اصطلاحات مدیریت مالی و حسابداری مالی ، زیرمجموعه  کلمه FINANCE هستند.

حسابداری مالی و مدیریت مالی دو کارکرد جداگانه مالی هستند که حسابداری مالی نیاز به گزارش معاملات مالی گذشته دارد ، از طرف دیگر ، مدیریت مالی نیاز به برنامه ریزی در مورد معاملات آینده دارد.

 

امور مالی چیست؟

امور مالی و مدیریت مالی هر دو حول تعدادی از فعالیت های تجاری و دولتی متمرکز شده اند. اساساً ، اصطلاح مالی به تمام امور مربوط به پول سازمان ، از بودجه بندی ، حفظ ترازنامه ، نظارت بر گردش سرمایه ، سرمایه گذاری ها ، ریسک های مالی و غیره گفته می شود.

 

مقدمه

تفاوت حسابداری مالی و مدیریت مالی:  

 

تفاوت اساسی بین حسابداری مالی و مدیریت مالی این است که حسابداری مالی فرآیند ثبت ، نگهداری و گزارش امور مالی شرکت است که موقعیت مالی مشخص شرکت را به تصویر می کشد ، در حالی که ، مدیریت مالی به مدیریت امور مالی و سرمایه گذاری فرصتهای افراد ، سازمانها و نهادهای دیگر اشاره دارد.

 

حسابداری مالی چیست؟

حسابداری مالی فرآیند اندازه گیری ، پردازش و ثبت معاملات مالی یک سازمان است. این فرآیند شامل جمع بندی ، تجزیه و تحلیل و ثبت چنین اطلاعاتی و گزارش آن به مدیریت ، طلبکاران ، سهامداران ، سرمایه گذاران و مقامات نظارتی است.

هدف اصلی حسابداری مالی گزارش اطلاعات مالی یا معاملات با استفاده از GAAP( اصول حسابداری عمومی پذیرفته شده) است.

مدیریت مالی در مدیریت امور مالی و منابع اقتصادی سازمان کمک می کند. این امر مستلزم مدیریت کارآمد فعالیتهای اقتصادی سازمان برای دستیابی به اهداف مالی کوتاه مدت و بلند مدت است. همچنین به مدیریت در تصمیم گیری بهتر مالی و سرمایه گذاری کمک می کند.

هدف اصلی مدیریت مالی تولید ثروت برای مشاغل و سرمایه گذاران ، به دست آوردن پول نقد و  حداکثر بازده  با استفاده از منابع سازمانی به طور موثر و کارآمد است.

تفاوت های اساسی حسابداری مالی و مدیریت مالی: 

 

در اینجا لیستی تجمعی از تفاوت بین حسابداری مالی و مدیریت مالی آورده شده است. حسابداری مالی در درجه اول بر گزارشگری متمرکز است در حالی که مدیریت مالی شامل داراییها و منابع شرکت و استفاده موثر آنهاست.

هدف اصلی حسابداری مالی ارائه اطلاعات مالی با استفاده از رویه ها و قوانین استاندارد است در حالی که هدف اصلی مدیریت مالی ایجاد ثروت ، پول نقد و بازده با استفاده موثر از دارایی های شرکت است.

حسابداری مالی اطلاعات مالی را به مدیریت ، طلبکاران ، سرمایه گذاران ، تحلیل گران و تنظیم کنندگان گزارش می دهد در حالی که مدیریت مالی توسط مدیریت شرکت برای پیش بینی آینده آن استفاده می شود.

حسابداری مالی شامل گزارش دادن معاملات مالی گذشته است ، از طرف دیگر ، مدیریت مالی شامل برنامه ریزی در مورد معاملات مالی آینده است.

 

حسابداری مالی و مدیریت مالی

هر دو این تخصص ها برای سازمانی در حد خودشان ضروری است. در حالی که هر دو بخشی از امور مالی هستند ، حسابداری مالی و مدیریت مالی تفاوت های خاص خود را دارند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. در حالی که حسابداری مالی حول گزارش دادن معاملات مالی می چرخد ​​، مدیریت مالی همه چیز در مورد مدیریت منابع شرکت برای مدیریت رشد در آینده است.

 

اگر می خواهید در هر یک از این حوزه ها شغلی موفق ایجاد کنید ، توصیه می شود که آموزش آنلاین مدیریت مالی را دنبال کنید. برای برنامه های آنلاین مدیریت مالی اینترنت را جستجو کنید ، یک مورد معتبر متناسب با بودجه خود پیدا کنید و کار خود را در زمینه امور مالی آغاز کنید. آموزش آنلاین مدیریت مالی به شما امکان می دهد در مورد جنبه های کلیدی دنیای مالی به صورت عملی اطلاعات کسب کنید و به شما کمک می کند تا نحوه مدیریت موثر این جهان را درک کنید.

Related Post

Leave a Comment