نحوه راه اندازی کسب و کار

راه اندازی یک کسب و کار به تحقیق، هوشمندی و اعتماد به نفس نیاز دارد – و معیاری از نترسی. ممکن است قبلاً از خود بپرسید: چگونه می توانم کسب و کار خود را بدون پول راه اندازی کنم؟ تجهیزات مناسب چیست؟ آیا بهترین مشاوره را دریافت می کنم؟در اینجا مراحل اساسی در مورد نحوه شروع یک کسب و کار، از انتخاب ایده کسب و کار مناسب، ایجاد یک طرح کسب و کار مستحکم و ساختار شرکت تا افتتاح حساب بانکی تجاری و انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب آورده شده است.در ادامه به نحوه راه اندازی کسب و کار در 15 مرحله می پردازیم:

1- فرصت مناسب را پیدا کنید!

چه کسب و کاری را باید راه اندازی کنید؟ این بستگی به تخصص شما دارد، به علاوه اینکه چقدر زمان و پول می توانید سرمایه گذاری کنید. برخی از ایده های کسب و کار کوچک را می توان از خانه راه اندازی کرد.

2-یک طرح تجاری بنویسید!

یک طرح تجاری قوی می تواند به شما کمک کند تا برای هر جنبه ای از کسب و کار خود آماده شوید. این سند باید شامل جزئیات محصولات یا خدماتی باشد که قصد ارائه آن را دارید، نحوه برنامه ریزی برای کسب درآمد، افرادی که در تیم خود نیاز دارید و موارد دیگر.برای نشان دادن به سرمایه گذاران و وام دهندگان بالقوه به یک طرح تجاری نیاز دارید. اما روند نوشتن آن به شما کمک می کند مسیری را برای کسب و کار خود ترسیم کنید.

3- یک ساختار تجاری را انتخاب کنید!

ساختار قانونی کسب‌وکار شما می‌تواند بر همه چیز، از مالیات‌ها گرفته تا آنچه که در قبال آن مسئول هستید، تأثیر بگذارد. صحبت با یک متخصص مالیات می تواند به شما در انتخاب ساختار تجاری مناسب برای خود کمک کند. و شما می توانید ساختار خود را با رشد کسب و کار خود تغییر دهید.

5-درخواست مجوزها

به طور کلی، رستوران ها نیاز به بازرسی بهداشتی و مجوز دارند. آرایشگران به مجوزهای آرایشی نیاز دارند. شهر شما ممکن است از شما بخواهد که بدون در نظر گرفتن اینکه در چه زمینه ای هستید، برای مجوز کسب و کار درخواست دهید. و اگر در حال بازسازی فضایی برای فروش محصولات یا انجام خدمات هستید، ممکن است لازم باشد از مقامات محلی برای تغییر منطقه درخواست کنید.

قبل از اینکه بتوانید درهای خود را باز کنید، زمانی را در نظر بگیرید تا بدانید به چه مجوزهایی نیاز دارید. انجمن های صنعتی و انجمن های تجاری محلی، مانند اتاق بازرگانی شما، ممکن است بتوانند مشاوره ارائه دهند. اگر شهر شما مقاماتی دارد که روی مسائل توسعه اقتصادی کار می کنند، آنها نیز ممکن است مفید باشند.

6-یک حساب بانکی تجاری باز کنید!

جدا نگه داشتن امور مالی تجاری و شخصی، کلید مدیریت امور مالی کسب و کار شما است. یک حساب بانکی تجاری می تواند کمک کند، و راه اندازی آنها آسان است.

7- گزینه های تامین مالی استارت آپ خود را بشناسید!

اکثر مشاغل برای شروع به سرمایه کمی نیاز دارند. به طور کلی، وام های تجاری برای مشاغلی که کمتر از شش ماه از فعالیت خود می گذرند، در دسترس نیستند و اکثر وام دهندگان آنلاین حداقل یک سال فعالیت تجاری را ترجیح می دهند. استارت‌آپ‌ها باید به سایر گزینه‌های تامین مالی نگاه کنند.بسیاری از صاحبان مشاغل برای شروع به پس انداز خود متکی هستند. شما همچنین می توانید به تامین مالی جمعی، وام های شخصی، کمک های مالی تجاری و موارد دیگر نگاه کنید.

8- کارت اعتباری تجاری بگیرید!

کارت اعتباری کسب و کار می تواند به جدا نگه داشتن امور مالی شخصی و تجاری شما کمک کند و می تواند برای خرید لوازم مورد نیاز و پرداخت صورتحساب ها در حالی که جریان نقدی شما هنوز ناهموار است مفید باشد.معمولاً می‌توانید بر اساس امتیاز اعتبار شخصی خود واجد شرایط دریافت کارت اعتباری تجاری باشید، بنابراین اینها می‌توانند ابزار خوبی برای تأمین مالی راه‌اندازی باشند.

9- نرم افزار حسابداری مناسب را انتخاب کنید!

ضروری است که سوابقی را نگه دارید که نشان دهد چقدر درآمد دارید و چقدر هزینه می کنید. نرم افزار حسابداری می تواند این فرآیند را بسیار ساده تر کند – و حتی برخی از گزینه های رایگان نیز وجود دارد.همانطور که تجارت شما رشد می کند، ممکن است بخواهید با یک حسابدار شروع به کار کنید. این شخص می تواند به اطمینان از کامل و دقیق بودن سوابق شما کمک کند، که ثبت مالیات، درخواست تامین مالی و موارد دیگر را آسان تر می کند.

10- برای پرداخت مالیات خود آماده شوید!

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار مسئولیت های مالیاتی جدیدی خواهید داشت . از جمله، به طور بالقوه، نیاز به پرداخت مالیات در طول سال، نه فقط در فصل مالیات. اما احتمالاً معافیت های مالیاتی جدیدی نیز خواهید یافت.ثبت مالیات می تواند پیچیده باشد، به خصوص به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک. ایجاد رابطه با یک متخصص مالیاتی در مراحل اولیه می تواند به شما کمک کند تا برای موفقیت آماده شوید، و آنها می توانند بعداً یک مشاور قابل اعتماد برای تجارت شما باشند.

11- با بیمه تجاری از خود محافظت کنید!

مهم است که از کسب و کار و دارایی های شخصی خود محافظت کنید، و بیمه تجاری برای انجام این کار وجود دارد. هر کسب و کاری باید بیمه مسئولیت عمومی در صورت ادعاهای حقوقی داشته باشد.همچنین ممکن است برای پیروی از قرارداد نیاز به بیمه داشته باشید، مانند راه اندازی یک غرفه در یک رویداد یا کار به عنوان پیمانکار فرعی در یک پروژه بزرگتر.

12- حضور آنلاین خود را ایجاد کنید!

حضور آنلاین تقریباً برای هر کسب و کاری حیاتی است – به خصوص اگر می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید. راه‌اندازی یک وب‌سایت و پروفایل رسانه‌های اجتماعی در اوایل، حتی اگر ساده باشند، می‌تواند به شما کمک کند تا فوراً روابط خود را با مشتریان بالقوه ایجاد کنید.

13- نحوه پذیرش پرداخت با کارت اعتباری را مشخص کنید!

اگر کسب‌وکار شما کارت‌های اعتباری و نقدی می‌گیرد، احتمالاً به یک پردازشگر پرداخت و یک حساب تجاری نیاز خواهید داشت. اگر شخصاً پرداخت می کنید، احتمالاً به یک سیستم نقطه فروش نیز نیاز خواهید داشت.

14-نحوه استخدام کارمندان را بیاموزید!

شما ممکن است نیازی به استخدام کارمندان نداشته باشید و برخی از صاحبان مشاغل کوچک ترجیح می دهند در طول عمر کسب و کار خود به صورت انفرادی باقی بمانند. اما اگر تصمیم به استخدام بگیرید، احتمالاً به بیمه غرامت کارگران، نرم افزار حقوق و دستمزد و موارد دیگر نیاز خواهید داشت. در اینجا چیزی است که برای استخدام اولین کارمندان شما انجام می شود.

15-برای رشد کسب و کار خود منابع مالی دریافت کنید!

هنگامی که به مدت شش تا ۱۲ ماه در تجارت هستید، ممکن است واجد شرایط برای وام های تجاری شوید. تامین مالی می تواند به رشد و گسترش کسب و کار شما کمک کند – به عنوان مثال با خرید تجهیزات، بازسازی دفتر یا گسترش موجودی خود – یا شما را در یک فصل آهسته شناور کند در حالی که برای افزایش درآمد آینده آماده می شوید.در اینجا چیزی است که باید در مورد وام های تجاری، خطوط اعتباری و سایر گزینه های تامین مالی بدانید.

مطالب مرتبط:

مشاغل پردرآمد سال 2023

Chat GPT چیست؟

5 ترند تکنولوژی 2023

Related Post

Leave a Comment