محاسبه ابری روشی را که حسابداران در حال مدیریت داده های مالی هستند، برای بهره وری بیشتر متحول می کند! صنعت حسابداری از فناوری‌ها و نوآوری‌هایی مانند محاسبات ابری که زندگی حرفه‌ای حسابداری را آسان‌تر می‌کند، استقبال کرده است. برخلاف حسابداری سنتی، که شامل مقدار زیادی اطلاعات دستی است، حسابداری مبتنی بر ابر زمان مورد نیاز حسابداران برای انجام وظایف اساسی را به طور چشمگیری کاهش می دهد. علاوه بر کوتاه کردن فرآیندهای حسابداری، محاسبه ابری دقت بهبود یافته را تضمین می کند و برخی از عملکردهای خود را برای عملیات ساده خودکار می کند.محاسبه ابری در نحوه عملکرد و مدیریت داده های مالی حسابداران انقلابی ایجاد می کند. در زیر مزایای محاسبه ابری برای حسابداران آورده شده است. در این مقاله به مزایای محاسبه ابری برای حسابداران می پردازیم:

1. بهبود امنیت داده ها

هنگام ثبت مالیات یا رسیدگی به سایر داده های با ارزش شرکت به راحتی می توان داده های مشتری را در معرض خطر قرار داد. به همین دلیل است که حسابداران باید مراقب تهدیدات مرتبط با نرم افزار، سخت افزار و کانال های ارتباطی باشند. امنیت سایبری برای حسابداران بسیار نگران کننده است زیرا آنها داده های حساس مشتری و شرکت را که در برابر حملات سایبری آسیب پذیر هستند، مدیریت می کنند. با محاسبه ابری، اطلاعات محرمانه را می توان در فضای ابری ذخیره کرد، جایی که امنیت و حریم خصوصی داده ها تضمین می شود، در حالی که ارتقاهای برنامه ریزی شده می توانند آن را تضمین کنند.

ذخیره داده های مالی در ابرها همچنین از آن در برابر بلایای طبیعی محافظت می کند زیرا به طور خودکار برای بازیابی آسان در صورت بروز فاجعه پشتیبان گیری می شود. می‌توانید با استفاده از محافظ‌های امنیتی مانند فایروال، رمزگذاری داده‌ها و احراز هویت چند عاملی، تمام داده‌های حسابداری را از چشمان کنجکاو پنهان کنید.

2. دسترسی آسان به داده ها

با سیستم حسابداری مبتنی بر دسکتاپ، حسابداران به یک دفتر متصل می شوند، زیرا داده ها، نرم افزار و حساب های آنها در یک درایو محلی ذخیره می شود. محاسبه ابری امکان دسترسی سریع به داده ها را از هر کجا فراهم می کند. وقتی داده‌های حسابداری و سایر برنامه‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند، حسابداران می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند به شرطی که دستگاه‌های متصل به اینترنت داشته باشند. نرم افزار حسابداری مبتنی بر ابر امکان دسترسی 24/7 را فراهم می کند و دسترسی حسابداران به سوابق، گزارش ها و رسیدها را در حال حرکت آسان می کند. این امکان را برای متخصصان حسابداری فراهم می کند تا از راه دور کار کنند.

3. دقت را بهبود می بخشد

از آنجایی که محاسبات ابری امکان اتوماسیون اکثر عملکردهای حسابداری را فراهم می کند، خطای انسانی کاهش می یابد. استفاده از قالب‌های مجله، صورت‌حساب‌های تکراری، و دفترچه‌های تعهدی رزرو شده خودکار، صحت و کارایی سوابق مالی را تضمین می‌کند. حسابداران همچنین از اینکه هر تراکنش پردازش شده از طریق یک حساب بانکی در فایل حسابداری ابری نمایش داده می‌شود و تطبیق داده می‌شود، راحت می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که هیچ رویداد مالی را از دست نمی‌دهند.

4. سرعت را افزایش می دهد

ویژگی اتوماسیون در سیستم رایانش ابری وظایف معمول را تسریع می‌کند و به حسابداران زمان بیشتری برای تمرکز بر سایر عملکردها می‌دهد و بهره‌وری را افزایش می‌دهد. علاوه بر حذف خطای انسانی، اتوماسیون فرآیندهای کلیدی از تکرار داده ها جلوگیری می کند و در زمان و تلاش صرفه جویی می کند.

با حسابداری ابری، داده‌ها به‌طور خودکار ذخیره می‌شوند و در حین حرکت پشتیبان‌گیری می‌شوند، بنابراین متخصصان حسابداری نیازی به هدر دادن داده‌های صرفه‌جویی در زمان یا انجام پشتیبان‌گیری از داده‌ها ندارند. از آنجایی که به‌روزرسانی و پشتیبان‌گیری نرم‌افزار دیگر در پلتفرم ابری ضروری نیست، حسابداران همیشه وارد آخرین نرم‌افزار با تمام ویژگی‌های به‌روز می‌شوند.

5. همکاری را تسهیل می کند

دسترسی، همکاری را افزایش می دهد. هنگام کار با رایانه های رومیزی، دسترسی محدودی به اظهارات و سوابق خود دارید، که همکاری با همکاران و مشاوران را دشوار می کند. از آنجایی که چندین ذینفع مانند اعضای تیم، مدیریت و مشاوران می توانند به کتاب ها به صورت آنلاین دسترسی داشته باشند، حجم کار را می توان تفویض کرد.

از آنجایی که حسابداران پیچیده‌ترین کارکردها مانند پیش‌بینی بلندمدت، گزارش‌دهی عمیق و برنامه‌ریزی را انجام می‌دهند، حسابداران و صاحبان مشاغل کوچک می‌توانند وظایف اساسی مانند پرداخت صورت‌حساب و تطبیق‌های بانکی را انجام دهند. نرم افزار محاسبه ابری کار حسابداران را کاهش می دهد و آنها را قادر می سازد خدمات بیشتری را به مشتریان خود ارائه دهند.

6. کاغذبازی را کاهش می دهد

در یک سیستم حسابداری سنتی، حسابداران باید با کاغذبازی و ورود دستی داده ها سر و کار داشته باشند که منجر به کندی و بی اثر بودن فرآیندها می شود. با حسابداری ابری، حسابداران می توانند به طور قابل توجهی اتکا به کارهای کاغذی را کاهش دهند زیرا فاکتورها را برای مشتریان ایمیل می کنند، هزینه های چاپ و پست را حذف می کنند و روند پرداخت را تسریع می کنند.

رسیدها و قبض های دریافتی را می توان با تراکنش های مرتبط در نرم افزار حسابداری اسکن و ذخیره کرد. با صورت‌های مالی، گزارش‌ها و سایر داده‌های مالی ذخیره‌شده در فضای ابری، حسابداران نیازی به نگه‌داشتن مدارک اصلی ندارند و در هزینه‌های فضای ذخیره‌سازی و بایگانی صرفه‌جویی می‌کنند.

7. بهبود روابط با مشتری

حسابداران باید روابط خوبی با مشتریان خود داشته باشند. محاسبه ابری به آنها اجازه می دهد تا به صورت مجازی با مشتریان در هر دستگاهی همکاری کنند. حسابدارانی که با فروشندگان، توزیع کنندگان و سایر همکاران کار می کنند، می توانند به راحتی هر صورت حساب، صورتحساب را پیدا کنند یا تشخیص دهند که آیا پرداختی از دست رفته است. این به حسابداران کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که تمام سوابق به روز هستند و روند تشکیل پرونده مالیاتی را آسان می کند.

8. عملیات انعطاف پذیر و مقیاس پذیر

محاسبات ابری به حسابداران این امکان را می دهد که هر زمان که لازم است منابع خود را افزایش یا کاهش دهند تا مطمئن شوند که فقط برای آنچه نیاز دارند پرداخت می کنند. با محاسبات ابری، حسابداران می توانند الزامات و خواسته های یک تجارت در حال رشد را برآورده کنند. این به این دلیل است که ویژگی مقیاس پذیری محاسبه ابری به آنها اجازه می دهد تا با رشد کسب و کار به یک راه حل حسابداری جامع تر روی آورند. همچنین به شما این امکان را می دهد که افزونه ها و گزینه های نرم افزاری را برای سفارشی کردن راه حل حسابداری خود ادغام کنید.

9. تمرکز را تقویت می کند

با محاسبات ابری، تمام داده‌های مالی در یک پایگاه داده ذخیره می‌شوند و به همه امکان دسترسی به اطلاعات مشابه را می‌دهند. حسابدارانی که در بخش‌های مختلف کار می‌کنند نیازی به هدر دادن زمان ندارند تا بفهمند کدام صفحه گسترده مناسب است. این یکپارچگی در تمام فرآیندها و گزارش‌های مالی را تضمین می‌کند.

مطالب مرتبط:

ویژگی ها و مزایای نرم افزار حسابداری
سیستم اطلاعات حسابداری (AIS)

Related Post

Leave a Comment