌های سنتی و دستی) تا زمانی که هزاران سفارش دریافت می‌کردند و نمی‌توانستند به آنها برسند و ردیابی موجودی و سایر وظایف خود را پشت سر می‌گذاشتند، برای مغازه‌ها کاربردی بودند.در مقابل، پول نقد کامپیوتری مرحله پرداخت شما و فرآیندهای اداری مرتبط را ساده و تسریع می‌کند – به شما زمان بیشتری برای انجام سایر وظایف مهم می‌دهد.

آنها می توانند به سرعت کل ارقام فروش هر تراکنش را محاسبه کنند و به کارمندان فروش شما تغییرات دقیقی را بدهند که برای تحویل مشتریان شما نیاز دارند.آنها همچنین می توانند رسیدهایی را که جزئیات تراکنش را شامل می شود، از جمله جزئیات مربوطه مانند تاریخ و زمان معامله، نام و شماره شناسه کارمند فروش، سیاست بازپرداخت و حتی تبلیغات را ارائه دهند.هنگامی که شما یک روز کاری آرام، روز پرمشغله یا یک کارمند فروش تازه استخدام شده دارید، از این ویژگی سودمند سپاسگزار خواهید بود.

2-دقت بالا

یکی دیگر از مزایای استفاده از صندوق فروش کامپیوتری دقت بالا است.از آنجایی که سیستم داخلی آن فوراً هر تراکنش را ثبت می کند، اکنون آسان تر است که ارقام فروش را با پول موجود در کشو مقایسه کنید و هرگونه اختلاف را در پایان روز کاری خود مشخص کنید.صندوق‌های پول رایانه‌ای به کارمندان فروش شما می‌گویند که چقدر از مشتریان شما پول بگیرند و به عنوان پول پول بدهند.

آنها همچنین می توانند معاملات را باطل کنند و تخفیف ها و پیشنهادات فروش را اعمال کنند.همه این عملکردها خطاهای انسانی و عدم دقت گزارش حسابرسی را کاهش می دهند و عملاً فرآیندهای معاملاتی شما را ساده می کنند.

3-امنیت نقدی

صندوق‌های پول POS رایانه‌ای می‌توانند پول نقد شما را به‌طور ایمن در کشو نگه دارند، زیرا دارای سیستم‌های قفل قوی هستند.کشوهای آن‌ها به‌طور خودکار قفل می‌شوند و فقط به کاربران مجاز که با رمزهای عبور صحیح وارد می‌شوند، دسترسی دارند. برعکس، صندوق‌های پول قدیمی فقط با قفل کلید محافظت می‌شوند و بنابراین امنیت کمتری دارند.

پول نقد رایانه‌ای نیز پول شما را از دید عموم دور نگه می‌دارد و از هرگونه وسوسه اختلاس و سرقت خارجی در فروشگاه می‌کاهد.به‌علاوه، ماشین‌ها زمان، تاریخ و کارمند فروش را با استفاده از ثبت ثبت می‌کنند – بنابراین در صورت وقوع حوادث، یک مسیر الکترونیکی مناسب خواهید داشت.با این حال، کارمندان فروش نظارتی می توانند از کدهای لغو یا کلیدهای عبور برای دسترسی به کشو پول برای بازپرداخت مشتری و سایر موارد معتبر استفاده کنند.

علاوه بر این، سیستم‌های صندوق فروشگاهی قالب الکترونیکی سیستم‌های POS سنتی هستند و بیشتر به صورت آنلاین عمل می‌کنند، جایی که اطلاعات را به صورت ایمن در یک ابر ذخیره می‌کنند.

4-تنوع در انتخاب حالت پرداخت

صندوق‌های پول کامپیوتری به شما این امکان را می‌دهند که گزینه‌های مشتریان خود را برای روش‌های پرداختشان گسترده و متنوع کنید.با اتصال یک کارت‌خوان یکپارچه برای صندوق الکترونیکی خود، می‌توانید پرداخت‌های نقدی و کارت اعتباری فوری را بپذیرید و آنها را با خیال راحت از طریق مکانیسم‌های خواندن پین پردازش کنید.علاوه بر پول نقد، پول نقد الکترونیکی حتی به شما امکان می دهد کارت های وفاداری، کوپن ها، چک ها و سایر روش های پرداخت را دریافت کنید.

مطالب مرتبط:

سخت افزار POS رستوران

10 شیوه دیجیتال مارکتینگ در مد برای افزایش فروش

افیلیت مارکتینگ چیست؟

Related Post

Leave a Comment