ویژگی های صندوق مکانیزه فروش

سیستم های صندوق فروش و نقطه فروش (POS) قلب کسب و کارهای خرده فروشی، رستوران، زیبایی و غیره هستند. هر دو دستگاه به شما امکان می دهند صدها تراکنش را در روز پردازش کنید. صندوق‌های پول معمولاً ارزان‌تر هستند و عملکردهای پایه‌تری را ارائه می‌دهند، در حالی که سیستم‌های POS هزینه بیشتری دارند اما به طور جامع‌تری با عملیات پشتیبان شما ادغام می‌شوند.در این مقاله به معرفی ویژگی های صندوق مکانیزه فروش می پردازیم:

فناوری صندوق‌های پول در سال 2021 امکان پذیرش آسان همه پرداخت‌ها را فراهم می‌کند. قبل از اینکه برای خرید جدیدترین صندوق فروش اقدام کنید، باید با ویژگی هایی که از کسب و کار شما پشتیبانی می کند به خوبی آشنا شوید.آیا صندوق فروش یا سیستم POS بهترین انتخاب برای کسب و کار شماست؟ این به سبک و اندازه کسب‌وکار شما، تعداد تراکنش‌هایی که پردازش می‌کنید، اینکه آیا عملکرد پیشرفته می‌خواهید و بودجه شما بستگی دارد.برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی ها و مزایای صندوق فروش و سیستم های POS به ادامه مطلب مراجعه کنید.

ویژگی های صندوق فروشگاهی

ویژگی های اساسی صندوق فروش خرده فروشی

فروشگاه‌های خرده‌فروشی، بازارهای کشاورزان، بازارهای کوچک و نمایشگاه‌های صنایع دستی همگی به صندوق‌هایی نیاز دارند که دارای چاپ رسید، صفحه‌نمایش LCD، صفحه‌کلید، شناسه‌های کارمند و اسکنر بارکد باشد.

1-چاپگر رسید

مشتریان نیاز به رسید دارند. این سند خرید را به آنها ارائه می دهد و به شما امکان می دهد هر فروش را پیگیری کنید. چاپگر رسید به شما امکان می دهد رسیدها را به شیوه ای کارآمد ارائه دهید. انواع مختلفی از چاپگرهای رسید وجود دارد. اگر کسب و کار شما در حال حرکت است، به یک چاپگر رسید تلفن همراه نیاز دارید. برای فروشگاه های خرده فروشی سنتی، یک چاپگر معمولی کافی است.

2-صفحه نمایش LCD

یک صفحه نمایش به مشتریان اجازه می دهد تا خریدهایی را که زنگ می زنید بررسی کنند. این به آنها این اطمینان را می دهد که بیش از حد هزینه دریافت نمی کنند.

3-صفحه کلید

شما باید در فروش شرکت کنید. صفحه کلید یا صفحه نمایش لمسی به شما امکان می دهد تراکنش ها را وارد کنید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

4-شناسه های کارمند

سیستم‌های دارای شناسه‌های کارمند متعدد به شما امکان می‌دهند شناسه‌های مختلف را با یک نام یا توضیحات برنامه‌نویسی کنید.

5-اسکنر بارکد

صندوق‌هایی که با اسکنر بارکد ادغام می‌شوند در سال 2021 ضروری هستند. فروشگاه‌های خرده‌فروشی با محصولات بسیاری از بارکد برای ردیابی موجودی و فروش استفاده می‌کنند.

6-مالیات بر فروش سفارشی

مالیات باید در تمام مکان های خرده فروشی اضافه شود. هر استان نرخ مالیات فروش متفاوتی دارد. برخی از سیستم‌های POS امکان شناسایی خودکار را برای تعیین مکان و دریافت نرخ‌های مالیات فروش بر اساس GPS فراهم می‌کنند.

7-معاملات نقدی و چک

پرداخت های الکترونیکی روز به روز رایج تر می شوند. با این حال، شما همچنان می خواهید بتوانید تراکنش های نقدی و چکی را که انجام می شود ثبت کنید. سیستم پول نقد POS از Square به شما امکان می دهد معاملات نقدی و چک را پردازش کنید و همه آنها را در یک مکان نگه دارید.

8-صورتحساب

اگر نیاز به دریافت سفارشات و کمیسیون های سفارشی دارید، به ویژگی صورتحساب نیاز دارید. یک سیستم پول نقد POS به شما امکان می دهد فاکتورها را مستقیماً از داخل برنامه ثبت ارسال کنید. همچنین می توانید تخمین ها را ارسال کنید، پرداخت ها را پیگیری کنید، یادآوری ارسال کنید و پرداخت های آنلاین را بپذیرید.

9-تخفیف ها

مشتریان عاشق دریافت تخفیف هستند. صندوق نقدی شما باید بتواند برای یک یا همه کالاها تخفیف اعمال کند. تخفیف ها باید قبل از اعمال مالیات بر روی سفارشات محاسبه شود.

ویژگی های اساسی صندوق رستوران

صندوق های رستوران می تواند کمی پیچیده تر باشد. آنها علاوه بر چاپ رسیدهای فروش و پذیرش پرداخت، نیاز به ارتباط با کارکنان آشپزخانه و انتظار دارند.ملزوماتی که صاحبان رستوران باید در صندوق‌ها به دنبال آن باشند شامل چاپگر آشپزخانه، محاسبه مالیات خودکار، امکان اتصال به سیستم‌های POS، پردازش پرداخت الکترونیکی و صفحه نمایش لمسی است. بیایید نگاهی به این ویژگی ها بیندازیم.

1-چاپگر آشپزخانه

یک سیستم پول نقد POS با چاپگر آشپزخانه ادغام می شود و ارسال سفارشات رستوران به آشپزخانه را سریع می کند.

صندوق فروش پوز

2-محاسبه خودکار مالیات

برای افزایش سرعت خدمات، ایده آل است که صندوق شما به طور خودکار مالیات قبض رستوران را محاسبه کند.

3-پردازش اعتبار و بدهی

غذاخوری‌ها اغلب به رستوران‌ها می‌آیند و انتظار دارند با کارت‌های اعتباری یا نقدی خود پرداخت کنند. صندوق نقدی که انتخاب می کنید باید بتواند از هر روش پرداخت پشتیبانی کند.

4-پردازش چک و پرداخت نقدی

بسیاری از ناهار خوری ها هنوز از پول نقد و چک هنگام صرف غذا استفاده می کنند. اطمینان حاصل کنید که هنوز می‌توان با سیستمی که پرداخت‌های نقدی و چک را ثبت می‌کند، به این مشتریان خدمات ارائه کرد.

5-کشوی نقدی سنگین

کشوی پول سنگین یک ویژگی اساسی است که برای رستوران های فست فود مورد نیاز است. این به شما امکان می دهد برای مشتریانی که به صورت نقدی پرداخت می کنند تغییر ایجاد کنید و پول را ایمن و مطمئن نگه دارید.

سیستم POS در مقابل صندوق‌های ثبت سنتی

سیستم های صندوق فروش نقطه فروش (POS) و صندوق های سنتی دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند. هر دوی آنها به معامله کمک می کنند. هر دوی آنها دارای کلیدهای قابل برنامه ریزی، نمایشگر قیمت، چاپگرهای رسید و اسلات کارت اعتباری هستند. هر دو اقلام را به صدا در می آورند و فروش را دنبال می کنند. با این حال، سیستم‌های POS و صندوق‌های پول سنتی از راه‌های قابل توجهی متفاوت هستند، از جمله موارد زیر:

سیستم های POS به شما کمک می کنند تا داده های بیشتری را نسبت به فروش ساده تجزیه و تحلیل کنید. آنها به شما امکان می دهند فروش خود را در بازه های تاریخی، دسته ها و مکان های مختلف تجزیه و تحلیل کنید.

سیستم‌های POS مدیریت موجودی را فراهم می‌کنند که صندوق‌های پول اولیه نمی‌توانند. این می تواند به شما کمک کند تا فروشندگان یا اقلامی را که بی ارزش هستند و نیاز به حذف دارند شناسایی کنید. یک گزارش استاندارد POS این داده ها را ارائه می دهد.

خرید دستگاه های پول نقد استاندارد بسیار ارزان تر است. قیمت آنها بین 100 تا 500 دلار است. آنها همچنین به هیچ گونه تجهیزات کامپیوتری یا شبکه ای نیاز ندارند. برای مشاغلی که در بند پول نقد هستند و معاملات ساده انجام می دهند، یک صندوق پول استاندارد توصیه می شود.

سیستم های POS عملکرد بی نظیری را در اختیار شما قرار می دهند. وظایف زنگ زدن به مشتریان و اجرای گزارش های اولیه در POS بسیار شبیه به صندوق های الکترونیکی است.

برای مشاغلی که چندین مکان دارند، سیستم POS بهترین است. این به شما امکان می دهد بدون بازدید از هر مکان، تصویر کاملی از کسب و کار خود داشته باشید. سیستم‌های POS داشبوردهای آنلاینی را ارائه می‌دهند که داده‌های چندین فروشگاه را ترکیب می‌کنند.

                             

صندوق فروش POS چگونه کار می کند؟

دستگاه‌های پول نقد مدرن POS از دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار تشکیل شده‌اند. آنها با هم کار می کنند تا اطمینان حاصل کنند که کسب و کار شما به خوبی اجرا می شود.اجزای سخت افزاری یک سیستم POS شامل کشو پول، چاپگر رسید، اسکنر بارکد و غیره است. ارائه دهندگان پول نقد POS اغلب سخت افزاری را می فروشند که با نرم افزار POS آنها به خوبی کار می کند.

جزء نرم افزار به ارائه دهنده POS که انتخاب می کنید بستگی دارد. دارای ویژگی های منحصر به فردی است که به کسب و کار شما کمک می کند تا به خوبی کار کند. به عنوان مثال، POS رستوران Square امکان سفارش مکالمه جدید و ویژگی‌های پرداخت روی میز را فراهم می‌کند.

یک سیستم پول نقد POS همچنین اضافه کردن یک برنامه وفاداری دیجیتال را آسان می کند. برنامه های وفاداری باعث تشویق مجدد تجارت و افزایش فروش می شود.هنگامی که بین یک صندوق سنتی یا یک سیستم پول نقد POS تصمیم گرفتید، باید سیستم های داخلی و سیستم های مبتنی بر ابر را در نظر بگیرید.

صندوق‌های پولی مبتنی بر ابر

سخت افزار صندوق پول شما در فروشگاه شما خواهد بود. این نرم افزار می تواند مبتنی بر ابر باشد و از چندین دستگاه قابل دسترسی باشد یا با صندوق خرده فروشی نصب شود. این امر دسترسی به دستگاه ها را محدود می کند.

هر دو انتخاب مزایا و معایبی دارند. صندوق‌های نقدی حضوری اغلب خریدی یک‌باره است که ممکن است به ارتقاء دستی در آینده نیاز داشته باشد، در حالی که خدمات مبتنی بر ابر ممکن است کارمزد تراکنش‌های فردی یا کارمزد ماهانه داشته باشند. بیایید به ویژگی های مختلف این دو رجیستر نگاهی بیندازیم.

صندوق‌های-پولی-مبتنی-بر-ابر

صندوق در محل

صندوق پول در محل محبوب ترین گزینه برای مشاغل کوچک است. با یک شبکه داخلی از سرورها برای ذخیره و بازیابی داده ها کار می کند. این بسیار شبیه به نصب نرم افزار بر روی رایانه شخصی شما و دسترسی به آن از روی هارد دیسک است.

سیستم های داخلی یک انتخاب عالی هستند زیرا بدون اتکا به اتصال اینترنت به سرعت کار می کنند.بزرگترین نقطه ضعف صندوق فروش داخلی این است که شما مسئول نگهداری و ارتقاء آن هستید. گاهی اوقات این ارتقاء نیاز به یک متخصص دارد. همچنین فقط می‌توانید به داده‌ها دسترسی داشته باشید مگر اینکه جلوی صندوق خرده‌فروشی خود باشید

صندوق پول POS مبتنی بر ابر به شما این امکان را می دهد که کسب و کار خود را به هر جایی که اتصال اینترنت دارد ببرید. این یک گزینه عالی برای مشاغل تلفن همراه است که به بازارهای کشاورز و نمایشگاه های تجاری خدمات می دهند. این برای مشاغل سیار مانند مربیان شخصی، متخصصان تعمیر خانه و مربیان خصوصی ایده آل است.

ویژگی های صندوق مکانیزه فروش

گزینه POS مبتنی بر ابر به شما امکان می دهد تا با هر دستگاه تلفن همراه تجارت کنید. این نرم افزار از هر گوشی هوشمند، تبلت یا دستگاه دستی قابل دسترسی است. فروش می تواند زمانی انجام شود که کارمندان شما از فروشگاه دور باشند.صندوق‌های پولی POS مبتنی بر فضای ابری، تعداد موجودی، درصد استفاده از نیروی کار، گزارش‌های بهره‌وری و مجموع روزانه را از راه دور به مالک کسب‌وکار ارائه می‌دهند. اطلاعات را می توان فورا از هر کجا آپلود کرد.

صندوق‌های نقدی مبتنی بر ابر امکان کاهش زمان دانلود را در طول به‌روزرسانی فراهم می‌کنند. مدیران مجبور نیستند وقت گرانبهایی را برای به روز رسانی سیستم صرف کنند. به طور خودکار در زمان واقعی به روز می شود.تمام اطلاعات موجود در یک POS مبتنی بر ابر سازماندهی شده است. در هر زمان می توانید از چندین مکان به اطلاعات دسترسی داشته باشید. این بهترین گزینه برای آن دسته از مشاغل با موقعیت های مختلف است.

یک POS مبتنی بر ابر نباید نگران از دست دادن اطلاعات در صورت قطع برق یا نقص سخت افزار باشد. تمام داده ها در فضای ابری ذخیره می شوند. سرویس‌های مبتنی بر ابر دارای اقدامات امنیتی رمزگذاری برای محافظت از داده‌ها در برابر ویروس‌ها و نفوذ هستند.

همانطور که می بینید، صندوق های پول در سال 2021 شامل بسیاری از کارکردهای عالی برای کمک به موفقیت کسب و کار شما هستند، چه رستورانی داشته باشید یا یک فروشگاه ضبط. آنها به شما امکان می دهند موجودی را ردیابی کنید، با کارکنان ارتباط برقرار کنید و کسب و کار خود را در حال حرکت انجام دهید.

مطالب مرتبط:

10 برنامه ChatGPT سال 2023

چگونه در متاورس کسب درآمد کنیم؟

10 استارت آپ هوش مصنوعی سال 2023

Related Post

Leave a Comment