حسابداران سوابق مالی را برای سازمان ها و مشتریان فردی تجزیه و تحلیل و آماده می کنند. با این حال، مهارت های حسابداری مورد تقاضا بر اساس عنوان شغلی خاص متفاوت است. به عنوان مثال، حسابداران رسمی (CPA) در فرم های مالیاتی، صورت های تراز، و مهارت های برتر حسابداری برای موفقیت سایر اشکال اسناد مالی که مشتریان آنها باید به طور قانونی افشا کنند، تخصص دارند. این نقش مستلزم دقت، مهارت های تحلیلی و اخلاق قوی است.انواع دیگر حسابداران می توانند از این مهارت ها به همراه دانش اضافی مرتبط با جایگاه حرفه ای خود بهره مند شوند. به عنوان مثال، حسابداران مدیریت باید درک دقیقی از بودجه بندی و امور مالی شرکت داشته باشند، در حالی که حسابداران دولتی باید نکات دقیق قوانین فدرال، ایالتی و محلی را برای مالیات و گزارش مالی درک کنند.صرف نظر از حرفه خاص خود، همه حسابداران باید داده های پیچیده مالی را بررسی و تفسیر کنند و یافته های خود را به وضوح به مشتریان منتقل کنند. این نقش همچنین به مهارت های بین فردی قوی نیاز دارد . بسیاری از حسابداران به صورت تیمی کار می کنند و مرتباً با مشتریان ملاقات می کنند.در این مقاله به معرفی مهارت های برتر حسابداری برای موفقیت می پردازیم:

1-تجزیه و تحلیل

کار حسابداری نیاز به یک چشم دقیق دارد. حسابداران باید سوابق مالی را غربال کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه جزئیات دقیق و جاری هستند. در غیر این صورت، تجزیه و تحلیل آنها ممکن است نتایج متناقضی را به همراه داشته باشد. به گفته باب پراتر – مدیر کل حسابداری و استخدام مالی برای گروه لوکاس – بهترین حسابداران می توانند به گزارش تجزیه و تحلیل نگاه کنند و به سرعت تعیین کنند که آیا حقایق و ارقام محاسبه می شوند یا خیر.

او می‌گوید: «حسابداران خوب قادر به جمع‌آوری تحلیل‌ها هستند. “حسابداران بزرگ به خروجی ها نگاه می کنند و قضاوت می کنند که آیا منطقی است تا وقت همه را بر روی تحلیلی تلف نکنند که وقتی یک قدم به عقب بر می دارید و از دیدگاه عقل سلیم به آن نگاه می کنید، معنی ندارد.”

2-سازماندهی

حسابداران باید سازماندهی بالایی داشته باشند تا مشتریان را به چالش بکشند، ضرب الاجل ها را رعایت کنند و از دستورالعمل های گزارش دهی مناسب پیروی کنند. هر تکلیف مقدار قابل توجهی از اسناد و مدارک را ارائه می‌کند و حسابداران بی‌سازمان ممکن است برای پیگیری اسناد مهم تلاش کنند.اگر می خواهید در شروع حرفه حسابداری خود یک استاد سازمان باشید، باید از هم اکنون کار بر روی سازماندهی زندگی و مسئولیت های خود را شروع کنید.

لوگان آلک، که به عنوان CPA کار می کند، می گوید: «بهترین راه برای ماندن در بالای ضرب الاجل ها، سازماندهی است. با این حال، او توضیح می دهد که حسابداران آینده نگر باید قبل از ورود به این حرفه، مهارت های سازمانی خود را تقویت کنند. آلک می گوید: «برگزاری یک کنسرت حسابداری به طور جادویی شما را سازماندهی نمی کند. “اگر می خواهید در شروع حرفه حسابداری خود یک استاد سازمانی باشید، باید از هم اکنون روی سازماندهی زندگی و مسئولیت های خود کار کنید.”

3-تفکر انتقادی

حسابداران دائماً با خطاها، مغایرت ها و نادرستی ها مواجه می شوند. اگر این اشتباهات شناسایی و رسیدگی نشود، می تواند عواقب جدی برای کارفرمایان و مشتریان داشته باشد. برای حل این مشکلات پیچیده، حسابداران باید با در نظر گرفتن همه متغیرها و ریسک ها به موقعیت ها برخورد انتقادی داشته باشند.

CPA کایل برایانت خاطرنشان می کند که تفکر انتقادی یک “مهارت ارزشمند” در حرفه حسابداری است. او می‌گوید: «بسیاری از حسابداری روزانه را می‌توان نسبتاً کوتاه و خشک کرد. اما حسابدارانی که می توانند از طریق استراتژی مالی فکر کنند و برای آینده برنامه ریزی کنند، آنهایی هستند که توسط شرکای تجاری خود به عنوان دارایی واقعی تلقی می شوند.

4-برقراری ارتباط

علاوه بر تجزیه و تحلیل و بهینه سازی سوابق مالی، حسابداران باید یافته های خود را برای همکاران و مشتریانی که بسیاری از آنها درک قوی از مفاهیم پیچیده مالی ندارند، توضیح دهند. به همین دلیل، حسابداران اساساً به عنوان مفسر داده ها عمل می کنند. پراتر می گوید مهارت های ارتباطی قوی می تواند این تعاملات را تقویت کند.

او می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین مهارت‌هایی که بهترین حسابداران دارند، توانایی تبدیل اعداد، نمودارها و جداول به داستانی است که یک فرد معمولی می‌تواند بفهمد. “حسابداران برتر از مهارت های ارتباطی خود برای ساده سازی حجم وسیعی از داده های در اختیار خود استفاده می کنند. این به حذف جزئیات غیر ضروری که یک ارائه را کمتر در دسترس می کند، کمک می کند.”

5-سازگار بودن

مانند چارچوب هایی که مالیات ها و گزارشگری مالی را هدایت می کند، حرفه حسابداری دائماً تغییر می کند و تکامل می یابد. حسابداران باید همیشه برای انطباق با استانداردها و پروتکل‌های در حال تغییر و همچنین پیشرفت‌های تکنولوژیکی، پویایی محیط کار و بسترهای جدید برای تعامل با مشتری آماده باشند. به گفته برایانت، تغییر به ویژه در حرفه حسابداری عمومی رایج است.او می‌گوید: «مشتریان جدید به‌طور منظم وارد هواپیما می‌شوند و پروژه‌های جدید به چپ و راست ظاهر می‌شوند. “قوانین با سرعتی سرگیجه‌آور تغییر می‌کنند. توانایی سازگاری و راحتی با تغییرات فوق‌العاده مهم است.”

6-مدیریت زمان

بسیاری از حسابداران به طور همزمان روی چندین پروژه کار می کنند. توانایی انجام چند کار و مدیریت موثر زمان تضمین می کند که حسابداران می توانند ضرب الاجل ها را رعایت کنند و نتایج رضایت بخشی را برای مشتریان خود ارائه دهند. برایانت موافق است که مدیریت زمان برای مشاغل موفق حسابداری ضروری است.

او می‌گوید: «کار بر روی پروژه‌های مختلف و توانایی مدیریت ضرب‌الاجل‌ها ویژگی‌ای است که حسابداران قابل قبول را از همتایان خود جدا می‌کند. برایانت اضافه می کند که این ویژگی به ویژه در طول فصل مالیات، زمانی که بسیاری از حسابداران با مشتریان زیادی سر و کار دارند و موظف به مهلت های غیر قابل انعطاف هستند، ارزشمند است.کار بر روی پروژه‌های مختلف و توانایی مدیریت مهلت‌ها، ویژگی‌ای است که حسابداران قابل قبول را از همتایان خود جدا می‌کند.

7-شناخت صنعت

به گفته پراتر، حسابداران باید دانش گسترده ای در مورد صورت های مالی و نحوه کار آنها داشته باشند. تخصص فنی در زمینه های خاص حسابداری می تواند موضوعات مختلفی را روشن کند. به عنوان مثال، مهارت‌های دفتر کل برای درک اعتبارات و بدهی‌ها کلیدی هستند، در حالی که مهارت‌های تطبیق استاندارد به حسابداران کمک می‌کند بین دفتر کل و مانده‌های آزمایشی تفاوت قائل شوند.علاوه بر این، پراتر از حسابداران می‌خواهد که درک خود را از اصول پذیرفته‌شده حسابداری، گزارش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار و عرضه‌های عمومی اولیه افزایش دهند. او می افزاید که اکثر شرکت های حسابداری برجسته آموزش های مهارتی را در زمینه های مختلف شایستگی ارائه می دهند.

8-استفاده از صفحات گسترده (EXCEL)

حسابداران امروزی برای انجام وظایف مختلف به چندین برنامه نرم افزاری متکی هستند. صفحات گسترده مخصوصاً رایج هستند . آلک از حسابداران آینده نگر می خواهد که با Microsoft Excel و سایر پلت فرم های صفحه گسترده آشنا شوند.آلک می‌گوید: «مهم نیست که چه نوع حسابداری را دنبال می‌کنید، صفحه‌گسترده‌ها بخش مهمی از زندگی روزمره شما خواهند بود و توانایی شما در تهیه دقیق و کارآمد آنها، شما را از سایر افراد جدید متمایز می‌کند.» علاوه بر این، او دانشجویان حسابداری را تشویق می‌کند که یک دوره آموزشی مایکروسافت اکسل را بگذرانند و در اوقات فراغت خود صفحات گسترده ایجاد کنند تا بودجه شخصی یا سرمایه‌گذاری‌ها را پیگیری کنند.

9-همکاری

برخلاف تصور کلیشه ای که حسابداران به تنهایی کار می کنند، بسیاری از متخصصان حسابداری به صورت تیمی کار می کنند. حسابداران با مشارکت در پروژه های مشترک می توانند نتایج مثبتی را برای سازمان خود ایجاد کنند و راه را برای فرصت های پیشرفت ارزشمندی هموار کنند.برایانت می گوید: «بازیکن تیم بودن و یادگیری از دیگران در دنیای حسابداری یک امر ضروری است. “برداشتن ایده ها از یکدیگر و تفکر از طریق ایده ها در یک محیط مشارکتی به ارائه بهترین نتایج ممکن کمک می کند و اطمینان حاصل می کند که هر گزینه ممکن در نظر گرفته شده است.

10-نوشتن

علیرغم ماهیت اعداد محور کار حسابداری، آلک می گوید که اکثر حسابداران زمان قابل توجهی را به نوشتن ایمیل و سایر مکاتبات برای افراد حرفه ای غیرحسابداری اختصاص می دهند. حسابداران باید ایده ها و مفاهیم پیچیده را به زبان عامیانه توضیح دهند. علاوه بر این، آنها یادداشت هایی را تهیه می کنند که در مورد صورت های مالی یا اظهارنامه های مالیاتی موضع گیری می کنند و دستورالعمل هایی را برای بهبود کارایی در محل کار برای اعضای تیم می نویسند.

آلک می‌گوید: «به‌عنوان یک حسابدار، احتمالاً کارهای نوشتاری زیادی برای انجام روزانه خواهید داشت. “بیشتر حسابداران بیشتر از آنچه عموم مردم فکر می کنند، نوشتن انجام می دهند، بنابراین ممکن است ارزش آن را داشته باشد که قبل از شروع حرفه حسابداری مهارت های نوشتن خود را تقویت کنید.”

مطالب مرتبط:

آینده بلاک چین در حسابداری
کسب درآمد از متاورس
بهترین CRM سال 2022

Related Post

Leave a Comment