مهارت های ضروری حسابداری

حسابداری تجاری و حسابداری مدیریت نسبت به حسابداری عمومی بصری تر هستند. آنها جنبه های بیشتری از اداره یک کسب و کار را در نظر می گیرند تا صرفاً ردیابی اعداد در یک صفحه گسترده.در این مقاله، ما تعاریفی از انواع مختلف حسابداری و اهمیت آنها برای عملکردهای مختلف کسب و کار ارائه خواهیم کرد.برای شروع، حسابداری عمومی همان چیزی است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به “حسابداری” به آن فکر می کنند. این شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش تراکنش های مالی برای یک کسب و کار به طور سیستماتیک است. همچنین روند گزارش این معاملات به مقامات مالیاتی و سازمان های نظارتی است.در این مقاله به معرفی حسابداری تجاری چیست می پردازیم:

مروری بر حسابداری تجاری و حسابداری مدیریت

حسابداری تجاری و حسابداری مدیریت نسبت به حسابداری عمومی بصری تر هستند. آنها جنبه های بیشتری از اداره یک کسب و کار را در نظر می گیرند تا صرفاً ردیابی اعداد در یک صفحه گسترده. در این مقاله، ما تعاریفی از انواع مختلف حسابداری و اهمیت آنها برای عملکردهای مختلف کسب و کار ارائه خواهیم کرد.برای شروع، حسابداری عمومی همان چیزی است که اکثر مردم هنگام فکر کردن به “حسابداری” به آن فکر می کنند. این شامل جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش تراکنش های مالی برای یک کسب و کار به طور سیستماتیک است. همچنین روند گزارش این معاملات به مقامات مالیاتی و سازمان های نظارتی است.

تفاوت حسابداری تجاری و حسابداری عمومی چیست؟

تفاوت بین حسابداری عمومی و حسابداری تجاری در این است که حسابداری تجاری (یا حسابداری مدیریتی) بر رفع نیازهای داخلی کسب و کار متمرکز است، در حالی که حسابداری عمومی بر دستیابی به استانداردهای مالی خارجی متمرکز است. از آنجایی که حسابداری عمومی بر گزارش‌دهی به نهادهای نظارتی خارجی برای مواردی مانند مالیات تمرکز می‌کند، بر عملکرد یا استراتژی خود کسب‌وکار تمرکز نمی‌کند، فقط به اعدادی که نیاز به گزارش دارند.

تمایز مرتبط بین حسابداری عمومی و تجاری این است که حسابداری عمومی بر امور مالی کلی سازمان تمرکز دارد، در حالی که حسابداری تجاری معمولاً بر یک یا دو بخش خاص از یک تجارت متمرکز است.تفاوت مهم دیگر این است که حسابداری عمومی به طور انحصاری از داده های تاریخی استفاده می کند، در حالی که حسابداری تجاری معمولاً بر مدل سازی و پیش بینی تمرکز می کند تا به تصمیم گیری های تجاری بهتر در مورد آینده کمک کند.حسابداری مالی مستلزم آن است که داده ها و نتایج دقیق و قابل تأیید باشند، در حالی که حسابداری تجاری شامل برآوردها و ارزیابی روندهایی است که می تواند به موقع برای تصمیم گیری انجام شود.

آیا یک کسب و کار می تواند از هر دو نوع حسابداری استفاده کند؟

برای شناسایی نیازهای کسب و کار خود، باید از تفاوت حسابداری تجاری و حسابداری عمومی آگاه باشید.اگر شرکت شما نیاز به پیروی از استانداردهای مالی با نهادهای حاکم مانند IFRS دارد، باید زمان و پول بیشتری را در حسابداری عمومی سرمایه گذاری کنید. اگر شرکت شما به استراتژی‌ها، مدل‌سازی و پیش‌بینی بهتری برای سرمایه‌گذاری‌های آتی و توسعه کسب‌وکار نیاز دارد، تمرکز بر حسابداری تجاری سودمندتر خواهد بود.

البته سرمایه گذاری در هر دو نوع حسابداری سودمندتر است و احتمال موفقیت شما در کسب و کار بیشتر است.بسیاری از صاحبان و مدیران کسب و کار از دوگانگی هایی که نقش CPA می تواند ارائه دهد بی اطلاع هستند. CPA ها واجد شرایط ارائه مشاوره حسابداری عمومی یا مالی هستند و از پایبندی شرکت شما به نهادهای نظارتی و حاکمیتی اطمینان حاصل می کنند.وقتی به آن فکر می کنید، این به سادگی منطقی است. CPA/شرکت شما قبلاً به کتاب‌های شما دسترسی دارد، چرا آن‌ها تجزیه و تحلیل یا پیش‌بینی نمی‌کنند، زیرا از عملیات و اعداد مطلع هستند؟

برداشت ها

حسابداری تجاری یا مدیریتی به دنبال کشف، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل، تفسیر و انتقال اطلاعات مالی به مدیران به منظور دستیابی به اهداف کسب و کار است.حسابداری عمومی یا مالی فرآیند ثبت، خلاصه کردن و گزارش رویدادهای ناشی از معاملات و فعالیت های اقتصادی در یک دوره به عموم یا نهادهای حاکمیتی مانند IFRS است.

حسابداری تجاری با حسابداری عمومی متفاوت است، زیرا هدف آن کمک به مدیران و صاحبان یک شرکت برای اتخاذ تصمیمات تجاری آگاهانه بر اساس مدل ها و پیش بینی های مالی است.در حسابداری عمومی، گزارش ها به صورت تجمیع، مختصر و کلی هستند. اطلاعات به طور همزمان شفاف تر و کمتر آشکار است. حسابداری تجاری معمولاً اینگونه نیست زیرا دلایل مختلفی پشت پیش بینی ها و تحلیل های هر شرکت وجود دارد. به عنوان مثال، یک کسب و کار ممکن است بخواهد تجزیه و تحلیل کند که آیا یک بخش خاص هنوز سودآور است یا خیر و در غیر این صورت، اثرات تعطیلی آن را در نظر بگیرد.

گزارش های حسابداری تجاری عموماً پیچیده، فنی و خاص هستند. شرکت‌ها اطلاعات زیادی را بررسی می‌کنند که ممکن است برای دیگرانی که از هدف آگاه نیستند، گیج‌کننده یا گیج‌کننده به نظر برسد.به خاطر داشته باشید که حسابداری عمومی عمدتاً شامل تجزیه و تحلیل کمی، حسابرسی داخلی، شیوه های مالیات بر درآمد و روش شناسی است. حسابداری عمومی توجه بیشتری به فرآیندها می دهد در حالی که حسابداری مدیریتی یا تجاری در ارائه خدمات مشاوره و تجزیه و تحلیل انتزاعی تر است.

مطالب مرتبط:

روندهای کلیدی صنعت حسابداری در سال 2022
9 مهارت ضروری یک حسابدار

Related Post

Leave a Comment