ترندهای-حسابداری-2023

ترندها و تکنیک ها در حسابداری همیشه در حال تغییر هستند، به ویژه با ظهور فناوری های جدید. SAGE دریافته است که 90٪ از حسابداران فکر می کنند حسابداری در حال عبور از یک تغییر فرهنگی است که به نفع فناوری است. این به این دلیل است که اتوماسیون و سیستم های با فناوری پیشرفته در حال تغییر آینده حسابداری هستند.همانطور که شیوه های حسابداری خود را رشد می دهید، برون سپاری راه عالی برای کاهش هزینه ها، افزایش کارایی و افزایش سودآوری است. در اینجا تمام گرایش هایی که باید بدانید تا از برون سپاری حسابداری برای شرکت خود نهایت استفاده را ببرید، آورده شده است.در این مقاله به معرفی آخرین ترندهای حسابداری 2023 می پردازیم:

اگر به آینده حسابداری نگاه کنیم، ممکن است فناوری هنوز چند اینچ با دنیای حسابداری فاصله داشته باشد. با این حال، از قبل شروع به کار کرده و با این تحولات جدید سازگار شده است. ما به سرعت به سمت ترندهای صنعت حسابداری مانند برون سپاری خدمات مالی و حسابداری و اصلاحات فنی پیشرفته مانند اشتراک های مبتنی بر ابر، راه حل های داخلی و نرم افزار به عنوان سرویس (SaaS) حرکت می کنیم.

آخرین ترندهای حسابداری که مشاغل باید مراقب آنها باشند:

1-افزایش استفاده از امنیت داده ها

شرکت های حسابداری و مشتریان آنها اطلاعات بیشتری را به صورت الکترونیکی به اشتراک می گذارند. آنها باید از خود در برابر تهدیدات سایبری و سایر مشکلات امنیت داده محافظت کنند. یکی از راه‌های انجام این کار این است که اطمینان حاصل شود که کارمندان از امنیت داده‌ها اطلاع دارند.

نرم افزار مبتنی بر فضای ابری روشی ارزان و مقیاس پذیر برای ذخیره آنلاین داده ها به روشی امن است. این امر باعث می‌شود حسابداران راحت‌تر به کار خود در حال حرکت یا در خانه برسند.شرکت‌های حسابداری همچنین باید سیستم‌هایی را راه‌اندازی کنند که به دو شکل احراز هویت نیاز دارند تا فقط کاربران مجاز بتوانند اطلاعات حساس را دریافت کنند، زیرا حسابداران و مشتریان اطلاعات مالی محرمانه زیادی را به اشتراک می‌گذارند.تمرکز بر امنیت داده ها به سازمان ها کمک می کند تا از با ارزش ترین دارایی مشتریان خود که اطلاعات مالی مشتریانشان است محافظت کنند..

2-حسابداری در ابر

سرویس‌های ابری و حسابداری در حال حاضر دو چیز هستند که اکثر کسب‌وکارها نمی‌توانند بدون آن‌ها انجام دهند. سیستم‌های حسابداری میزبانی شده روی ابر، دسترسی به سیستم میزبان دیجیتالی خود را در هر زمان و هر مکان برای بسیاری از شرکت‌ها آسان کرده است. استفاده از فناوری ابری مزایای زیادی دارد. حتی حسابداران موافق بودند که نرم افزار مبتنی بر ابر نیاز روز است.

“تمرین اکنون” توسط سیج نشان داد که 67٪ از حسابداران موافق بودند که راه حل های مبتنی بر ابر کار آنها را آسان تر و بهتر کرده است.در گزارش دیگری توسط Accounting Today، 58 درصد از سازمان ها متوجه مزایای انتقال به فضای ابری شده و آن را پذیرفتند و اکنون از سیستم های حسابداری مبتنی بر ابر استفاده می کنند. این امر اهمیت ابر را در جریان های حسابداری ثابت می کند.

3-افزایش استفاده از نرم افزارهای مالی

در این عصر مدرنیزاسیون و دیجیتالی شدن، بدون شک نیاز به نرم افزارهای مالی خوب در حال افزایش است. در نتیجه، انتظار می‌رود بازار نرم‌افزار حسابداری کسب‌وکار از سال 2020 تا 2024 سالانه 6 درصد رشد کند.

اگر می خواهید با بازار همگام باشید و از رقبا جلوتر بمانید، فناوری بیش از هر زمان دیگری مهم است. برای مثال، شرکت‌های کوچک و متوسط می‌توانند نرم‌افزار حسابداری و مالی را بررسی کنند که می‌تواند فوراً در اموری مانند مدیریت پول نقد و هزینه‌ها، پیگیری صورت‌حساب و صورت‌حساب، و پردازش حقوق و دستمزد به آنها کمک کند.

استفاده از نرم افزار حسابداری با کاهش خطا باعث افزایش دقت می شود. برنامه های نرم افزاری با فناوری پیشرفته به تولید گزارش های تحلیل مالی تنها با یک کلیک کمک می کند و به تصمیم گیری موثر کمک می کند. علاوه بر این، می‌توان از کل داده‌ها در فضای ذخیره‌سازی ابری پشتیبان‌گیری کرد و بازیابی آن را در هنگام از دست دادن آسان‌تر می‌کند. اکثر شرکت های برون سپاری مالی و حسابداری برای افزایش بهره وری و دقت به نرم افزار متکی هستند.

4-کارکنان با محل کار از راه دور

پیدا کردن افراد مناسب در امور مالی و حسابداری سخت تر و سخت تر می شود. به همین دلیل، برای کسب و کارها اهمیت بیشتری دارد که نحوه جستجو و استخدام نامزدها را گسترش دهند.یک نظرسنجی انجام شد که نشان می‌دهد بیش از 80 درصد از شرکت‌های CPA قصد دارند به کارمندان اجازه دهند حتی پس از همه‌گیری همه‌گیری از خانه شروع به کار کنند. قبلا این امکان وجود نداشت با پیشرفت فناوری، سیستم‌های حسابداری ظهور می‌کنند و حسابدارانی که از خانه کار می‌کنند، می‌توانند به همان اندازه که در دفاتر کار می‌کنند، کار کنند.

به آمار زیر نگاه کنید:

دهمین نظرسنجی سالانه مشاغل فلکس که از ژوئیه تا آگوست 2021 انجام شد، نشان داد که 58٪ از پاسخ دهندگان می خواهند پس از همه گیری همه گیر در خانه به طور تمام وقت کار کنند، در حالی که 39٪ خواهان یک محیط کاری ترکیبی هستند.

به همین دلیل، شرکت های برتر بهترین حسابداران را خواهند داشت. در نتیجه، کارشناسان مالی شروع به استفاده از فناوری های پیشرفته تر برای حل مشکلات و افزایش سود شرکت کرده اند.و یک مثال کلاسیک که به ذهن می رسد، محیطی است که در آن افراد از خانه کار می کنند. بسیاری از ما موافقیم که بیشتر هزینه ها با پذیرش کار از راه دور و ترندها و تکنیک های حسابداری دیجیتال کاهش یافته است. به علاوه، کل پیشرفت را بهتر کرده است.

5-هوش مصنوعی برای حسابداری

حسابداران و مدیران ارشد اطلاعات (CIO) موافق هستند که نرم افزار هوش مصنوعی یکی از فناوری های جدیدی است که آینده صنعت را شکل خواهد داد.یک نظرسنجی توسط Harvey Nash/KPMG نشان داد که 20٪ از حسابداران اکنون روی فناوری هوش مصنوعی سرمایه گذاری می کنند و از آن استفاده می کنند. 20٪ دیگر گفتند که قصد دارند در 12 ماه آینده از هوش مصنوعی استفاده کنند (Sage,2020).

از سوی دیگر، 47 درصد از مدیران ارشد فناوری فکر می‌کنند که همه‌گیری کووید-19 تحول دیجیتال را سرعت بخشیده و استفاده از فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، بلاک چین و اتوماسیون را افزایش داده است.

هوش مصنوعی بیشتر بر روی داده ها کار می کند، بنابراین کسب و کارها باید داده های خوبی دریافت کنند. این امر به کسب و کارها امکان می دهد تا هوش تجاری دقیقی کسب کنند و به آنها برتری نسبت به رقبای خود می دهد.

6-پیاده سازی فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین یک دفتر کل توزیع شده است که تراکنش ها را ایمن و تغییر آن را غیرممکن می کند. در نتیجه، احتمالاً تعداد کسب و کارها را تغییر خواهد داد.فناوری بلاک چین در حال حاضر در حال تغییر امور مالی و حسابداری است و تطبیق و نگهداری دفاتر را ارزان تر می کند. علاوه بر این، این فناوری احتمالاً برای مسیرهای حسابرسی، پرداخت‌ها و صورت‌حساب مورد استفاده قرار خواهد گرفت و نیاز بانک‌ها و حسابرسان را به عنوان واسطه کاهش می‌دهد.

Statista فکر می کند که تا پایان سال 2023، شرکت های آمریکایی حدود 1.1 میلیارد دلار را برای فناوری زنجیره بلوک هزینه کرده اند. علاوه بر این، در این گزارش اشاره شده است

بخش مالی حدود 30 درصد از ارزش بازار زنجیره بلوک در سراسر جهان را در سال 2020 به خود اختصاص داد.بنابراین، از آنجایی که تجارت متفاوت به نظر می رسد، حسابداران باید بدانند فناوری چگونه کار می کند.

7-افزایش استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها

در دنیای تجارت پرشتاب امروزی، تلاش برای راه‌های جدید در امور مالی و حسابداری مهم است. با ظهور تجزیه و تحلیل داده ها، از حسابداران خواسته می شود تا بیش از گزارش مالی انجام دهند.صاحبان مشاغل می خواهند بدانند چگونه می توانند پول بیشتری کسب کنند، پس انداز کنند و خدمات بهتری به مشتریان خود ارائه دهند. در نتیجه بسیاری از حسابداران نیز به عنوان مشاور و مشاور در این زمینه ها فعالیت می کنند.

8-رسانه های اجتماعی به یک فعال کننده تبدیل خواهند شد!

حسابداری و رسانه های اجتماعی ممکن است شرکای عجیبی به نظر برسند، اما شبکه برای موفقیت تقریباً هر کسب و کاری مهم است. حتی سنتی ترین افراد از رسانه های اجتماعی برای صحبت با مشتریان بالقوه پس از همه گیری استفاده می کردند. به همین ترتیب، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی به شرکت‌های حسابداری کمک می‌کنند تا شهرت خود را ایجاد کنند، افراد بیشتری را به بازدید از وب‌سایت‌هایشان و ایجاد تماس‌های جدید تشویق کنند. با رسانه های اجتماعی، صنعت حسابداری باید به بقیه دنیای تجارت برسد.

9-مالیات را می توان به صورت آنلاین ثبت کرد!

اگر وضعیت مالی شما بد است، باید زمان زیادی را صرف محاسبات مالیاتی خود کنید تا از درستی آنها اطمینان حاصل کنید. با این حال، می توانید با استفاده از نرم افزارها و ابزارهای آنلاین، تشکیل پرونده مالیاتی خود را خودکار کنید، اظهارنامه مالیاتی خود را پیگیری کنید و خدمات حسابداری را بسیار آسان تر کنید.

می توانید نحوه استفاده از این برنامه ها را به تنهایی یا با کمک یک حسابدار بیابید. در هر صورت، ثبت مالیات به صورت آنلاین یک راه مفید و آسان برای مشاغل کوچک و SMEها برای انجام مالیات است. اما، مانند هر راه حل فن آوری، مهم است که اطمینان حاصل شود که شخصی که از این سیستم ها برای یک تجارت استفاده می کند، نشان می دهد که از آنها به درستی و حرفه ای استفاده می کند. برون سپاری امور مالی و حسابداری باعث می شود که از مشکلات مالیاتی خلاص شوید زیرا اظهارنامه های مالیاتی شما را به موقع ارسال می کنند.

10-مشاغل حسابداران در حال تغییر هستند!

تفاوت بین امور مالی و حسابداری همیشه همپوشانی داشته است، اما با توجه به تمرکز بیشتر حوزه حسابداری بر تجزیه و تحلیل داده ها، حسابداران بیشتری در سمت های مشاوره ای حرکت می کنند. علاوه بر این، فناوری حسابداری بهبود یافته است، بنابراین حسابداران می توانند اطلاعات دقیق تری را به مشتریان خود ارائه دهند.

یکی از راه‌هایی که اسکن حسابدار از جایگزینی کامل رایانه‌ها جلوگیری می‌کند، استفاده از فناوری مناسب برای کمک به مشاغل است. برخلاف سایر وظایف حسابداری، تصمیم گیری همیشه در دست متخصصان و متخصصان خواهد بود.

مطالب مرتبط:

7 گام برای سیستم سازی و افزایش فروش

10 ترند فناوری در سال 2023

10 مزیت نرم افزار حسابداری برای مشاغل

Related Post

Leave a Comment