بیزنس پلن رستوران (2)

آیا تصمیم به افتتاح یک رستوران گرفته اید؟ آیا این کاری بوده است که سال ها به انجام آن فکر کرده اید و در نهایت در موقعیتی هستید که آن را محقق کنید؟صرف نظر از اینکه چقدر زمان صرف ایده پردازی و تحقیق در صنعت کرده اید، بدون برنامه ریزی مناسب، رستوران شما محکوم به شکست است.در این مقاله به معرفی نحوه نوشتن بیزنس پلن رستوران در سال 2023 می پردازیم:

 

اینجاست که بیزینس پلن رستوران وارد می شود. بیزنس پلن رستوران چارچوبی است که شما را راهنمایی می کند تا هر عنصر مدیریت و عملیات رستوران را برنامه ریزی و پیش بینی کنید. از طراحی منو، مکان، امور مالی، آموزش کارمندان و بسیاری موارد دیگر کمک می کند تا ایده های رستوران شما را به واقعیت تبدیل کند.همه چیزهایی را که باید در مورد نوشتن طرح کسب و کار رستوران به همراه نمونه ها و نکات بدانید، بخوانید.

 

چرا بیزینس پلن رستوران مهم است؟

 

بسیاری از رستوران داران جدید نمی توانند یک طرح تجاری رستوران سنجیده تهیه کنند زیرا این فرآیند می تواند کمی دشوار و زمان بر باشد. اما بدون یک طرح تجاری رستوران مناسب، بدون هدف در تاریکی عکس می گیرید. بعید است که بتوانید بدون برنامه ریزی مناسب، سرمایه‌گذاری را برای کمک به بودجه رویای رستوران خود جذب کنید. و حتی اگر این کار را انجام دهید، فقدان برنامه‌ریزی، مقررات و پیش‌بینی مناسب رستوران شما را در معرض شکست قرار می‌دهد.

 

بیزینس پلن رستوران شما چیزی است که قرار است نحوه برنامه ریزی شما برای کسب سود از کسب و کارتان و همچنین محل قرارگیری رستوران شما در بازار اشباع شده و نحوه برنامه ریزی شما برای برجسته شدن را نشان دهد.کمی زمان و درد زود هنگام ارزش پاداش یک رستوران موفق در دراز مدت را دارد.

بیزینس پلن رستوران

 

۱۱ مرحله کلیدی که یک طرح تجاری رستوران باید شامل شود:

 

یک طرح تجاری خوب از رستورانی به رستوران دیگر متفاوت است و عواملی مانند سبک رستوران، بازار هدف، مکان و غیره را در نظر می گیرد. اگر در بازی رستوران تازه کار هستید، ایده ایجاد یک طرح تجاری می تواند دلهره آور باشد. برای کمک به شما برای شروع، ما عناصر کلیدی را که باید هنگام نوشتن طرح کسب و کار رستوران لحاظ کنید، برجسته کرده‌ایم.بسته به اینکه طرح کسب و کار خود را به چه کسی ارائه می دهید، می توانید ترتیب بخش ها را تغییر دهید تا اولویت را نشان دهد.

 

 

در اینجا اجزای اصلی یک طرح تجاری رستوران آورده شده است:

 

1-خلاصه اجرایی

2-توضیحات شرکت

3-تحلیل بازار

4-منو

5-کارمندان

6-طراحی رستوران

7-محل

8-بررسی اجمالی بازار

9-بازار یابی

10-کمک خارجی

11-آنالیز مالی

 

1- خلاصه اجرایی

 

یک طرح تجاری رستوران همیشه باید با یک خلاصه اجرایی شروع شود. یک خلاصه اجرایی نه تنها به عنوان مقدمه طرح کسب و کار شما عمل می کند، بلکه خلاصه ای از کل ایده است.

 

عناصر رایج یک خلاصه اجرایی عبارتند از:

 

1-بیانیه ماموریت (در مورد نحوه نوشتن یک بیانیه ماموریت خوب در اینجا بیشتر بیاموزید)

2-مفهوم پیشنهادی

3-اجرا

4-نگاهی کوتاه به هزینه های احتمالی

5-بازده مورد انتظار سرمایه گذاری

 

یک خلاصه اجرایی برای کسانی که به دنبال جذب سرمایه گذاران برای تامین مالی پروژه هایشان هستند ضروری است. به جای اینکه مجبور باشند کل طرح بیزنس پلن رستوران را بررسی کنند تا همه اطلاعات را به دست آورند، در عوض فقط می توانند خلاصه اجرایی را بررسی کنند.

 

2- شرح شرکت

 

این بخشی از بیزنس پلن رستوران است که در آن شرکت را به طور کامل معرفی می کنید. این بخش را با نام رستورانی که باز می کنید همراه با مکان، مخاطبین و سایر اطلاعات مرتبط شروع کنید. همچنین جزئیات مالک و شرح مختصری از تجربه آنها را درج کنید.

 

قسمت دوم شرح شرکت باید جایگاه قانونی رستوران را برجسته کند و اهداف کوتاه و بلند مدت رستوران را مشخص کند. یک مطالعه مختصر از بازار ارائه دهید که نشان می دهد ترندهای صنعت غذای منطقه ای را درک می کنید و چرا رستوران در این بازار موفق خواهد شد.

 

 

 

3- تحلیل بازار

 

بخش تجزیه و تحلیل بازار از طرح کسب و کار رستوران معمولا به سه بخش تقسیم می شود.

 

تحلیل بازار

3.1- تجزیه و تحلیل صنعت

 

بازار هدف شما چیست؟ رستوران شما به چه جمعیتی پاسخ می دهد؟ این بخش قصد دارد بازار هدف شما را برای سرمایه گذاران توضیح دهد و اینکه چرا فکر می کنید مهمانان رستوران شما را نسبت به دیگران انتخاب می کنند.

 

3.2 تجزیه و تحلیل رقابت

 

به راحتی می توان تصور کرد که همه از رستوران شما بازدید خواهند کرد، بنابراین مهم است که در مورد رقابت خود تحقیق کنید تا این موضوع به واقعیت تبدیل شود. چه رستوران هایی قبلاً در این منطقه پایگاه مشتری ایجاد کرده اند؟ به همه چیز از قیمت ها، ساعات کاری و طراحی منو گرفته تا فضای داخلی رستوران توجه داشته باشید. سپس به سرمایه گذاران خود توضیح دهید که چگونه رستوران شما متفاوت خواهد بود.

 

3.3-تجزیه و تحلیل بازاریابی

 

سرمایه گذاران شما می خواهند بدانند که چگونه می خواهید رستوران خود را بازاریابی کنید. کمپین های بازاریابی شما چه تفاوتی با آنچه قبلاً توسط دیگران انجام می شود، خواهد داشت؟ چگونه برای تضمین بازار هدف خود برنامه ریزی می کنید؟ چه نوع پیشنهادهایی به مهمانان خود ارائه خواهید کرد؟ مطمئن شوید که همه چیز را فهرست کنید.

 

 

 

تجزیه-تحلیل-بازاریابی

 

 

4-4. منوی رستوران

 

مهمترین عنصر برای راه اندازی رستوران شما منو است. بدون آن، رستوران شما چیزی برای سرو کردن ندارد. در این مرحله، احتمالاً نسخه نهایی ندارید، اما برای یک طرح تجاری رستوران، حداقل باید سعی کنید یک ماکت داشته باشید.

 

لوگوی خود را به ماکت اضافه کنید و طرحی را انتخاب کنید که بتوانید خود را در واقع از آن استفاده کنید. اگر برای طراحی منو مشکل دارید یا نمی خواهید به طراح پول پرداخت کنید، منابع آنلاین زیادی برای کمک به شما وجود دارد.عنصر کلیدی منوی نمونه شما باید قیمت گذاری باشد. قیمت‌های شما باید منعکس‌کننده تحلیل هزینه‌ای باشد که برای سرمایه‌گذاران انجام داده‌اید. این به آنها درک بهتری از قیمت هدف رستوران شما می دهد. شما به سرعت خواهید دید که مهندسی منو چقدر می تواند مهم باشد، حتی در اوایل.

 

منوی-رستوران

 

 

5-5. کارمندان

 

بخش توضیحات شرکت در بیزنس پلن رستوران به طور مختصر صاحبان رستوران را با اطلاعاتی در مورد هر یک معرفی می کند. این بخش باید به طور کامل تیم مدیریت رستوران را نشان دهد.سرمایه گذاران از شما انتظار ندارند که در این مرحله کل تیم خود را انتخاب کنید، اما حداقل باید چند نفر در هیئت مدیره داشته باشید. از استعدادی که تاکنون انتخاب کرده اید استفاده کنید تا تجربه کاری ترکیبی را که همه به میز می آورند برجسته کنید.

 

6-6. طراحی رستوران

 

بخش طراحی طرح تجاری رستوران شما جایی است که واقعاً می توانید افکار و ایده های خود را به سرمایه گذاران نشان دهید. اگر ماکت های حرفه ای از رستوران خود را ندارید، خوب است. درعوض، یک تابلوی خلق  جمع آوری کنید تا بینش خود را به همه برسانید. تصاویری از زیبایی شناسی مشابه آنچه که در رستوران خود به دنبال آن هستید پیدا کنید.طراحی رستوران به تنهایی فراتر از زیبایی شناسی است و باید شامل همه چیز از نرم افزار رستوران گرفته تا تجهیزات آشپزخانه باشد.

 

طراحی رستوران

7-7. مکان

 

مکانی که در نهایت برای رستوران خود انتخاب می کنید قطعا باید مطابق با بازار هدف شما باشد. در این مرحله، ممکن است مکان دقیقی در اختیار نداشته باشید، اما باید چند مورد را برای انتخاب داشته باشید.هنگامی که مکان های بالقوه را برای سرمایه گذاران خود توصیف می کنید، می خواهید تا حد امکان اطلاعات بیشتری را در مورد هر یک و اینکه چرا برای رستوران شما عالی است، درج کنید. همه چیز را از متراژ مربع گرفته تا جمعیت شناسی معمولی ذکر کنید.

 

8-8. مروری بر بازار

 

بخش بررسی اجمالی بازار به شدت به بخش تجزیه و تحلیل بازار از طرح تجاری رستوران مرتبط است. در این بخش، به جزئیات هر دو شرایط خرد و کلان در منطقه ای که می خواهید رستوران خود را راه اندازی کنید، بپردازید.در مورد شرایط اقتصادی فعلی که می تواند افتتاح یک رستوران را دشوار کند و اینکه چگونه می خواهید با آن مقابله کنید بحث کنید. تمام رستوران‌هایی را که می‌توانند ثابت کنند رقابت هستند و استراتژی شما برای متمایز کردن خودتان را ذکر کنید.

 

9-9. بازاریابی

 

امروزه با باز شدن رستوران ها در سمت چپ و سوار شدن به آن، سرمایه گذاران می خواهند بدانند چگونه می توانید اخبار رستوران خود را به گوش جهانیان برسانید. بخش بازاریابی و تبلیغات باید به جزئیات در مورد نحوه برنامه ریزی برای بازاریابی رستوران خود قبل و بعد از افتتاح بپردازد. و همچنین هر برنامه ای که ممکن است مجبور باشید یک شرکت روابط عمومی را برای کمک به گسترش این خبر وارد کنید.

 

بازاریابی

 

 

10-10. کمک خارجی

 

برای اینکه رستوران خود را به واقعیت تبدیل کنید، به کمک زیادی نیاز دارید. شرکت‌های خارجی یا نرم‌افزاری را که قصد دارید برای راه‌اندازی رستوران خود استخدام کنید، فهرست کنید. این شامل همه چیز می شود، از حسابداران و طراحان گرفته تا تامین کنندگانی که به عملکرد بهتر رستوران شما کمک می کنند، مانند سیستم های POS و سیستم های رزرو رستوران. به سرمایه گذاران خود اهمیت هر کدام و کارهایی که برای رستوران شما انجام خواهند داد، توضیح دهید.شرکت ژانیا در زمینه راه اندازی رستوران و انواع تجهیزات رستوران می تواند به شما کمک کند.

 

تجهیزات-رستورانی

 

 

11-11. تحلیل مالی

 

مهمترین بخش طرح تجاری رستوران شما، بخش مالی است. با توجه به اهمیت آن، توصیه می کنیم برای این کار کمک حرفه ای استخدام کنید. استخدام یک حسابدار آموزش دیده نه تنها به شما کمک می کند تا تخمین های مالی خود را مرتب کنید، بلکه بینشی واقع بینانه برای داشتن یک رستوران به شما می دهد.

 

شما باید اطلاعاتی را آماده کنید تا این مرحله را برای حسابدار آسان تر کنید. او می خواهد بداند رستوران شما چند صندلی دارد، میانگین چک برای هر میز چقدر خواهد بود و برای چند مهمان در روز برنامه ریزی کرده اید.علاوه بر این، انجام محاسبات خشن غذا برای آیتم های مختلف منو می تواند به تخمین حاشیه سود شما برای هر غذا کمک کند. این را می توان به راحتی با یک ماشین حساب هزینه غذای رایگان به دست آورد.

تحلیل-مالی

 

 

 

مطالب مرتبط:

12 مورد تجهیزات راه اندازی فست فود

5 کاربرد هوش مصنوعی در صنعت پشتیبانی

نرخ بازده حسابداری (ARR) چیست؟

 

Related Post

Leave a Comment