اگرچه حسابداری مدیریت بین‌المللی به لطف ماهیت تجارت جهانی همیشه با موارد جدید و متنوع سروکار داشته است، قرن بیست و یکم مجموعه‌ای از چالش‌ها و فرصت‌های جدید را برای حسابداران مدیریت سازمان‌های جهانی آزاد کرده است. تغییرات بی سابقه در فناوری، مقررات، بازارها، مشتریان و انتظارات کارکنان، مرزهای جدیدی را در حسابداری باز می کند.فناوری به‌عنوان بزرگ‌ترین اخلال‌کننده در بین همه آنها ظاهر شده است، و همین حالا ممیزی‌ها، بانکداری، اسناد مالیاتی و آماده‌سازی، حقوق و دستمزد و سایر وظایف دستی و تکراری را تسریع و حتی خودکار می‌کند و نقش‌های جدیدی را حتی مانند نقش‌های سنتی مدیریت ایجاد می‌کند.در این مقاله به معرفی ترندهای حسابداری مدیریت بین المللی می پردازیم:

حسابداران بیکار می شوند در نتیجه، اکثر خدمات در صنعت حسابداری در حال حاضر در برابر اختلالات آسیب پذیر هستند. متخصصان مشتاق در این زمینه باید این روندها و تکنیک های نوظهور حسابداری را بشناسند تا در بازار استعدادها نفوذ کنند.

روند 1: فاکتورسازی و پرداخت های پیشرو

استارت‌آپ‌های دیجیتال هوشمند، بسیار تخصصی و مدبر ظهور کرده‌اند که تخفیف و فاکتورگیری صورت‌حساب‌ها را به سطح کاملاً جدیدی رسانده‌اند. فاکتورهای 60 و 120 روزه می توانند توسط شرکت ها به این آژانس های فاکتورینگ فروخته شوند تا به جای اینکه بیشتر منتظر بمانند، فوراً پرداخت های خود را آزاد کنند. از این گذشته، ترازنامه‌های بانکی سخت‌تر و پرتفوی ریسک محافظه‌کارانه‌تر می‌تواند دسترسی کسب‌وکار را به خطوط اعتباری محدود کند. ظهور فاکتور به کسب‌وکارها کنترل زمان پرداخت‌هایشان را می‌دهد، به ویژه به نفع کسب‌وکارهای کوچک و متوسط.

فاکتور سازی

روند 2: اتوماسیون

حسابداری خودکار سردرگمی را از بین می برد و خطاها را به حداقل می رساند و در حضور حسابرسان داخلی هوشمند، خطرات تقلب و به خطر افتادن امنیت ناشی از هرگونه نادرستی داده ها را کاهش می دهد. تجزیه و تحلیل ACMA از مطالعات جهانی در سه سال گذشته نشان می‌دهد که حدود نیمی از وظایف حسابداری معمولی قبلاً با استفاده از نرم‌افزار، اینترنت و فناوری‌های ابری خودکار شده‌اند و هوش مصنوعی و یادگیری ماشین آماده انجام بقیه وظایف هستند. 56 درصد از CXO ها معتقدند که حسابداری خودکار یکی از بزرگترین شکل دهندگان کسب و کار در صنایع خواهد بود.

اتخاذ راه حل های نرم افزاری پیشرفته در صنعت حسابداری در سال های آینده تشدید خواهد شد، زیرا سازمان ها به دنبال کارایی بالاتر در اتوماسیون، حسابداری اصلی، گزارش و تجزیه و تحلیل، مدیریت مالیات، صورتحساب، سیستم حقوق و دستمزد، دسترسی به داده ها، امنیت داده ها، ادغام ها، مدیریت دارایی های ثابت و مدیریت موجودی. فورچون پیش‌بینی می‌کند که بین سال‌های 2019 تا 2024، بازار نرم‌افزار حسابداری با نرخ 8.5 درصدی افزایش می‌یابد که توسط سازمان‌های آمریکای شمالی و پس از آن سازمان‌های آسیا و اقیانوسیه قرار دارند.

اتوماسیون

گرایش 3: برون سپاری حسابداری

حسابداری برون سپاری همچنان به عنوان یک روند برتر برای صنعت حسابداری باقی می ماند و یکی از سریع ترین روش ها در سراسر جهان است. پلتفرم‌های مبتنی بر SaaS امکان ظهور BPOهای حسابداری پیشرفته‌تری را فراهم کرده‌اند که توانایی ایفای نقش‌های پیچیده‌تر و استراتژیک‌تر را دارند و به شریک حسابداران مدیریت و مالی تبدیل می‌شوند. برون سپاری در حال حاضر یک روش مهم برای شرکت های CPA برای ارائه خدمات کارآمد به مشتریان خود و همچنین تجزیه و تحلیل عملیات تجاری و افزودن ارزش بیشتر به کسب و کارشان است. حسابداری، به ویژه در شرکت های برون سپاری پردازش کسب و کار (BPO) نیز در حال تبدیل شدن به یک حرفه بسیار محبوب در سراسر جهان است.

حسابداری

گرایش 5: علم داده

اگر داده ها برای حسابداران مدیریت مانا باشد، برای حسابداران مدیریت بین المللی خون حیاتی است. کلان داده برای هر دو موهبت الهی است. داده‌های نسل جدید ابزارها و فن‌آوری‌های علم و تجزیه و تحلیل حسابداران مدیریت را در تجزیه و تحلیل، گزارش‌دهی و مشاوره برای CXOها و رهبرانشان باهوش‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر می‌کنند.

حسابداران مدیریت در شرکت‌های جهانی در حال استفاده از داده‌های بزرگ برای ایجاد بینش‌های مالی حیاتی هستند که به مدل‌سازی سناریوهای رقابتی، پیش‌بینی تقاضا، ارزیابی رقابت، مدیریت محصولات، زنجیره تامین، منابع رقابتی، ساختارهای هزینه و نوسانات ارز کمک می‌کند. برنامه های کاربردی کلان داده پیشرفته به حسابداران مدیریت کمک می کنند تا استراتژی هایی را برای مقابله با ریسک ها، شناسایی فرصت ها و تهدیدهای جدید طراحی کنند. چالش های جدید ورود به بازار، و حتی گزینه های مدل رشد ارگانیک . حسابداری مدیریت بین المللی همیشه بیشتر فعال بوده تا واکنشی، و علم داده و کلان داده در کنار هم به حسابداران جهانی سلاح و قدرت آتش بیشتری بخشیده است.

علم داده

روند 6: بلاک چین

احتمالاً، بلاک چین، بزرگترین اخلالگر حسابداری، قبلاً به دنیای مالی و بانکداری حمله کرده است و قرار است آنها را برای همیشه تغییر دهد و واسطه ها و بسیاری از شیوه های تجاری را نیز از بین ببرد. فناوری دفتر کل توزیع شده با کاهش هزینه های تطبیق و نگهداری دفتر کل، نفوذ خود را به حسابداری آغاز کرده است.

به‌عنوان مثال، بلاک‌چین‌ها با ارائه روش‌های دقیق‌تر، مطمئن‌تر و شفاف‌تر برای ذخیره‌سازی و تبادل اطلاعات و داده‌ها در مورد عناصر مهم مالی و استراتژیک مانند مالکیت و تاریخ دارایی‌ها، توجه فوری مدیران عامل و حسابداران مدیریتی را به خود جلب کرده‌اند که به دنبال راه‌هایی هستند. کاهش احتمال تقلب و تصمیمات اشتباه نه تنها بزرگترین بانک های فراملیتی، چهار بزرگ در صنعت حسابداری – Deloitte، Price Waterhouse، Ernst Young و KPMG نیز روی بلاک چین شرط بندی کرده اند. نوآوری های بلاک چین برای صنعت مالی تنها از سال 2017 بیش از 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری دارد.

بلاک چین

روند 7: رسانه های اجتماعی

اگرچه برای اکثر حسابداران، رسانه های اجتماعی یک ابزار قدرتمند برای برندسازی، فروش، شبکه و یادگیری هستند، حسابداران مدیریت احتمالاً پیشرفته ترین کاربران آن هستند. حسابداران جهانی از تکنیک های پیشرفته تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی برای استخراج و تجزیه و تحلیل اطلاعات بازاریابی، اقتصادی، مصرف و جمعیت شناختی و داده های پراکنده در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند تا بینش های ارزشمندی را ایجاد کنند که به تصمیم گیری های مختلف تجاری و رشد کمک می کند.

شبکه اجتماعی

روند 8: نقش های مشاوره ای و با ارزش

علم داده، بلاک چین، اینترنت، دیجیتالی‌سازی، رسانه‌های اجتماعی، برون‌سپاری و نرم‌افزارهای حسابداری مبتنی بر SaaS با هم حسابداران مدیریت را از دست افراد عادی و منشی آزاد کرده‌اند و به آن‌ها اجازه داده‌اند تا در زنجیره ارزش بالا بروند. حسابداران مدیریت زمان و منابع بیشتری برای به عهده گرفتن نقش های استراتژیک و مشاوره ای برای سازمان ها و مشتریان خود و تبدیل شدن به شرکای پیشرفت دارند، نه اینکه چرخ دنده های صرف در زنجیره ارزش مالی باشند. روند رو به رشد حسابداری مدیریت است که از هوش تجاری استفاده می کند تا به رهبران و هیئت مدیره ها با بینش مالی هضم شده در مورد جنبه هایی مانند رشد، سودآوری، گسترش، تنوع، رقابت و استراتژی تجاری مشاوره دهد.

مشاوره در حسابداری

روند 9: هوش مصنوعی

ورود علم داده به حسابداری راه را برای ورود هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هموار کرده است. طی چند سال گذشته، صنعت فین‌تک جهانی پیشرفت‌های بزرگی در ساخت موارد استفاده قابل اعتماد و پایدار از Ai و ML در حسابداری داشته است.برنامه های کاربردی فین تک نسل جدید با بهره گیری از موتورهای قدرتمند تجزیه و تحلیل داده های بزرگ که می توانند ترابایت داده را در چند ثانیه پردازش کنند، برنامه های نرم افزاری را برای حسابداران مدیریتی ارائه می دهند که خود برنامه ریزی می کنند و می آموزند تا دقت، کاهش خطا و ایجاد بینش را به سطح کاملا جدیدی برسانند.

درخشندگی و کارایی Ai و ML معنای جدیدی به اتوماسیون برای حسابداری مدیریت می دهند، زیرا نیاز کمتری به نظارت یا محافظت از خطا وجود دارد. Ai همچنین برای حسابداران مدیریتی که در مناطق زمانی و محیط‌های نظارتی کار می‌کنند، جریان‌های کاری پیشرفتی را مدل‌سازی می‌کند. تجزیه و تحلیل ACMA از مطالعات جهانی در سه سال گذشته تخمین می‌زند که بیش از 70 درصد از متخصصان ارشد درگیر در حسابداری مدیریت بین‌المللی کاملاً روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تقریباً نیمی از آنها در دو سال آینده خود را از هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. در واقع، کارشناسان نمی بینند که هوش مصنوعی به طور کامل جایگزین نقش های انسانی در حسابداری شود.

artificial-intelligence

روند 10: مجموعه مهارت های گسترده تر

فناوری همه حرفه ها را در قرن بیست و یکم مجبور به تغییر کرده است. یک حسابدار نیز باید به یک راه حل همه کاره برای مشتری تبدیل شود و بیش از آنچه دوره گواهینامه معمولی آموزش می دهد ارائه دهد. در میان حسابداران کسب و کارهای کوچک، 70 درصد، مشاوره استراتژیک را بخش مهمی از نقش خود می دانند. چنین درک استراتژیک عمیق‌تری تنها می‌تواند نقش فعال‌تری را برای حسابدار در جهت‌گیری آینده کسب‌وکار تقویت کند. از واکنش به تصمیمات یک رهبر تجاری، حسابدار باید به ارائه دهنده بینش هایی تبدیل شود که تصمیمات استراتژیک را هدایت می کند. دوران صرف مجوز CPA که نیازهای یک نقش حسابداری را برآورده می کند، گذشته است. مجموعه مهارت‌ها باید فراتر از حسابداری، ریاضیات، و حقوقی CRA یا IRS باشد.

مطالب مرتبط:

نحوه توسعه و بهبود سیستم های حسابداری

روند توسعه نرم افزار در سال 2022

10 ویژگی که هر نرم افزار حسابداری باید داشته باشد

Related Post

Leave a Comment