نرم افزار حسابداری برای جمع آوری اطلاعات در مورد توان مالی یک کسب و کار و گزارش آن استفاده می شود. این نرم افزار برای مدیریت صحیح یک سازمان بسیار مهم است. قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه از کدام بسته نرم افزاری استفاده کنید ، مهم است که انواع نرم افزارهای حسابداری را بشناسید و در هر شرایطی باید از هر کدام استفاده کرد. لیست زیر طبقه بندی کلی نرم افزارهای حسابداری را نشان می دهد.

صفحه گسترده ها


فقط با استفاده از یک صفحه گسترده الکترونیکی برای نرم افزار حسابداری خود می توانید یک تجارت کوچک را اداره کنید. نرم افزار صفحه گسترده ارزان است و می توان سیستم را به هر نحوی پیکربندی کرد. با این حال ، صفحات گسترده مستعد خطا هستند ، زیرا ممکن است اطلاعات در مکان اشتباه ، اشتباه وارد شده یا اصلاً وارد نشوند و در نتیجه صورتهای مالی نادرست ایجاد شود. در نتیجه ، صفحات گسترده فقط توسط سازمانهایی استفاده می شود که حجم معاملات آنها بسیار کم است.

نرم افزار های تجاری


نرم افزار تجاری خارج از قفسه (COTS) نرم افزار غالب حسابداری است که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور متوسط می تواند با نیازهای یک کسب و کار پیکربندی شود ، شامل چندین لایه تشخیص خطا برای جلوگیری از ورود اطلاعات نادرست است و گزارشات استانداردی را تولید می کند که معمولاً می تواند بر اساس نیازهای کاربر پیکربندی شود. بسته های COTS مخصوص صنایع خاص وجود دارد ، با ویژگی های اضافی برای رفع نیازهای بازارهای هدف آنها. نرم افزار COTS ممکن است به خدمات مشاوران برای نصب نیاز داشته باشد و برای نصب نرم افزار نیاز به یک فرآیند طولانی نصب و همچنین کارکنان در محل دارد. یک تنوع در این مفهوم نرم افزار حسابداری است که به عنوان یک سرویس آنلاین در دسترس است و برای دسترسی به نرم افزار ، کاربران باید وارد سایت فروشنده شوند. روش اخیر مستلزم پرداخت هزینه ای برای هر کاربر به ازای خرید اولیه نرم افزار است.

نرم افزار برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)


نرم افزار ERP اطلاعات تمام بخش های یک کسب و کار را در یک پایگاه داده واحد ادغام می کند. این رویکرد مشکلات مربوط به داشتن نرم افزار مستقل مخصوص بخش که اطلاعات را به اشتراک نمی گذارد از بین می برد. با این حال ، هزینه آن نیز دردناک است و ممکن است بیش از یک سال نصب شود. این نرم افزار معمولاً فقط توسط بزرگترین و پیچیده ترین سازمان ها مورد نیاز است.

نرم افزار حسابداری سفارشی


این نرم افزار به صورت سفارشی برای یک سازمان توسعه یافته است. این رویکرد معمولاً تنها زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که نیازهای یک واحد تجاری آنقدر خاص باشد که با بسته COTS یا ERP برآورده نشود. با این حال ، این رویکرد به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا نرم افزارهای سفارشی دارای اشکال هستند و نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به بسته های تجاری موجود دارند.

Related Post

Leave a Comment