مالیات بر درآمد قابل پرداخت اصطلاحی است که به بدهی مالیاتی یک سازمان تجاری به دولت محل فعالیت آن داده می شود. مبلغ بدهی بر اساس سودآوری آن در یک دوره معین و نرخ های مالیاتی قابل اعمال خواهد بود. مالیات قابل پرداخت یک بدهی بلند مدت در نظر گرفته نمی شود، بلکه بدهی جاری محسوب می شود، زیرا این بدهی است که باید ظرف 12 ماه آینده تسویه شود.محاسبه مالیات های قابل پرداخت صرفاً بر اساس درآمد گزارش شده یک تجارت نیست. دولت معمولاً تنظیمات خاصی را مجاز می‌کند که می‌تواند کل بدهی مالیاتی را کاهش دهد.در این مقاله به مالیات بر درآمد قابل پرداخت می پردازیم:

تفاوت مالیات بر درآمد قابل پرداخت و بدهی مالیات بر درآمد معوق

در یک یادداشت کلی، مالیات بر درآمد قابل پرداخت و بدهی مالیات بر درآمد معوق مشابه هستند به این معنا که آنها حسابداری مالی هستند که در ترازنامه شرکت نشان داده می شوند. با این حال، آنها از نقطه نظر حسابداری اقلام متفاوتی هستند زیرا مالیات بر درآمد قابل پرداخت مالیاتی است که هنوز پرداخت نشده است.در ترازنامه باقی می ماند زیرا احتمالاً دوره مالیاتی هنوز در راه است. به عنوان مثال، اگر مالیات یک کسب و کار برای دوره مالیاتی آتی 1500 دلار تشخیص داده شود، ترازنامه مبلغ مالیات قابل پرداخت 1500 دلار را منعکس می کند که باید تا تاریخ سررسید آن پرداخت شود.

تفاوت هزینه مالیات بر درآمد و مالیات بر درآمد قابل پرداخت

هزینه مالیات بر درآمد و مالیات بر درآمد قابل پرداخت دو مفهوم متفاوت هستند.هزینه مالیات بر درآمد را می توان برای ثبت هزینه های مالیات بر درآمد استفاده کرد زیرا این قانون بیان می کند که هزینه ها باید در دوره ای که طی آن انجام شده اند نشان داده شود، به جای دوره ای که پرداخت می شود. شرکتی که مالیات خود را به صورت ماهانه یا فصلی پرداخت می کند، باید در دوره هایی که صورت سود و زیان تولید می کند، اصلاحاتی را انجام دهد.

اساساً، هزینه مالیات بر درآمد، محاسبه شرکت از میزان مالیات واقعی در یک دوره حسابداری معین است. معمولاً درست قبل از محاسبه سود خالص در خط بعدی تا آخر صورت سود و زیان ظاهر می شود.از سوی دیگر، مالیات بر درآمد قابل پرداخت چیزی است که در ترازنامه به عنوان مبلغ مالیاتی که یک شرکت به دولت بدهکار است اما هنوز پرداخت نشده است ظاهر می شود. تا زمان پرداخت آن به عنوان بدهی باقی می ماند.

نحوه محاسبه مالیات بر درآمد قابل پرداخت در ترازنامه

به منظور ارائه گزارشی دقیق از وضعیت مالی، برای کسب و کارها و سازمان ها مهم است که بدانند چگونه مالیات بر درآمد قابل پرداخت در ترازنامه را محاسبه کنند.مانده مالیات های مختلف مانند مالیات بر درآمد، مالیات medicad، مالیات تامین اجتماعی و مالیات بر مزایای بیکاری را در نظر بگیرید. ارزش تمام مالیات ها را با هم اضافه کنید.اطمینان حاصل کنید که موجودی ها از قبل شامل سهم کارفرما هستند، به ویژه در مانده حساب های تامین اجتماعی و Medicaid.کل را به حساب پرداختی مالیات فروش، سایر مالیات های محلی و مالیات بر درآمد ایالتی اضافه کنید.مبلغ نهایی را یادداشت کنید و رقم را در قسمت مالیات قابل پرداخت ترازنامه قرار دهید.

چرا نرخ مالیات و اداره مالیات اهمیت دارد؟

برای تقویت رشد و توسعه اقتصادی، دولت ها به منابع مالی پایدار برای برنامه های اجتماعی و سرمایه گذاری های عمومی نیاز دارند. برنامه های ارائه دهنده بهداشت، آموزش، زیرساخت ها و سایر خدمات برای دستیابی به هدف مشترک جامعه ای مرفه، کارآمد و منظم مهم هستند. و آنها از دولت ها می خواهند که درآمد خود را افزایش دهند. مالیات نه تنها برای کالاها و خدمات عمومی پرداخت می کند. همچنین یک عنصر کلیدی در قرارداد اجتماعی بین شهروندان و اقتصاد است. نحوه افزایش و هزینه مالیات ها می تواند مشروعیت یک دولت را تعیین کند. پاسخگو نگه داشتن دولت ها، اداره مؤثر درآمدهای مالیاتی و به طور گسترده تر، مدیریت خوب مالی عمومی را تشویق می کند

همه دولت ها به درآمد نیاز دارند، اما چالش این است که نه تنها سطح نرخ های مالیاتی بلکه پایه مالیاتی را نیز با دقت انتخاب کنند. دولت ها همچنین باید یک سیستم تطبیق مالیاتی طراحی کنند که مالیات دهندگان را از مشارکت منصرف نکند. داده‌های نظرسنجی اخیر شرکت‌ها برای 147 اقتصاد نشان می‌دهد که شرکت‌ها نرخ‌های مالیاتی را جزو پنج محدودیت اصلی برای عملیات خود می‌دانند و اداره مالیات جزو 11.2 شرکت برتر در اقتصادهایی است که در شاخص‌های سهولت پرداخت مالیات کسب و کار امتیاز بهتری کسب می‌کنند، تمایل دارند این را درک کنند. هر دو نرخ مالیات و اداره مالیات به عنوان یک مانع کمتر برای تجارت .

امور مالی و حسابداری

چرا نرخ مالیات اهمیت دارد؟

مقدار هزینه مالیات برای مشاغل برای سرمایه گذاری و رشد اهمیت دارد. در جایی که مالیات ها بالاست، کسب و کارها تمایل بیشتری به کنار گذاشتن بخش رسمی دارند. یک مطالعه نشان می دهد که نرخ های مالیاتی بالاتر با کسب و کارهای رسمی کمتر و سرمایه گذاری خصوصی کمتر مرتبط است. افزایش 10 درصدی در نرخ مؤثر مالیات بر درآمد شرکتی با کاهش نسبت سرمایه گذاری به تولید ناخالص داخلی تا 2 واحد درصد و کاهش نرخ ورود کسب و کار حدود 1 درصد همراه است. معادل افزایش مالیات تا 1% از تولید ناخالص داخلی، تولید را طی سه سال آینده نزدیک به 3% کاهش می دهد. سرمایه گذاری موجود به میزان 1.3% به طور متوسط.

نگه داشتن نرخ های مالیاتی در سطح معقول می تواند توسعه بخش خصوصی و رسمی شدن مشاغل را تشویق کند. نرخ‌های مالیاتی متوسط به‌ویژه برای شرکت‌های کوچک و متوسط که به رشد اقتصادی و اشتغال کمک می‌کنند، اما به درآمد مالیاتی اضافه نمی‌کنند، اهمیت دارد. شمال آفریقا نشان می دهد که شرکت های کوچک، و متوسط بیش از 90 درصد مالیات دهندگان را تشکیل می دهند اما تنها 25 تا 35 درصد از درآمد مالیاتی را شامل می شوند. اما ممکن است باعث شود کسب و کارها به سمت بخش غیررسمی حرکت کنند یا حتی بدتر از آن، فعالیت خود را متوقف کنند.

چرا فرآیندهای پس از تشکیل پرونده مهم هستند؟

تسلیم اظهارنامه مالیاتی در سازمان مالیاتی به معنای توافق در مورد بدهی مالیاتی نهایی نیست. اغلب، سختی مالیات پس از ثبت اظهارنامه مالیاتی شروع می شود. فرآیندهای پس از تشکیل پرونده – مانند درخواست بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده، انجام ممیزی مالیاتی یا درخواست تجدید نظر در ارزیابی مالیاتی – می تواند چالش برانگیزترین تعاملی باشد که یک کسب و کار با مقامات مالیاتی دارد. کسب‌وکارها ممکن است مجبور باشند زمان و تلاش بیشتری را برای فرآیندهایی که پس از تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی رخ می‌دهند، سرمایه‌گذاری کنند تا رویه‌های انطباق مالیاتی معمولی.

چرا سیستم های بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده اهمیت دارد؟

بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده جزء جدایی ناپذیر هر سیستم مالیات بر ارزش افزوده مدرن است. در اصل، نرخ مالیات بر ارزش افزوده بر مصرف کننده نهایی است، نه برای مشاغل. بر اساس دستورالعمل های سیاست مالیاتی تعیین شده توسط سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD)، سیستم مالیات بر ارزش افزوده باید خنثی و کارآمد باشد. فقدان یک سیستم بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده کارآمد برای مشاغل با مالیات بر ارزش افزوده ورودی مازاد در یک دوره مالیاتی معین، این هدف را تضعیف خواهد کرد. مالیات بر ارزش افزوده می تواند تأثیر مخربی بر قیمت های بازار و رقابت داشته باشد و در نتیجه رشد اقتصادی را محدود کند.

فرآیندهای بازپرداخت می تواند ضعف عمده سیستم های مالیات بر ارزش افزوده باشد. این دیدگاه توسط مطالعه‌ای که مکانیسم‌های بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را در 36 اقتصاد در سراسر جهان بررسی می‌کند، پشتیبانی می‌شود. حتی در اقتصادهایی که رویه‌های بازپرداخت وجود دارد، کسب‌وکارها اغلب این فرآیند را پیچیده می‌دانند. این مطالعه رفتار مقامات مالیاتی در مورد اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده اضافی، حجم مطالبات بازپرداخت، رویه‌هایی که مدعیان بازپرداخت دنبال می‌کنند و زمان مورد نیاز مقامات مالیاتی برای رسیدگی به بازپرداخت‌ها را بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که محدودیت های زمانی قانونی برای بازپرداخت بسیار مهم است اما اغلب در عمل اعمال نمی شود.

چرا ممیزی مالیاتی اهمیت دارد؟

حسابرسی مالیاتی نقش مهمی در حصول اطمینان از رعایت مالیات دارد. با این وجود، حسابرسی مالیاتی یکی از حساس ترین تعاملات بین مالیات دهندگان و سازمان مالیاتی است. بسته به تعداد و نوع تعاملات (بازدید میدانی توسط حسابرس یا بازدید اداری توسط مؤدی) و سطح اسناد درخواستی حسابرس، باری را به میزان کم یا زیاد بر مالیات دهنده تحمیل می کند. بنابراین ضروری است که چارچوب قانونی مناسب برای اطمینان از یکپارچگی در نحوه انجام حسابرسی مقامات مالیاتی وجود داشته باشد.

مطالب مرتبط:

حسابداری آنلاین چگونه کار می کند؟

مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک

15 مهارت ارتباطی برای موفقیت در فروش

Related Post

Leave a Comment