سیستم اطلاعات حسابداری سیستمی از جمع آوری ، حسابرسی و پردازش ماژول های داده های مالی است. این فرآیندی شامل فرآیندی است که توسط آن یک کسب و کار اطلاعات مالی خود را به افراد مدیریت ، ذخیره ، بازیابی ، پردازش و گزارش می کند. نمونه هایی از کسانی که داده ها را تفسیر می کنند ، تحلیلگران مشاغل ، مشاوران ، حسابداران ، حسابرسان ، مدیر مالی ، آژانس های مالیاتی و نهادهای نظارتی هستند.AIS یک مبحث حسابداری است که دارای شش جز مولفه است: افراد ، داده ها ، روش ها و دستورالعمل ها ، زیرساخت های فناوری اطلاعات ، نرم افزار و کنترل های داخلی. از آنجا که این مولفه های اصلی با هم کار می کنند ، هدف ارائه بالاترین سطح دقت هنگام گزارش داده های مالی به کسانی که به آنها نیاز دارند ، است.

حسابرسی

حسابرسی فرایند تجزیه و تحلیل سوابق مالی یک فرد یا سازمان برای تعیین اعتبار در حالی که مطابق با استانداردهای قوانین ، قوانین و مقررات حسابداری است. همچنین ، اگر نهادی مشمول راستی آزمایی شود ، فرایندهایی در محل انجام می شود ، مانند معاینه یا بازرسی. هنگامی که سازمان امور مالیاتی (خدمات درآمد داخلی) به نهادی مبنی بر جعل اسناد و مدارک هزینه ها و درآمد مشکوک می شود ، آنها تحت بازرسی قرار می گیرند. در نتیجه ، در صورت مقصر شناخته شدن فرد یا شغل ، عواقب آن رخ خواهد داد.

حسابرسان برای یافتن ناسازگاری در افراد و شرکت ها برای داده هایی که ممکن است جعلی به نظر برسند ، تخصص دارند. به طور معمول ، افرادی که مالیات خود را پرداخت نمی کنند در صورتی که سازمان امور مالیاتی احساس کند مالیات خود را پرداخت نکرده اند ، مورد بازرسی قرار می گیرند.

 

حسابداری دفترداری

حسابداری که اساس حسابداری در تجارت محسوب می شود ، به ثبت روزانه معاملات مالی اشاره دارد. این روش همچنین شامل ثبت فروش ، پرداخت ، خرید و رسیدی است که توسط یک فرد یا شرکت انجام می شود. معاملاتي كه براي مشاغل طبقه بندي و ثبت مي شوند نيز تحت شيوه هاي دفترداري قرار مي گيرند.

با ظهور هر چه بیشتر مشاغل ، حسابداری موضوعی است که بیشتر مورد استفاده هر نهادی قرار می گیرد ، زیرا بدهی ها و اعتبارات روزمره را مستند می کند. اگر به یک شغل حسابدار سطح اول نیاز دارید ، مشاغل حسابداری و کارورزی را برای دانشجویان مبتدی ارائه می دهند.

 

حسابداری تجاری

حسابداری تجارت تجزیه و تحلیل سیستماتیک ، تفسیر ، ضبط و ارائه اطلاعات مالی به عنوان راهی برای پیگیری عملکرد یک کسب و کار است. این شامل تجزیه و تحلیل مالی تجارت برای کمک به مالک در تصمیم گیری آگاهانه و سودمند است. همچنین ، حسابداری تجاری می تواند توسط یک فرد یا یک تیم انجام شود ، بسته به اندازه سازمان. سرانجام ، حسابداری تجاری به تصویر کشیدن سلامت مالی یک تجارت است.

 

تحلیل هزینه و سود

تجزیه و تحلیل هزینه و سود (CBA) هنر تعیین هزینه های اجرای یک برنامه یا رابطه هزینه و بازده ، بر اساس عوامل خاص است. این فرایندی است که با تمرکز بر تجزیه و تحلیل و مقایسه هزینه های انجام شده در استخدام و همچنین افزایش متناوب در بهره وری شرکت انجام می شود.

بسیاری از متغیرها به تجزیه و تحلیل هزینه و سود می پردازند. این کار با هزینه های فرصت آغاز می شود ، مفهومی که منجر به هزینه ها و منافع یک تصمیم تجاری می شود. انواع دیگر هزینه ها شامل مستقیم ، غیرمستقیم و نامشهود است. خطرات احتمالی شرکت در بازار جدید یا هزینه های جدید نیز از این عوامل هستند. متناوباً ، مزایای تجزیه و تحلیل هزینه و سود شامل مزایای نامشهود ، درآمد و فروش و همچنین سهم بازار به دست آمده است.

 

حسابداری زیست محیطی

حسابداری محیطی ابزاری اساسی است که مدیریت زیست محیطی را تکمیل می کند. برای تعیین تأثیر محیط طبیعی ما در جامعه یا اقتصاد مفید است. همچنین ، داده های حسابداری زیست محیطی از طریق افشای در گزارش ها به سازمانهای دولتی و خصوصی نیز خدمت می کند علاوه بر این ، داده ها مزیت منابع طبیعی در برابر رشد اقتصادی و هزینه های ناشی از تخریب منابع یا آلودگی را برجسته می کند.

 

حسابداری مالی

حسابداری مالی که به عنوان حسابداری مالی نیز شناخته می شود ، حوزه ای از حسابداری است که مربوط به تجزیه و تحلیل ، گزارشگری و خلاصه معاملات مالی مربوط به تجارتی خاص است. همچنین به عنوان روند تهیه صورتهای مالی موجود برای مصرف عمومی تعریف شده است. از آنجا که داده های حسابداری مالی برای تصمیم گیری فراهم می کند ، صاحبان مشاغل و سهامداران بیشترین سود را از این نوع حسابداری می برند.در کالج ، حسابداری مالی یک دوره اساسی خواهد بود ، زیرا مفاهیم فوق العاده برای حرفه شما ضروری است. در این مبحث حسابداری صورت سود ، ترازنامه و صورت سودهای ابقا نشده معرفی می شود.

 

صورتهای مالی و گزارشگری

صورتهای مالی گزارشاتی از وضعیت مالی یک شرکت است که با استفاده از صورت سود و زیان ، ترازنامه و صورت سودهای بازپرداخت شده استفاده می شود. از آنجا که تصمیم گیرندگان متعدد از صورتهای مالی استفاده می کنند ، اطلاعاتی که این گزارشها منتقل می کنند باید با ارائه ساختاری آن آسان باشد. صورتهای مالی اوج محرمانه نحوه عملکرد شرکت را به صورت سه ماهه و سالانه ارائه می دهد.

 

در حوزه حسابداری ، صورت های مالی مهمترین جنبه های این روش است زیرا داده ها به میزان خوب بودن یک شرکت یا عملکرد ضعیف آن اشاره می کنند. هنگام تهیه صورتهای مالی در داخل ایالات متحده ، حسابداران باید از استانداردهای FASB (هیئت استانداردهای حسابداری مالی) پیروی کنند. در سطح بین المللی ، صورتهای مالی باید از قوانین IASB (هیئت استانداردهای بین المللی حسابداری) پیروی کنند.

 

حسابداری دولتی

حسابداری دولتی به چارچوبی متفاوت از سایر روشهای حسابداری احتیاج دارد ، زیرا این امر مربوط به مدیریت بودجه و هزینه های نهادهای دولتی است. یک مجموعه مهارت خاص مورد تقاضا است ، در نتیجه حسابداران در اکثر مشاغل خود در این زمینه باقی می مانند.

 

حسابداری بین المللی

حسابداری بین المللی مربوط به کسانی است که در خارج از کشور صورتهای مالی را متعادل می کنند ، مانند ایالات متحده. با این حال ، قوانین مختلفی در مورد روشهایی که آنها استفاده می کنند اعمال می شود. به عنوان مثال ، GAAP موارد استاندارد ایالات متحده است که باید از آن پیروی کنند. همانطور که قبلاً ذکر شد ، IFRS یک استاندارد جهانی است که معمولاً در خارج از کشور وجود دارد.

امروز ، یک حسابدار مالی استاندارد که در یک فضای کسب و کار جهانی کار می کند ، با شرایط لازم برای داشتن یک حسابدار بین المللی مطابقت دارد. فردی که با GAAP و IFRS آشنایی داشته باشد به عنوان یک حسابدار متخصص در تجارت بین الملل دیده خواهد شد.

 

حسابداری مدیریتی

حسابداری مدیریت در استفاده و تفسیر داده ها برای به روزرسانی مدیران در مورد عملکرد خوب تجارت در حین تحقق اهداف شرکت ، تخصص دارد. این مبحث حسابداری مقدماتی را در اختیار دانشجویان حسابداری قرار می دهد که تا پایان کار خود از این مفاهیم استفاده خواهند کرد.

در دانشگاه ، حسابداری مدیریتی اولین دوره ای است که می خوانید ، و به دلیل مقدار مفاهیمی که یاد خواهید گرفت چالش برانگیز خواهد بود. به عنوان مثال ، این مبحث حسابداری بدهی ها ، اعتبارات و ارزیابی ها را معرفی می کند. با این حال ، قسمتهای پیچیده تری از حسابداری نیز رخ خواهد داد ، مانند تجزیه و تحلیل حاشیه ، تحلیل هزینه ، بودجه بندی سرمایه ، پیش بینی و موارد دیگر.

مشاغل کوچک به دلیل توانایی برقراری ارتباط در صورت دستیابی به اهداف کوتاه مدت ، به احتمال زیاد روش های حسابداری مدیریتی را در پیش می گیرند. از طرف دیگر ، حسابداری مالی همان چیزی است که حسابداری مدیریتی دارد اما دارای مفاهیم بیشتری است ، زیرا افراد خارج از شرکت باید صورتهای مالی را تفسیر کنند.

 

برنامه ریزی مالی شخصی

برنامه ریزی مالی شخصی یک فرایند طولانی مدت است که به مدیریت امور مالی افراد کمک می کند و آنها را در رسیدن به اهدافشان کمک می کند. همچنین ، مذاکره در مورد برخی موانع مالی که به ناچار در مراحل مختلف زندگی افزایش خواهند یافت ، کمک خواهد کرد. با استفاده دقیق از منابع مالی خود ، در حالی که برای یادگیری مسائل مالی وقت صرف می کنید ، به افراد این امکان را می دهد تا در آینده از منافع خود بهره مند شوند.

 

حسابداری عمومی

حسابداری عمومی فرآیند ارائه خدمات به مشتریان مختلف است که شامل سازمانهای دولتی ، موسسات آموزشی ، نهادهای تجاری و مدیان مالیاتی است. همچنین ، به شرکت ها امکان می دهد تا خدماتی را به مشتریانی مانند شرکت های خدماتی ، تولیدکنندگان ، خرده فروشان و سازمان های غیرانتفاعی ارائه دهند. علاوه بر این ، حسابداری عمومی یک سرویس تجاری است که خدماتی مانند حسابرسی ، خدمات مالیاتی و تخصص را ارائه می دهد.

یک حسابدار رسمی یا CPA یک شغل محبوب است. CPA بودن بسیار مورد تقاضا است ، و همانطور که قبلا ذکر شد یک حسابدار امروز یک انتخاب شغلی برتر است. بعضی از دانشگاه ها برای تکمیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته حسابداری یک برنامه پنج ساله ارائه می دهند که دانشجویان را برای شرکت در آزمون CPA و احراز شرایط مجوز CPA آماده می کند.

 

حسابداری ورزشی

حسابداری ورزشی عبارت است از حسابداری برای تک تک ورزشکاران یا یک تیم بزرگ ورزشی. این حرفه به دلیل محبوبیت در ورزش به یکی از شغل های پردرآمد در حسابداری تبدیل شده است. نقش یک حسابدار ورزشی مسئولیت کنترل و ثبت هزینه و درآمد باشگاه است. همچنین ، سایر فعالیت ها شامل مذاکره در مورد شرایط بازی با بازیکنان یا حامیان مالی بازیکن است.

 

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی ترکیبی از روشهای حسابداری است که بر مالیات تمرکز دارد. تنها هدف حسابداری مالیاتی محاسبه دقیق مالیات بدهی یک واحد اقتصادی است. سرویس درآمد داخلی کلیه قوانین خاص را که باید هنگام تهیه اظهارنامه مالیاتی توسط افراد و شرکتها رعایت شود ، کنترل و تنظیم می کند.

قسمتهای زیادی برای حسابداری مالیاتی وجود دارد که از درآمد شروع می شود. هر ساله ، میلیون ها نفر از مشاغل و افراد باید مالیات خود را ارائه دهند ، آنچه را که به آنها بدهکار هستند و در صورت وجود کسر ، به اداره امور مالیات گزارش دهند. هیچ کس از IRS در امان نیست ، زیرا قوانین مالیاتی برای هر طرف اعم از مشاغل ، افراد و شرکت ها اعمال می شود.

حسابداری مالیاتی هم به افراد و هم در مشاغل خدمات ارائه می دهد. با این حال ، هر دو مورد نیازهای مختلفی برای IRS دارند. به عنوان مثال ، یک فرد و یک تجارت باید درآمد خود را گزارش دهند ، اما هزینه ها متفاوت است. افراد تمایل دارند که سود و زیان سرمایه گذاری خود را گزارش دهند ، در حالی که مشاغل از هزینه ها و وجوه خارج شده خبر می دهند.

 

 

Related Post

Leave a Comment