شرکت ها مسئول تهیه صورت های مالی مانند ترازنامه و صورت جریان وجوه نقد هستند. با این حال، هنگام تدوین یک استراتژی حسابداری، مهم است که جنبه حسابداری مالیاتی را فراموش نکنید. برای ردیابی و مدیریت پرداخت ها به HMRC، باید یک حساب مالیاتی کسب و کار راه اندازی کنید.

حسابداری مالیاتی چیست؟

به جای تهیه صورت های مالی عمومی، حسابداری مالیاتی بر تهیه اظهارنامه مالیاتی شرکت و مدیریت پرداخت ها تمرکز دارد. در بریتانیا، نوع اظهارنامه مالیاتی که مسئول آن هستید به اندازه، ساختار کسب و کار شما و اینکه آیا باید برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنید یا نه، بستگی دارد.

حسابداری مالیاتی، درآمدشما را برای محاسبه درآمد مشمول مالیات کسب و کار شما، همراه با هرگونه کسر و اعتبار دولتی که ممکن است واجد شرایط آن باشید، در نظر می گیرد. به همین دلیل، درآمد مشمول مالیات شما اغلب با آنچه در صورت درآمد گزارش شده است متفاوت خواهد بود. درآمد مشمول مالیات تابع آخرین مقررات HMRC است که از یک سال به سال دیگر تغییر می کند.

برای مشاغل کوچکتر و افراد خوداشتغال، تنظیم یک حساب مالیاتی تجاری با HMRC آسان است تا خودتان این پرداخت ها را انجام دهید. با این حال، شرکت‌های بزرگ‌تر ممکن است نیاز داشته باشند از خدمات حسابدار مالیاتی شرکتی استفاده کنند، زیرا بازده و الزامات گزارش‌دهی پیچیده‌تر است.

عناصر حسابداری مالیاتی

دو مورد اصلی وجود دارد که باید در حسابداری مالیاتی شناسایی شوند، از جمله:

بدهی سال جاری: این بر اساس مالیات بر درآمد قابل پرداخت یا قابل استرداد شما برای سال مالیاتی فعلی مورد نظر است.

بدهی سال آینده: همچنین باید در مورد بدهی آینده خود فکر کنید تا از قبل برنامه ریزی کنید و پرداخت های مالیاتی تخمین زده شده را انجام دهید. فاکتورهای زیادی در حساب مالیاتی کسب و کار در نظر گرفته می شود، از جمله سود، زیان و هزینه. بهره به دست آمده و اعتبارات مالیاتی نیز در معادله نقش خواهد داشت.

این سوابق باید حداقل برای مدت پنج سال در حساب های مالیاتی مشاغل نگهداری شود. اگر از روش حسابداری تعهدی استفاده می کنید، باید مانده های بانکی پایان سال خود را به همراه هر مقدار موجودی باقیمانده جمع آوری کنید.

مالیات شرکت عامل دیگری است که در حسابداری مالیاتی باید در نظر گرفته شود. مشاغلی که مسئولیت مالیات شرکت را دارند باید اظهارنامه مالیاتی شرکت خود را در پایان هر دوره حسابداری به HMRC ارسال کنند. این شامل اطلاعاتی از جمله سود و زیان و همچنین پرداخت های بدهی خواهد بود.

حساب مالیاتی HMRC و مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده یا VAT نیز چیزی است که هنگام مدیریت حساب های مالیاتی با HMRC قابل رسیدگی است. چگونه متوجه می شوید که باید برای مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کنید؟ در اینجا حداقل الزامات وجود دارد:

گردش مالی مشمول مالیات شما در دوره 30 روزه آینده بیش از 85000 پوند باشد.

شما در دوره 12 ماهه گذشته بیش از 85000 پوند گردش مالی مشمول مالیات داشته باشید.

افرادی که گردش مالی مشمول مالیات بیش از 85000 پوند اما کمتر از 150000 پوند دارند واجد شرایط طرح نرخ ثابت هستند که به شما امکان می دهد نرخ ثابت مالیات بر ارزش افزوده را بپردازید.

مطالب مرتبط:

7 مزیت اصلی استفاده از سیستم حسابداری در شرکت شما

نحوه افزایش درآمد: 9 استراتژی ضروری

مزایای حسابداری ابری چیست؟

Related Post

Leave a Comment