حسابداران مالیاتی از دانش خود از قوانین و مقررات مالیاتی برای تهیه، تشکیل پرونده و مدیریت مالیات افراد و سازمان ها استفاده می کنند. درباره آنچه برای شروع نیاز دارید بیشتر بدانید.یک حسابدار مالیاتی مالیات افراد، سازمان ها، شرکت ها یا دولت ها را انجام می دهد. برخلاف یک حسابدار که بر همه امور مالی نظارت دارد، شما در این نقش صرفاً در مالیات تخصص خواهید داشت و از قوانین مالیاتی تعیین شده در سطوح فدرال، ایالتی و محلی پیروی می کنید.در این مقاله به معرفی چگونه یک حسابدار مالیاتی شوید؟

در حالی که تهیه کنندگان مالیات بر درآمد نیز مالیات را برای مشتریان تهیه و ثبت می کنند، صلاحیت و تخصص یک حسابدار مالیاتی فراتر از این است تا بتوانند کمک مالیاتی مداوم و بلندمدت را به افراد و نهادهایی که به آنها خدمت می کنند ارائه دهند.به عنوان یک متخصص مالیات، وظایف و مسئولیت های منظم شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

1-تهیه اظهارنامه مالیاتی فدرال و ایالتی

2-ارائه مشاوره برنامه ریزی مالیاتی

3-کمک به مشتریان برای صرفه جویی در هزینه زمانی که زمان ثبت مالیات فرا می رسد

4-ایجاد برنامه های سالانه مربوط به مالیات برای مشتریان برای پیگیری در طول سال

5-محافظت از مشتریان در برابر پرداخت بیش از حد لازم

6-اطمینان از رعایت موعد مالیاتی سه ماهه و سالانه توسط مشتریان

7-مشاوره به مشتریان در مورد تأثیر قوانین مالیاتی و بدهی ها

8-تنظیم ممیزی مالیاتی با مقامات در صورت نیاز

حقوق حسابدار مالیاتی

طبق دفتر آمار کار ایالات متحده (BLS) میانگین حقوق سالانه در ایالات متحده برای حسابداران و حسابرسان 77250 دلار است. حقوق شما بسته به سطح تحصیلات و تجربه شما، صنعتی که در آن کار می کنید و ایالتی که در آن زندگی می کنید متفاوت خواهد بود.

انواع حسابداران مالیاتی

از آنجایی که حسابداری مالیاتی یک تخصص فرعی حسابداری است، برخی از حسابداران رسمی (CPA) نیز به عنوان حسابداران مالیاتی کار می کنند. در غیر این صورت، انواع مختلف حسابداران مالیاتی بر اساس صنعتی که در آن کار می کنند یا مشتریانی که روی آنها تمرکز می کنند، متمایز می شوند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

حسابداران مالیاتی قانونی از افراد و مشاغل در انتظار یک روند قانونی تحقیق می کنند.

مدیریت امور مالی و مالیاتی سازمان ها و مشاغل را انجام می دهند.

شخصی مالیات افراد را مدیریت می کنند.

دولتی با سازمان های دولتی فدرال، ایالتی و محلی کار می کنند.

چگونه یک حسابدار مالیاتی شویم

در حالی که مدرک همیشه مورد نیاز نیست، اکثر حسابداران دارای مدرک لیسانس حسابداری یا مالی هستند. حسابداران مالیاتی که دوره های حقوق مالیاتی را می گذرانند، به ویژه برای حرفه خود آماده هستند. برخی از کارفرمایان به دنبال حسابداران مالیاتی هستند که دارای مدرک کارشناسی ارشد در حسابداری یا مدیریت بازرگانی هستند.بسیاری از حسابداران مالیاتی نیز دارای گواهینامه هستند. کسب گواهینامه به ایجاد مجموعه مهارت های شما و اعتبار بخشیدن به دانش شما برای کارفرمایان بالقوه کمک می کند. در اینجا چند گزینه محبوب وجود دارد.

حسابدار رسمی (CPA):

این اعتبار برای حسابدارانی که گزارشات خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ارسال می کنند، مورد نیاز است. این امر هم مستلزم قبولی در آزمون سراسری و هم داشتن شرایط خاص ایالتی است.

نماینده ثبت نام شده (EA):

این گزینه به حسابداران مالیاتی اجازه می دهد تا به طور قانونی از مشتریان در مقابل IRS نمایندگی کنند و شامل قبولی در آزمون ثبت نام ویژه IRS است.

مهارت های حسابدار مالیاتی

حساب های مالیاتی با داده های پیچیده و محرمانه ای سروکار دارند که توسط قانون تنظیم می شود. اگر درک دقیقی از ریاضیات دارید، به جزئیات توجه می کنید و از خدمت به دیگران به نحوی که به شکوفایی مالی آنها کمک می کند لذت می برید، ممکن است برای نقش حسابدار مالیاتی مناسب باشید. به مهارت های خاصی که نیاز دارید نگاهی بیندازید:

مهارتهای فنی

آگاهی از آخرین قوانین و مقررات مالیاتی فدرال، ایالتی و محلی

تسلط به نرم افزار Microsoft Excel و تهیه مالیات

آشنایی با محاسبات و آمار اولیه برای محاسبه اطلاعات پیچیده مالیاتی

مهارت های محل کار

1.توجه به جزئیات جهت تنظیم دقیق اسناد و اظهارنامه های بدون خطا

2.مهارت های ارتباطی کلامی و نوشتاری برای تعامل موثر با مشتریان

3.مهارت های سازمانی برای نگهداری سوابق مالی به راحتی برای مرجع

4.مهارت های مدیریت زمان برای رسیدن به ضرب الاجل های مهم

5.تفکر انتقادی و مهارت های تحلیلی برای ارزیابی داده ها، کشف تقلب و به حداقل رساندن مسئولیت مالیاتی

مسیر شغلی حسابدار مالیاتی

با تکمیل تحصیلات و کسب تجربه به عنوان یک حسابدار مالیاتی، احتمالاً متوجه خواهید شد که علایق و توانایی های شما به سمت یک صنعت یا مشتریان خاص گرایش پیدا می کند. به اصلاح مهارت‌های خود در تخصص‌هایی که انتخاب می‌کنید ادامه دهید، مهارت‌های خدمات مشتری خود را تقویت کنید و از قوانین مالیاتی و الزامات خود مطلع باشید.

مسیر شغلی شما همچنین ممکن است شما را به حرفه حسابداری متفاوتی مانند حسابدار مدیریت، حسابدار عمومی، مدیر بودجه یا حسابرس داخلی هدایت کند. برخی از حسابداران مالیاتی نیز پیشرفت می کنند تا به مدیران ارشد و مدیران مالی شرکت ها تبدیل شوند، از جمله معاونان مالی، خزانه داران، کنترل کنندگان و مدیران ارشد مالی.

مطالب مرتبط:

اهمیت بازارهای مالی در اقتصاد جهانی

اهمیت حسابداری در تولید

تاثیر هوش مصنوعی بر آینده حسابداری

Related Post

Leave a Comment