ترند-صنعت-رستوران-2023

صنعت رستوران‌داری به‌طور سنتی در پذیرش فناوری و راه‌حل‌های دیجیتال نوآورانه کند بوده است. اما در سال‌های 2020 و 2021، همه‌گیری کووید-19 و بی‌ثباتی اقتصادی که به سال 2022 سرایت کرد – و اکنون رکود پیش‌بینی‌شده در سال 2023 – این وضعیت را تغییر داد و فروشگاه‌های مواد غذایی و نوشیدنی را مجبور کرد که فراتر از حالت سنتی نگاه کنند. بسیاری از رستوران‌ها در چند سال گذشته، حتی با اکراه، به فناوری روی آورده‌اند تا با واقعیت جدید سازگار شوند. یکی از فناوری‌های بدون تماس بیشتر، و با انتظارات و خواسته‌های جدید مشتریان همسو می‌شود. در این مقاله به معرفی ترند فناوری رستوران در سال 2023 می پردازیم:

 

فناوری و نوآوری چیزی است که به رستوران‌ها کمک کرده و حتی باعث نجات آن‌ها شده است، زیرا آنها نحوه عملکردشان را تغییر می‌دهند تا در این عصر جدید متصل و بدون تماس، نه تنها بقای خود را ادامه دهند، بلکه رشد کنند. از سفارش آنلاین، پرداخت‌های بدون لمس و تحویل بدون لمس، صنعت F&B دیگر نمی‌تواند گرایش‌هایی را که به کسب‌وکارها کمک می‌کند خود را مجدداً مرتبط و رقابتی بسازند نادیده بگیرد.

 

با احتمال وقوع رکود اقتصادی در سال 2023، بخش رستورانی که در حال حاضر با مشکل مواجه است مجبور به کاهش هزینه های بیشتری خواهد شد زیرا مصرف کنندگان به طور یکسان در حال سخت تر کردن بودجه خود هستند. فناوری اغلب می‌تواند راه‌حلی برای یافتن راه‌های جدید برای کاهش چربی از هر نوع کسب‌وکاری باشد. علاوه بر این، کیفیت و تجربه کلیدی خواهد بود زیرا مشتریان نسبت به تجربه‌های بد کمتر می‌بخشند.پیش‌بینی می‌شود که رشد صنعت رستوران‌داری به‌طور کامل توسط مصرف خارج از محل هدایت می‌شود، استفاده از فناوری فقط برای بهبود عملیات و ارائه خدمات نیست، بلکه طراحی مجدد رستوران‌ها را نیز شامل می‌شود.بنابراین، برای به روز ماندن و حتی کسب مزیت رقابتی باید در سال 2023 به کدام روندها و راه حل های نوآورانه فناوری رستوران توجه کنید؟

 

1-سیستم های سفارش آنلاین و برنامه های تحویل

 

با توجه به آسیب پذیری رستوران ها در برابر محدودیت های نظارتی و مقررات سختگیرانه بهداشتی، سفارش آنلاین غذا، و خدمات تحویل خانه «بدون لمس» همچنان بخشی جدایی ناپذیر از صنعت رستوران داری است. و هیچ نشانه ای از کاهش این روند وجود ندارد زیرا مشتریان عادت کرده اند غذا را به صورت آنلاین سفارش دهند و آن را در همان جایی که هستند تحویل دهند. در واقع، طبق آمار Statista، بازار جهانی تحویل غذا به صورت آنلاین 130.2 میلیارد دلار تخمین زده می شود و انتظار می رود تا سال 2027 به 223.7 میلیارد دلار افزایش یابد.

 

راه‌حل‌های تحویل غذای شخص ثالث مانند DoorDash، UberEats و GrubHub همچنان ابزارهای ضروری برای رستوران‌هایی هستند که نمی‌توانند خدمات سفارش و تحویل غذا در خانه ارائه دهند. با این حال، از آنجایی که تعداد بیشتری از ناهارخوری‌ها ترجیح می‌دهند مستقیماً از رستوران‌ها سفارش دهند، شاهد خواهیم بود که رستوران‌های بیشتری از زنجیره‌های فست فود بزرگ‌تر پیروی می‌کنند و روی توسعه برنامه‌های یکپارچه و پلتفرم‌های آنلاین خود سرمایه‌گذاری می‌کنند. با وجود مسافت طولانی، ابزارهای دیجیتال رستوران ها را قادر می سازند تا ارتباط نزدیکی با مشتریان خود برقرار کنند.

 

سفارش-آنلاین

 

2- پرداخت بدون تماس

 

پرداخت بدون تماس به طور فزاینده ای در صنعت رستوران محبوبیت پیدا کرده است. این فناوری فقط برای سفارش آنلاین نیست. همچنین به افراد ناهارخوری اجازه می‌دهد تا هزینه غذا را با ساعت هوشمند، تلفن هوشمند یا کارت هوشمند از طریق یک برنامه یا دستگاه بدون لمس پرداخت کنند.

 

در حالی که پرداخت بدون تماس به تدریج در صنعت رستوران جهانی شتاب گرفته بود، همه‌گیری آن را به حالت عادی تبدیل کرد. طبق تحقیقات Juniper در سال 2020، تقریباً 53٪ از تراکنش های جهانی که از طریق POS انجام می شود در پنج سال آینده بدون تماس خواهند بود. جونیپر همچنین پیش بینی کرد که ارزش جهانی پرداخت های بدون تماس تا سال 2024 300 درصد (2 تریلیون دلار به 6 تریلیون دلار) افزایش خواهد یافت.بدون پول نقد، تماس انسانی مورد نیاز نیست، به این معنی که پرداخت بدون تماس نه تنها سریع و راحت است، بلکه بهداشتی و ایمن تر است. اگر رستوران‌ها نمی‌خواهند عقب بمانند، وقت آن رسیده است که روی یک راه‌حل پرداخت موبایلی و دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.

پرداخت-بدون-تماس

3-سیستم رزرو آنلاین میز

 

در حالی که رزرو میز از طریق تلفن راحت در نظر گرفته می شد، ظهور فناوری رزرو آنلاین میز آن را به گذشته تبدیل می کند. ارائه‌دهندگانی مانند Eat App، Wisely و OpenTable به مشتریان امکان می‌دهند اسلات‌های موجود را ببینند و میز را در حال حرکت رزرو کنند. با استفاده از سیستم‌های رزرو میز مجهز به فناوری، رستوران‌ها می‌توانند فهرست‌های انتظار، صندلی‌ها، اولویت‌های غذاخوری و وفاداری مشتری را مدیریت کنند و همچنین داده‌های مهم مشتری را جمع‌آوری کنند که می‌توانند از آنها برای به دست آوردن بینش‌های بازار یا ردیابی تماس استفاده کنند.

 

OpenTable مفهوم رزرو آنلاین را جلوتر می برد. از طریق برنامه Experiences، OpenTable این امکان را برای رستوران‌ها فراهم می‌کند تا بهترین تجربه‌های غذایی و ناهارخوری را که مشتری ارائه می‌دهند، به مشتریان نشان دهند. مشتریان می توانند به راحتی تجربه غذاخوری بعدی خود را رزرو کنند و از هر غذایی که میل می کنند لذت ببرند.

 

سیستم-انلاین-رزرو-میز

 

 

4- تابلوهای دیجیتال آشپزخانه 

 

از آنجایی که سفارش های آنلاین همچنان در حال افزایش است، رستوران ها باید راه های جدیدی را برای ساده سازی عملیات خود اتخاذ کنند. سیستم‌های نمایش آشپزخانه (KDS) صفحه‌های منوی دیجیتالی برای کارکنان آشپزخانه هستند که به رستوران‌ها کمک می‌کنند تا عملیات‌های پشت خانه را ساده‌تر کنند. با آن، کارکنان شما نیازی به خودکار یا دفترچه یادداشت نخواهند داشت یا به طور مداوم بین جلوی خانه و آشپزخانه حرکت می کنند تا سفارشات مشتری را دریافت کنند و تأیید کنند که آیا آن سفارشات آماده هستند یا خیر.

 

یک سیستم نمایش آشپزخانه مستقیماً به سیستم نقطه فروش رستوران (POS) مرتبط است و بلافاصله پس از ثبت سفارش شروع به کار می کند. صفحه نمایش سفارشات را به صورت خودکار بر اساس اولویت نمایش می دهد و هرگونه درخواست غذایی خاص را علامت گذاری می کند. همچنین زمان تحویل وعده های غذایی را ردیابی می کند و موجودی کالا را کنترل می کند تا در صورت اتمام موجودی کالا، علامت دهد. نمایشگرهای دیجیتال آشپزخانه با اطمینان از ارتباطات بهتر، گردش کار واضح تر و دقت، عملکرد آشپزخانه پایدار را نوید می دهند.

 

 

 

5- نرم افزار مدیریت موجودی خودکار

 

نرم‌افزار مدیریت خودکار موجودی به رستوران‌ها کمک می‌کند تا موجودی غذا و نوشیدنی را ردیابی کنند، مقادیر را پیش‌بینی کنند و سفارش‌های مجدد را کارآمدتر و سریع‌تر برنامه‌ریزی کنند. مهمتر از آن، پیاده‌سازی این نرم‌افزار در فرآیند کاری شما می‌تواند هدر رفت غذا را به حداقل برساند، که طبق گزارش‌ها سالانه 100 میلیارد دلار برای صنعت مهمان‌نوازی هزینه دارد. با استفاده از هوش مصنوعی (AI)، شرکت‌هایی مانند کیترو نه تنها به رستوران‌ها کمک می‌کنند تا ضایعات مواد غذایی را کاهش دهند، بلکه عملکرد کارآمد و پایدار آن‌ها را تضمین می‌کنند. همچنین، مشارکت با برنامه‌هایی مانند Too Good to Go می‌تواند رستوران‌ها را از هدر دادن غذای اضافی خود نجات دهد . آن‌ها می‌توانند از آن به عنوان یک وعده غذایی برای کاربران استفاده کنند. بیایید با آن روبرو شویم: ابتکاراتی که در زمان و هزینه صرفه جویی می کند، همگی در عین حال که پایداری زیست محیطی را تضمین می کنند، بیهوده هستند، به خصوص که پایداری در خط مقدم دستور کار جهانی قرار دارد.

 

نرم‌افزار مدیریت خودکار موجودی

 

6- کدهای QR

 

کدهای QR کم کم جایگزین منوهای رستوران می شوند. این فناوری رستوران که قبلاً در جوامعی مانند چین محبوبیت زیادی داشته است، به تدریج جهانی می شود و رستوران های بیشتری در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. در واقع، دانلودهای QR در چند سال گذشته بیش از 750 درصد افزایش یافته است.

 

در عصر غالب بدون تماس، بارکدهای اسکن خودکار به مشتریان این امکان را می دهند که با انجام یک اسکن ساده به منوهای آنلاین دسترسی داشته باشند، سفارش دهند و هزینه سفارشات خود را پرداخت کنند. این فناوری، که نیازی به دانلود اپلیکیشن ندارد، نقشی کلیدی در کمک به رستوران‌ها با ردیابی تماس دارد – در حال حاضر در نقاط مختلف جهان اجباری است. با ارائه مزایای مختلف به رستوران ها با هزینه های کم، فناوری کد QR همچنان در سال 2023 و پس از آن مهم خواهد بود.

 

QR-code

 

7- فناوری تحویل غذا

 

یکی از ترندهای فن آوری چشم نواز در صنعت رستوران، پیاده سازی وسایل نقلیه خودران در تحویل غذا است. این فناوری نه تنها می تواند فرآیند تحویل را ساده کند، بلکه می تواند هزینه های تحویل را نیز کاهش دهد.

 

فناوری-تحویل-غذا

8-تسریع دیجیتالی شدن در صنعت F&B

 

ترندهای فناوری رستوران در بالا به سرعت بخشیدن به دیجیتالی شدن در صنعت F&B کمک می کند و به رشد رستوران ها در سال 2023 و بعد از آن کمک می کند. آن‌ها راه‌حل‌های منحصربه‌فردی را برای رستوران‌ها ارائه می‌کنند تا خود را متمایز کنند و به برتری دست یابند و مالکان و مدیران کسب‌وکار خود را کارآمدتر اداره کنند. در نتیجه، آن‌ها زمان بیشتری برای لذت بردن از مهمانان خود با غذاهای خوشمزه و تجربه‌های جدید غذاخوری، چه در خانه یا خارج از وعده، دارند. یک راه حل برد-برد، فکر نمی کنید؟

 

دیجیتالی-شدن-صنعتF&B

 

مطالب مرتبط:

 

چگونه فروش خود را در شرکت حسابداری افزایش دهیم؟
ویژگی های مهم نرم افزار حسابداری در سال 2023
تفاوت بین صندوق های فروشگاهی و سیستم های POS

Related Post

Leave a Comment