هوش مصنوعی در حسابداری

هوش مصنوعی حال و آینده فناوری است. این یکی از حیاتی ترین فناوری هاست که روش کار ما را متحول کرده است.در کنار روباتیک، هوش مصنوعی اساساً نیروی کار را دوباره اختراع می کند. برای تعریف ساده تر، هوش مصنوعی هوشی است که به جای انسان توسط ماشین ها نشان داده می شود.در این مقاله به فناوری هوش مصنوعی در حسابداری می پردازیم:

هوش مصنوعی در حسابداری و مالی

از آنجایی که شرکت ها به شدت به اعداد و داده ها متکی هستند، اتوماسیون ارائه شده توسط سیستم یادگیری هوشمند این شرکت ها را به کاندیدای اصلی برای بهره مندی از مزایا تبدیل می کند.

از آنجایی که این زمینه نسبتاً جدید است، وقتی صحبت از بخش مالی می شود، باید بدانیم که چگونه هوش مصنوعی می تواند به حل مشکلات تجاری و حسابداری کمک کند. این به کاهش وظایف خسته کننده کمک می کند و زمان را برای گروه ویژه مالی برای انجام سایر مسئولیت ها آزاد می کند.

چگونه هوش مصنوعی در حسابداری و امور مالی می تواند یک موهبت باشد؟

روش‌های مختلفی وجود دارد که هوش مصنوعی می‌تواند برای بخش تامین مالی یک موهبت باشد که به شرح زیر است:

این به تیم تحلیلگر مالی کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنند. یادگیری ماشین، شاخه‌ای از هوش مصنوعی، رسیدها و اسکریپت‌ها را از تصاویر، پی‌دی‌اف و برگه‌های اکسل می‌خواند و می‌تواند آن‌ها را بر اساس هزینه‌هایشان طبقه‌بندی کند و تجزیه و تحلیل و گزارش‌ها را در یک مکان بدون دردسر زیاد جمع‌آوری کند.

این می تواند به شرکت ایده ای از الگوهای مخارج خود بدهد و همچنین راه حل های مرتبط با کسب و کار را برای مواردی مانند پیش بینی بودجه بهینه به مشتریان ارائه دهد.

1-ورود و تجزیه و تحلیل داده ها را ساده کنید!

این به تیم تحلیلگر مالی کمک می کند تا در زمان صرفه جویی کنند. یادگیری ماشین، شاخه‌ای از هوش مصنوعی، رسیدها و اسکریپت‌ها را از تصاویر، پی‌دی‌اف و برگه‌های اکسل می‌خواند و می‌تواند آن‌ها را بر اساس هزینه‌هایشان طبقه‌بندی کند و تجزیه و تحلیل و گزارش‌ها را در یک مکان بدون دردسر زیاد جمع‌آوری کند.

این می تواند به شرکت ایده ای از الگوهای هزینه های خود بدهد و همچنین راه حل های مرتبط با کسب و کار را برای مواردی مانند پیش بینی بودجه بهینه به مشتریان ارائه دهد.

2-تقلب را کاهش دهید!

پولی که برای شرکت خرج می شود این روزها در حال غیرمتمرکز شدن است. امروزه کارمندان در طیف وسیعی از پلتفرم ها پول خرج می کنند. به گفته انجمن بازرسان خبره تقلب، یک شرکت تقریباً 5 درصد از پول خود را به دلیل تقلب داخلی از دست می دهد.

حتی حسابرسان تنها می توانند تا 10 درصد از این گزارش هزینه ها را در سال محاسبه کنند. با این حال، از سوی دیگر، هوش مصنوعی می تواند 100٪ گزارش های هزینه را بررسی کند و به راحتی می تواند خیانت و کلاهبرداری داخلی را قبل از شروع بازپرداخت شناسایی کند.

3-تدارکات

ردیابی و تدارکات، برای شرکت‌های مختلف، حجم عظیمی از مدارک را جمع‌آوری می‌کند و اغلب ممکن است یک فایل با دیگری سازگار نباشد، که کل کار را خسته‌کننده و وقت‌گیر می‌کند.با این حال، ماشین‌های دارای API می‌توانند یکپارچه شوند و کل کار بسیار آسان‌تر و همچنین بدون کاغذ می‌شود. هوش مصنوعی می تواند به ردیابی تغییر قیمت ها در بین چندین تامین کننده کمک کند.

4-ربات های چت هوش مصنوعی

نرم افزار چت بات ها به داشتن یک سیستم کارآمد کمک می کند که در آن پرس و جوهای کاربر راحت تر حل شوند. این به کاربر اجازه می دهد تا با شرکت تعامل داشته باشد، درخواست کند، شکایت کند و همچنین پیشنهاداتی برای کار ارائه دهد.

طبق گزارش Deloitte، تمام مشاغل مربوط به حسابرسی، مالیات، حقوق و دستمزد و بانکداری با استفاده از هوش مصنوعی کاملاً خودکار خواهند بود. این امر حسابداران را از انجام وظایف کوچک رها می کند و دامنه نقش آنها را گسترش می دهد. هوش مصنوعی سود اقتصادی قابل توجهی را در مشاغل با مهارت بالاتر تضمین می کند

هوش مصنوعی در حسابداری چیست و حوزه آینده آن چیست؟

حسابداران دیگر مجبور نیستند به شماره و تاریخ مالیات بر ارزش افزوده از طریق رسیدها نگاه کنند. این امر حسابداران را از این قبیل وظایف اداری رها می کند و کارآمدتر عمل می کند و ارزش و خدمات بیشتری را به تیم و شرکت ارائه می دهد.

همچنین به اطمینان از دریافت خدمات بهتر مشتریان و همچنین کمک به رشد شرکت و موفقیت آن کمک خواهد کرد. حتی اگر ماشین‌ها بتوانند ممیزی‌ها و محاسبات داخلی را انجام دهند، یک انسان باید نتایج را تجزیه و تحلیل کند و از آن نتایج معنی‌داری بگیرد. این امر به حسابداران امکان می‌دهد تا بتوانند بر اساس داده‌های ارائه شده توسط دستگاه‌های ادغام‌شده با هوش مصنوعی، مشاوره ارائه دهند و همچنین بخشی از تیم مشاوره باشند.

تغییر ذهنیت انسان

تنها مشکلی که ما در پیاده‌سازی هوش مصنوعی با آن مواجه هستیم، آشنا کردن مردم با ایده آن است و آنها را با این واقعیت که وظایفشان با ماشین‌های هوشمند جایگزین می‌شود، آشنا می‌شود. بسیاری از اساتید دانشگاه MIT و افراد گروه مشاوره بوستون متقاعد شده اند که هوش مصنوعی تنها به شرکت برای دستیابی به سود پایدار کمک می کند.

فقط حسابداران باید اهمیت این ماشین ها را نیز درک کنند. آنها می توانند از زمان خود برای ارائه بینش عمیق و معنادار به شرکت استفاده کنند. برای اینکه این افراد ارزش سنت فناوری را درک کنند و همچنین آن را بپذیرند، باید به آنها آموزش داده شود و بدانند چگونه از هوش مصنوعی به نفع خود استفاده کنند.

مطالب مرتبط:

آخرین ترندهای حسابداری 2023

7 گام برای سیستم سازی و افزایش فروش

10 مزیت نرم افزار حسابداری برای مشاغل

Related Post

Leave a Comment