سیستم pos رستورانی

از لحاظ تاریخی، صندوق‌های پول در رستوران‌ها یک هدف را دنبال می‌کردند. آنها پرداخت مشتری را مدیریت کردند و در صورت نیاز تغییرات را ارائه کردند. با گذشت زمان، این رجیسترها پیشرفته‌تر شدند و به سیستم‌های چند منظوره فروش یا POS برای رستوران‌ها تبدیل شدند.در حال حاضر، سیستم‌های POS مدرن مرکز اطلاعات رستوران‌ها هستند.سیستم های POS جایی هستند که شما سفارشات غذا و نوشیدنی را ارسال می کنید و آنها را به آشپزخانه ارسال می کنید. این سیستم‌ها به شما امکان می‌دهند جداول مختلف را مدیریت کنید، بررسی‌ها را تقسیم کنید، نکاتی را اضافه کنید و موارد دیگر. یک سیستم POS می تواند انواع راه حل های مدیریت رستوران را ارائه دهد.بیایید عمیق‌تر به این سوال نگاه کنیم که سیستم POS رستوران چیست؟ و ببینیم چگونه یک نقطه فروش می‌تواند از کسب‌وکار شما پشتیبانی کند.

سیستم POS برای رستوران چیست؟

نقطه فروش یا POS برای رستوران سیستمی است که تراکنشات بین رستوران و مشتریانش را پردازش می کند. یک POS مدرن از سخت افزار (مانند ترمینال) و نرم افزار حسابداری (برنامه ای که داده های مربوط به تراکنش ها را ذخیره می کند) استفاده می کند. سیستم‌های POS جایگزین صندوق‌های نقدی شده‌اند، زیرا می‌توانند بسیار بیشتر از ثبت‌های سنتی انجام دهند.بسیاری از کسب و کارها از سیستم های POS از مکانیک خودرو گرفته تا رستوران ها استفاده می کنند. با این حال، هر نوع کسب و کار سیستم های POS خود را به طور متفاوتی کالیبره می کند.

تیم ژانیا به جای اتخاذ رویکرد یک‌اندازه برای همه (که در واقع به معنای یک اندازه مناسب نیست)، بر صنعت رستوران‌داری تمرکز کرد و ابزاری را توسعه داد که می‌تواند به طور خاص به صاحبان رستوران کمک کند تا کسب و کار خود را سازماندهی و مدیریت کنند. سیستم POS برای رستوران ها به صاحبان مشاغل کمک می کند تا کل عملیات خود را از پردازش تراکنش ها و مدیریت تیم ها گرفته تا ردیابی موجودی و ایجاد پروفایل های مشتری را مدیریت کنند.

یک POS ارتباط بین کارکنان و آشپزخانه را ساده می کند!

یکی از مزایای اصلی سیستم POS دیجیتال، ارتباط فوری بین جلو و پشت آشپزخانه است. سفارشات مستقیماً به آشپزخانه ارسال می شوند و روی برگه ها چاپ می شوند یا در سیستم های نمایش آشپزخانه نشان داده می شوند. بدون سیستم POS، کارکنان شما باید دائماً به آشپزخانه بدوند تا سفارش دهند.

اگر هنوز به بلیط های دست نویس اعتماد می کنید، آشپزها دستورات را خوانده اند و محدودیت ها یا افزودنی های خاصی را یادداشت می کنند. وقتی رستوران شما شلوغ می شود، بلیط های کاغذی ممکن است نامرتب شوند. کارکنان انتظار شما بیشتر احتمال دارد موارد را فراموش کنند یا دستورالعمل ها را به صورت ناخوانا خط بکشند. این کار کارکنان آشپزخانه شما را ناامید می کند و در عین حال تجربه بدتری را برای غذاخوری ها ایجاد می کند.

یک سیستم POS دیجیتال، ارتباط را یکپارچه می کند. با سیستم POS، سفارشات به محض دریافت، بلافاصله به آشپزخانه ارسال می شوند. این فرآیند به آشپزها اجازه می دهد غذا را سریعتر درست کنند. همچنین زمانی را برای کارکنان منتظر شما آزاد می کند تا نوشیدنی ها را دوباره پر کنند و میزهای دیگر را بررسی کنند. تیم جلوی آشپزخانه شما می تواند زمان بیشتری را صرف اطمینان از خوشحالی مشتریان کند و زمان کمتری برای فریاد زدن سفارشات در پشت آشپزخانه صرف کند.

یک سیستم POS تیم شما را مدیریت می کند!

هنگامی که سیستم POS مناسبی را انتخاب می کنید، می توانید فناوری نصب کنید که به شما کمک می کند هر جنبه ای از رستوران خود را مدیریت کنید. سیستم POS شما به مغز شرکت شما و منبع تمام اطلاعات تبدیل می شود.با سیستم pos می‌توانید سیستمی را برای کارمندان راه‌اندازی کنید که بتوانند در محل کار خود را ساعت‌دهی کنند. این امر به شما کمک می‌کند تا افرادی که در دسترس هستند را ردیابی کنید، ببینید چه کسانی در تعطیلات هستند و ساعات کار کارکنان را برای پرداخت حقوق و دستمزد پردازش کنید.

سیستم های نرم افزاری زیادی برای مدیریت ساعت در بازار وجود دارد. با این حال، به این معنی است که شما باید چندین سیستم نرم افزاری را مدیریت کنید و باید استخدام های جدید را با ابزارهای متعدد آموزش دهید. با حفظ مدیریت کارکنان در سیستم POS خود، کارکنان شما فقط باید یک سیستم را یاد بگیرند تا شروع به کار کنند.

یک POS با کیوسک های سلف سرویس همگام می شود!

سیستم‌های POS به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به مشتری هستند، به این معنی که رستوران معمولی شما به جای اینکه به یکی از کارکنان خود برای سفارش دادن تکیه کند، از طریق آنها پیمایش می‌کند. رستوران‌های سریع کیوسک‌های سلف‌سرویس را پذیرفته‌اند که به مشتریان اجازه می‌دهد فقط با ضربه زدن بر روی یک سیستم POS، سفارش‌های خود را سفارش دهند یا غذا بخورند. همیشه کارکنانی در این نزدیکی هستند تا به مشتریانی که مشکل دارند یا ترجیح می دهند شخصاً سفارش دهند کمک کنند.

ویژگی های سیستم POS رستوران

اکثر سیستم‌های POS در پردازش سفارش‌ها، دریافت پرداخت‌ها و ذخیره داده‌های رستوران ماهر هستند، اما وقتی شروع به اضافه کردن سایر ویژگی‌های مدیریت رستوران می‌کنید، ارزش واقعی یک POS رستوران را می‌بینید.در اینجا برخی از ویژگی هایی است که هنگام انتخاب POS باید به آنها توجه کنید. داشتن این ویژگی‌های داخلی و کار یکپارچه با سایر نرم‌افزارهای رستوران شما یک تغییر بالقوه بازی برای رستوران شما است.

1-برنامه ریزی کارکنان

در حالی که اکثر سیستم‌های POS مدیریت کار و زمان‌بندی را به عنوان یک ویژگی خارج از جعبه ندارند، اکثریت قریب به اتفاق با پلتفرم‌های زمان‌بندی ادغام می‌شوند که می‌تواند قابلیت‌های شما را گسترش دهد.مگر اینکه شما یک اپراتور انفرادی باشید، برنامه ریزی کارکنان و بودجه بندی هزینه های نیروی کار ضروری است. اطمینان حاصل کنید که نقطه فروش انتخابی شما با نرم افزار زمان بندی ادغام می شود و به شما امکان می دهد تیم (و کسب و کار) خود را در این مسیر رشد دهید.یا حتی بهتر از آن، یک POS رستوران با ابزارهای زمان‌بندی خاص خود را انتخاب کنید، که می‌تواند برای ساعت‌بندی، مدیریت شیفت‌ها و ارائه داده‌های کارکنان برای تصمیم‌گیری بهتر برنامه‌ریزی استفاده شود.

سخت-افزار-POS-رستوران-jتجهیزات-رستورانی-zhaniya.como_

2-مدیریت موجودی

شمارش موجودی‌ها باید بخشی از روال روزانه شما باشد – قبل از باز کردن مغازه برای روز و بعد از بسته شدن. این برای مدیریت هزینه های غذا ضروری است، در حالی که اطمینان حاصل کنید که موجودی کافی برای برآورده کردن تقاضای پیش بینی شده برای روز بعد دارید.اکنون، وقتی نوبت به شمارش موجودی می رسد، چند راه وجود دارد که می توانید به این موضوع نزدیک شوید. روش آزمایش شده و واقعی برای شمارش واقعی موجودی و پیگیری با قلم و کاغذ وجود دارد – اما این روش مستعد خطا است.

یک راه بهتر این است که از ویژگی های داخلی مدیریت موجودی در POS رستوران خود استفاده کنید. اکثر سیستم‌های POS دارای قابلیت‌های مدیریت موجودی برای کمک به مدیریت ضایعات مواد غذایی، واریانس‌ها و شمارش موجودی آغاز و پایان هستند.این برای به حداقل رساندن ضایعات مواد غذایی بسیار مهم است و در عین حال اطمینان می دهد که موجودی کافی برای انجام سفارشات در دسترس دارید. و می تواند کلید کنترل حاشیه سود رستوران شما باشد.

مدیریت موجودی

3-کیوسک سفارشگیر

کیوسک های رستوران با ارائه یک رابط بصری برای مشتریان برای ثبت سفارش های خود در فروشگاه، زندگی را برای مشتریان و کارکنان شما آسان تر می کند. برای حداکثر کارایی، کیوسک هایی می خواهید که با سیستم POS شما به طور یکپارچه کار کنند.آنها همچنین باید به این قسمت نگاه کنند تا بخشی از فضای داخلی رستوران شما شوند. کیوسک های مارک دار، دیواری یا ایستاده، می توانند در عین سرعت و راحتی به یک نقطه فروش بصری تبدیل شوند.

4-سفارش خوردن

هنگامی که سفارشات را از چندین کانال دریافت می کنید، باید همه آنها با یک قالب وارد سیستم POS شما شوند و به طور خودکار وارد سیستم شوند. آخرین چیزی که می خواهید این است که یک عضو اضافی از کارکنان به صورت دستی سفارشات از بازارهای شخص ثالث را به سیستم اضافه کند. این دستور العملی برای اشتباهات و سفارشات از دست رفته است.

ابزارهای دریافت سفارش که با سیستم POS شما یکپارچه شده‌اند می‌توانند سفارش‌های همه شرکای شما را جمع‌آوری کنند و به‌طور خودکار آنها را وارد سیستم POS شما کنند تا مانند هر سفارش دیگری با آنها برخورد شود.

CRM-5 و ویژگی های بازاریابی

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بهترین راه برای استفاده از داده های مشتری و پیگیری وفاداری و تبلیغات است. از آنجایی که POS شما اطلاعات سفارش و پرداخت مشتری زیادی را دریافت می‌کند، منطقی است که CRM شما داخلی باشد تا بیشترین ارزش را از آن دریافت کنید.

6-بهداشت و ایمنی مواد غذایی

پیگیری برنامه نظافت، بررسی های بهداشتی و اسناد ایمنی مواد غذایی یکی از اساسی ترین بخش های اداره یک رستوران است. بدون آن شما می توانید تعطیل شوید.یک POS با ابزارهای تعبیه شده بهداشت و ایمنی مواد غذایی به کارکنان شما کمک می کند تا با چک لیست های یکپارچه، گزارش های دما و مستندات دقیق دقیقاً بدانند که باید هر روز چه کاری انجام دهند. هنگامی که بازرس بهداشت تماس می گیرد، می توانید کار آنها را با چاپ کردن اسناد به روز خود آسان کنید.

7-پرداخت های یکپارچه

رسیدگی به پرداخت‌ها، رگ حیات کسب‌وکار شما را کنترل می‌کند. بنابراین، این کاری است که می‌خواهید تا حد امکان با دقت و کارآمدی انجام دهید تا آشپزخانه‌تان سفارشات را تکمیل کند. اگر سیستم پرداخت شما به درستی در POS شما ادغام نشده باشد، ممکن است با راندمان کمتری کار کنید و پول را بی جهت تخلیه کنید.انتخاب یک POS با یک طرح پرداخت ساده را در نظر بگیرید که به شما امکان می‌دهد روش‌های پرداخت آنلاین مختلف را بپذیرید تا بتوانید با دانستن اینکه دقیقاً چه چیزی باید پرداخت شود و چقدر باید بودجه اختصاص دهید، سردرگمی را کاهش دهید.

POS رستوران برای عملکرد به چه سخت افزاری نیاز دارد؟

هنگامی که یک ارائه دهنده نرم افزار POS را انتخاب کردید، برای اجرای نرم افزار باید سخت افزار خریداری کنید. در اینجا به تفکیک تجهیزاتی که معمولاً نیاز دارید آورده شده است:

1-پایانه سیستم POS رستوران

پایانه POS دستگاه فیزیکی است که سیستم نقطه فروش شما روی آن اجرا می شود. برای اکثر رستوران ها، آنها ترکیبی از تبلت های موبایل را انتخاب می کنند، با پایه ای که در صورت نیاز آن را به یک دستگاه پیشخوان تبدیل می کند. تبلت ها می توانند به طور موثر جایگزین نیاز به رایانه رومیزی شوند، اگرچه برخی از اپراتورهای رستوران دوست دارند گزارش ها را روی رایانه مشاهده کنند.با سیستم‌های POS رستوران‌های مبتنی بر ابر، صاحبان و اپراتورهای رستوران انعطاف‌پذیری دارند تا سخت‌افزاری را انتخاب کنند که برای آنها کار می‌کند.

2-سیستم نمایش مشتری (CDS)


همانطور که سیستم نمایش آشپزخانه دید و کارایی را در آشپزخانه بهبود می بخشد، اگر سیستم شما برای نمایش مشتریان نیز قابل استفاده باشد، مفید است. از صفحه نمایش های رو به مشتری می توان برای اطلاع رسانی به مشتریان از پیشرفت سفارشات و زمان جمع آوری آنها استفاده کرد، اما همچنین می توانند منوهای پویا را نمایش دهند، پیشنهادات ویژه را تبلیغ کنند یا برای تبلیغات استفاده شوند.

3-چاپگر حرارتی


در حالی که رسیدهای ایمیل به طور فزاینده ای محبوب می شوند، هنوز هم ارائه رسیدهای کاغذی مهم است. برای انجام این کار، به یک چاپگر رسید نیاز دارید.رستوران داران معمولاً می توانند بین دو نوع چاپگر انتخاب کنند:

فیش پرینتر حرارتی از موم، رزین یا نوار آغشته به جوهر در کارتریج ها برای چاپ رسید استفاده می کنند. فیش پرینتر معمولاً منحصراً به عنوان چاپگرهای آشپزخانه استفاده می شوند زیرا می توانند در محیط های با دمای بالا بدون خراب شدن کار کنند.
این چاپگر رایج ترین نوع چاپگر در رستوران ها هستند زیرا مقرون به صرفه هستند. از آنجایی که از گرما برای چاپ استفاده می کنند (مانند لیزر)، رستوران ها در هزینه کارتریج های جوهر صرفه جویی می کنند.

4-پایانه پرداخت


برای مشتریان دارای کارت اعتباری که تراشه ارتباط میدانی نزدیک (NFC) ندارند، باید با استفاده از کارتخوان سنتی سیار پرداخت کنند – کارت‌خوان‌هایی که به آنها اجازه می‌دهد کارت‌های خود را بکشند.برای مشتریانی که می خواهند با ضربه زدن روی کارت اعتباری یا تلفن هوشمند خود پرداخت کنند، به یک کارتخوان بدون تماس نیاز دارید. این به آنها امکان می دهد با استفاده از یک تراشه NFC که به اطلاعات بانکی آنها (مانند کارت اعتباری یا کیف پول دیجیتال آنها) متصل است، پرداخت کنند.در پاسخ به همه‌گیری، بسیاری از مصرف‌کنندگان به پرداخت‌های بدون تماس روی آورده‌اند. برای یکی، پول نقد به عنوان یک چیز “کثیف” تلقی می شود. اما مهم‌تر از همه، پرداخت با دستگاه‌های دارای NFC سریع‌تر و راحت‌تر است.

مطالب مرتبط:

روش های جذب مشتریان در سال 2022

14 تکنیک ساده برای افزایش فروش

10 ایده کسب و کار اینترنتی در سال 2022

Related Post

Leave a Comment