چگونه فروش رستوران را افزایش دهیم؟

به‌عنوان یک رستوران‌دار، می‌دانید که این صنعت حاشیه سود کمی دارد – به‌ویژه امروزه به دلیل افزایش هزینه‌های مواد غذایی. بنابراین، جهش در فروش شما می تواند تفاوت بزرگی در سود شما ایجاد کند. این فقط یک سوال بزرگ ایجاد می کند: چگونه فروش رستوران را افزایش دهیم؟

 

راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید فروش خود را فراتر از افزایش فروش دهید، اگرچه این یک گزینه عالی است! در این راهنما در مورد چگونگی افزایش فروش در یک رستوران، ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:

 

نحوه افزایش فروش رستوران در محل

 

1-منوی خود را بهینه کنید!

 

آیا می دانستید که طراحی منوی شما می تواند بر فروش رستوران شما تاثیر بگذارد؟ این درست است و به عنوان مهندسی منو شناخته می شود.این تکنیک فروش پیشنهادی، سودآورترین غذاهای شما را با استفاده از عناصر طراحی مانند یک فونت کمی بزرگتر یا یک جعبه رنگارنگ، طرح جالب، یا عکس جذاب برای فراخوانی آیتم های منوی خاص برجسته می کند. به همین ترتیب، شما همچنین می توانید با استفاده از مهندسی منو توجه را به افزونه ها جلب کنید.

 

نتیجه؟ میانگین اندازه تراکنش بالاتر و فروش کل بیشتر. در واقع، مهندسی منو می تواند به شما کمک کند تا فروش خود را تا 15 درصد افزایش دهید.در اینجا نمونه‌ای از نحوه انتخاب کوکتل‌های رستوران زنجیره‌ای محبوب آسیایی P. F. Chang با عکاسی جذاب در منوی آن آورده شده است.

مهندسی-منو-رستوران-و-فست-فود

 

 

2-با ارتقاء و افزونه ها فروش کنید!

 

افزایش فروش رستوران یک تاکتیک فروش آزموده و واقعی است که شامل پیشنهاد ارتقاء یا افزودنی به مهمان خود می شود، یا با فهرست کردن افزونه توصیه شده مستقیماً در منوی خود یا توسط سروری که هنگام دریافت سفارش مشتری، آن را به مشتری ذکر می کند.

 

دانستن نحوه فروش بالا یک مهارت حیاتی برای کارکنان جلوی خانه شما است  و خوشبختانه، تسلط بر آن آسان است. افزایش فروش می تواند به سادگی ارائه یک سوخاری با ساندویچ استیک و سیب زمینی سرخ شده باشد.هنگامی که در حال بررسی چگونگی افزایش فروش رستوران هستید، افزایش فروش یک امر ضروری است. این تکنیک می تواند فروش شما را تا 30 درصد افزایش دهد.

 

POS شما می‌تواند کار سختی را برای شما انجام دهد که نوبت به اجرای استراتژی افزایش فروش می‌رسد. می‌توانید از این بخش ضروری از فناوری رستوران برای شناسایی محبوب‌ترین آیتم‌های منو  استفاده کنید، سپس یک اعلان اضافه کنید تا به سرورهای خود یادآوری کنید که افزونه‌ها را با هزینه اضافی توصیه کنند . حتی می توانید یک رقابت پرفروش بین کارکنان خود برگزار کنید و از POS خود برای پیگیری امتیازات آنها استفاده کنید. هیچ چیز مانند رقابت دوستانه برای به دست آوردن نتیجه وجود ندارد.

 

افزایش-فروش-رستوران

 

 

3- فروش متقابل با اقلام مکمل

( Cross-Sell)

 

مشابه فروش متقابل، فروش متقابل شما را قادر می سازد تا با ارائه یک کالای متفاوت، اما مکمل، علاوه بر آنچه که قبلاً تصمیم به سفارش دادن به مهمان خود داشته است، خلاق شوید. به عنوان مثال، ممکن است یک لیوان شراب سفید را با ماکارونی غذاهای دریایی آنها پیشنهاد کنید.

 

فروش متقابل راهی عالی برای نشان دادن مشتریان شما است که کارکنان شما در منوی شما تحصیل کرده اند و خوشحال هستند که توصیه های شخصی را ارائه می دهند تا هر وعده غذایی پر از طعم های لذیذ و مکمل باشد. این بسیار بهتر از تبلیغ روکش مرغ خود برای هر مهمانی است که از در می گذرد فقط به این دلیل که اتفاقاً پرفروش است! وقتی نوبت به دانستن نحوه افزایش فروش در یک رستوران می رسد، فروش متقابل کار ساده ای نیست، زیرا می تواند فروش شما را تا 20 درصد افزایش دهد.

 

فروش متقابل با اقلام مکمل

 

 

4-فقط تبلیغات داخلی را اجرا کنید!

 

یکی از راه‌های مطمئن برای فروش بیشتر در داخل این است که تبلیغاتی را اجرا کنید که فقط در صورتی در دسترس باشد که مهمانان شما در رستوران شما غذا بخورند (به‌جای سفارش دادن به بیرون یا تحویل).به عنوان مثال، اگر مهمانان از ساعت 5 بعد از ظهر در محل شما شام بخورند، می توانید یک دسر رایگان همراه با غذای خود ارائه دهید. به بعد از دوشنبه تا چهارشنبه اگر رستوران شما در برخی از شب‌های هفته آهسته است، این یک حرکت هوشمندانه است.معاملات تنها نوع تبلیغی نیستند که می‌توانید برای جذب مشتریان از آن استفاده کنید. می توانید یک مهمانی آخر تابستان در پاسیو برگزار کنید تا ترافیک بیشتری را به رستوران خود جذب کنید (و فروش بیشتری داشته باشید!)

 

تبلیغات داخلی

 

 

5-مایل اضافی را برای مهمانان خود طی کنید!

 

«فروش رستوران را فراموش کنید . خدمات قدیمی خوب به مشتریان همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید وقتی می‌پرسید چگونه فروش رستوران را افزایش دهید.به همین سادگی است که بپرسید: “سلام، آیا قبلاً اینجا بوده اید؟” وقتی به مهمان سلام می کنید این سوال نشان می دهد که کارکنان شما حواسشان جمع است و می توانند فروش شما را تا 16 درصد افزایش دهند. ناهارخوری ها می خواهند بدانند از لحظه ای که وارد رستوران شما می شوند از آنها مراقبت می شود. وقت گذاشتن برای پرسیدن سوالات نشان دهنده علاقه است و به مهمانان اجازه می دهد بدانند که رستوران شما تجربه مشتری را در اولویت قرار داده است.

 

 

 

 

راه هایی برای افزایش فروش در رستوران

 

6-اضافه کردن سفارش آنلاین

 

مصرف کنندگان امروزی به دنبال راحتی هستند. اگرچه ممکن است افراطی به نظر برسد، اما واقعیت این است که همه حاضر نیستند با یک رستوران تماس بگیرند تا از طریق تلفن سفارش تحویل غذا بدهند. این تنها یکی از دلایلی است که پیشنهاد سفارش آنلاین مستقیماً از طریق وب سایت شما تصمیم عاقلانه ای است.

 

سفارش آنلاین نه تنها به مشتریان شما انعطاف پذیری برای ثبت سفارش خود در اینترنت می دهد (بدون نیاز به انتظار!)، بلکه فرصتی برای ایجاد فروش بالاتر برای شما فراهم می کند. به این دلیل که سفارش آنلاین به شما امکان می‌دهد تا آیتم‌های منو و افزونه‌های خاصی را به‌صورت بصری برجسته کنید، به گونه‌ای که در یک مکالمه تلفنی قادر به انجام آن نیستید.

 

سفارش آنلاین

 

 

7-تحویل پیشنهاد

 

در مورد راحتی صحبت می کنیم، چه چیزی راحت تر از سفارش آنلاین و چیدن وعده غذایی خود است؟ سفارش تحویل درب منزل شما جای تعجب نیست که صنعت تحویل مواد غذایی تا سال 2029 به 320 میلیارد دلار افزایش یابد.ارائه این گزینه به مشتریان برای تحویل غذا در حالی که در خانه راحت می مانند، راهی عالی برای فروش است که در غیر این صورت ممکن است آن را از دست بدهید.

 

تحویل پیشنهاد

 

 

8- یک تبلیغ برای تحویل گرفتن یا تحویل بگیرید!

 

به همان روشی که می‌توانید با ارائه محصولات ویژه در محل، فروش داخلی را افزایش دهید، می‌توانید یک تبلیغ آنلاین ایجاد کنید تا فروش بیشتری را به ارمغان بیاورید.نکته کلیدی این است که یک کالای پرطرفدار را برای تبلیغ انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید یک پیتزای ویژه با 50 درصد تخفیف برای پیتزای دوم ارائه دهید.

 

تبلیغ آنلاین

 

 

 

چگونه با جذب مشتریان جدید فروش رستوران را افزایش دهیم؟

 

9-وب سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کنید!

 

بخشی از دانستن چگونگی افزایش فروش رستوران شامل اطمینان از اینکه مشتریان جدید می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، است.استفاده از نکات بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای آسان کردن وب سایت شما برای کشف آسان تر، لازم نیست پیچیده باشد. در اینجا دو کار ساده وجود دارد که می توانید در حال حاضر برای بهبود سئوی محلی خود انجام دهید.

 

 

 

از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید!

 

استفاده از کلمات کلیدی در کپی وب سایت شما به رستوران شما شانس بیشتری برای رتبه بندی در صفحه اول نتایج جستجوی آنلاین برای عباراتی که می خواهید آنها را پیدا کنید، می دهد، مانند “بهترین ناهار در شیکاگو” یا “رستوران های آسیایی در آستین”. از آنجایی که 75٪ از افرادی که به صورت آنلاین جستجو می کنند هرگز به صفحه اول نگاه نمی کنند،  ارزش وقت شما را دارد.

 

بهبود رتبه بندی جستجو

 

 

10-حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید! 

 

علاوه بر اطمینان از اینکه مشتریان جدید می توانند رستوران شما را از طریق جستجوی آنلاین پیدا کنند، همچنین می خواهید مطمئن شوید که می توانند شما را پیدا کنند و در رسانه های اجتماعی با شما ارتباط برقرار کنند.پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی متعددی وجود دارد که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید، اما اینستاگرام و فیس‌بوک بهترین انتخاب‌های ما برای رستوران‌ها هستند. در اینجا دو راه برای متمایز کردن رستوران شما در پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارد.

رسانه‌های اجتماعی

 

 

از حلقه ها و استوری های اینستاگرام استفاده کنید!

 

امروزه، ارسال تصاویر در فید اینستاگرام شما حداقل کاری است که می توانید برای تبلیغ رستوران خود در این کانال انجام دهید.در حالی که فید شما مکانی ایده‌آل برای نمایش عکس‌های مارک‌دار مانند عکس‌هایی از جدیدترین آیتم‌های منوی شماست، حلقه‌ها و داستان‌ها برای اشتراک‌گذاری در پشت صحنه بهتر هستند، یا صرفاً سرگرم‌کننده، محتوایی هستند که به مشتریان این احساس را می‌دهند که برند شما چیست. این به ایجاد علاقه از سوی مشتریان جدید کمک می کند. پاداش دیگر؟ گزارش شده است که قرقره ها 22 درصد تعامل بیشتری نسبت به پست های معمولی اینستاگرام دارند.

 

اینستاگرام

 

 

11- یک مسابقه اجرا کنید!

 

ایجاد یک مسابقه سرگرم کننده یک راه عالی برای جلب توجه مشتریان جدید است. چه کسی فرصتی برای برنده شدن در یک چیز هیجان انگیز نمی خواهد؟در واقع، تحقیقات نشان می دهد که برندها بیش از 34 درصد از مشتریان جدید را از طریق مسابقات به دست می آورند. این تاکتیک همچنین یک راه موثر برای افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی شماست. آمارها نشان می‌دهد که حساب‌های اینستاگرامی که مسابقه برگزار می‌کنند، تعداد فالوورهای خود را ۷۰ درصد سریع‌تر از حساب‌هایی که انجام نمی‌دهند افزایش می‌دهند.در اینجا نمونه‌ای از نحوه جشن گرفتن 40 سالگی رستوران‌های زنجیره‌ای موفق ارلز با تبلیغ یک مسابقه کتاب آشپزی در اینستاگرام، از جمله یک کارت هدیه برای شیرین کردن معامله، آورده شده است.

 

افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی

 

12- فروش کارت هدیه

 

بازاریابی کارت هدیه یکی دیگر از استراتژی های محکم برای به دست آوردن مشتریان جدید و تشویق مجدد تجارت از آنها است.کارت‌های هدیه راهی عالی برای افزایش فروش شما هستند زیرا کسانی که ممکن است نام رستوران شما را نشنیده باشند، اما یک کارت هدیه دریافت کرده‌اند، اکنون دلیلی برای ورود دارند. این نه تنها به معنای مشتریان جدید است، بلکه فروش بیشتری نیز دارد. از آنجایی که تقریباً 60٪ از مردم بیشتر از ارزش کارت هدیه ای که هنگام استفاده از آن به آنها داده شده است، خرج می کنند. شما می توانید بین فروش کارت هدیه فیزیکی در مقابل دیجیتال یا هر دو یکی را انتخاب کنید.

 

بازاریابی

 

 

چگونه فروش رستوران را با راه اندازی کسب و کار تکراری افزایش دهیم؟

 

13- از بازاریابی ایمیلی استفاده کنید!

 

در حالی که به دست آوردن مشتریان جدید برای حفظ نتایج سالم حیاتی است، حفظ مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار است. این دانش عمومی است که حفظ مشتریان فعلی شما هزینه کمتری دارد و درآمد بیشتری نسبت به تمرکز بر کسب صرف دارد.

بازاریابی ایمیلی را وارد کنید. ایمیل یک راه عالی برای پرورش مشتریان فعلی رستوران شما و حفظ برند شما در ذهن آنهاست. ورود به صندوق ورودی آنها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات و معاملات آنها را تشویق می کند که به رستوران شما بازگردند.

 

بازاریابی ایمیلی

 

 

14-یک برنامه وفاداری را اجرا کنید!

 

همه روابط خوب از دو طرف پیش می روند. این فقط در مورد فروش هایی نیست که می توانید از پایگاه مشتری خود داشته باشید. این در مورد پیوندی است که با آنها ایجاد می کنید و نحوه تشکر از آنها برای وفاداری آنها به تجارت شما. به همین دلیل است که اجرای برنامه وفاداری یک ایده نابغه برای رستوران داران است.

 

برنامه های وفاداری به شما کمک می کند تا روابط با مشتری خود را تقویت کنید و فروش بیشتری ایجاد کنید، و آنها را هم برای رستوران و هم برای مهمانانتان به یک برد برد تبدیل می کند. در واقع، 57 درصد از مصرف کنندگان پول بیشتری را در مشاغلی که خود را به آن وفادار می دانند خرج می کنند.

 

برنامه-های-وفاداری

 

مطالب مرتبط:

 

بیزنس پلن رستوران در سال 2023

12 مورد تجهیزات راه اندازی فست فود

5 کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پشتیبانی

 

 

 

 

Related Post

Leave a Comment