پردرآمدترین-مشاغل-جهان-در-سال-2023

در اینجا لیستی از لیست مشاغل پردرآمد در سال 2023 است که امسال به طور تصاعدی درآمد دارند.وقت آن است که حرفه خود را جدی تر بگیرید. همانطور که برای جاه طلبی بیشتر آماده می شوید و چالش های بزرگ تری را در زندگی حرفه ای خود می پذیرید، مهم است که روی آینده خود نیز سرمایه گذاری کنید. هیچ صنعتی ایستا نیست. همه آنها در طول زمان تکامل می یابند و نیاز به مهارت های متفاوتی دارند. در این مقاله، مهارت‌هایی را بررسی می‌کنیم که به شما کمک می‌کند مشاغل پردرآمد سال 2023 داشته باشید:

لیست 10 شغل برتر در سال 2023

در اینجا لیست 10 شغل برتر در سال 2023 است که دستمزد بالایی دارند و به طور تصاعدی در حال رشد هستند.

1-مشاغل علم داده

اگر به علم داده و یادگیری ماشین علاقه دارید، جایی بهتر از پایتون برای شروع وجود ندارد. این یک زبان برنامه نویسی منبع باز است که یادگیری و استفاده از آن آسان است و توسط شرکت هایی مانند گوگل، فیس بوک و نتفلیکس برای حل مشکلات پیچیده استفاده شده است. علم داده یکی از مشاغل در حال رشد در سراسر جهان است. همچنین یکی از پردرآمدترین مشاغل است.

مشاغل علم داده

2-مشاغل هوش مصنوعی

AI و ML دو اصطلاحی هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما معنی آنها متفاوت است. هوش مصنوعی به سیستم هایی اطلاق می شود که می توانند وظایف را بدون دخالت انسان انجام دهند. این شامل اتومبیل های خودران، دستیاران هوشمند و حتی ربات ها می شود. از سوی دیگر، ML به تکنیک‌هایی اشاره دارد که به رایانه‌ها اجازه می‌دهد مقادیر زیادی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها پیش‌بینی کنند.

این تکنیک ها برای کمک به ماشین ها برای درک گفتار، تشخیص تصاویر و موارد دیگر استفاده می شود. همانطور که می‌دانید در آینده ربات‌ها تمام کارهای انسانی را انجام خواهند داد. بنابراین نیاز زیادی برای توسعه هوش مصنوعی به سطح بعدی وجود خواهد داشت. آن را به شغلی با درآمد بالا تبدیل می کند.

مشاغل هوش مصنوعی

3-مشاغل یادگیری ماشینی

بنابراین، این دقیقا به چه معناست؟ خوب، بیایید با هوش مصنوعی شروع کنیم. این یک اصطلاح کلی است که طیف گسترده ای از فناوری ها را در بر می گیرد. سه دسته اصلی هوش مصنوعی وجود دارد: یادگیری ماشینی (ML)، پردازش زبان طبیعی (NLP) و بینایی کامپیوتری (CV). هر کدام از اینها مجموعه ای از نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند.

الگوریتم‌های یادگیری ماشینی را می‌توان بر اساس داده‌هایی که تجزیه و تحلیل می‌کنند دسته‌بندی کرد: یادگیری تحت نظارت، یادگیری بدون نظارت و یادگیری تقویتی. یادگیری تحت نظارت برای آموزش به مجموعه داده های برچسب گذاری شده نیاز دارد (مانند تصاویر با شرح). تکنیک‌های بدون نظارت به داده‌های برچسب‌گذاری شده نیاز ندارند – در عوض از الگوهای درون مجموعه داده‌ها برای ایجاد بینش استفاده می‌کنند (مثلاً خوشه‌بندی).

تکنیک‌های تقویتی مشابه یادگیری تحت نظارت هستند، اما به جای برچسب‌ها از پاداش‌ها استفاده می‌کنند (مثلاً وسایل نقلیه خودران برای ماندن در دوره امتیاز می‌گیرند).

طبق گفته گارتنر، تا سال 2023، 3 میلیون شغل در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین وجود خواهد داشت. زیرا برندهای بزرگ همیشه به بهبود سیستم خود ادامه می دهند. در واقع، مشاغل یادگیری ماشینی در مورد تحقیق، توسعه و نوسازی هوش ماشینی آنها هستند.بنابراین در آینده این شغل دامنه بالایی دارد.

مشاغل یادگیری ماشینی

4-مشاغل رباتیک

همانطور که به دهه آینده می رویم، رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی همچنان بر زندگی ما تسلط خواهند داشت. این فناوری‌ها بر هر صنعت، نقش شغلی و مجموعه مهارت‌ها تأثیر خواهند گذاشت. آنها همچنین بر نحوه تعامل ما با یکدیگر تأثیر خواهند گذاشت.

رباتیک رشته مهندسی است که با طراحی، ساخت، بهره برداری و کاربرد روبات ها و همچنین سیستم های کامپیوتری برای کنترل، بازخورد حسی و پردازش اطلاعات سروکار دارد.در آینده همه چیز رباتیک خواهد شد. صنعت سلامت ما توسط ربات ها گرفته خواهد شد. به خصوص سیستم های دفاعی به ربات ها ارتقا خواهند یافت.

پهپادها بخشی از رباتیک هستند. این واضح است که هواپیماهای بدون سرنشین آینده خواهند بود. بسیاری از برندهای بزرگ (مانند آمازون) در حال آزمایش تحویل محصول توسط هواپیماهای بدون سرنشین هستند که می تواند در هزینه و زمان صرفه جویی کند.بنابراین، اگر در این زمینه هستید، باید به ساخت و ارتقاء هواپیماهای بدون سرنشین بپردازید، زیرا این یک شغل پردرآمد خواهد بود.

مشاغل رباتیک

 

5-مشاغل توسعه دهنده بلاک چین

خوب، پس از سال 2021، این روند رو به رشد است. بلاک چین یک فناوری دفتر کل توزیع شده است که ایمنی و امنیت داده ها را با ذخیره آن در میلیون ها رایانه در سراسر جهان تضمین می کند. بلاک چین می تواند برای بسیاری از بخش های مختلف مانند خدمات مالی، مدیریت زنجیره تامین یا مراقبت های بهداشتی استفاده شود.

رویدادهای دیجیتال (معاملات) را از طریق یک پایگاه داده مشترک که در سراسر شبکه ای از رایانه ها نگهداری می شود و هر کسی می تواند در هر زمان آن را مشاهده کند، ثبت می کند.فناوری بلاک چین نیاز به احزاب معتمد متمرکز مانند بانک‌ها یا دولت‌ها را برای تأیید تراکنش‌های بین دو طرف از بین می‌برد، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد مستقیماً با یکدیگر تعامل داشته باشند بدون اینکه یک مرجع واسطه در تعاملات آنها با یکدیگر میانجیگری کنند.

علاوه بر این، از آنجایی که هیچ واسطه ای در معاملات بلاک چین وجود ندارد. آنها سریع تر، ارزان تر و ایمن تر از سیستم های سنتی مبتنی بر اعتبار سنجی شخص ثالث می شوند. سیستم‌های شخص ثالث مانند کارت‌های اعتباری که در آن بازرگانان باید هنگام پذیرش پرداخت‌های آنلاین از مشتریان، هزینه‌های تراکنش بالایی بپردازند. با توجه به هزینه های بانکی هر بار که شخصی با استفاده از کارت خود در خارج از کشور یک خرید بین المللی انجام می دهد!

مشاغل توسعه دهنده بلاک چین

6- مشاغل دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یک اصطلاح گسترده است که مهارت های مختلفی را در بر می گیرد. برای موفقیت در این زمینه باید سئو، استراتژی و مدیریت رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات پولی و موارد دیگر را بدانید.بازاریابی دیجیتال راهی عالی برای یافتن شغل است زیرا به سرعت در حال رشد است. طبق یک مطالعه از دپارتمان سیستم‌های اطلاعات مدیریت دانشگاه آلاباما (MIS)، «تا سال 2023، بازاریابی دیجیتال یکی از پنج شغل پردرآمد در آمریکا خواهد بود».

همین مطالعه پیش بینی کرد که تا سال 2023، 1 میلیون موقعیت شغلی پر نشده مربوط به بازاریابی دیجیتال وجود خواهد داشت.بازاریابی دیجیتال نیز رقابتی است – اما نه آنقدر که فکر می کنید! همیشه فرصت‌های شغلی جدیدی برای بازاریابان وجود دارد، زیرا حتی اگر میلیون‌ها بازاریاب در حال حاضر در سراسر جهان مشغول به کار هستند (و این تعداد سال به سال افزایش می‌یابد).

به سادگی آنها هنوز متخصصان واجد شرایط کافی نیستند که تمام مهارت های مورد نیاز برای این نوع شغل را داشته باشند. این به این معنی است که اگر شخصی بخواهد یک موقعیت ابتدایی داشته باشد و هر نوع کار مرتبط با بازاریابی دیجیتال را انجام دهد – مانند مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی یا ایجاد تبلیغات، آنها بین شرکت های مختلف که موقعیت هایی را در سطوح مختلف پرداخت ارائه می دهند انتخاب خواهند کرد. چه نوع تخصص (هایی) را در طول زمان توسعه داده اند.

مشاغل دیجیتال مارکتینگ

7- مجری فروش

 فروش هنر و علم متقاعد کردن مردم برای خرید محصول یا خدمات شماست. شما می توانید یک فروشنده باشید و در هر صنعتی کار کنید، اما مهارت هایی وجود دارد که به شما کمک می کند شغل بهتری پیدا کنید، درآمد بیشتری کسب کنید و در حرفه خود شادتر باشید. مدیر فروش یکی از پردرآمدترین مشاغل است.برای تبدیل شدن به یک فروشنده خوب باید مهارت ها را آموخت.

الف) ارتباط

به عنوان یک حرفه ای فروش، باید با مشتریان و همکاران به طور موثر ارتباط برقرار کنید. باید مزایا را به وضوح توضیح دهید تا مردم آنها را درک کنند و با آنها موافق باشند.

ب) اقناع

مهارت‌های متقاعدسازی خوب به شما کمک می‌کند تا معاملات بزرگ را ببندید، زیرا می‌توانند بر دیگران تأثیر بگذارند و در عین حال به اعتراض‌ها با ظرافت رسیدگی کنند. فروشندگانی که این مهارت ها را ندارند بیشتر از کسانی که این مهارت ها را دارند شکست می خورند!

ج) مذاکره

اگر می‌خواهید اقلام گران‌قیمتی مانند اتومبیل یا خانه بفروشید، توانایی مذاکره مؤثر برای بستن معاملات بسیار مهم است – مهم نیست که در نگاه اول چقدر سخت به نظر می‌رسد! علاوه بر این، مهارت مذاکره به طور طبیعی پس از تمرین هر روز با آزمایش چیزهای جدید مانند یادگیری چیزهای جدید از خواندن کتاب های آنلاین هر روز که به بهبود حفظ حافظه نیز کمک می کند، به دست می آید.یک شرکت می تواند همه نوع کارمند را اخراج کند اما نمی تواند یک فروشنده خوب را اخراج کند.

مجری فروش

8- مشاغل تجزیه و تحلیل داده ها

تجزیه و تحلیل داده ها فرآیند کاوش و بررسی است که شامل جمع آوری، سازماندهی و تجزیه و تحلیل داده ها می شود. این یک حوزه کلیدی از آمار است که به بررسی و تفسیر داده ها به منظور ارتباط یافته ها و ایده ها مربوط می شود.یک نوع رایج تجزیه و تحلیل شامل پیش بینی رویدادهای آینده بر اساس مدل ها یا شبیه سازی های پیچیده است. تجزیه و تحلیل داده ها تقریباً در هر زمینه تحصیلی از پزشکی گرفته تا مالی استفاده می شود.

در محیط کسب و کار، اغلب به استفاده از “تکنیک های آماری” و “روش های علمی” برای درک روندهای بازار یا ترجیحات مشتری با استفاده از منابع متعدد داده (مانند نظرسنجی ها یا اطلاعات در دسترس عموم) از طریق استفاده از ابزارهای مختلف از جمله پایگاه های داده اشاره دارد.

تجزیه و تحلیل داده ها زمینه ای است که به سرعت در حال رشد است و مشاغل بیشتری نسبت به قبل وجود دارد. پیش بینی می شود حوزه علم داده تا سال 2023 بیش از 30 درصد رشد کند، به این معنی که فرصت های شغلی بیشتری برای کسانی که می خواهند این مسیر شغلی را دنبال کنند، وجود خواهد داشت. انواع مختلفی از مشاغل تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد که از موقعیت های ابتدایی گرفته تا نقش های مدیریتی را شامل می شود. برخی از نمونه ها عبارتند از:

الف) تحلیلگر داده
این یک موقعیت سطح ورودی است که در آن شما می‌توانید وظایفی مانند جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف و استفاده از آن برای ایجاد گزارش‌ها یا ارائه‌هایی درباره معنای آن داده‌ها را انجام دهید.

ب) تحلیلگر هوش تجاری
این یک گام از تحلیلگر داده شدن است زیرا ممکن است برخی از مسئولیت های مدیریتی مانند مدیریت سایر تحلیلگران یا اطمینان از اینکه آنها وظایف خود را به درستی انجام می دهند نیز داشته باشید.

ج) مدیر پایگاه داده
این یک گام دیگر از یک تحلیلگر هوش تجاری است زیرا شامل مدیریت پایگاه داده ها به جای تجزیه و تحلیل آنها می شود.

9-متخصصان پزشکی

با شیوع روزافزون بیماری‌های مزمن و پیری جمعیت، متخصصان پزشکی تقاضای زیادی دارند. اداره آمار کار انتظار دارد که تعداد فرصت های شغلی برای تمام حرفه های پزشکی از هم اکنون تا سال 2024 20 درصد افزایش یابد.تعداد فرصت های شغلی برای پزشکان و جراحان تنها 27 درصد و تعداد فرصت های شغلی برای پرستاران 45 درصد رشد خواهد کرد. این متخصصان همچنان به ایفای نقش حیاتی در کمک به بیماران برای داشتن زندگی سالم با بالا رفتن سن خود ادامه خواهند داد، اما به آنها برای کمک به کاهش برخی از خطرات مرتبط با سبک زندگی بی تحرک فزاینده ما نیز نیاز خواهد بود.

هر فرد به طور متوسط تا دو ساعت در روز را در حالت نشسته سپری می کند که با همه چیز از بیماری قلبی گرفته تا دیابت مرتبط است. و در حالی که هنوز هیچ درمانی برای این مشکلات وجود ندارد، مطالعات نشان می دهد که ورزش منظم می تواند به کاهش عوامل خطر مرتبط با آنها کمک کند. برای دستیابی به این هدف، بسیاری از مردم به دنبال ردیاب های تناسب اندام پوشیدنی مانند Fitbits یا Apple Watches روی می آورند.

رشته پزشکی یکی از هیجان انگیزترین و چالش برانگیزترین حرفه های موجود است، اما همچنین یکی از رقابتی ترین حرفه ها است. به همین دلیل مهم است که بدانید گزینه‌های شما چیست و چگونه می‌توانید بیشترین بهره را از آنها ببرید.

10- مشاغل فنی

مشاغل فنی راهی عالی برای ورود به صنعت فناوری هستند. آنها چالش برانگیز هستند و از شما می خواهند که دائماً مهارت های جدید را یاد بگیرید و محدودیت های خود را کنار بگذارید.اگر علاقه مند به دنبال کردن یک حرفه فنی هستید، باید بر تقویت مهارت های خود در زمینه های زیر تمرکز کنید:

1-توسعه نرم افزار

2-تحلیل داده ها

3-مدیریت شبکه

4-امنیت اطلاعات

یادگیری برخی از مهارت ها سخت است، مانند یادگیری یک زبان جدید یا برنامه نویسی در C++. همچنین بسیاری از مهارت‌های فنی وجود دارد که نمی‌توانید آنها را به دیگران آموزش دهید و آنها باید خودشان آن‌ها را یاد بگیرند. به عنوان مثال، اگر شخصی بخواهد یک برنامه نویس خوب شود، اما نمی داند چگونه برای خود کدنویسی کند، در این صورت این شخص نمی تواند با انجام کاری که دوست دارد (کد نویسی) به خوبی دستمزد دریافت کند.

اهمیت مهارت های ارتباط بین فردی در مشاغل:

شروع به کار بر روی مهارت های بین فردی خود کنید. برای اینکه بتوانید به طور موثر ارتباط برقرار کنید، ابتدا باید اصول اولیه ارتباط را بدانید. شما باید بدانید که چه نوع ارتباطی برای یک موقعیت خاص مناسب تر است. همچنین مهم است که بدانید چگونه از زبان بدن به درستی استفاده کنید و چگونه می تواند به بهبود مکالمات شما کمک کند.

یک ارتباط‌گر مؤثر می‌داند چگونه دیگران را بدون توهین کردن یا ایجاد احساس ناراحتی در آنها متقاعد کند. یک ارتباط‌گر ماهر بدون توجه به آنچه دیگران می‌گویند یا انجام می‌دهند ذهنی باز نگه می‌دارد و می‌داند چگونه به طور مؤثر پاسخ دهد تا در مورد هر موضوعی که ممکن است در طول مکالمه پیش بیاید، نظرات خود را بر خلاف دیدگاه خود قرار ندهد.

مهارت های ارتباطی به شما کمک می کند تا شغلی با درآمد بالا پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

Chat GPT چیست؟

5 ترند تکنولوژی 2023

حسابداران چگونه به افزایش فروش کمک می کنند؟

Related Post

Leave a Comment